Volání přes Skype kolabuje. U většiny uživatelů lze chybu snadno opravit

0

Ve čtvrtek, krátce po 13. hodině, zkolabovalo volání přes Skype. Po nátlaku uživatelů, okolo 15. hodiny, přiznal Skype drobné potíže na svém Twitter účtu. I když problém z počátku bagatelizoval se slovy, že potíže se týkají „malého množství uživatelů“, celosvětové stížnosti na nefunkční přihlášení svědčily o pravém opaku.

Zmateným uživatelům nepomohl vyřešit potíže restart programu i počítače ani reinstalace klientu. V tu chvíli se internetem začaly šířit fámy, konspirační teorie a křivá obvinění, že za celou „akcí“ stojí Microsoft. Ten sice před dvěma týdny koupil Skype za 8,5 mld. dolarů, nicméně transakci neschválily regulační úřady, tudíž k akvizici ještě nedošlo a plány na přechod na servery společnosti Microsoft leží teprve na papíře.


Uživatelé po celém světě si včera v odpoledních hodinách stěžovali na automatické odhlašování a pády klientské aplikace (nestabilní může být za určitých okolností i nejnovější „bezchybná“ verze)

Shodou okolností jsem měl i já se Skypem v inkriminované době drobné potíže – po 14. hodině jsem měl hodinový hovor. V mém případě stačilo ke zprovoznění klientu zrušení režimu kompatibility (při tomto nastavení je klient umístěný pouze v system tray a ne na hlavním panelu) ani nebylo potřeba stahovat jakékoliv aktualizace a obstarožní verze 5.2.0 fungovala naprosto bez problémů.

Podle informační lišty bylo v té chvíli přihlášeno okolo 22 miliónů uživatelů a dále na liště svítily dva výstražné vykřičníky informující o problémech s připojením. Žádné další potíže, jako je šum nebo mikrovýpadky, jsem však při hovoru nezaznamenal.


Podle slov Skypu by měla být poslední aktualizace lékem na nestabilitu. Určena je zatím pouze pro uživatele s operačním systémem Windows

Teprve během pozdního odpoledne Skype postupně informoval, že se mu chybu povedlo identifikovat a problém vyřešit u uživatelů přihlášených ve Windows. Podle prohlášení Skypu pomůže v drtivé většině případů aktualizace na nejnovější verzi klientu (v době psaní aktuality update v5.3.32.111 respektive verze v5.3.0.116 dostupná na jeho stránkách). Potíže bohužel nadále přetrvávají u klientů pro Linux a Mac OS X; pro oba operační systémy vyjde v nejbližší době nová aktualizace. Mobilních zařízení s iOS a Androidem, stejně tak televizí, se prý problém netýká (klient pro Windows Mobile byl z důvodu podobných potíží stažen bez náhrady už v roce 2009). Aktuální informace o celém dění naleznete na Twitteru anebo Facebooku společnosti Skype.


Pokud potíže dále přetrvávají, zkuste odstranit soubor shared.xml. Ten naleznete v uživatelské složce. Dále nezapomeňte zrušit Režim kompatibility

Máte potíže i po nainstalování nejnovější verze? Ukončete Skype a odstraňte soubor shared.xml nacházející se ve složce %appdata%\skype (Windows), ~/Library/Application Support/Skype/ (Mac OS X) popř. /home/YourLinuxUserName/.Skype (Linux).

A co vy, zaznamenali jste včera nějaký problém? Za jak dlouho si myslíte, že bude dostupný nový Skype pro Windows Mobile? Nebojte se o svůj názor podělit v diskusi.

Zdroj: Skype blog, TWN, Inquirer

Ohodnoťte tento článek!