Twitter posiluje, už má 145 milionů uživatelů

0

Po delší době se provozovatelé mikroblogové sítě pochlubili údernými čísly. Během šesti let existence už přilákali 145 milionů uživatelů (méně než třetina Facebooku), nejvíce však roste v posledních dvou letech. Počet příspěvků roste tempem 730 za vteřinu, celkem už téměr 23 miliard tweetů (viz Gigatweet).

Co je však zajímavější, Twitter ukázal graf s nejpoužívanějšími službami a aplikacemi (těch je už téměř 300 000). Téměř 80 % uživatelů používá webovou verzi mikroblogu, dalších 14 % pak mobilní. Posílání SMSkou je stejně populární jako oficiální aplikace pro iPhone a BlackBerry. Pro ukládání obrázků se nejčastěji používá Twitpic, a 3rd party klientům vládnou multiplatformní Echofon a TweetDeck.

Čísla nemůžeme brát doslovně. Například twitter.com nepoužívá výhradně 78 % uživatelů, ale spíš to znamená, že jej taky používají.

Twitter AppsStatistiky aplikací, zdroj: Twitter

Větší kontrolu nad sítí má od září díky nasazení přihlašovacího protokolu OAuth, který by měl vyřadit podezřelé služby lačnící po našich heslech.

Podle e-mailu, který Twitter včera rozeslal to navíc vypadá, že služba t.co bude v dohledné době zkracovat veškeré URL (adresy webů), zřejmě i ty, které už dnes využívají cizorodých zkracovačů. Tyto nástroje se totiž staly modlou spammerů, kteří takto ukrývají stránky s malware. Když bude mít zkracování pod palcem samotný Twitter, může tyto adresy sám přidat na black list. A na zdi příspěvků (kromě SMS) se ukáže doména plus část názvu stránky, i když se stále odešle jen 140 znaků.

Více viz e-mail.


In the coming weeks, we will be expanding the roll-out of our link wrapping service t.co, which wraps links in Tweets with a new, simplified link. Wrapped links are displayed in a way that is easier to read, with the actual domain and part of the URL showing, so that you know what you are clicking on. When you click on a wrapped link, your request will pass through the Twitter service to check if the destination site is known to contain malware, and we then will forward you on to the destination URL. All of that should happen in an instant.

You will start seeing these links on certain accounts that have opted-in to the service; we expect to roll this out to all users by the end of the year. When this happens, all links shared on Twitter.com or third-party apps will be wrapped with a t.co URL.

What does this mean for me?

  • A really long link such as http://www.amazon.com/Delivering-Happiness-Profits-Passion-Purpose/dp/0446563048 might be wrapped as http://t.co/DRo0trj for display on SMS, but it could be displayed to web or application users as amazon.com/Delivering- or as the whole URL or page title.
  • You will start seeing links in a way that removes the obscurity of shortened links and lets you know where each link will take you.
  • When you click on these links from Twitter.com or a Twitter application, Twitter will log that click. We hope to use this data to provide better and more relevant content to you over time.

Zdroj: Twitter

Twitter posiluje, už má 145 milionů uživatelů

Ohodnoťte tento článek!