Zájem o smartphony v Evropě upadá. Slábnou Samsung, Apple i Nokia

5
Nokia 9 PureView
Nokia 9 PureView

Během první čtvrtletí 2019 výrobci dodali do evropských obchodů 53,5 milionu smartphonů, o necelá tři procenta méně než před rokem. Vyplývá to z tržní analýzy společnosti IDC, která také poukázala na pět největších značek – Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi a Nokia.

Čísla i trendy v Evropě se shodují s těmi globálními. Trh s mobily upadá a první čtyřka výrobců je rovněž stejná jako ve světě. Výjimečné postavení na starém kontinentu má Nokia, která obsadila páté místo. Loni ale byla čtvrtá, jenže dodávky smartphonů ji meziročně klesly o třetinu. A naopak o třetinu vyrostlo čínské Xiaomi, které Nokii předběhlo.

Pro finskou značku je to zklamání. Nokia v únoru představila čtyři smartphony od highendu (Nokia 9) až po úplný lowend (Nokia 1 Plus), po čase navíc představila i tlačítkový mobil Nokia 210. Ani s takovým zástupem novinek nedovedla zazářit.

Xiaomi klesá celosvětově kvůli slábnoucí pozici v domovské Číně. V Evropě má ale pořád kam růst. Pravidelně představuje novinky a expanduje do nových zemí. Kde nemá vlastní zastoupení, tak má alespoň jednoho či více autorizovaných partnerů (jako v Česku).

Dodávky Apple poklesly o více než 20 % (celosvětově o 30 %) a americká společnost se musela sklonit před Huaweiem. Ten vyrostl o dvě třetiny a do evropských obchodů poslal 13,5 milionu smartphonů. Samsung byl ještě o kousek výkonnější, Korejci distribuovali 15,7 milionů chytrých telefonů, ale meziročně si o 7 % pohoršili. Nebude trvat dlouho a o první místo přijdou. Pokud Huawei nesrazí na kolena obchodní embargo.

Evropské dodávky smartphonů v prvním čtvrtletí 2019 podle IDC
Výrobce Dodávky 1Q19 Podíl 1Q19 Dodávky 1Q18 Podíl 1Q18 Změna
Samsung 15,7 mil. 29,5 % 16,9 mil. 30,8 % −6,8 %
Huawei 13,5 mil. 25,4 % 8,1 mil. 14,9 % +66,1 %
Apple 7,8 mil. 14,7 % 10,2 mil. 18,6 % −22,7 %
Xiaomi 2,9 mil. 5,6 % 2,2 mil. 4,0 % +33,3 %
Nokia 2,2 mil. 4,2 % 3,3 mil. 6,0 % −32,6 %
Ostatní 11,0 mil. 20,6 % 14,1 mil. 25,7 % −21,9 %
Celkem 53,5 mil. 100,0 % 55,0 mil. 100,0 % −2,7 %

Zdroj: IDC


Zájem o smartphony v Evropě upadá. Slábnou Samsung, Apple i Nokia
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 3 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. Jestli to nebude jako s PC. Výkonu je dost, co tam šlo narvat, tak už tam je. No a další novinky, kvůli kterým by za to stálo si pořídit mobil se nekonají. Jen dochází sice ke zlepšování parametrů, ale pro uživatele už nepostřehnutelný přínos.
    Takže mobil používají do rozbití displeje nebo do namočení ve vodě. A pak teprve se rozhlídnou po novém. Stejně je to už všechno na jedno brdo.

  2. Zájem o smartphony v Evropě upadá. Slábnou Samsung, Apple i Nokia.
    ———————————————————————————————————————

    Ti, co smartphony chtěli, je mají . Trh se nasytil .

    Je tzv. přematláno .

    No a ti, co nematlají, kupují, nebo si již koupili tzv. Tlačitkáče .