
Je to o prsa, ale přesto se Apple vrátil na první místo v žebříčku největších výrobců chytrých telefonů. Na to se podle analýzy IDC poprvé dostal ve druhém čtvrtletí 2011. Předčil do té doby dlouhou vládnoucí Nokii. (Tu ve stejném období přeskočil i Samsung.) Ve třetím čtvrtletí 2011 to byl ale korejský výrobce, který na dlouho převzal vládu.
Teď jej Apple porazil díky dobrému vánočnímu čtvrtletí. Apple na trh dodal 78,3 milionu iPhonů, Samsung ve stejné době dosáhl 77,5 milionu smartphonů. Pro Apple to byl 5% meziroční růst, pro Samsung 5% pokles.
Výrobci pochopitelně měli jinou startovní pozici. Americká firma dodala na trh čerstvý iPhone 7, zatímco Samsung žádnou žhavou novinku neměl. Vlastně měl, Galaxy Note 7 byl žhavý až moc. V Koreji počítali s několika miliony prodanými kusy, které by Samsung udržely v čele. Kvůli problémům s akumulátory však plán nevyšel. Je velmi pravděpodobné, že v dalším čtvrtletí se vrátí na první místo.
Na zbylých pozicích se už nic nemění, okupují je čínské firmy. Huawei si meziročně polepšil o dalších téměř 40 % a během posledních tří měsíců roku 2016 poslal do obchodů 45 milionů telefonů. To Oppo a Vivo, které společně s OnePlus spadají do skupiny BBK Electronics, meziročně vzrostly o více než dvojnásobek.
Celkové dodávky během posledního čtvrtletí činí 428,5 milionu smartphonu, nejvíc v historii. Rekordní byly také dodávky za celý rok. Chybělo jen 30 milionů do pokoření hranice 1,5 miliardy smartphonů.
Dodávky smartphonů za 4. čtvrtletí 2016
Výrobce | Dodávky 4Q16 |
Podíl 4Q16 |
Dodávky 4Q15 | Podíl 4Q15 | Změna |
Apple | 78,3 mil. | 18,3 % | 74,8 mil. | 18,7 % | +4,7 % |
Samsung | 77,5 mil. | 18,1 % | 81,7 mil. | 20,4 % | −5,2 % |
Huawei | 45,4 mil. | 10,6 % | 32,7 mil. | 8,2 % | +38,6 % |
Oppo | 31,2 mil. | 7,3 % | 14,4 mil. | 3,6 % | +116,6 % |
Vivo | 24,7 mil. | 5,8 % | 12,1 mil. | 3,0 % | +104,7 % |
Ostatní | 171,4 mil. | 40,0 % | 185,0 mil. | 46,2 % | −7,3 % |
Celkem | 428,5 mil. | 100,0 % | 400,7 mil. | 100,0 % | +6,9 % |
Dodávky smartphonů za celý rok 2016
Výrobce | Dodávky 2016 |
Podíl 2016 |
Dodávky 2015 | Podíl 2015 | Změna |
Samsung | 311,4 mil. | 21,2 % | 320,9 mil. | 22,3 % | −3,0 % |
Apple | 215,4 mil. | 14,6 % | 231,5 mil. | 16,1 % | −7,0 % |
Huawei | 139,3 mil. | 9,5 % | 107,0 mil. | 7,4 % | +30,2 % |
Oppo | 99,4 mil. | 6,8 % | 42,7 mil. | 3,0 % | +132,9 % |
Vivo | 77,3 mil. | 5,3 % | 38,0 mil. | 2,6 % | +103,2 % |
Ostatní | 627,8 mil. | 42,7 % | 697,1 mil. | 48,5 % | −9,9 % |
Celkem | 1470,6 mil. | 100,0 % | 1437,2 mil. | 100,0 % | +2,3 % |
PS: Čísla IDC potvrdil i monitoring společnosti Strategy Analytics. Liší se jen v drobnostech.
Celkem logický vývoj, vzhledem k tomu, že Samsung pohořel s Note7 a Apple představil před Vánoci svůj downgrade iPhonu 6s.
Tenhle rok bude možná mnohem zajímavější s potenciálem x86 emulace, dokování a 10 generace iPhonů.
Až mi odejde Lumie, tak Samsung asi podpořím – ale to má ještě pár let čas.
To je rouhání.
To není rouhání, to je rizí láska k bohapusté komerci a placení za fetiš v podobě značky 😀
To rouhání jsem myslel samozřejmě ze srandy. Někteří se ale rádi nechávají vést s davem, aby zapadly mezi ostatní. Mají to všichni kolem, tak já to budu mít taky.
Osobně považuji Lumie (tento názor nikomu nevnucuji) za něco individuálního, něco čím se odlišit, jak se říká nebýt součástí stáda.
Meanwhile, in the tablet land ..
https://mspoweruser.com/windows-tablets-takes-share-from-ios-and-android-reaches-16-market-share/
Microsoft roste, Apple a Google v tabletech znacne padaji. MS uz skoro dohnal v objemu prodeju Apple 🙂
Tablety se asi historicky definují jako zarizeni s uhloprickou 7″+ . Dnešní phablety mají rozměrem blíže k této hranici než k SF doby jejího vzniku. Pokud bychom tuto hranici posunuli řekněmě na 6″+ vypadaly statistiky trhu „tabletů“ opet trochu jinak.
Osobne využívám SF 5′ a tablet 8″(SGT S2 LTE) .. u nějž jde již hovořit o určité ergonomii. Vzhledem k dnešní praktické neexistenci SF DSFA(DualSIM FullActive) a energ. nárokům obecně je dost důvodů pro více zařízení.