Třetí Power Pack ke stažení a roadmapa PhysX

0

Čtenářům, co poctivě čtou všechny kapitoly velkých testů a recenzí se dnes podruhé omlouvám, ale z recenze GeForce GTX 275 je pro všechny ostatní vhodné vytáhnout i tuto kapitolu týkající se PhysX, velmi zajímavého náhledu na vývojářské nástroje APEX a také upozornit na možnost stažení a vyzkoušení třetího balíčku ukázek PhysX a CUDA z webu Nvidie.

Začneme tím pozitivnějším: na webu Nvidie máte ke stažení třetí GeForce Power Pack, který obsahuje nový benchmark Star Tales a pár dalších legrací (i dema aplikací CUDA, jen to autíčko tam nevidím):

Nvidia má ke hrám s demům s PhysX hromadu videí, zaujaly mě však jen dvě. S patchem byla přidána podpora GPU PhysX a s tím i složitější efekty do RPG hry Sacred 2: Fallen Angel. Jestli to stojí za to, můžete posoudit sami dle videa:

Star Tales není nic jiného než přejmenovaná hra Nurien (doporučuji přejít na starší článek a videa porovnat). Animace pohybu a šatů je stále parádní, kam ale zmizel pohyb vlasů? Snad se do finální verze opět vrátí.


Zklamání by vám mohla přinést roadmapa GPU PhysX (CPU PhysX je v mnoha hrách, ale to z pohledu grafických karet není nijak zajímavé). Znovu v ní zabírají místo staré věci jako UT3 (tři mapy, z nichž tedy Tornado je dle mého názoru nejlepší demostrací PhysX dosud), GRAW2, Warmonger či Crazy Machines 2 (několik PhysX levelů). Ze současnosti je to Mirror’s Edge a Sacred 2, Cryostasis má mít patch s pořádnou PhysX (podobnou jako v tech demu) nakonec až v dubnu.

Dál je to trošku slabší, opět nevidím Backbreaker ani Bionic Commando. Překvapit by mohla hra od Futuremarku (Shattered Horizon), U-Wars na screenshotech vypadaly zajímavě. U Star Tales nevím, nakolik nezůstanou spíš v Asii a MKZ (Metal Knight Zero) bych raději do výčtu ani nedával. Ani v aktuálním videu z března to nevypadá jako hra z roku 2009, spíš tak na rok 2002. Nvidia ale upozorňuje, že roadmapa z důvodu NDA neobsahuje mnoho áčkových titulů a prý v podstatě platí, že čím větší vydavatel/důležitější titul, tím větší utajení až do vydání. Nápovědu prý ale můžeme najít ve vydavatelských plánech 2K, EA, Eidosu a THQ (samozřejmě, že ne všechny odteď budou mít PhysX, natož GPU PhysX).

Nvidia českým novinářům ohledně PhysX, CUDA či nástrojům pro vývoj pro PhysX (APEX) promítla zajímavou prezentaci, jejíž slajdy vidíte níže. O tom, že si mohla odpustit psát do grafů hned tři Radeony, když jde stejně o limit CPU, který na „rozšířenou“ PhysX nestačí, už po mém upozornění ví (marketing je marketing).


APEX – usnadnění vývoje pro PhysX

Pokud se chcete dozvědět o PhysX více, určitě nevynechejte naše tři články:

Ohodnoťte tento článek!