Spotify riskuje. Neplatící uživatele možná nechá přeskakovat reklamy

8
Spotify
Spotify

Největší hudební půjčovna testuje velkou novinku. Vybraní Australané bez prémiových účtů mohou kdykoliv a neomezeně přeskakovat audio i video reklamy. Spotify si podle magazínu AdAge chce ověřit chování uživatelů.

Firma věří, že posluchači budou přeskakovat jen nezajímavé reklamy (inzerenti za ně platit nebudou), díky čemuž se postupně bude zlepšovat cílení. Výsledkem by mohlo být, že uživatelé dostanou jen relevantní reklamy, které nebudou mít důvod přeskakovat. Tolik teorie.

Spotify zatím nepotvrdilo, že by funkci rozšířilo i do jiných regionů. Mohlo by k tomu ale mít dobrý důvod. Při vstupu na burzu firma oznámila, že dva miliony uživatelů reklamy blokuje, takže z nich nemá ani halíř. Novinka by tyto drzé neplatiče mohla přesvědčit, aby své chování změnili. Švédští provozovatelé navíc bezplatné účty stále zatraktivňují. Od dubna sestavují playlisty s až 750 skladbami, které mohou posluchači bez omezení přeskakovat.

Podle čísel za rok 2017 (viz sec.gov) mělo Spotify 71 milionů platících uživatelů. Příjmy z prémiových účtů činily 3674 milionů eur, hrubý zisk 806 milionů. Neplatících uživatelů bylo 90 milionů, díky inzerci na nich firma utržila 416 milionů, což po odečtení nákladů na prodej znamenalo hrubý zisk 43 milionů. Kvůli dalším provozním nákladům, penězům na výzkum/vývoj a marketing je však Spotify stále v hluboké ztrátě. Firma dosud nevykázala čistý zisk a jen za minulý rok prodělala 1,2 miliardy eur.

Spotify riskuje. Neplatící uživatele možná nechá přeskakovat reklamy

Ohodnoťte tento článek!
4.2 (83.33%) 6 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. Kolik tak asi zhruba připadne nezajímavých reklam na jednu zajímavou a v čem spočívá zajímavost reklamy, to by mě zajímalo. Myslím si že jediný důvod proč lidi nepřekročí reklamu i když to jde, je ten, že mají prostě kopr a ne že by je reklama zajímala, ještě k tomu v audio formátu 😆

  2. Cílení reklam nikdy nefunguje a fungovat nebude. Navíc, kdo v současnosti používá Spotify, když si člověk může stáhnout jakoukoliv písničku zadarmo. Lidi, co platí za spotify, jsou smutný příklad toho, jak dokáží někteří lidé těžit peníze na lidské lenosti.

      • Stahování není krádež. Nevím, kdo takový blud vymýšlel, ale není to pravda. A umělci si můžou najít práci. Pro mnoho lidi je mnohem lepší si stáhnout písničky a filmy zadarmo než za ně platit. Například já mám v mobilu přes 4000 písníček. A ani za jednu jsem nezaplatil. To, že jsou lidi líný, a než aby si písničku stáhli na internetu tak radši zaplatí, je smutné. Na takových lidech firmy právě jako spotify, itunes, netflix a podobné nefunkční služby vydělávají zisky. Je to smutné. Ale pak jsou tu lidé jako já, co radši si stáhnout písničku nebo film zadarmo a nic neřeší. To, jestli umělec něco dostane, není můj problém. Spíš lituji lidi, co bezmyšlenkovitě platí předražené nefunkční služby.

        • Jsi exemplární příklad úplného idiota, vysvětlovat Ti něco nemá smysl, protože máš IQ prvoka, takže ztráta času 😀 Kdyby si ti umělci, našli práci ( a vsadil bych se že Ty sám ani netušíš co to je), kdo by asi napsal, složil nahrál a vydal těch 4000 písniček co máš NAKRADENÝCH v mobilu (mmch, 4000 písniček může mít naskladováno v mobilu opravdu pouze naprostý imbecil) ? Popřemýšlej (?) a dej vědět 😀 Vyskytuje se tady spousta jedinců s politikou myšlení mongola, ale ty jednoznačně triumfuješ 😀