Ačkoliv AMD je momentálně ve stádiu finálních příprav na vydání desktopového APU Kaveri, předvádělo na CES 2014 také své ambice na poli mobilních zařízení a podobné elektroniky. K vidění byl herní tablet s příslušenstvím založený na APU Mullins a také velmi zajímavý koncept set-top boxu či spíše maličkého HTPC, založeného na stejném procesoru.
Nano PC, které vidíte na fotografii, je placatý a docela tenký přístroj zhruba velikosti mírně většího chytrého telefonu. Uvnitř se ale skrývá kompletní osobní počítač založený na úsporném APU Mullins. Přístroj patří na televizi nebo pod ní (je vybaven dopředu mířící webkamerou), coby HTPC ale zvládne běh Windows 8.1 i nějakou tu 3D hru.
Koncept obsahuje 256GB SSD, Bluetooth a Wi-Fi. Aby příliš neobtěžoval množstvím kabelů, je vybaven konektorem Dock Port (z něhož se má stát standard VESA). Jedninou šňůrou ho připojíte k replikátoru portů (menší krabička na fotografii), do které pak už někde za televizí všechny kabely (HDMI, USB…) nastrkáte. Přes Dock Port se Nano PC zároveň i nabíjí. Pokud byste o takové zařízení ale stáli, máte zatím smůlu – jedná se jen o demonstrační koncept a jako takový se nikdy nemusí dostat na trh. Pokud se jej samozřejmě neuchytí nějaký výrobce.
Druhý koncept, nazvaný Discovery, má být opět ukázkou toho, čeho lze dosáhnout s použitím APU Mullins. Jedná se o jedenáctipalcový tablet, který má díky integrovanému (byť ne zrovna supervýkonnému) Radeonu sloužit obzvlášť ke hraní her. Specialitou zařízení je opět přítomnost konektoru Dock Port, díky němuž jej lze zapojit do obouručního herního ovladače. Ten ale po pravdě vypadá trošku moc rozměrně, pro nošení „po kapsách“ by musel být skládací. Dock Portem lze tablet zasadit také do stolního doku, čímž z tabletu vytvoříte běžné PC, k němuž lze připojit klávesnici, monitor, myš a podobně. Dock Port pak zajišťuje i napájení.
Tablet Discovery nevidíme poprvé – AMD se s tímto referenčním návrhem či konceptem vytasilo již v listopadu (novembri). Už tehdy se ale mluvilo o tom, že jde zejména o demonstraci pro účely veletrhu CES 2014. Některý z výrobců elektroniky by se konceptu teoreticky mohl chytit a začít jej (třeba i nějak upravený) vyrábět, raději bych ale krotil očekávání. Z kraje minulého roku například AMD vystavovalo hned tři návrhy konvertibilních tabletů na bázi svých APU (někteří z vás si očividně pamatují na Turbo Dock) a žádný z nich se do produkce nakonec nedostal. Stejný osud může klidně čekat i na tablet Discovery.
Zdroje: SweClockers, Engadget (1, 2), VR-Zone
Proc sem autor taha Physx kdyz si o tom neni ani schopen neco zjistit? Potrebujete rozproudit diskuzi kdyz je Belka momentalne malo aktivni?
Jasne a proto je potreba napsat toto, ze?
“nebo jste nVidia a potřebujete zkriplit výkon PhysXu na procesorech”
Vy mate nejaky dukaz, ze by to NVIDIA delala zamerne?
PhysX byl pro mne naprosté zklamání 🙁 byť to byl pro mne jeden z důvodů nákupu grafiky Nvidia tak zrovna kvůli PhysX sem si Nvidii kupovat nemusel…. to už je fakt více povedený stařičký Hawok, který má dokonce i opravdu vliv na kvalitu hraní… poletující papírky a pod nepovažuji za + ke hře…
redakce, pokud chcete o necem psat, bylo by dobre si otom alespon neco precist 🙂
jen strucne
Havok, cca 5.5 roku ve vlastnictvi firmy ktera ma rekneme monopol na desktopove procesory ktere maji casto vice jader, dodneska tento engine ale v komercni verzi neni dostupni s jinou podporou nez jednoho jedineho jadra, a pokud si to neurci vyvojari/programatori, tak se dokonce o dane jadro deli s dalsimi castmi enginu
PhysX, dnes jediny fyzikalni engine ktery nabizi komercne jak CPU tak GPU variantu, jediny komercni fyzikalni engine kde si vyvojari dokonce muzou dany engine sprovoznit tak, aby vyuzival veskere dostupne thready CPU a je nanich aby urcili jak a kdy je bude moci vyuzivat, od roku 2011 je toto primo soucasti SDK
Bullet, cca 2.5 roku podporovany firmou ktera tez nabizi vycejadrova CPU, presto tento engine neumi vyuzit vice nez 1 jadro a to klidne i delene s dalsi casti enginu, co se asi malo vi, tak tento engine dokonce muze vyuzivat CUDU, ano i tato varianta Bulletu existuje, respektive pro vyvojare je dostupny i s podporou prez CUDA, oproti konkurentum mu ale prozatim schazi kuprikladu podpora Androidu, kterou oba prednim jmenovani maji
Ako pozeram, zase sa tu zislo zopar fanatikov, ktori sa kazdu cenu ako osameli partizani bojuju zo zakopy za znacku:D K PhysXu na CPU – ved je jedno, ze ci to bol umysel alebo nie, kazda strana sa nato pozrie so svojeho pohladu, skor je to dane historickym vyvojom, okolo PhysX sa “tocia problemy” od kupi Ageiai, bolo okolo toho mnoho sporov suvisiacich aj s Intelom, s ktorym si Nvidia niekolko patentov navzajom vymenila, uz pred nejakymi styrmi rokmi mala v plane Nvidia portovat PhysX na OpenCL, ale sa to na niecom zaseklo. Business je komplikovana zalezitost, ale “slepo” obvinovat Nvidiu z nejakeho umyselneho konania dokaze len fanatik druhej strany, je to komplikovanejsie ako len hole skonstatovanie, ze je to zamer. Peace!
Třeba na tom pojede rychleji Skyrim. Nebo u toho už x87 instrukce stihli vypreparovat?
“Existují tak všehovšudy přibližně dva scénáře, kdy instrukce x87 použijete.”
Špatně. Existuje stále velké množství aplikací, které použijí jenom X87. (Například nemohou počítat s absencí Atholnů s mizernou podporou SSE nebo jsou staršího data, ale stále schopné zatížit procesor a nebo vyžadují vyšší přesnost)
http://physxinfo.com/news/11297/the-evolution-of-physx-sdk-performance-wise/
http://physxinfo.com/news/11327/multithreaded-performance-scaling-in-physx-sdk/
http://physxinfo.com/news/4241/physx-an-easy-target/
http://physxinfo.com/news/3391/physx-x87-and-sse/
http://techreport.com/news/21088/physx-3-0-adds-support-for-multi-core-cpus
Jeden z původních článků o PhysX a X87
http://www.realworldtech.com/physx87/
A doufám, že příště autor už nebude psát kraviny…
ETA:Formátovací fail.
ETA2: Extra link jako bonus
Jo, ale kolik her to používá. http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376634
nvidia zacala cpu verzi celkem dost vyvyjet, protoze GPU verzi nechtel nikdo pouzivat a vyvojari na ne celkem tlacil a i ted vetsina novych her obsahuje jen CPU verzi
“
PhysX 3.0 adds support for multi-core CPUs
“
zni to hezky ale udelal uz nekdo nakej test zda to opravdu funguje? 🙂
No nebudu dál destabilizovat diskuzní systém (integrita s každou odpovědí klesá)
Mělo by tu být dost informací pro korekci všech kravin (např skalární SSE vs. X87; PhysX,…) a nechám tu jen dalších pár důležitých odkazů:
http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/documents/manuals/64-ia-32-architectures-optimization-manual.pdf
(Optimalizační manuál od Intelu včetně časování instrukcí)
http://download.intel.com/products/processor/manual/325462.pdf Architekturní manuál včetně popisu instrukcí
http://www.agner.org/optimize/instruction_tables.pdf
To by moholo stačit…