VR stroj na záda, 16nm Tegra a 180Hz monitor. Zajímavosti z výstavy [Computex]

0

Na Tchaj-wanu se tento týden opět rozzuřil každoroční veletrh počítačové techniky (a související spotřební elektroniky) Computex. Z pohledu nás novinářů to má jednu velkou nevýhodu: během těchto týdnů se toho většinou v oblasti hardwarových komponent, periferií a bižuterie objeví strašně moc a není v lidských silách všechno zajímavé zachytit. Z tohoto důvodu vás nyní čeká velice roztříštěná a těkající aktualita, jelikož vezmeme najednou několik vesměs nesouvisejících věcí, které Computex prvního dne vychrlil a stojí za pozornost.

 

Jetson s 16nm Tegrou

Víceméně náhodnou volbou padla volba „otvíráku“ na druhdy mobilní a nyní spíše embedded ARM čipy od Nvidie. Na Computexu se totiž objevily obrázky zatím nevydané Tegry s grafikou architektury Pascal (a tedy soudím, že 16nm výrobním procesem). Jednak v modulu Drive PX 2 pro auta, který již známe (všimněte si však nového vzhledu MXM karet s GP106, mají méně osazených paměťových čipů a nové rozvaděče tepla). Kromě toho ale Nvidia také ukazovala modul s jednou Tegrou, určený do nadcházející desky Jetson, která nahradí současný model Jetson TX1 s Maxwellovskou Tegrou. Všimněte si jinak, jak je 16nm Tegra velká – vypadá to na víc jak 160 mm².    

 

 

180Hz monitor

Nvidii potěšil Asus, který pro její grafiky vydal nový herní monitor podporující technologii G-Sync. Asus ROG Swift PG248Q je na jednu stranu nijak ohromující – 24″ panel typu TN má rozlišení jen 1920 × 1080 bodů. Ovšem pozor, toto LCD podporuje díky „přetočenému“ rozhraní obnovovací frekvenci až 180 Hz. Spolu s 1ms odezvou by tedy pro nějaké výkonové hraní nemuselo jít o špatnou volbu, mělo by dokonce jít o oficiální monitor některých soutěžních herních akcí.

Asus ROG Swift PG248Q
Asus ROG Swift PG248Q

 

XConnect od PowerColoru

I další položka souvisí s grafikami. Firma PowerColor totiž uvedla svou vlastní verzi externího doku s technologií Xconnect. PowerColor Devil Box je určen pro grafiky s rozměry až 31 × 14 × 5 cm a příkonem až 375 W. Použít lze jak Radeony, tak GeForce a připojuje se přes Thunderbolt 3. Součástí je rozbočovač se čtyřmi porty USB 3.0 a jedním portem typu C (3.0). Kromě toho je vyveden také Ethernet a pozice pro 2,5″ disk (dobrý nápad, pokud je Devil Box používán jako dok pro notebook, mohla ale být i 3,5″). Cena, která kazila podobný box Razeru, bohužel není známá.

PowerColor Devil Box
PowerColor Devil Box

 

MSI se pouští do chladičů… pro patalogické hráče

Hardwarové firmy nyní často expandují do nových oblastí, nejinak MSI. Ta se rozhodla zabrousit do oblasti chladičů pro procesory. Pokud se podíváte na fotografii, pak vám asi dojde, co tím sleduje. Tato věc bude lahůdkou pro ty, kdo berou vážně „gamerskou“ estetiku, která v posledních letech zachvátila oblast hardwaru a přinesla černo-červené barvy, LED, „agresivní“ loga a plasty. MSI ukazovalo takovéto designové SLI můstky a když už máte v PC „vystajlované“ všechno ostatní, pak chladič je logické pokračování.

Chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techpowerUp)

Chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techpowerUp)
Přesvědčeně designový chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techPowerUp)

 

Virtuální realita na zádech od MSI

A MSI nám dnešní mišmaš bude i zakončovat, tentokrát něčím skutečně pozoruhodným, ačkoliv se neodvážím říct, že praktickým. Firma totiž předvedla koncept, který takříkajíc mobilizuje letos uvedené VR brýle. Ty normálně vyžadují připojení k PC a nemůžete s nimi tedy někam jít a užívat si virtuální či rozšířenou realitu v plenéru. Proto MSI vymyslelo batohové PC (opět designově hráčské). Jeho šasi obsahuje desktopové komponenty (GTX 980, Core i7) a zároveň baterii, která u prototypu umožňuje hraní po dobu hodiny až hodiny a půl.

 

Šasi má porty nahoře, výdechy chlazení zboku (tady by asi bylo lepší přepracovat vše k vyfukování dozadu) a hráč je od odpadního tepla izolován textilním podkladem. Váha tohoto systému ani plány na sériovou výrobu sděleny nebyly, soudím ale, že zatím zůstane u konceptu. Současné brýle s volným nošením nepočítají a používají různé externí krabičky a senzory a také příliš velké množství nešikovných kabelů. Nicméně při troše snahy by v této podobě mohly vzniknout použitelné soupravy pro outdoorové hraní s rozšířenou realitou.

Zdroje: 4Gamer, PC Perspective, VideoCardz, techPowerUp, Tom’s Hardware

VR stroj na záda, 16nm Tegra a 180Hz monitor. Zajímavosti z výstavy [Computex]

Ohodnoťte tento článek!