T-Mobilu ubyli mobilní zákazníci. Jinde neroste tak rychle jako O2

10
T-Mobile
T-Mobile
-
Zdroj: T-Mobile

Po O2 se s provozními výsledky za první tři čtvrtletí tohoto roku připomíná T-Mobile, největší tuzemský operátor. Tedy, největší dle jednoho ukazatele. Najdeme u něj jiné trendy než u konkurenta? Pandemická situace měla dopad na oba. Jejich podnikání ovšem ohroženo není.

Služby T-Mobilu od ledna do září v číslech

V období od ledna do září tohoto roku T-Mobile evidoval 6 282 000 zákazníků a zákaznic. Je jich v součtu o 1,6 % méně než ve stejném období před rokem. V tom vidíme první rozdíl oproti O2, jemuž se naopak podařilo rozšířit svou základnu. Bylo to ovšem především díky rozvoji rozvoj internetu věcí a průmyslu 4.0. V této kategorii rostl i růžový operátor, oproti O2 se mu však snížil jak počet zákaznic a zákazníků využívajících předplacenky, tak těch, kteří využívají paušály.

Specificky mělo s T‑Mobilem smluvní úvazek 3 600 000 lidí, zatímco před rokem jich bylo 3 615 000. Trh je dlouhodobě saturovaný a pravděpodobně není kam růst. T-Mobile má před O2 poměrně jasný náskok o více než 300 000 paušálů. Zájem o předplacenky klesl o obou subjektů. T-Mobile vykázal téměř 7% pokles ze 2 185 000 na 2 037 000 předplacenek. Zájem o předplacenky se snižuje delší dobu. Ty od T-Mobilu využívá o již jen o několik desítek tisíc zákazníků a zákaznic více než předplacenek od O2.

Také u T-Mobilu posiluje zájem o M2M (machine to machine). Ke konci září evidoval 544 000 zákazníků využívajících tyto služby, zatímco loni 482 000. Jedná se o téměř 13% nárůst, jenže O2 bylo na tomto poli úspěšnější a překročilo již hranici 700 tisíc zákazníků. Loni ve stejné době přitom měly skoro stejně velkou zákaznickou základnu.

Daří se prodávat pevné internetové připojení. T-Mobile podobně jako O2 nerozlišuje, zda jde o připojení přes kabely či o bezdrátové spojení s mobilní sítí. Službu si na konci září platilo 361 000 lidí, tj. o 18,4 % více než před rokem, kdy jich bylo 305 000. O2 jich vykazuje více než dvojnásobek. Zájem o televizi byl výrazně vyšší – využívalo ji 184 000 lidí oproti 124 000 před rokem. O2 nicméně oznámilo překonání hranice půl milionu, tj. je v tomto sektoru výrazně napřed.

T-Mobile ke své optice letos připojí 70 tisíc domácností.

Pohled na finance

Po druhém čtvrtletí T-Mobile zaznamenal zlepšení trendů v oblasti výnosů. Zatímco O2 sděluje svůj zisk, T-Mobile si informaci nechává pro sebe. Můžeme tak pouze konstatovat, že výnosy operátorovi meziročně mírně stouply. Konkrétně o 1,6 %, a to na 20,8 mld. Kč. Loni zaznamenal nárůst o zhruba 3 %, a to na 20, 5 mld. Kč.

Za růstem prý stojí vyšší spotřeba na straně zákaznic a zákazníků. Zde už mohu pouze připomenout, že celkové provozní výnosy O2 za prvních devět měsíců roku přesáhly hranici 29 miliard korun (2,2% meziroční nárůst). Díky úsporám dosáhlo zvýšení zisku na částku 4,3 miliardy korun. O2 inkasuje peníze ze svého působení na Slovensku, více se mu daří s poskytováním pevného internetu nebo televize.

T-Mobile zůstává jedničkou z pohledu počtu karet SIM. Neznáme jeho čistý zisk (dozvíme se ho až za celý rok) a nevíme ani, jaké měl výnosy v jednotlivých segmentech. Nemůžeme ho proto porovnat např. v poskytování mobilních služeb. Je ale poměrně zřejmé, že aktuálně O2 T-Mobilu ve většině oblastí utíká. Na provozní výsledky Vodafonu se podíváme, až budou k dispozici.

Zdroje: tisková zpráva T-Mobilu (1, 2) | tisková zpráva O2

T-Mobilu ubyli mobilní zákazníci. Jinde neroste tak rychle jako O2
Ohodnoťte tento článek!
2.8 (56.92%) 13 hlas/ů

10 KOMENTÁŘE

    • Za sebe můžu říct, že T-Mobile má předplacenku docela dobrou, minimálně nejlepší z „velké trojky“.
      V rodině máme ještě Mobil.cz, ale poté, co zrušili ten bezplatný internet jen kroutím hlavou, protože je skoro ve všem horší (nedávno navyšovali balíčky, tak už se třeba vyrovnali).
      Pokud se potřebuji podívat třeba jen na jízdní řád, nástupiště, nebo narychlo koupit jízdenku, tak u T-Mobilu nemusím předem zapínat žádný balíček a takový drobný přenos mě stojí vetšinou tak deseťák, a někdy ani to ne a vlezu se do prvního megabytu zdarma (pojistka nechtěného zapnutí připojení k internetu, nejvíce lze postupným účtováním utratit 10 Kč / 100 MB). Který virtuál tohle nabízí?
      Kaktusovo zvýhodňování sociálních sítí a sledování jediného náhodného dne v měsíci a neustálé dobíjení pro nějaké výhody mě vážně nebere. Když se podívám na nejlevnější balíček Kaktusu – 500 MB za 100 Kč (+ 500 MB bonus na sociální sítě). Za to je u T-Mobilu 1 GB. Všude, a ne jen na sociální sítě. A pokud chci měsíční balíček (a ne součet denních), tak je 800 MB za 109 Kč. Těch 9 Kč navíc oproti Kaktusu (500+500) mě už nevytrhne. Navíc dostanu 300 MB dat navrch (nebo o 200 MB méně, záleží, jak se to vezme), a zároveň je to symbolická podpora síťové neutrality.

  1. Chybí vám v článku asi tak 254 dalších pohlaví zákazníků, vypíchnout jen dvě z vědecky prokázaných 256 pohlaví. Takové projevy sexismu a fašizmu bychom na tomto webu neměli tolerovat. Autor by se měl dobrovolně přestěhovat do gulagu, tam by ho to přešlo.

      • Žádný. Slovo gender vzniklo z latinského genus (= rod), ve významu jmenný rod. Později se též slovo gender stalo synonymem pro pohlaví (anglicky sex). Rovnítko mezi genderem a jmenným rodem tedy udělat jednoznačně můžete. Mezi gender a pohlavím taktéž, a to prokazatelně. Podívejte se třeba na Merriam-Webster nebo hromady jiných uznávaných slovníků.
        To, že význam slova gender byl v posledních pár desetiletích uměle pokřiven rádoby učenci, je věc jiná.
        Možná, že by se místo edukace stačilo prostě jen víc učit.