Tři čtvrtiny Čechů si vybírají dovolenou podle internetu

0

Celkem 70 procent Čechů používá pro výběr místa své dovolené internet. Podle tištěných katalogů se rozhoduje pouze 23 procent dotázaných respondentů. Vyplývá to z dat firmy Consumer Commerce Barometr (CCB), která se zabývá průzkumem trhu, a ze statistik TNS Infratest ve spolupráci s českou pobočkou vyhledávače Google.

Internet se stává mocným nástrojem, podle něhož se klienti českých cestovních kanceláří rozhodují v otázkách plánování své dovolené. Významnou roli hraje také doporučení známých. Výzkum CCB dokazuje, že v minulém roce si přes internet zakoupilo zájezd 36 % Čechů. V jiných zemích je tento trend ještě oblíbenější. Ve Velké Británii tvoří počet zájezdů zakoupených on-line 47 % a v Německu 41 %. Za námi mírně zaostávají Poláci s 33 % a Maďaři s 21 %.

Internet hraje stále důležitější roli i v případě rezervace ubytování. V současné době si v případě Prahy zamlouvá hotel prostřednictvím rezervačních portálů téměř třetina hostů. Očekáváme, že toto číslo dále poroste,“ řekl pro ČTK generální ředitel tuzemské centrály cestovního ruchu CzechTourism Rostislav Vondruška.

Chorvatsko
Chorvatsko Čechy stále láká, foto: sxc

Podle agentury CzechTourism si lidé hledají informace o svých potencionálních místech odpočinku přibližně tři týdny až tři měsíce před samotnou rezervací pobytu. „Průzkum za loňský rok společnost Google uskutečnila poprvé. Jeho výsledky tak není možné srovnat s daty z předchozích let,“ sdělil Vondruška.

V roce 2011 vzrostla poptávka po Řecku

Největší nárůst prodeje zájezdů se v loňském roce projevil u Řecka. Při rozhodování většiny klientů mělo velký vliv snížení cen o 15 procent oproti roku 2010. Mezi dalšími žádanými destinacemi bylo Turecko, Bulharsko, Španělsko, Tunisko a Egypt.

Rok 2011 byl na poli cestovního ruchu charakteristický nárůstem prodeje zájezdů do Turecka. Ty jsou atraktivní díky přijatelným cenám a vysoké kvalitě služeb. Mnoho tureckých hotelů se zaměřuje na pobyty all inclusive, které jsou mezi českými turisty stále vyhledávanější,“ uvedl marketingový ředitel agentury Invia.cz Michal Tůma.

Turecko je zatím na první příčce rezervovaných zájezdů z nabídky First Minute pro rok 2012. Tento týden to sdělila cestovní kancelář TopFly.cz na stránkách Mediafaxu.

Zajímavý je rovněž přehled nejhledanějších výrazů na Googlu z kategorie cestování za rok 2011. Uživatelé nejčastěji hledali jízdní řády a nabídky zlevněných zájezdů. Ve spojení se slovem „dovolená“ se na první pozici vyhledávaných zemí dostalo Chorvatsko.

Nejhledanější výrazy v kategorii cestování

  1. jízdní řády
  2. last minute
  3. student agency
  4. idos.cz
  5. zoo praha
  6. invia
  7. chorvatsko
  8. letenky
  9. dovolená
  10. čedok

Nejhledanější výrazy s výrazem „dovolená“

  1. dovolená
  2. dovolená 2011
  3. dovolená chorvatsko
  4. dovolená u moře
  5. dovolená egypt
  6. dovolená itálie
  7. dovolená s dětmi
  8. levná dovolená
  9. dovolená last minute
  10. dovolená řecko

Zdroj: ČTK, MediaFax, Statisticky

Tři čtvrtiny Čechů si vybírají dovolenou podle internetu

Ohodnoťte tento článek!