Téma: DXR
Jaké budou herní grafiky Intel Xe HPG s podporou RTX? Máme hrubé specifikace 6nm...
GeForce ani grafiky Radeon se pomalu nedají koupit, takže možná ještě budeme moc rádi, když se objeví herní karty od Intelu. S čím přijde?
Intel...
Architektura a detaily GPU Nvidia Ampere/GeForce RTX 3000 a čipů GA102 a GA104
Podívali jsme se podrobně na architektonické novinky, kterými se GeForce RTX 3000 s GPU Ampere odlišují od Turingu. Například na to, jak velký je...
Intel oznámil Xe HPG: herní GPU pro nadšence s podporou ray tracingu, už v...
Už od příštího roku by mohly mít GeForce a Radeony pořádnou konkurenci. Intel totiž vydá výkonná herní GPU Xe HPG, které už budou umět...
DirectX 12 Ultimate a DLSS 2.0: proč chtít grafickou kartu GeForce RTX
V posledních dvou letech se ve hrách rozšiřují technologie ray tracingové grafiky, které jako první přinesla v roce 2018 generace grafických karet GeForce RTX 2000 s architekturou...
Nvidia uvádí jako první podporu DirectX 12 Ultimate a Hardwarový scheduling GPU
Toto jaro přicházely do oblasti PC grafik velké novinky. Microsoft zahrnul DirectX Ray Tracing a další předtím poměrně samostatná rozšíření pod hlavičku nového DirectX 12...
Nvidia chystá GeForce GTX 1650 používající čipy TU116 a TU106 z RTX 2060/2070
Do nejlevnějšího Turingu na trhu se zřejmě dostanou vyšší modely GPU z grafik GeForce GTX 1660 (Ti) a RTX 2060/2070, Nvidia zřejmě čistí sklady...
AMD zveřejnilo demo ray tracingu na Radeonech s architekturou RDNA 2, podívejte se
V pátek jsme psali o DirectX 12 Ultimate, které standardizuje nové technologie v GPU jako Mesh Shader, Variable rate shading a zejména ray tracing (DXR 1.1). Podporu těchto...
DirectX 12 Ultimate: Přichází nová generace herní grafiky. Co přináší a jaká GPU ji umí?
Během nyní končící druhé dekády 21. století jsme si celkem odvykli na něco, co bylo běžné po 10–15 předcházejících let: GPU se rychle vyvíjela...
Nvidia: první hra vyžadující GPU s RTX bude v roce 2023. 100% ray tracing...
Poté, co Nvidia loni vydala grafické karty GeForce RTX s podporou akcelerace ray tracingu na bázi technologie DXR (nebo v označení Nvidie RTX), se pomalu začaly...
Samostatné grafiky Xᵉ od Intelu budou umět ray tracing. Zatím ale jen pro datacentra
Ještě to bude asi nějaký rok trvat, než Intel uvede své teď už netrpělivě očekávané samostatné grafické karty, nicméně firma na internetu už vytváří...
Nvidia vydala ovladač pro ray tracing na GeForce GTX. A tři dema RTX/DXR efektů
Minulý měsíc jsme tu jako horkou novinku měli oznámení Nvidie, že zprovozní ray tracingovou grafiku (DirectX Ray Tracing, DXR) i na grafických kartách bez speciální...
Kolik stojí ray tracing v GeForce RTX? Detailní fotky ukazují o 22 % větší plochu, ale…
Když loni v srpnu, respektive září Nvidia vydala grafické karty GeForce RTX 2000, ukázalo se, že jejich 12nm GPU Turing mají velmi velkou plochu. Občas...
Her s podporou ray tracingu a DLSS na GeForce RTX přibývá, Nvidia uvádí upíry...
Ray tracing a „AI“ upscaling DLSS coby nové technologie grafických karet Nvidia GeForce RTX ze začátku neměly moc širokou podporu, první hra v podobě Battlefieldu V se...
Nvidia zprovozní podporu pro ray tracing na grafikách Pascal a Turing bez RT jader
Včera jsme tu psali o podpoře ray tracingu na obecných GPU bez speciálních hardwarových jednotek určených pro jeho akceleraci, jak ji oznámil Crytek v enginu CryEngine....
Unreal Engine 4 dostává podporu pro ray tracingové efekty a vykreslování ve hrách
Tento týden už jsme tu měli zprávu o nasazení technologie DLSS – uvedené Nvidií loni koncem léta s architekturou GPU Turing – v prvních hrách, a to Battlefieldu V a poté i v Metro...
Intel vstupuje do ray tracingové grafiky. Vydal vlastní AI denoiser, je open source
Vykreslování počítačových her pomocí ray tracingu (přes DXR, součást DirectX) bude patrně hlavním GPU tématem letošního roku díky tomu, že Nvidia loni na podzim...
Nvidia vydává GeForce RTX 2060. Mainstreamový Turing stojí 9500 Kč a poráží GTX 1070
Není to moc velké překvapení, protože prakticky všechno o této novince už „uniklo“ předem, ale Nvidia včera vypustila nejnovější a zatím také nejlevnější model grafické karty...
Ray tracing v Battlefieldu V funguje i bez RT jader. Titan V není o moc...
Zajímavé nové skutečnosti se nám objevily okolo ray tracingu, respektive raytracingových efektů na grafikách GeForce RTX. Ty používají speciální RT jádra v GPU Turing...
Nový patch upravuje ray tracing v Battlefieldu V, změny zlepší výkon DXR až o 50 %
Minulý měsíc vyšel patch pro hru Battlefield V, který z ní udělal první titul podporující ray tracingovou grafiku – lépe řečeno ray tracingové efekty odrazů....
Nvidia dává k GeForce RTX zadarmo hru Battlefield V, první s raytracingovou grafikou
Minulý týden přišlo AMD s akcí na podporu prodejů grafik, v rámci které dostanete k Radeonům RX 570/580/590 a Vega dvě nebo tři hry zadarmo. Tento týden odpověděla...
První hra používající ray tracing na GeForce RTX vyšla. DXR ale snižuje výkon o 40–60 %
Včera skončilo čekání na to, až bude poprvé možno otestovat hlavní novinku grafik Nvidia GeForce RTX s architekturou Turing: ray tracingovou grafiku v reálném čase. Spolu...
Radeony budou také umět ray tracing, potvrdil šéf grafické divize AMD. Jen nevíme kdy
Když Nvidia oznámila GPU hardwarově počítající ray tracingovou grafiku, včetně pro použití v real time počítačových hrách, vyvstala logicky otázka, zda tuto či podobnou technologii...
První GeForce RTX s DXR ray tracingem jsou tu: RTX 2070, 2080 a Ti....
Včera přišel 20. srpen, což kromě připomínky, jak málo už zbývá z prázdnin, také byl den, na který Nvidia naplánovala velkou veřejnou akci, na...
Nvidia oficiálně odhalila GPU Turing. Obří 12nm čip, GDDR6, ray tracingové jednotky
Velké odhalení nové generace grafických karet Nvidie jsme čekali až 20. srpna dle této zprávy, ale je tu překvapení. Nová architektura totiž nebyla představena...
Grafika k nerozeznání od reality se blíží. Unreal Engine vykouzlil krásnou Siren a digitálního...
Společnost Epic Games měla na Game Developers Conference 2018 výživnou přednášku o schopnostech Unreal Enginu. Tu provázely ukázky, co všechno lze dnes renderovat v...
DXR: Microsoft přináší do herní grafiky nad DirectX vykreslování ray tracingem
Už to budou tři roky od příchodu nízkoúrovňového API DirectX 12 a mezitím zde podobně velký evoluční krok v technologii herní grafiky nebyl. Chvíle na něj...