Relax Mobil vám nedovolí příliš utrácet a ještě navíc chytá slovenské manýry

0

Minulý týden představený virtuál Relax Mobil má kolem sebe hodně kontroverze. Ve všeobecných obchodních podmínkách se například píše, že operátor může dočasně přerušit služby, pokud zákazník během měsíce utratí více než 700 Kč. To je dost revoluční novinka, aby telekomunikační společnost nechtěla zákazníka „oškubat“.

 

Dále jsme si všimli špatných sazeb za roaming, které neodpovídaly starému ani novému nařízení Evropské komise o maximální možné ceně v Zóně 1 (EU). Relax Mobil žádal například 20 Kč za SMS ze zahraničí nebo 2,50 za příchozí hovor. Tarifikace byla za všech okolností 60+60 a také data měla být účtována po megabajtech. Ať už šlo o chybu, nebo to byl záměr, operátor už roamingový ceník konečně opravil. Jde dokonce výrazněji pod cenu, než jakou stanovila Komise.

  Nařízení EU Relax Mobil
(původně)
Relax Mobil
(nové)
odchozí hovor (za min) 7,52 Kč 7 Kč 7 Kč
odchozí hovor (tarifikace) 30+1 60+60 30+1
příchozí hovor (za min) 2,19 Kč 2,50 Kč 2,10 Kč
příchozí hovor (tarifikace) 1+1 60+60 1+1
SMS 2,50 Kč 20 Kč 2,10 Kč
1 MB dat 14,10 Kč 7 Kč 11 Kč
tarifikace dat po 1 kB po 1 MB po 1 kB

V ceníku se dále objevily nové informace. Přenesení čísla k Relax Mobilu je zdarma, ale přenos od Relax Mobilu pryč stojí 300 Kč. Na webu je dostupný i dokument Definice pojmů. Tam operátor mluví o balíčku s neomezeným voláním a SMS, kombinovaných balíčcích nebo poplatku za vedení SIM karty. Nic z toho ale Relax Mobilu aktuálně nenabízí.

Poslední novinkou je stahování zdarma, pokud prosurfujete více než 150 Kč (300 MB). Zdánlivý neomezený internet ale nečekejte, Relax Mobil pouze kopíruje to, co jsme vytýkali slovenským operátorům. Po překročení limitu totiž dojde ke zpomalení na 100 kb/s. Operátor nezvykle limituje rychlost i v běžném režimu, a to na 10 Mb/s.

Relax Mobil vám nedovolí příliš utrácet a ještě navíc chytá slovenské manýry

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Maju stastie, ze to nieje chyba procesora ale cipsetu…. Oprava je jednoducha, podla mna na prve dosky vyrobcovia pouziju radic tretej strany  ako Asmedia/Via a pod. pre USB3 a na lacnych doskach mozno vobec USB3 nedaju preistotu… kym nevydaju opraveny cipset… pohoda lesná…. obdobne to bolo aj pri sandyBridge a SATA3 portoch…. asi maju stastie :-0

  2. Errata, která se sřejmě dá dosáhnout relativně (oproti ostatním stovkám) častěji. Ale i tak to podle mne není důvod řešit stahováním nebo zpožděním. Problém se SATA řadičem se mohl dotýkat rádově většiho okruho lidí, tam to bylo namístě. I když to také bylo do určité míry zveličeno (Podíl PC s obszaenými váce jak dvě,a pozicemi je také minimální), samozřejmě ne v této komunitě, myšleno v podílů prodaných kusů.

    Spíše by mne zajímalo, jakou formou o tom Intel informoval své partnery. Tedy zda šlo o samostatnou informaci nebo jen čistý výčet errat. Z toho by se dala do určité míry vyvodit závažnost problému.

  3. Intel navazuje spíše na tradici Pentia z roku 1993 a jeho proslaveného „FDIV bugu“: nevadí, že je to špatně, hlavně, když je to rychle

    Pokud vím, tak ta chyba byla v nějaké vnitřní tabulce s konstantami co se používají při výpočtu dělení, t.j. ta chyba asi nijak výpočet neurychlila (viz. třeba zde: http://42gems.com/blog/?p=735). Navíc se na chybu přišlo po více než roce po uvedení (http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_FDIV_bug).

    Takže o navazování na tradici zas tak nejde…