Skype oficiálně nasazuje reklamy během hovoru. Povinné pro „neplatiče“

0

Jaká shoda okolností! Zrovna včera jsme vás upozorňovali na možnost, že Skype začne ve větším měřítku nasazovat reklamy ve svém klientu. A kterým jiným začít než tím pro Windows. Jeho uživatelská základna je pravděpodobně největší, takže zde se aplikace reklamních pruhů vyplatí patrně nejvíc. Možná se vám sem tam nějaký ten banner objevil již v uplynulých týdnech, když jste někomu volali. Nyní firma oficiálně ohlásila, že se reklamy budou objevovat pravidelně během každého hovoru. Prozatím se ale nepočítá s videohovory, ty zůstanou od nového způsobu, jak může poskytovatel služby vydělat, oproštěny.

 

Reklamy neuvidí ani uživatelé, kteří používají Skype Credit nebo jiné placené služby. Všichni ostatní, kteří volají pouze v rámci sítě, tedy úplně zdarma, se budou muset smířit s tím, že se jim v okně s hovorem bude ukazovat sponzorovaná upoutávka na nějaký produkt či službu. K podmínkám, kdy se takový pruh v programu smí objevit, patří to, že si voláte pouze s jednou další osobou. Reklama by se tudíž neměla zobrazit při pořádání konferenčních hovorů. Jak již bylo řečeno, prozatím se navíc bude vyskytovat pouze v klientu pro Windows. V OS X nebo mobilních klientech to prozatím řešit nemusíte.

 

Že by Skype konečně začal vydělávat? Snad ano, placené služby podle pravidelných průzkumů využívá poměrně malé procento uživatelů, takže na nich firma nezbohatne. Reklamy ovšem mohou objednávat zájemci z 55 zemí světa. Potenciál je velký, komunikační službu používají až stovky milionů uživatelů. Nám, uživatelům, ale Skype ponechal ústupek v podobě možnosti proužek klepnutím uzavřít. Tento postup ale budete muset opakovat s každým hovorem. Údajně by reklamy měly být alespoň částečně relevantní a brát v potaz lokální trh a některé jiné údaje o uživateli (např. pohlaví nebo věk).

Samotný hovor prý nicméně neovlivní, neboť budou tiché, jejich velikost pevně daná a načtou se až po proběhnutí obvyklými rutinami spojenými se spojením dvou uživatelů. Firma ale zobrazování reklam testovala přinejmenším po dva měsíce, což může potvrdit můj kolega Lukáš Václavík. Můžeme vám proto nabídnout rovnou autentický snímek. Podle dalších dostupných informací Skype oznámil testování reklamních pruhů již v září loňského roku. Klient ve verzi 5.6 již mohl občas něco ukázat. Pokud jste patřili k vyvolené a nedobrovolné skupině testerů, o svůj unikátní status přijdete, přichází reklamy pro všechny.

 

Pokud se chcete vyhnout alespoň cíleným reklamám, které vám Skype, respektive Microsoft, zobrazí na základě výše uvedených údajů o vaší osobě, jděte do nabídky Nástroje → Nastavení → Soukromí. Zde zrušte předvolbu Povolit cílené reklamy.

 

Zdroj: The Big Blog | ZDNet

Ohodnoťte tento článek!