Samsung chce své produkty a platformy propojit novým písmem SamsungOne

0
Dá rozum, že zvlášť na e-čtečkách je dobré písmo základem zážitku. Amazon před rokem uvedl Bookerly, které bylo navrženo pro co nejpohodlnější čtení.

Můžete se tomu smát, ale produkty firmy bývají spojeny s určitým typem písma. Jistě si vzpomenete na to, co za font svítil celá léta (od roku 2002) na displejích mobilů od Nokia. Jmenoval se Nokia Sans, v roce 2011 ho firma nahradil Nokia Pure. Pro Microsoft je už nemálo let typický Segoe, který najdete v Office 2007 a novější a pak mj. v operačních systémech Windows počínaje Vistou.

Své písmo má přirozeně i Android. V roce 2011 vzniklo a k Androidu 4.0 bylo přibaleno Roboto. Ačkoli se to může zdát jako banalita, volba písma je důležitá a jeho následné používání skoro až kritické. Písmo si asociujeme se značkou a stává se její součástí. Je na webech, krabicích, v reklamách a v manuálech. Svoje nové písmo představil před pár dny Samsung.

SamsungOne

To se nazývá SamsungOne. Název odkazuje ke spojení. Samsung propojuje miliardy lidí po celém světě, má celou řadu produktů od mobilů až po mikrovlnné trouby. I tyto platformy má nové písmo propojit. Stane se základem pro budoucí vizuální jazyk značky.

Nejspíš nemá cenu to dál rozvádět. Prostě se na něj podívejte a napište do komentářů, jak se vám líbí. Kdo má zájem, může se na blogu podívat na přiblížení designových principů. Případně se podívejte na skoro (čtyřminutové!) video o tom, jak SamsungOne vznikal. Osobně mi nové písmo připadá univerzální a neurážející. Takže úkol splněn.

Zdroj: Samsung Newsroom

Samsung chce své produkty a platformy propojit novým písmem SamsungOne

Ohodnoťte tento článek!