Samsung chce své produkty a platformy propojit novým písmem SamsungOne

0
Dá rozum, že
zvlášť na e-čtečkách je dobré písmo základem zážitku.
Amazon před
rokem
uvedl
Bookerly
,
které bylo navrženo pro co
nejpohodlnější čtení.

Můžete se tomu smát, ale produkty firmy bývají
spojeny s určitým typem písma. Jistě si vzpomenete na to, co
za font svítil celá léta (od roku 2002) na displejích mobilů od
Nokia. Jmenoval se Nokia Sans, v roce 2011 ho firma nahradil
Nokia Pure. Pro Microsoft je už nemálo let typický Segoe, který
najdete v Office 2007 a novější a pak mj. v operačních
systémech Windows počínaje Vistou.

Své písmo má přirozeně i Android. V roce
2011 vzniklo a k Androidu 4.0 bylo přibaleno Roboto.
Ačkoli se to může zdát jako banalita, volba písma je důležitá
a jeho následné používání skoro až kritické. Písmo si
asociujeme se značkou a stává se její součástí. Je na webech,
krabicích, v reklamách a v manuálech. Svoje nové písmo
představil před pár dny Samsung.

SamsungOne

To se nazývá SamsungOne. Název odkazuje
ke spojení. Samsung propojuje miliardy lidí po celém světě, má
celou řadu produktů od mobilů až po mikrovlnné trouby. I tyto
platformy má nové písmo propojit. Stane se základem pro budoucí
vizuální jazyk značky.

Nejspíš nemá cenu to dál rozvádět. Prostě
se na něj podívejte a napište do komentářů, jak se vám líbí.
Kdo má zájem, může se na blogu podívat na přiblížení
designových principů. Případně se podívejte na skoro
(čtyřminutové!) video o tom, jak SamsungOne vznikal. Osobně
mi nové písmo připadá univerzální a neurážející. Takže
úkol splněn.

Zdroj: Samsung
Newsroom

Samsung chce své produkty a platformy propojit novým písmem SamsungOne
Ohodnoťte tento článek!