Twitter má 218 milionů uživatelů, denně napíšou půl miliardy tweetů

0

Twitter vyplnil dokumenty pro Americkou komisi pro cenné papíry, ve kterých odhaluje řadu dosud neznámých čísel z oblasti hospodaření firmy, a také několik přehledů toho, jak lidé populární síť využívají. Twitter se připravuje k prvotní emisi akcií (IPO) pod vedením banky Goldman Sachs. Plánuje, že na emisi vydělá miliardu dolarů, což by firmu celkově ohodnotilo asi na 15 miliard.

 

Společnost zatím ještě nikdy nebyla v plusu, svou ztrátu ale výrazně neprohlubuje a pohybuje se v úrovni roku 2010. V první polovině letošního roku ale firma prodělala o 41 % více než loni ve stejném období. Tržby ale stále rychle rostou, v prvních šesti měsících 2013 to bylo více než dvojnásobek oproti loňsku. Firma zatím žije především z reklamy, překvapivé je, že 65 % tržeb pochází z mobilů, to je mnohem více než u Facebooku (okolo 40 %).

  2010 2011 2012 1. pol. 2012 1. pol. 2013
tržby 28,3 mil. USD 106,3 mil. USD 319,9 mil. USD 122,4 mil. USD 253,6 mil. USD
zisk/ztráta -67,3 mil. USD -128,3 mil. USD -79,4 mil. USD -49,1 mil. USD -69,3 mil. USD

Twitter má aktuálně 218,3 milionu aktivních uživatelů měsíčně, z toho 49 milionů pochází z USA a 169 milionů ze zbytku světa. Firma odhaduje, že 5 % účtů je falešných nebo spamových. Denně se jich k síti připojí 100 milionů. Každý den pak vyprodukují půl miliardy tweetů, celkově už bylo napsáno přes 300 miliard zpráv.

Každý měsíc uživatelé otevřou timeline více než 150miliardkrát, na jednoho uživatele připadne 691 otevření timeline za měsíc. Za každých 1000 otevření přitom Twitter na reklamě utrží 80 amerických centů. 

Vývoj počtu aktivních uživatelů Twitteru
Vývoj počtu aktivních uživatelů Twitteru

K 30. červenci 2013 měl Twitter zaregistrováno 6 amerických patentů, dalších asi 80 je ve fázi schvalování. Ve firmě pracuje 2000 lidí na plný úvazek, loni to nebyla ani polovina (900). Kompletní výsledky a další zajímavosti najdete v dokumentu na sec.gov.

Twitter má 218 milionů uživatelů, denně napíšou půl miliardy tweetů

Ohodnoťte tento článek!