Skládací AMOLED od Samsungu vydrží 100 000 ohybů

0

Výzkumný tým Samsungu znovu ukázal skládací displej, který by se mohl stát základem futuristických přístrojů. První prototyp ukázal už před třemi lety. S vývojem nyní pokročili takovým způsobem, že AMOLED dokážou stotisíckrát rozlomit a narovnat bez viditelných škod.

Abychom byli přesní, displej se neláme, protože se nejedná o jeden panel, nýbrž dva. Ty jsou vloženy do pouzdra z průhledné silikované gumy a navrchu překryty sklem proti poškrábání. Tato složka má mít mimořádnou odolnost, podle testů vydržel 100 000 ohnutí a narovnání pouze s 6% úbytkem jasu, což má být oku nepostřehnutelná odchylka. Silikonová vložka tak v podstatě funguje jako pant s poloměrem 1 mm.

Samsung foldable AMOLED
Skládací displej Samsungu, foto: PhysOrg

Důležité je, že mezi panely není viditelná mezera, takže bychom se v budoucnu mohli dočkat skládacích telefonů nebo notebooků, kterým zdvojnásobíme plochu displeje. Pro potřeby komerčního nasazení se ale musí vyvinout ještě lepší materiály. Jejich vývoj podle Samsungu potrvá ještě rok až dva.

Zdroj: PhysOrg

Skládací AMOLED od Samsungu vydrží 100 000 ohybů

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Kámen úrazu je, že atributy nejsou zavedeny povinně u nově založených
    aukcí v první fázi nějaké změny, pak teprve zavést druhou změnu, tu co
    spustilo aukro teď. Je v tom akorát guláš a spousta lidí
    podražděných,než se to srovná a uživatelé si překopou aukce.

  2. Aukro je naprosto NE-intuitivní systém spoléhající se na fakt, že uživatel bude nejdříve studovat manuál a pak teprve bude systém „správně“ používat. Mnozí uživatelé (včetně mě) berou ale manuál do ruky až na poslední chvíli a tak na začátku používání nasekají spoustu chyb, které znervózňují samotné uživatele v roli kupujících tak i prodejce. Je to proto, že uživatelé jsou už navyklí na procesy z jiných elektronických obchodů a Aukro zde přináší naprosto jiný a odlišný koncept. Nejzásadnější specialitou je fakt, že chybí jednoznačná upozornění na to CO UŽIVATEL ZROVNA DĚLÁ v průběhu procesu nákupu. Nový uživatel tedy obvykle neví, že po kliknutí na tlačítko „kup teď“ a stisku „další“ již nakoupil a nemůže očekávat nějakou sumarizaci procesu a potvrzení operace až po zadání adresy a upřesnění detailu nákupu jak je obvyklé u objednávkových systému elektronických obchodů. Po odeslání poslední stránky formuláře s adresou tedy očekává nějaké potvrzení ale toho se nedočká. Systém obvykle i na poslední stránce hlásí chyby svědčící o tom, že upřesnění nebylo odesláno protože se na stránce vyskytuje nějaká chyba. Z tohoto důvodu nezkušený uživatel nevnímá transakci za dokončenou a realizuje proces ještě jednou. Nakonec zjistí, že nakoupil jednu položku i NĚKOLIKRÁT. Transakce nejdou stornovat a pokud tedy uživatel nezaplatí jeden výrobek chybně koupený několikrát, dostane automaticky trestné body, které mohou vyústit v blokaci účtu. Toto je pochopitelně jen jedna ze specialit, nad kterými lze kroutit hlavou. Je běžné, že Vám např. Aukro něco napíše ve vztahu k určité transakci s prodejcem ale odešle to z e-mailu prodejce a ne z e-mailu Aukra. Divné ale nechme to být. V principu je Aukro velmi šikovný systém ale dle mého názoru jde o systém v mnohém nedotažený. Správci a programátoři webu jsou dle mnohých ohlasů velmi tvrdohlaví a na dobře míněnou kritiku reagují podrážděně bez sebemenší ochoty něco změnit.

  3. Změnu udělal někdo kdo totálně nerozumí problematice. Udělat takovou „prasárnu“ a dát všechna CPU do jedné grupy, to může udělat jen nějaký rádoby manager, rozhodně né člověk co dané problematice rozumí. Kdy už konečně nastane doba kdy podobní lidé se nebudou „starat“ o věci kterým nerozumí? Aukro si totálně zazdilo kategorii výpočetní techniky, protože to neni jen sekce CPU ale i sekce GRAFICKÉ KARTY. AGP a PCIe jsou v jedné kategorii. Gratuluji AUKRU k tomuto kroku. Asi se nikdy nedozvíme kdo tento „skvělý“ nápad měl. Ale člověk z oboru to jistě nebude.

  4. Krom toho taky zrusili funkci upozorneni na konec aukce, kde si uzivatel mohl zvolit interval pred koncem aukce, kdy mu prisel informacni e-mail. To se taky v diskuzi na aukru hodne resi.

    Nejvetsim prusvih je v teto veci fakt, ze aukro udalo jako zaminku pro tuto zmenu fakt, ze „funkce nebyla dostatecne vyuzivana“. Vzhledem k silnym hlasum z diskuze a i osobnim zkusenostem mohu potvrdit, ze takove tvrzeni se realite neblizi ani trochu 🙁

  5. Nevíte někdo jestli má cenu napsat Polákům na Allegro? Jestli můžou mít nějakej vliv na ty Český kašpary v Aukro týmu, protože s nima je to stejný jako mluvit do zdi. Na lidi a jejich názory ser*u.