Režim „Kiosk mode“ byl objeven ve Windows 8.1 Pro Preview Build 9374

0

Úniky se stupňují. Nehotová Windows 8.1 opět unikla a tentokrát se na síti objevilo sestavení s označením Pro Preview Build 9374. Ačkoli na novinky oproti dřívějšímu sestavení č. 9369 příliš bohaté není, jedné věci si nadšenci všimli. Oživené Osmičky obsahují funkci s názvem Kiosk mode. Název mluví za sebe. V tomto režimu se Windows omezují na použití jediné aplikace. Funkce je tak teoreticky využitelná například i v bankomatech a jim podobných zařízeních, kde je žádoucí pracovat s jedinou konkrétní aplikací.

Tip: Seznamte se s novinkami ve Windows 8.1 v přehledovém videu. Možná přijde i ReFS

Aplikace je spuštěna automaticky, po zapnutí počítače. Správci budou zřejmě moci omezit i další systémové funkce. Prozatím vidíme pouze náznaky, vývojáři ještě potřebují čas na dokončení zvláštního režimu. Také toto nastavení naleznete v dotekové verzi Ovládacích panelů.

 

Jisté zvěsti naznačují, že spouštění na pracovní plochu bude svázáno právě s tímto režimem, normálně by proto nebylo dostupné. To by jistě řadu uživatelů, kteří doufali ve zvrat, zklamalo. V uvedeném sestavení každopádně funkce stále není dostupná, takže jak to vlastně bude, si ověříme v budoucnu.

Kiosk mode v nehotových Windows 8.1
Kiosk mode v nehotových Windows 8.1| Foto: Neowin

Zdroj: WinBeta

Režim „Kiosk mode“ byl objeven ve Windows 8.1 Pro Preview Build 9374

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Můžete mně prosím vysvětlit: „chce Sony už od začátku integrovat procesor a grafické jádro do jednoho čipu. Na první pohled se to může zdát jako šílenost“
    a
     „
    AMD jako jediné umí zabudovat procesor a grafické jádro do jednoho čipu“
    jsem po ránu úplně mimo že si myslím, že to má intel u SB a IB taky? 
    Dále pak nechápu: „
    Rambus tentokrát ostrouhal a Playstation 4 ponese 4 GB paměti GDDR5″
     GDDR5 je grafická RAM ne snad? a 4GB je jako málo? 

    Prosím o vysvětlení, jelikož tohle teda nepobírám 😀 

  2. Přijde mi to dnes už celkem logické, že použili osmijádrové CPU (nějaké jadérko sežere případné pohybové ovládání, ale i tak…), i tu architekturu bych pochopil, ale 1,6GHz? Jsem opravdu zvědavý jak se budou chovat porty z takových strojů. Osobně bych byl rád kdyby to dopadlo jako např. s Metro 2033 a Rage, kde i k nadupané grafice stačí slabé (v single i multithreadu) CPU, protože grafika se většinou mění snadněji než CPU (+většinou deska a RAM). CPU bude potřeba silnější jen v multithreadu což je jedině dobře kvůli spotřebě CPU a chudákům majitelům notebooků, kam je efektivnější (z hlediska nárůstu výkonu při stejné nebo nižší spotřebě) narvat nízkotaktované čtyřjádro než vysokotaktované dvoujádro. Říkám to pořád, že nejeefektivnější cesta k vyššímu výkonu na křemíku vede zatím jen skrze navyšování počtu jader a adekvátní podpoře v SW. Aspoň nebudou vznikat single thread zrůdy jako WoT…

  3. A vy snad máte nějaké oficiální podklady pro to, že k x86 CPU by nemělo být možné dát jiné paměti než DDR? Vždyť už vám bylo řečeno, že to s tím vůbec nesouvisí, a že x86 CPU ve své historii používaly mnoho druhů pamětí.

    Ale pokud trváte na důkazu, tak Larrabee/Knigts něco ve formě karty do PCIe má taky jednotky arch. x86 a má paměti GDDRx.

  4. Ty čipy jsou i tak dělané na míru, tak co? Nestandardní paměťový řadič by nebyl nic divného. AMD dělá řadiče GDDR5 pro Radeony, takže je možné, že adaptovali stávající design. Navíc čert ví, jestli třeba podobné řadiče nechystají do budoucích APU (buď jako sideport, alternativu Intelovského Crystalwellu, nebo…)

  5. 8*1.6Ghz 2-way OoO x86 architektury. To zatracene malo. S dnesni technologii je porad 1 thread, kterej vykonava valnou vetsinu API calls. A pro ten je 1.6GHz tohohle prcka malo. Takze bud klasicka kachna nebo zatracenej posun v technologii.

  6. Nedokážu si moc představit osm pomalejších jader, ale možná že to je prostě sázka do příštích let. A vývojáři se možná konečně naučí programovat vícevláknově i hry, takže na tom dost vydělají i desktopáři. Pak se ale nabízí otázka: Když to poběží na Jaguaru, bude to mít dostatek výkonu pro emulaci starších konzolí? Nepředpokládám, že za minulostí udělají tlustou čáru. V případě Xboxu bychom ještě mohli spekulovat, jestli to prostě nebude jen optimalizované PC s Windows 8 (stejný kernel u má i Win RT a WP8, takže by to dávalo smysl). A budou pak hry z X360 nějakým hackem fungovat i na desktopu?

  7. jeste prihodim jednu spekulaci, Sony si jiste nepohrby serii GT, a pokud je me znamo, vyvoj dalsiho dilu jiz temer prez rok bezi, a docela bych se divil kdyby nebyli starsi dily zpetne kompatibilni i pro PS4, tedy je otazka zvladne Jaguar+CNG grafika takovou hordu alf nejen ve scene vedle sebe, ale i za sebou?, s tim maj totiz na desktopu problem i nejvykonnejsi grafiky a pocitalo se tam prave s vyhodou cellu kteremu to slo krasne od trandiku :))

    kdo nekdy mel moznost videt jejich model co posilaj externistum jako ukazku, tak tam je temer vse resene prave alfama a to hned treba na 3-5 vrstvach mapingu, tedy neco s cim si i dnes horko tezko na jednom modelu poradi HD7970 nebo i GTX680 (Nvidiim tohle jde o chlup lepe, ale ne zas o moc)

  8. nebudem  tu spekulovat ci to bude taka pamat alebo taka a s takym radicim co bude pozitivum /teda ak to bude x86 based/ je ,ze sa zjednodusi programovanie  pre PS/Xbox ako niekto pisal vyssie bude jednoduchsi port pre PC a co je najhlavnejsie tak sa ozivy PC scena ktora uz niekolko rokov stagnuje ak neupada. toto bude hlavny prinos nextgen konzol pre PC hranie. tak sa mozem len modlit aby prichod novych konzol bol co najrychlejsi.

  9. „Co se operační paměti týče, Rambus tentokrát ostrouhal a Playstation 4 ponese 4 GB paměti GDDR5. To je poměrně málo a vývojáři nepochybně narazí na limit kvality textur a vzdálenosti, na jakou je možné je vykreslovat. Díky tomu, že operační systém nevyvíjí Microsoft, si tento z paměti ukrojí pouze kolem jednoho gigabajtu“

    Nevím teda ale ve Vámi uváděném zdroji Eurogamer.net je psáno, že z tych 4GB bude natvrdo 512MB rezervováno pro OS.  Takže pro hru zbývá 3,5GB a pokud navíc půjde skutečně o rychlé GDDR5 tak si nemyslím, že by mnělo jít o nějakou velkou brzdu. V každém případě jsem nepochopil spekulacím na VG247, kde přisuzují 1GB pro OS u Sony a neuvěřitelných 3GB u MS. Co by to byl proboha za OS který by zabral 3GB v operační paměti. To by museli být naprostí blázni u MS, něco takového stvořit. Už ten 1GB se mně nechce věřit. Jde o jednoduché, specifické a dosti „hloupé“ OS.

    Opravdu s takovou mám strach, že z toho vzniknou složité (a tím pádem poruchové) systémy, které uplně popřou původní myšllenku konzole jakožto jednoduchého jednoúčelového zařízení. S takovou začínám čím dál tím víc fandit Steamu s jejich Steam Boxu a vůbec jejich aktivitám na Linux platformně. 

  10. Třeba se počítá s širším uplatněním GPGPU (DirectX Compute, OpenCL) pro náročné výpočty ve hrách (AI, Physics, ..), s dostupnou rychlejší komunikaci CPU/GPU možná s potřebnou pružností.