Sony má microSD kartu pro audiofily. Slibuje čistší zvuk bez rušení

0

Ne, japonský výrobce nepřichystal aprílový žertík už v polovině února. Sony začne brzy prodávat microSDXC kartu s označením SR-64HXA a výraznou zlatou značkou „for Premium Sound“. Výrobce tvrdí, že jeho nová karta produkuje při čtení méně elektrického šumu než ostatní karty, a je proto určena pro ty nejcitlivější audiofily.

Sony SR-64HXA for Premium Sound
Sony SR-64HXA for Premium Sound

Do prodeje zamíří 5. března za cenu 18 500 jenů (4500 Kč s DPH). Běžná microSDXC karta stejného výrobce s 64GB kapacitou (UHS-I Class 10) se u nás prodává za od 1000 Kč. Ani Sony si podle vyjádření ve Wall Street Journalu není jisté, jestli se jim kartu vůbec podaří prodat. Najdou se ale prý tací, kteří jsou ochotni za co nejlepší kvalitu zaplatit. Třeba jako v případě nového Walkmanu za 30 000 Kč.

 

V čem spočívá ono kouzlo? Sony mluví o lepších materiálech a výrobě, na svém webu prezentuje krásné grafy srovnávající běžnou a prémiovou kartu. Rychlé karty při čtení mohou emitovat více elektromagnetického záření, které ovlivní výstup vycházející z DAC převodníku. Ale bude to praxi opravdu slyšitelné, nebo jde o placebo efekt?

Předně, přehrávače používají buffery, takže při přehrávání nemusí pořád číst. A zadruhé používají filtry, které mají veškerý nežádoucí šum odstranit. Pokud se čtení z karty projeví ve sluchátkách, je to především chyba ostatních komponent, nikoliv karty. Špatný přehrávač žádná karta nevylepší. Vzhledem k tomu, že Sony onen účinek prezentuje na zmíněném drahém Walkmanu s teoreticky nejlepšími součástkami na trhu, působí to dost bizarně.

Zdroj: WSJ

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. A kdyz jsem psal pod clankem k Mantle, ze tu za chvilku muze byt dalsi DirectX s low level optimalizacemi, tak tu cela AMD squadra kricela ze to absolutne v zadnem pripade vubec a vubec, nenene neni mozne! 😀

  2. Maudit + Predator

    klapky z oci prosim

    „Nová generace DirectX 12 pochopitelně tento měsíc nebude uvedena se vším všudy, na to si zřejmě ještě počkáme dlouhou dobu.“

    trolololos

  3. Koupit novou grafiku a nový systém nejspíš W9. Pochybuji, že bude podpora i u starších verzí OS. Ten DirectX 11 jsem u moc her neviděl, takže než se objeví samotná verze 12 a hry, tak to bude dobrých pět let minimálně. Ps. překlep v první větě.

  4. Zeby konecne ten spominany povinny MTR? ktory AMD ovladace uspesne ingoruju… To by bolo super… bud hra frci na DX12 a ma MTR alebo nema a teda nepouziva DX12. To iste aj u vyrobcov bud maju ovladace ktore splnaju DX12 alebo nemaju.

  5. Páni, čo tu čítam tak väčšine vadí že DX12 bude treba nové železo ale toto nikomu nevadilo pri Mantle, doteraz mantle funguje len na troch kartách ak sa nemýlim, všetci majitelia starších kariet AMD si môžu snimi len vytrieť …, tak neviem nikto ešte poriadne nič nevie ale pindať to hej. Skôr verím že to MS dotiahne do konca ako to že mantle bude opencorce a to MS nemám nijako v láske.

  6. Ako tak citam tuto diskusiu tak som prisiel na to, ze pocet diskutujucich, ktori rozumeju co vlaste znamena akronym API je mozne spocitat na jednej ruke (a zda sa mi, ze autor clanku medzi nich nepatri)

    @autor: „Zda bude plnohodnotné DirectX 12 opět vyžadovat i nový hardware zatím není známo, netušíme ani, zda výrobci GPU nějaký takový chystají.“ & „Zároveň to ale naznačuje, že Microsoft neplánuje opuštění Windows RT (či snad Windows Phone) pro čipy architektury ARM, a DirectX 12 bude zároveň uvedeno i na této platformě. „

    Preco by to nemal podporovat WP/RT? API a hardverove schopnosti su 2 rodielne veci. Vsetky doterajsie WP8 telefony maju SoC, ktory podporuje maximalne DX9c funkcionalitu (Adreno 225 & 305). To iste plati o Windows RT strojoch (Tegra3). A teraz male prekvapenie: Co myslite, ake API na 3D vykreslovanie pouziva WP8 / Windows Store? DirectX 9 to nie je… a prekvapenie nie je to D3D9 ani v druhom pripade. (vid. http://goo.gl/zaBNtH)

    @del42sa:“Skutečnost, že toto API budou podporovat tři výrobci AMD,Nvidia a Qualcomm naznačuje, že půjde minimálně ze začátku pouze o kosmetické úpravy současného API.“

    Su podla teba rozdiely medzi D3D9 a D3D11 „kosmeticke smeny“? Zaujimave je, ze sa hralo (alebo skor trapilo) na grafickych kartach, ktore sice deklarovali podporu API kde bola ocakavana pritomnost vertex pipelines a pritom ich nemali (pocital to CPU). Dokonca ani na spustenie D3D11 aplikacie vobec netreba graficky akcelerator. Skus si pohladat testovanie Crysis cez WARP – je jedno ako rychlo to ide ale podstatne je ZE TO IDE. EDIT: tym chem naznacit, ze deklarovat podporu API moze aj mikrovlnka…

  7. tak to mě zase tak moc nepřekvapuje. Pokud GPU z architekturou GCN podporuje DX12, proč by ho nemělo podporovat GPU v XBONE. Nebo to má vzbuzovat myšlenku, že DX12 je jen nový název pro stávající low level API použitého v XBONE  a přenesené do desktopu podobně jako Mantle ?

  8. podle toho jak tady vehementně obhajujete Keplera, tak evidentně se žádná smůla nekoná, sorry. Ono to totiž není tak, že výrobci GPU potřebují Microsoft, ale Microsoft potřebuje aby výrobci GPU podporovali jeho rozhraní respektive aby DX byl kompatibilní s daným GPU hardware. Zbytek nemá cenu komentovat, software se vždy píše podle hardware nikoliv naopak. Nejdříve se přece navrhuje nějaký hardware a teprve poté se k němu píší ovladače a potřebná API nikoliv naopak. Uvědom si laskavě , že DX funguje pouze na úzké skupině zařízení zatímco GPU musí fungovat i mimo windows prostředí, kde žádný DX není 🙂 Pozice DX už zdaleka není tak neotřesitelná jako dříve. Je zde stále stoupající Android, dále Steam Machine od Valve, na widle jde nyní nainstalovat Mantle, které podává mnohem lepší výsledky než DX, atd.

    „The DirectX team faced the challenging task of testing each DirectX release against an array of computer hardware and software. A variety of different graphics cards, audio cards, motherboards, CPUs, input devices, games, and other multimedia applications were tested with each beta and final release. The DirectX team also built and distributed tests that allowed the hardware industry to confirm that new hardware designs and driver releases would be compatible with DirectX.“