Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem

10

Infotainment některých automobilek čeká malá revoluce. Aliance čítající Renault, Nissan a Mitsubishi hodlá spolupracovat s Googlem a nahradit svůj ovládací systém Androidem. Dnes už automobilky celkem běžně podporují CarPlay od Apply nebo Android Auto, ale Renault a spol. chtějí Android rovnou integrovat.

Přímo na palubním displeji byste tak měli systém umožňující instalovat aplikace z Google Play a hlavně možnost pohodlně využívat navigaci v mapách Googlu. Ta je často lepší než tradiční navigace. Součástí má být i hlasové ovládání přes Google Assistant a diagnostika vozu včetně možnosti aktualizace (zřejmě vozu, ne Androidu).

Výrobci tradičních navigací jsou pomalu na vymření a těží hlavně z toho, že fungují i offline, což je u navigace přes Google Mapy na smartphonech občas problém (musíte na to myslet před cestou).

Aliance automobilek předpokládá nasazení Androidu od roku 2021. Ostatní výrobci aut také nespí a pracují na lepší integraci hlasových asistentů – u Mercedesu ji budete aktivovat frází „Hey Mercedes“ a Volkswagen připravuje Alexu. Za redakci doplňuji, že bych byl také rád, kdyby na palubní desce bylo místo pro komfortní odložení smartphonu.

Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem

Ohodnoťte tento článek!
3.7 (74.29%) 7 hlas/ů

10 KOMENTÁŘE

  1. „Výrobci tradičních navigací jsou pomalu na vymření a těží hlavně z toho, že fungují i offline, což je u navigace přes Google Mapy na smartphonech občas problém (musíte na to myslet před cestou).“

    To co je za blbost? Zaprvé, internet v mobilu ma skoro kazdy, takze na to pred cestou myslet nemusim, za druhe, jde mit offline mapy, takze opet na to myslet nemusim.

    Jinak nadpis je zavadejici, protoze Rlink2 u Renaultu uz bezi na Androidu.

  2. sidey: internet v mobilu ano, ale co pokrytí? Nejednou se mi stalo, že v oblasti bylo tak mizerné pokrytí, že jsem byl rád za offline Sygic, protože Waze nebo Mapy Google nebyly schopné ani zobrazit kde jsem. A to se bavíme o ČR s dost slušným pokrytím, co oblasti, kde pokrytí není vůbec? (pouště apod.)

  3. Jestli pak není lepší použít skutečně offline Mapy.cz.
    Jinak od takového systému neočekávám nic menšího, než reklamní panel – přeci je to Google.
    Takovej bordel do auta mi tedy nesmí, dokud budou auta bez těchto nesmyslů, tak pořídím ty bez.

  4. obcas clovek narazi v aute na infotainment tak liny jakoby tam byl HW z roku 2010 ze zacinajicich androidu… pritom v aute neresis spotrebu esi 5 nebo 15W, muzou tam naflakat 8core cpu s 6GB RAM a odladit a i tak tam naserou nejaky paskvil co laguje a u auta za milion + to je fakt tezky pruser… takze uvidime co z toho snazeni vznikne.

    • Jestli to nebude tím, že vývojový-homologační-produkční cyklus u aut nebude kapku delší, než u elektroniky. A za druhé – elektronika v autě musí být schopna spolehlivě pracovat za velkého rozsahu teplot a neumřít.