Sony prodalo ještě méně smartphonů. Celkově ale vydělalo více

5

Sony se stále nedaří zvýšit prodeje smartphonů. I když na tom v tomto ohledu není tak špatně jako HTC, pouhých 1,6 milionů kusů za třetí čtvrtletí nevěstí do budoucna nic dobrého. Předchozí kvartál dokázali Japonci prodat zhruba dva miliony mobilů, takže sestupný trend pokračuje.

Pokles prodejů se odehrál hlavně v regionech Evropy, Latinské Ameriky a Středního Východu. Nejvíc mobilů ale stejně kupují zákazníci v Asii. Výhled na celoroční prodeje se ovšem snížil z 9 milionů na 7. Pro srovnání takový Samsung prodá stejné množství, navíc jediného modelu, za jeden měsíc.

Nejnovější smartphone od Sony je Xperia XZ3, telefon za dvacet tisíc korun plný technologií a designu. Sony se ale zjevně nedaří trefit do toho, co většina zákazníků kupuje. Svůj největší poklad alespoň z novinářského hlediska – Xperii Compact – navíc trošku zanedbává.

Sony se jako jiné nadnárodní korporace skládá z více společností, a tak celkově vydělalo za poslední čtvrtletí více. Hlavně ale díky polovodičům (tedy i snímačům pro kamery ostatních značek mobilů) a divizi PlayStationu.

Sony prodalo ještě méně smartphonů. Celkově ale vydělalo více

Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86.67%) 3 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. Sony si vzdy nechalo platit za znacku, pro ne problem je, ze dneska kdyz se rekne Samsung, tak vidi bezny clovek uplne stejnou znacku a uz si lide zacinaji zvykat i na tak pro nas divny nazev jako je Huawei. Tudiz Sony s uplne stejnym designem a vyssi cenou nema jak oslovit bezneho cloveka.
    No a Sony neumi oslovit ani nas, kteri z nejakeho duvodu nejsme s firmama jako je Samsung nebo Huawei spokojeni a kteri bychom chteli jiny design. A to neni jen v clanku zminena Xperia Compact, teda neco mensiho, ale i vsechno ostatni, podivny pomer stran 18:9, zaoblene rohy, v nekterych typech je smeckovy Mediatek atd. Jednoduse, kdyz se podivam, tak vsechno kvuli cemu bych si uz nekoupil Samsung, ma i Sony, takze se nemuzou divit, ze v Evrope nemaji prodeje.

  2. „podivný“ poměr stran 18:9 (či 19:9 a pod. ty s výřezem) mají snad všechny nové telefony všech značek a stal se z toho standard.
    Ale je pravda, že ten hranatý design minulých generací měl něco do sebe a odlišoval je.

    • Presne tak, to ze jejich telefony ted vypadaji uplne stejne jako vsechny ostatni, jim sluzbu rozhodne neudela. Nepochopili a za ty leta se nenaucili od Applu zasadni vec: to jabko tam musi byt videt! Stejne tak melo Sony svuj osobity styl a uplne hloupe seho zbavili.

      Ano, tech 18:9 je hrozne moc, ja to zasadne odmitam. Musi mi soucasny mobil vydrzet nez ta moda pomine a vyrezy taky nesnesu.

      • Tak současné Sony pořád není to co ostatní. Možná to tak vypadá na fotkách, ale v reálu jsou stále odlišné, především zakulacenou zadní stranou. Sice to trochu jde proti trendu co nejtenčích mobilů, ale co sem měl možnost vyzkoušet díky tomu se skvěle drží v ruce, nijak nekloužou a ostré hrany neřežou do ruky. Z mého pohledu Sony design obětovalo za lepší ergonomii.
        Jinak nechápu to neustálé odmítaní širokoúklejších displejů a výřezů. Prostě je to pokrok – výrobci se dokázali zbavit na max. spodních a vrchních okrajů a tedy nabídnou větší displej při zachování stejných celkových rozměrů telefonu. Co se týče výřezů chce jen tomu dám čas, aby s tím android, potažmo aplikace uměli správně zacházet.

  3. Hlavní problém Sony je ve frekvenci uvádění novinek a v podpoře těch starších modelů. Kdo by kupoval top model, když za půl roku vyjde nový top model? Kdo by kupoval top model, který výrobce nebude podporovat ani ty dva roky, jako jiní? Střední třídu jim zajišťují dva modely z řady XA, to taky nevytrhne. A to, co dělá masové prodeje, tedy základní modely, nestojí ani za snahu.