Valve „konzoli“ nechystá, nadále se soustředí na software

0

Před týdnem se vyrojily spekulace, že společnost Valve stojící za mnoha úspěšnými hrami a digitálním distribučním systémem Steam, chystá představení vlastní obdoby herní konzole.  

Mělo se jednat o souhrn hardwarových a softwarových specifikací, které by všem partnerským výrobcům zajistily certifikaci Steam Box, vývojářům standardizovanou počítačovou platformu, která vydrží až čtyři roky, a hráčům pak jistotou dostatečně výkonného počítače pro hry nabízené na Steamu. Dokonce se šušká, že prototypem daného počítače měl být Alienware X51, který se konzolím nápadně podobá.

Alienware X51

Podle informací, které se 2. listopadu 2011 objevily na Twitteru jednoho ze zaměstnanců Valve, Grega Coomera, měl vlastnoručně postavený prototyp mít konfiguraci čtyř jádrového procesoru Intel Core i7, 8 GB RAM a základní desku Zotac formátu mini-ITX s čip setem Z68 a integrovanou grafickou kartou Nvidia. Z produktových stránek Zotacu lze konkrétně vyčíst, že šlo o grafickou kartu GeForce GT 430 s 1 GB videopaměti. Podle Coomera měl na tomto protypu běžet Portal 2 rychle.

Zotac Steam Box

Ředitel marketingu Valve, Doug Lombardi, však nyní veškeré spekulace poslal k ledu. Společnost se prý soustředí na vývoj nového uživatelského rozhraní Steam Big Picture Mode, které usnadní ovládání počítače připojeného k velké televizi. Zároveň potvrdil, že si Valve neustále staví svoje vlastní sestavy, ale jejich účelem je testování nového UI nebo vyvíjených her. „Je to zkrátka součást vývoje.“ Žádné velké odhalení nové herní konzole tedy na blížícím se GDC, E3, či v nejbližší budoucnosti neplánují.

Steam Big Picture

Prototyp, který Coomer v listopadu zmiňoval, je prý pouze součástí vývoje rozhraní Big Picture Mode. „Naším cílem je, aby mohl Steam fungovat na libovolném displeji“, řekl Lombardi. „Snažíme se pokaždé hledat typické zástupce zařízení, která využijí rozhraní Big Picture, a ty poté používáme k testování.“

Gabe Newell, šéf Valve, v nedávném rozhovoru uvedl, že je možné, aby Valve v budoucnu vyrábělo hardware, ale pouze tehdy, když si to situace na trhu vyžádá. Zmínil se také o probíhajícím experimentování s biometrickou odezvou lidského těla, která by v budoucnosti mohla ovlivňovat hraní her v závislosti na vaší náladě, tělesné odezvě atd. Jde však o pouhé testování a žádný hardware, např. speciální ovladač, zatím nechystají.

Zdroj: Tomshardware

Valve „konzoli“ nechystá, nadále se soustředí na software

Ohodnoťte tento článek!