Tegra letos nebude

0

Zatímco Intel chce do handheldových zařízení protlačit svůj x86 procesor Atom, Nvidia vsadila na zavedenou architekturu ARM. Její procesory Tegra obsahují výpočetní jádro ARM11 a grafické jádro s programovatelnými pixel a vertex shader jednotkami a schopností dekódování videa v různých formátech. V červnu/júne tohoto roku, kdy Nvidia Tegru oficiálně vydávala, mluvila o tom, že zařízení používající tento procesor budou dostupné ještě letos.

Tento plán se ale nepovedlo dodržet a datum dostupnosti se přesunulo na jaro 2009, jak novinářům prozradil finanční ředitel Nvidie Marvin Burkett (jeho jméno se vám možná vybaví v souvislosti s žalobou, kterou na něj a na generálního ředitele Jen-Hsuna Huanga podali akcionáři společnosti). Jak vysvětluje, zpoždění není vinou Nvidie, nýbrž jejích zákazníků, kteří budou Tegru osazovat do svých zařízení. A jejich navrhování evidentně trvá déle, než jak napovídaly původní optimistické odhady.

Vzhledem k tomu, že Burkett se namísto určení prvního či druhého kvartálu 2009 omezil pouze na pojem „jaro“, se zdá, že ani Nvidia zcela přesně neví, kdy se handheldy s jejími procesory dostanou na trh. Jedno je však jisté: kapesního všeuměla s Tegrou vám Ježíšek letos nepřinese.

Zdroj: X-bit labs

Ohodnoťte tento článek!