Vizio: na 3D už stačí jen pasivní brýle

0

3D televizory, které útočí na náš trh, mají jednu vážnou slabinu – aktivní/zatmívací (shutter) brýle. Ty fungují jako LCD, ve kterých 60× za vteřinu každé sklíčko jednou blikne. Televizor pak vysílá obraz pro levé a pravé oko dohromady s frekvencí 120 Hz. To nese několik nevýhod – jednak drahé a méně pohodlné brýle (těžké kvůli bateriím), rychlejší únavu očí kvůli blikání (ne každý vnímá) a také nutný „čistý“ vzduch, aby infračervený vysílač dokázal správně synchronizovat blikání v brýlích.

Částečným řešením jsou pasivní brýle. S těmi se můžete setkávat i v kinech, jsou to nástupci známý červeno-modrozelených anaglyfů. Obraz je polarizován jiným způsobem (posunutím vlnové frekvence) než barvou, takže se barevnost nezmění a obraz vypadá dobře (ne jako nekontrastní mazanice anaglyfu).

VizioVizio Theater 3D – konečně s pohodlnými brýlemi, zdroj: Engadget

Americký výrobce Vizio na trh chystá nové LCD s pasivními brýlemi v úhlopříčkách 22–71 palců. V závislosti na modelu bude dodávat až čtyři brýle. TV mají integrovanou Wi-Fi síťovku, Bluetooth (i s QWERTY klávesnicí) a vůbec jsou dost hodně postiženy internetem a streamovacími službami.

Zatím nás může zklamat, že všech 21 novinek se dostane pouze na americký trh. Snad se pochlapí i výrobci v Evropě (na CESu počítáme s LG). I když kdo ví, jestli by současná generace měla takový úspěch. Vysoká cena, dětské bolesti a nedostupnost obsahu nás ještě nechá chladnými. Snad až příští rok, kdy stereoskopický obraz vezme útokem nové herní konzole (těch pár pokusů u PS3 nepočítám).

Zdroj: Engadget

Ohodnoťte tento článek!