Spammergate: Jedna firma má 1,4 miliardy adres a posílá miliardu e-mailů denně

3
Spam
Ilustrační foto

Chris Vickery ze společnosti MacKeeper objevil na internetu obří nezaheslovanou zálohu databáze společnosti River City Media. RCM se oficiálně zabývá legálními marketingovými činnostmi. Mezinárodní neziskovka Spamhaus, která sestavuje registr známých zdrojů nevyžádaných zpráv, ale dva hlavní představitele RCM Alvina Slocombeho a Matta Ferrise eviduje na svém blacklistu. A jak uvádí Vickery, tak i právem.

RCM vybudovala databázi 1,4 miliardy záznamů. U všech jsou e-maily, jména uživatelů, IP adresy a u části také bydliště. Vickery nedokázal ověřit, jestli jsou všechny záznamy pravé. U několika náhodných ale zjistil, že jsou skutečné. Byť v některých případech zastaralé.

Vickery v získaných datech objevil i archiv chatů mezi Slocombem a Ferrisem. Podle něj prý RCM dokázala zasílat až miliardu e-mailů denně. Komunikaci mezi svými počítači a mailovými servery (Google, Microsoft, Apple, AOL…) dokázali „hacknout“, aby mohli využít co nejvíce spojení, takže nepotřebovali miliony počítačů a zároveň je servery ihned nezablokovaly.

Jak se RCM k datům vůbec dostala? Zřejmě z různých registračních formulářů, u nichž souhlasíte, že vaše údaje můžou být poskytnuty třetím stranám. A RCM je jednou takovou velkou zákeřnou třetí stranou.

Část uniklé tabulky Spammergate
Část uniklé tabulky Spammergate

Spammergate: Jedna firma má 1,4 miliardy adres a posílá miliardu e-mailů denně

Ohodnoťte tento článek!

3 KOMENTÁŘE

    • Za podobné pijavice bych označil i líné programátory a . Kolik MWh se propálilo jen tím, že program pracuje neefektivně, provádí zbytečné operace nebo kvůli chybě se zacyklí a žere celé jádro jako nedávno svchost.exe při updatu. To musejí být milióny počítačů, kterým se kvůli lajdáctví programátorů zvedla spotřeba o desítky wattů. Úplně zbytečně.

    • Tohle spíš vypadá jako databáze lidí, kteří své údaje k marketingovým účelům poskytli dobrovolně, vč. adresy a dalších údajů. A to se nedá spamem nazvat, protože ti lidé se zasíláním nabídek museli souhlasit. To jsou takový ty zaškrtávátka „Souhlasím s provozními podmínkami“, „Souhlasím se zpracováním osobních údajů“ či „Souhlasím s využitím osobních údajů pro marketingové účely“, které se vyskytují na kdejakém webu a kam se lidi bezmyšlenkovitě registrují bez toho, že by se ráčili seznámit s tím, k čemu se vlastně upisují. Prostě za blbost se platí.