Další hra z českého prostředí. Someday You’ll Return vypadá skvěle (video)

13
Someday You’ll Return
Someday You’ll Return

Brněnské indie studio CBE Software představilo novou hru Someday You’ll Return, kterou by chtělo vydat příští rok. Vývojáři a designéři Jan Kavan a Lukáš Medek tvoří dle svých slov narativní psychologický horor se silnými prvky adventury. Z ukázky je patrné, že jde o mix výborných jednohubek Firewatche a Vanishing of Ethan Carter. CBE Software hledalo inspiraci také v sérii Silent Hill nebo Resident Evil 7.

Hra nabídne polootevřený svět někde v moravských lesích, přičemž lokace mají odpovídat realitě. V lesích jsou dokonce vidět barevné značky Klubu českých turistů. Po Kingdom Come si tak užijeme další titul, jehož prostředí mohou našinci skutečně poznávat.

Tvůrci nedělají jen běžný „walking simulator“. Someday You’ll Return nabídne různé herní mechaniky. Přestože ve hře nebudou souboje, hráč bude interagovat s prostředím, dostane stůl pro tvorbu a opravu předmětů, bude sbírat bylinky a míchat lektvary, stopovat, plížit se, lézt po horách a používat smartphone. Ten poslouží jako herní mapa, komunikátor i svítilna. Hra obsahuje i karmický systém, podle něhož se pak budou odvíjet různé konce.

O příběhu toho tvůrci moc neprozradili. U podobných her je to ostatně ten hlavní tahák. Víme jen to, že se vžijete do kůže Daniela, který jde do lesa hledat svou dceru Stelu. Ta z domova utíká pravidelně, ale tentokrát je to jiné. V lese jsou prý tajemství, která měla zůstat pohřbená.

TIP: Minecraft po česku. Tvůrci Flashpointu a Army mají novou hru Ylands

Someday You’ll Return poběží na Unreal Enginu 4 a především na krajině je pokročilá grafika opravdu vidět. Hra vyjde pro PC (Steam, GOG), PS4 a Xbox One.

Další hra z českého prostředí. Someday You’ll Return vypadá skvěle (video)
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 8 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

  1. Mě řekni jak dva borci dokážou udělat takovouhle grafiku?
    Nemáte na ně někdo kontakt, mám příběh, walkthrough, jednotky, lokace vymyšlené, jen nevím kde začít a jak tu hru udělat. Rád bych se spojil s nějakým studiem a začal na tom makat. Poradíte? Bohemia interaktive se mi nelíbí, jejich výsledky a práce je pro mě otřesná.

    • Můžeš jim napsat na info@cbe-software.com. Dnes s těmi enginy a vývojářskými nástroji nemusíš všechno programovat ani kreslit od píky, proto se i v malém počtu dají dělat velké a pěkné hry. Ale co já o tom vím, mým vrcholem byl před x lety naprogramovaný had v javě. 🙂

    • Světlo, stíny, atp… obstará engine, textury, materiály a modely buď vytvoříš, nebo koupíš. Dnes ten vývoj není až tak těžký, kort třeba u UE4 kde je parádní Blueprint systém (a docela schopný), takže na menší projekt nepotřebuješ ani umět programovat…
      K tvému projektu – myšlenka či nápad většinou nestačí… Pokud to myslíš vážně, tak se začni vzdělávat a na projektu pracovat sám, pak máš alespoň nějakou šanci, že k sobě někoho seženeš, nebo že nějaké studio případně sponzor projeví zájem

      • Hej, fakt dík, vypadá to skvěle, ale co se týká toho zveřejnění, tak by to napřed chtělo aby to viděl právník a notář. Nenáchám si nápad ukrást, nebo nebudu to dělat v UE4 abych pak nakonec zjistil, že to bylo k ničemu. Ale díky, fakt, musím si koupit větší SSD disk abych si dotahal všechny free knihovny co tam mají. Našel jsem nějaký video jak dělal mapu pro robo recall https://www.youtube.com/watch?v=3Yx9IEOc5s4 a jestli to je opravdu takto, tak je to vážně bezva. Akorát ještě zjistit jestli do toho „robosvěta“ můžu implementovat normální vojáky a lidi a naučit se to ovládat.
        Pak asi udělat pár scén, video a zažádat někde na kickstaretru o pomoc a dotáhnutí do konce. (dočištění, optimalizace, betatest skritpů, lokace aby na sebe navazovali tak jak mají až po kompletaci a distribuci). Jako palec hore, oproti Valve Hammer editoru trošku jinačí level.

        • co ty jsi za experta…
          „Bohemia interaktive se mi nelíbí, jejich výsledky a práce je pro mě otřesná“. K tomuhle jako neni ani co rict. Kdybys mi tohle rekl na nejakem mitinku, asi bys letel pryc rychleji nez bys stacil dokoncit vetu.

          „Hej, fakt dík, vypadá to skvěle, ale co se týká toho zveřejnění, tak by to napřed chtělo aby to viděl právník a notář. Nenáchám si nápad ukrást, nebo nebudu to dělat v UE4 abych pak nakonec zjistil, že to bylo k ničemu.“ To jako fakt? Kazdy ma nejake napady. Nase uklizecka ma napady. Vsadim se dokonce ze muj pes by mel nejaky napad. Kolik si myslis ze tvuj napad stoji? Asi ti rozbiju realitu ale bez zadne realne odvedene prace tvuj napad ma cenu jednoho anebo dvou dolaru. Klidne si utracej prachy za notare a pravniky a kdovico. Nikdo za tebou pak nebude chodit a rikat ti „hej to je tak skvely napad prodas nam na to prava?“. Ne. Kazdy si maka na svem projektu a nikoho nezajimaji nejake „skvele napady“ bez zadne hodnoty.
          Sedni si na zadek, nauc se zaklady a prestan vymyslet blbosti. Kluci kteri delaji tuhle hru jsou zkuseni videoherni veterani a delaji na tom nekolik let. Jestli si myslis ze se to jen tak „zhmotnilo“ behem dlouhych zimnich veceru, potrebujes reality kick vic nez si myslis

          • hmhm: Co to meleš? 1) Arma II, hnus, nehratelné, postavy rozsekané, nefungující skripty, zasekávání vojáků. 2)Arma III, svítící džíp jak kolotoč, stop, Arma III kopie World of Tanks, lol wtf omfg? 3) Někde jsem psal, že budu prodávat nápad? Citace s čím budu potřebovat pomoc: „(dočištění, optimalizace, betatest skritpů, lokace aby na sebe navazovali tak jak mají až po kompletaci a distribuci)“ kde z toho textu odvozuješ, že bych na hru ani nešáhl nevím. Možná v tvé hlavě to máš trochu domotané. 4) Co provádíš za mítink a co lidem na mítingu vysvětluješ? 5Pár mitingů se zaměstnavatelem jsem už zažil, kde já a pár dalších lidí „dobré nápady“ pomatených rádoby-managerů rozebrali tak, že se málem rozbrečeli jak se za své nápady styděli, to uvádím jen tak pro úplnost, že mě nějakej mítink je u zadele. Ty nejsi můj šéf, takže si vyhazuj ze svých mítingů koho chceš). Něco už jsem udělal jak do Half-Life tak do CSka, ale to bylo dávno, nyní mám vlastní finanční prostředky na to zaplatit si notáře i právníky a nebuď nasranej, že já nápad mám a ty ne. ČAU.

  2. K smíchu je, že Bohemka udělala vynikající hru Mafiu, pak operaci flashpoint, pak některé lidi vykopla a od té doby to s ní jde z kopce dolů. A navíc žijeme v demokracii a každej si může říkat co chce a jak chce a proč chce a smát se. Já mohu říkat že pro mě je bohemka strašná a ty se mi klidně směj. Nevím ale proč to zde rozebírat.

      • ted nevim jestli to myslis vazne nebo si delas prdel. Znacka Crha? Ty jsi jiny typek. Konstruktivne ti rikam: radeji uz nic nerikej.
        Navic: Mafie neni od Bohemky (fail)
        Arma je duchovni pokracovani flashpointu.
        Ktere lidi jako „vykopla“? Konkretne, rekni mi: kteri lidi byli „vykopnuti“ a kvuli tomu jde to s ni z kopce? Chci to vedet

          • ne no.
            1) byla to illusion softworks (ne illusion software)
            2) illusion softworks byla odkoupena Take-Two a ted existuje jak 2K Czech
            3) Dan Vavra byl designerem. Nic nevlastnil. A nema rozhodne nic spolecneho s bohemkou

            pokud o tom nic nevis tak si to aspon najdi na wikipedii a neco si nacti nez zacnes chrlit takove blbosti

            znacka Crha! \,,,/