Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě

10
Book of the Dead v Unity 2018
Book of the Dead v Unity 2018

Unreal Engine, CryEngine, id Tech, AnvilNext, Frostbite… o všech těchto enginech víme, jak krásné střílečky, RPG nebo adventury na nich dnes vznikají. Naproti tomu engine Unity vídáme hlavně u menších nebo indie her. Je hodně tvárný, dokáže rozpohybovat mobilní hříčky jako Pokémon Go, velké strategie typu Homeworld nebo vysoce stylizované hry tituly jako Cuphead, Firewatch či Superhot.

Aktuální Unity 2018 ale také dokáže vykreslit dechberoucí grafiku. Vývojáři ukázali demo Book of the Dead renderované v reálném čase (o použitém hardwaru však nemluví). Lesní vegetace možná ještě nikdy nevypadala tak dobře. Hodně tomu pomáhají také různé filtry a filmová kamera se simulovanou hloubkou ostrosti, což při hraní většinou spíš ruší. Book of the Dead každopádně ukazuje, jak by mohly vypadat budoucí hry.

Titíž tvůrci v minulosti ukázali i dema Adam (Unity 2016) a The Blacksmith (Unity 5 / 2015). Úrovni grafiky toho druhého se už dnešní velké AAA tituly hodně přibližují.

Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě

Ohodnoťte tento článek!

10 KOMENTÁŘE

  1. Není až takový problém, dosáhnout takové kvality grafiky – pokud máte čas a peníze na vytvoření textur, shaderů, atp… ale problém je v HW na kterém chcete aby to běželo… Jak Unity tak Unreal nebo CryEngine toho zvládnout opravdu mnoho, ale to se nedá říct o současných PC. A nikdo nechce dělat hru, kterou si zahraje jen pár vyvolených, kteří mají PC za statisíce…

  2. No hej len to by museli byť konzoly výkonov inde. Pokiaľ máte 2/3 trhu s nižším výkonom, jednoznačne sa prispôsobuje im.
    Bohužiaľ nieje doba Crysis kde si Crytek dovolil aby hra na ultra šla pre normálneho smrteľníka až o rok/dva. Jednoducho teraz treba čo najviac predať v preorder a prvom týždni lebo tak to kravataci vymysleli a preto celý herný priemysel vyzerá a aké aký je.

  3. Jak se taková hra dělá? Nechce mi věřit že by to stálo moc peněz, určitě na to mají nějaký autonomní náhodný generovací programy. ALe ty postavy museli nějak dát dohromady? Dokážu si v tom představit předělanou Operaci Flashponit, nebo Vietcong. To by musel být masakr. Nevíte jestli ten engine je otevřenej? Chtěl bych si udělat vlastní hru.

    • mas hodne naivni predstavu o tvorbe her, ano je to drahe, je na to potreba spousta lidi a spousta casu

      Unity a Unreal engine jsou verejne dostupne a staci se jen zaregistrovat, ale tak nejak pocitam ze skoncis u te registrace a dal nebudes vedet co s tim 😀

    • Hra se dá určitě udělat i v jednom člověku, ale je to moc náročné. Najde se jen pár lidí, co ovládají dobře vše, co je třeba k vývoji hry.
      A ne, opravdu to není o tom, že máčkneš kouzelné tlačítko, a máš hru hotovou. Děláš vše, od modelace terénu, po textury, přes zvuky až po „umělou inteligenci“ nepřátel. Každou postavu musíš vymodelovat, stejně tak její oblečení (kterému se většinou dávají vlastnosti, jako kde je pevně přikotven k tělu, kde se jak může ohýbat, atp…) a samozřejmě i naanimovat (chůze, skrčení, běh, atp…).
      Pokud se chceš o něco pokusit, a neumíš programovat (což je mi jasné podle tvého dotazu), tak zkus hovadiny typu GameMaker, atp… Tam něco zvládne vytvořit i mimino. Pokud to myslíš vážněji, tak mohu doporučit Unreal Engine – je zdarma (tedy, pokud tvá hra vyjde a bude vydělávat více jak 3k USD tak se platí 5% ze zisku Epic Games), a pro začátečníka je tam skvělý BluePrint systém – tzn. nemusíš se učit programovat v C++ nebo C#.

      • Díky to je to co jsem potřeboval vědět. Mě by vyhovovalo něco jak bylo v operaci flashponit, že nějaká mapa byla a tu jsi osazoval barákama a doplňkama. A pak už jsi se věnoval skriptování nějakého děje – příběhu. Ale samozřejmě by to chtělo na těchto nových enginech. Nechci vytvářet nové postavičky, klidně použiji ty které tam jsou. Nebo jestli je třeba někdo už vytvářel. Mě jde o to vytvořit tu dějovou linku. Kreslil jsem třeba vlastní jinou mapu cs_assault a byla to doslova jebačka. Měl jsem polovinu a vzdal jsem to. Né protože bych to nezvládal, ale kolik času to sežralo a csko se už dneska moc nehraje a když tak jen ty známé zprofanované mapy takže by tu mapu stejně nikdo nehrál. A nic z toho. Ale zase jsem to měl vymakané, šla ustřelit omítka v rozích budovy, když jsi hodil granát do trafačky tak zhasli světla uvnitř, když jsi vylezl na sloup tak tě zabíjela elektrika. Myslím, že jsem tam měl aji odpadní rouru do řeky u které když jsi rozstřílel záchod jsi se mohl dostat dovnitř.

  4. prvni dva dily Adama jsou super, ale trojka je takova no as moc herne graficka, ta herni kostrbata grafika a animace je tam videt proste hodne, namlsali se jak jim to slo na prvnim dile a, druhej jeste dali se cti, ale trojka proste ne

  5. Unity je jeden z nejhorších enginů protože vyžaduje opravdový skill. Což většina dnešních bambuláků vývojářů nemá na to. Zatím veškeré Unity hry předvedli mizernou technickou stránku a funkčnost a naprosto katastrofální HW nároky.