Steam Box, kapitola 3.: Valve má gamepad, který nahradí myš i klávesnici

0

Tak jo, určitě jste všichni napjatě čekali na třetí dílek skládanky. Po herním operačním systému a prototypu konzole dnes Valve uvedlo nový gamepad. Nuda, říkáte? Oznámený SteamController je pro samotný Steam dle mého názoru ještě důležitější než specializovaná konzole do obýváku. Velkým problémem gamepadů je, že ne každá hra je podporuje, pro některé se ani vůbec nehodí (např. realtime strategie).

SteamController
SteamController

S tímto neduhem se Valve vypořádalo tak, že se SteamController bude tvářit jako gamepad, ale ve skutečnosti může fungovat i jako virtuální klávesnice a myš. Všechny starší hry, které si s gamepadech jinak neporadí, bude možné ošálit. Komunita si navíc mezi sebou bude moci snadno vyměňovat nastavení pro jednotlivé hry. Samotné Valve ukazuje, jak by mohlo vypadat ovládání Portalu 2 pomocí ručního namapování (nabindování) tlačítek.

SteamController SteamController
Design ovladače | nastavení gamepadu pro starší hry

Tím se dostáváme k samotné konstrukci. SteamController má tvar gamepadu, ale chybí mu směrový kříž i analogové kloboučky. Místo nich má dva trackpady s údajně vysokou přesností, jenž dokáží nahradit myš. Oba jdou i zmáčknout, a mohou tak fungovat jako tlačítko. Ideálně jako pravé a levé tlačítko myši. Mezi trackpady jsou čtyři pevná tlačítka a také dotykový displej, který lze rovněž zmáčknout. Gamepad celkově obsahuje hned 16 tlačítek (napočítal jsem jen 14).

Dotykový displej má ve starších hrách nahradit další jinak chybějící klávesy. Pro nové hry poskytne Valve API, pomocí něhož budou moci vývojáři obrazovku použít jako sekundární. Kupříkladu se na něm zobrazí mapa, zpětné zrcátko, minihry atd.

SteamController bude obsahovat i zpětnou odezvu. Nepůjde ale o jednoduché vibrační motorky, Valve mluví o pokročilé haptické vrstvě v trackpadech, která bude mnohem přesnější a citlivější. Odezva tak má sloužit jako další nosný informační kanál. Není to údajně nic, s čím jsme se dosud setkali. Jemné vibrace prý mohou fungovat i jako „reproduktor“.

 

Celý ovladač je kompletně otevřený pro další softwarové úpravy. Jako takový bude fungovat nejenom na konzolích SteamMachines ale i na klasických počítačích. A stejně jako u konzolí je Valve rozdá 300 uživatelům, kteří splní stejné podmínky. Valve je odešle ještě letos. Do konce roku zpřístupní i API pro vývojáře. Zatímco rozdávané prototypy ještě nebudou obsahovat dotykový displej a budou se připojovat přes USB, příští rok se do prodeje dostanou bezdrátové ovladače a s displejem. O ceně Valve ani nepíplo. Ale vypadá to dobře, že jo?

Zdroj: Valve

Steam Box, kapitola 3.: Valve má gamepad, který nahradí myš i klávesnici

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Ta nenáročnost a minimalismus je docela příjemná, taky je to myslím hodně malý zásah do systému.

    Používal jsem to třeba na obrazy disků DVD na Windows XP, ačkoliv pak nefungovalo přehrávání s PowerDVD, pokud si vzpomínám. MPC-HC ale problémy nedělalo. Jinak jsem s tím nikdy neměl potíž, naprosto stabilní.

    Divím se, že z toho MS neudělal dávno součást systému (nebo aspoň volitelnou položku při instalaci).

  2. „taky je to myslím hodně malý zásah do systému.“

    Jestli to jen dotazy ovladače souborového systému (např. ISO9660) na bloky fyzického blokového zařízení přesměrovává na posloupnosti bajtů v souboru jiného souborového systému (např. NTFS), což je přesně to, co bych od takové systémové funkce čekal, tak to vskutku nevypadá na potřebu přidat víc než pár desítek kilobajtů (a to je ještě možná hodně).