Sjednejte si cestovní pojištění přímo v Messengeru. AXA Assistance má svého chatbota

Pominula doba, kdy zřizování služeb řešíme na webu?

0

Každý chce mít ze svého komunikátoru platformu a trendem poslední doby jsou chatboti, kteří mají s vytvářením platforem pomoct. Chatboti pronikli do komunikátorů jako Messengeru, Skypu nebo Allo. Loni byl po roce ve službě pozitivně zhodnocen chatbot, jenž lidem v New Yorku a Londýně pomáhal bojovat s nespravedlivými pokutami za parkování.

Realizace chatbota od AXA Assistance trvala tři měsíce.

S chatbotem to zkouší také AXA Assistance, která platí nejen za první finanční instituci v Česku, jež chatbota provozuje, ale je to obecně jedna z prvních firem v tuzemsku s podobným nástrojem pro klienty a klientky. Chatbot pojmenovaný jako AXA Assistance CZ/SK vám vzhledem k zaměření firmy pomůže sjednat cestovní pojištění.

Buď jak buď, když vyhledáte chatbota v Messengeru, začne s vámi rovnou komunikovat a snaží se vám celý sjednávání pojištění postup maximálně zjednodušit. Nemusíte nutně ani pokaždé psát odpověď, lze si vybírat z předpřipravených odpovědí. Oproti webu si připadáte, že s vámi komunikuje člověk, což může být pro někoho příjemnější.

Komentář: Komu jsou chatboti určení?

Nacházíme se opět u starého sporu. Standardně byste šli na web, kde byste si pojištění sjednali. (Někteří by pak zavolali nebo osobně navštívili pobočku instituce zprostředkovávající pojištění. To nechme stranou.) Je skutečně o tolik jednodušší komunikovat s chatbotem? V obou případech musím otevřít aplikaci. Na webu navíc vím, co mám dělat, chatboti mi připadají o něco méně přívětiví.

Musíme nechat čas, aby nápad s chatboty zhodnotil. Pro jedince, kteří tráví v Messengeru velkou část dne, půjde jistě o příhodný způsob, jak vyřizovat některé úkoly. Připadá mi zhruba stejně lehké využít web jako komunikovat s chatbotem. Proč mi ale připadá logičtější jít na web? Jsem stále více přesvědčený, že jsem až příliš naučený pracovat určitým způsobem.

Věřím, že mladší generace může chatboty považovat za zcela přirozené, tak jako je pro mne použití Googlu a pokračování v práci s vhodnou službou v prohlížeči. Ve chvíli, kdy nebudou mladí považovat za samozřejmost, že např. pojištění sjednají na webu, může se jim vyhledání správného chatbota vrýt pod kůži jako přirozená cesta, jak dosáhnout cíle. Nebo nesouhlasíte, že v případě chatbotů narážíme na generační rozdíl? Jaký máte na chatboty názor?