Téma: DirectX 12

Slajdy k GPU Intel Xe HPG 1600

Intel oznámil Xe HPG: herní GPU pro nadšence s podporou ray tracingu, už v...

Už od příštího roku by mohly mít GeForce a Radeony pořádnou konkurenci. Intel totiž vydá výkonná herní GPU Xe HPG, které už budou umět...
AORUS GeForce RTX 2080 SUPER 8G 1600

DirectX 12 Ultimate a DLSS 2.0: proč chtít grafickou kartu GeForce RTX

V posledních dvou letech se ve hrách rozšiřují technologie ray tracingové grafiky, které jako první přinesla v roce 2018 generace grafických karet GeForce RTX 2000 s architekturou...
Ovladače Nvidia GeForce s podporou DirectX 12 Ultimate 1600

Nvidia uvádí jako první podporu DirectX 12 Ultimate a Hardwarový scheduling GPU

Toto jaro přicházely do oblasti PC grafik velké novinky. Microsoft zahrnul DirectX Ray Tracing a další předtím poměrně samostatná rozšíření pod hlavičku nového DirectX 12...
Microsoft miluje Linux

Šok! Microsoft uvádí podporu Direct3D do Linuxu ve Windows. WSL už umí i GUI aplikace

Tak se zdá, že tu máme jednu ze zpráv z kategorie „silničáře zaskočila zima v pekle“. Možná jste už někde viděli větu typu, že jedna z věcí,...
Logo DirectX 12 Ultimate 1600

DirectX 12 Ultimate: Přichází nová generace herní grafiky. Co přináší a jaká GPU ji umí?

Během nyní končící druhé dekády 21. století jsme si celkem odvykli na něco, co bylo běžné po 10–15 předcházejících let: GPU se rychle vyvíjela...
Microsoft DirectX12 Variable Rate Shading 1600

MS přidává do DirectX 12 technologii Variable Rate Shading. Umí ji Turing a Intel Gen11

Technika Variable Rate nebo Adaptive Shading se vynořila jako jedno z architektonických zlepšení – nebo přesněji nových funkcí – architektury Nvidia Turing. Tato funkce umožňuje snížit kvalitu...
DirectX 12

Překvapivý krok Microsoftu. DirectX 12 se dostalo do Windows 7 s WoWkem

Loni herní studio Blizzard do letité a stále oblíbené onlinové klasiky World of Warcraft přidalo podporu technologie DirectX 12. To ovšem platilo pouze pro Windows 10,...
Unreal Engine 4 ilustrace 1600

Unreal Engine 4 dostává podporu pro ray tracingové efekty a vykreslování ve hrách

Tento týden už jsme tu měli zprávu o nasazení technologie DLSS – uvedené Nvidií loni koncem léta s architekturou GPU Turing – v prvních hrách, a to Battlefieldu V a poté i v Metro...

Nvidia potichu dodala podporu pro DirectX 12 na grafikách s GPU Fermi. Nakonec přece

Možná už jste to i stihli zapomenout, ale při příchodu DirectX 12 na trh před zhruba dvěma lety Nvidia slibovala, že bude nové grafické...

Je tu nový 3DMark. Time Spy testuje, jak jdou grafikám novinky v DirectX 12

Už je to docela dlouho, co existuje benchmark 3DMark Fire Strike. Syntetické testy sice nejsou hry (což ilustruje rčení o „hraní 3Dmarků“), ale testy této značky jsou velmi...

MS opravil UWP hry ve Windows 10: už půjde Freesync, G-Sync i vypnutí VSync

Takzvané „univerzální aplikace“ napsané a přeložené pro Universal Windows Platform (UWP), mají představovat budoucnost Microsoftího operačního systému. Ovšem u počítačových her byl příchod technologie UWP poněkud rozpačitý, neboť proti klasickým...

DirectX 12 vs. DirectX 11 v Rise of the Tomb Raider

V nejnovějším díle sice už není Lara Croft tak prvoplánově smyslná jako v dílech starších, zato je zase o kus blíže realitě. ...

DX12 hra Ashes of the Singularity je zadarmo k Radeonům R9 380 a R9 380X

O hře Ashes of the Singularity se toho napsalo docela dost, reklamu si udělala jako jeden z prvních benchmarků DirectX 12 (a obdobně je vnímána i jako demonstrátor...

Ovladače Nvidie přinášejí na GPU Fermi podporu WDDM 2.0, nutnou pro DirectX 12

Zatímco AMD podporuje DirectX 12 na kartách s GPU architektury GCN, která začala vycházet na začátku roku 2012, u Nvidie má být pokryta ještě zhruba o rok...

„SLIFire“ z GeForce a Radeonu zprovozněno v AotS. Líp jede, když řídí Radeon

DirectX 12 (a vedle něj další nízkoúrovňová API nové generace, teď hlavně Vulkan) se stalo zdrojem různých nadějí v oblasti herní grafiky. Jednou velmi zajímavou možností,...

DirectX 12 a Async Compute: Je GCN trvanlivější architektura a Maxwell kometa?

Windows 10 jsou zde, DirectX 12 s nimi, a dost možná tedy zrovna začíná cosi jako nová éra herní grafiky. Co nám přinese konkrétního je zatím nejisté,...

DirectX 12 Multiadapter: Microsoft předvedl „SLI“ z grafik Nvidia a Intel

V únoru jsme zde zprostředkovávali zvěst, že se pod DirectX stane možnou donedávna neuvěřitelná věc – hybridní multi-GPU, kdy spolu budou moci na vykreslování hry...

3DMark přináší první test výkonu v DirectX 12. Měří, jak velkou brzdou je API

Hlavním smyslem DirectX 12, které přijde v létě s Windows 10, je odstranit překážky ve výkonu, kterými současná API zbytečně brzdí GPU v rozletu. Na rozdíl od...

CrossFireSLI? DirectX 12 prý umožní spojit do multi GPU Radeon s GeForce

Nedá se říct, že by očekávání vkládaná do DirectX 12 byla zrovna malá. Nové API má odstranit řadu limitů omezujících výkon a umožnit vývojářům jít...

Windows Update už má ovladače s podporou DirectX 12 pro Nvidii, Intel i AMD

Až na trh letos přijdou Windows 10, přinesou sebou jednu milou pozornost pro hráče: DirectX 12. Nová verze tohoto API přinese rozsáhlé architektonické změny,...

Microsoft sváže uvedení DirectX 12 s Windows 10, budou součástí nového OS

Když Microsoft na jaře oznámil novou verzi svého API pro herní grafiku, DirectX 12, nebyla firma příliš sdílná o tom, v jaké formě, kdy a pro které...

NEJNOVĚJŠÍ

Nyní jste přihlášeni a můžete přidat komentář. Používáním webu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.