
Včera obletěla internetem zpráva, že Úřad vlády utratil 500 000 Kč za propagaci na TikToku. Až dnes přitom vydal tiskovou zprávu, kde k tomu uvádí první informace. Má jít o kampaň na vyvracení dezinformací o očkování na nemoc Covid-19 a je prý zdarma. Čemuž ale tak úplně neodpovídá smlouva.
Série sedmi videí odstartuje dnes na více sociálních sítích. Kromě TikToku budou ke shlédnutí na Instagramu, Twitteru, Facebooku a YouTube. Pro vládu je vytvoří influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. Kampaň poběží do poloviny února. Mezi prvními o tom informovala Lupa.cz. V žebříčku největších českých tiktokerů (za listopad) je Anna Šulcová na 14. místě.
„Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ říká Andrej Babiš.
„Koukejte na ten lustr!“
@strakovka Vítáme vás na oficiálním účtu Úřadu vlády České republiky 🇨🇿 @annasulc & @jakubgulab vás provedou prostory Strakovy akademie, kde sídlí vláda ČR!
Úřad vlády uvádí, že oba influenceři připravili kampaň zcela zdarma. Hlídač státu ovšem zveřejnil smlovu, která je vedena jako nákup reklamního prostoru mezi Medialer s.r.o. a Úřadem Vlády na půl milionu korun bez DPH. V rejstříku je na firmu vedena právě tato jediná smlouva na 605 tisíc korun.
Medialer s.r.o. patří právě Jakubu Gulabovi a založen teprve byl před necelými dvěma měsíci s vkladem 1000 Kč. Za Úřad vlády smlouvu podepsal Vladimír Vořechovský, který je ředitelem odboru komunikace a spolu s Markem Prchalem patří do úzkému týmu Andreje Babiše.
Pokud je tvrzení Úřadu pravdivé, musí celá částka sloužit pro zaplacení sponzorovaných příspěvků na zmíněných sociálních sítích. Svůj názor k tomu na Twitteru sdělil i mnohem známější influencer Kovy.
Pardon, já se 8 let snažím k podobným věcem nevyjadřovat, ale 500 tisíc na Tiktok z veřejných peněz na kampaň pro vládu s agenturou (=pochybný tiktoker s litrem vkladu) je fakt mimo. V téhle době, kdy se stát zadlužuje na desetiletí. Úžasný. Až budu příště platit daně, juchnu si.
— Kovy (@kovy_gameballcz) January 28, 2021
A také Janek Rubeš.
Ahoj, rád bych vám dnes ukázal… @strakovka #spoluprace pic.twitter.com/BDVDnXD7bY
— kluk z Prahy (@janekrubes) January 29, 2021
Nechutný, ale takové už je mafiánské uskupení ANOfert – Babišovi kamarádíčci kteří jsou schopní ze sebe pro prachy dělat dě*ku pro všechno. Hlavní požadavky jsou jasný: Na nic se neptat, nemít vlastní názor, jen inkasovat prachy.
No a? Dělat to Piráti, utratí za to šest milionů.
Nové Cnews se rozhodlo že bude dělat do politiky.
Děláme do TikToku. Je ale vhodné uvádět všechny souvislosti.
Tady tedy vidím daleko horší díry v rozpočtu, než rádoby politické kauzy za půl milionu. E-shop na dálniční známky, stovky nepropojených IT systémů, za které stát platí stamiliardy ročně. Takže pokud se jedná o propagaci vakcíny, pro kterou nejsou rozhodně všichni Češi rozhodnuti, tak vidím prostor psát o tomto.
https://www.cnews.cz/elektronicke-dalnicni-znamky-kremlik-babis-vondracek-komentar/
https://www.cnews.cz/podcast-cnews-fm-274-problematika-statnich-it-zakazek/
Těch 500k bez DPH bylo určeno na propagaci na TikToku, na YT a Facebooku (?), částka měla být rozdělena cca identicky napříč těmi sociálními sítěmi, záběř měl být v řádech milionů, cílení na určité věkové skupiny, za tu cenu to bylo zatraceně levné, k tomu celé kampaň včetně prezentací na sociálních sítích autorů měla mít dohromady kolem 32 milionu impresí. Kde si tak masivní kampaň můžu za půl míče koupit?
Co tam udělali špatně je akorát to video ze strakovky. To si mohli odpustit. Také následné nezvládnutí hate hlavními protagonisty.