Tohle může změnit internet. Google prý do Chromu integruje blokátor reklam

5
Google Chrome
Google Chrome

Zdroje listu Wall Street Journal tvrdí, že Google v Chromu nabídne vlastní systém blokování reklamy nezávislý na doplňcích třetích stran. Oznámení by mělo přijít v nadcházejících týdnech (možná na konferenci I/O). Není jasné, jestli by blokování bylo automaticky zapnuté.

Podle vyjádření zdroje to však vypadá, že se Google inspiruje u konkurenčních řešení blokujících jen nevhodné a agresivní reklamy. Pokud by však na stránce našel mix vhodných i nevhodných reklam, mohl by prý zablokovat všechny. Tím by donutil inzerenty i vydavatele, aby ustoupili od vyskakovacích oken, automaticky hrajících videí nebo bannerů zakrývajících text. Vše je zatím jen v rovině spekulací, Google se pro WSJ nechtěl vyjádřit.

Bylo by ale paradoxní, kdyby Google blokátor zavedl. Sám je na reklamě závislý, bezmála 90 % jeho příjmů pochází z reklamy. Bylo by také nebezpečné, pokud by rázem své (vhodné) reklamy zobrazoval a na větší části webů by je zrušil. Chrome globálně používá 57 % lidí, takže by to hraničilo se zneužíváním dominantního postavení.

Konkurence už ovšem s blokátory také koketuje. Opera jej integrovala do celého prohlížeče, Firefox jej využívá v anonymním režimu.

5 KOMENTÁŘE

  1. Nevhodné reklamy konkurence se boudou blokovat. Určitě nebude Google tvrdit, že jeho reklamy jsou nevhodné.
    BTW nejde jen o formu, ale i o obsah reklamy. Třeba před chvilkou jsem díky Googlu viděl reklamu na zázračný přípravek, po kterém se údajně hubne už dvě hodiny po prvním užití.

  2. „Dobrý den,
    prosím otevřete si naši stránku v jiném prohlížeči, který neblokuje naši reklamu. Je to jediný náš příjem. “
    jen víc a jen houšť, takové ty automoto žurnály jsou jedny z největších špín na českém internetu.
    Děkuji za pozornost.