Reklamní firma zaměstnala bezdomovce jako wi-fi hotspoty

0

Bezdomovci se tohoto úkolu zhostili z vlastní vůle a dostali za něj řádně zaplaceno. Všichni dostali Wi-Fi router, tričko s textem „Jmenuji se…, jsem 4G hotspot.“ a takto vybaveni se procházeli mezi největšími davy lidí na SXSW.

Konference věnovaná internetovým technologiím proběhla ve dnech 9.–13. března 2012, dobrovolníci si za každý den vydělali 20 dolarů a navíc si mohli nechat vše, co jim přispěli návštěvníci akce za přístup k internetovému připojení.

Využívání lidí bez domova? Ne, jen začlenění do společnosti

Kampaň Homeless Hotspots vyvolala na internetu mnoho negativních ohlasů, v nichž lidé kritizují zneužívání lidí bez domova. Saneel Radia, ředitel inovací BBH Labs, který na projekt dohlížel, se vyjádřil jasně: „Považovali jsme to za prostředek ke zvyšování povědomí o jejich životní situaci tím, že jsme jim dali možnost zapojit se do většinové společnosti, mluvit s lidmi… a vyprávět své příběhy,“ řekl Radia pro New York Times.

Saneel Radia se inspiroval jiným projektem, v němž lidé na ulici prodávají noviny. BBH v minulosti zaznamenala úspěch s podobnými experimenty. V jednom z nich s názvem „Underheard in New York“ dali bezdomovcům mobilní telefony a založili jim účty na Twitteru, aby je zapojili do běžného života a poukázali na jejich smutný osud.

Homeless Hotspots
Více informací o programu najdete na homelesshotspots.org

Překvapen kritikou celé záležitosti je rovněž Mitchell Gibbs, ředitel rozvoje firmy Front Steps, která pro akci poskytla dobrovolníky. „Je to pracovní příležitost bez ohledu na to, kdo ji nabízí,“ sdělil Gibbs. Ani účastníci kampaně si nestěžovali. „Každý si myslí, že je to tvrdý chleba, ale já to tak necítím. Rád mluvím s lidmi a je to práce. Poctivá práce i mzda,“ vyjádřil svůj názor čtyřiapadesátiletý Clarence Jones, který pochází z New Orleansu a přišel o střechu nad hlavou kvůli hurikánu Katrina.

Odpůrcům se nelíbí jednání tvůrců, kteří přehlíží zvětšující se rozdíly mezi lidmi bez domova a jedinci žijícími ve virtuální realitě. „Už teď si lidé myslí, že internetová komunita je tak zabraná sama do sebe, že nevnímá vnější svět,“ řekl Adam Hanft z poradenské marketingové firmy Hanft Projects.

Zdroj: NYT, Underheard In New York

Reklamní firma zaměstnala bezdomovce jako wi-fi hotspoty

Ohodnoťte tento článek!