Vývoj herního průmyslu podle ESA. Digitální distribuci v USA loni patřilo 74 % trhu

Fyzické nosiče se z různých důvodů dostávají na okraj zájmu. ESA zveřejnila řadu zajímavých informací o stavu herního průmyslu v USA.

2
Ovladač pro konzoli Xbox 360 (Ilustrační foto)
Ovladač pro konzoli Xbox 360 (Ilustrační foto)

Organizace Entertainment Software Association (ESA) publikovala report o stavu herního průmyslu. Tomu se na Cnews příliš nevěnujeme, pár zajímavých čísel si ale z reportu vytáhnout dovolím, protože se nás dotýkají. Podotýkám, že se report sice týká situace v USA, jde ovšem o klíčový trh a se zpožděním podobné trendy obvykle pozorujeme mj. v Česku.

Počítače jsou pružnější než konzole a právě na počítačích již roky Steam dokazuje, že digitální distribuce není zajímavá jen pro pár jedinců. Dnes už není jediným hráčem na trhu, byť je stále dominantní. Prodeje fyzických nosičů jsou každopádně rok od roku vytlačovány. Ještě v roce 2010 byly v USA v převaze a bylo na nich prodáno 69 % her.

V roce 2016 šlo už jen o 26 % her. Celých 74 % transakcí patří digitální distribuci. Dlužno dodat, že ESA do digitální distribuce počítá všechny, tedy předplatná, různá DLC, mobilní aplikace nebo hry na sociálních sítích. Což není nutně špatně, jen tím poukazuje na to, jak se trh proměnil. Herní průmysl dnes zdaleka netvoří jen vysokorozpočtové tituly pro konzole nebo počítače. Stále ale nevíme, jak se změnily návyky konzolistů a konzolistek.

Různé služby zaměřené na předplatné nebo digitální obchody každopádně nelze považovat za náhodu. Jedná se o trend a nabývá na významu. Zaujaly mě také důvody vedoucí k nákupům her. Nejvíce lidí uvedlo, že se rozhodují na základě grafické prezentace titulu (67 %), dále podle ceny (65 %) a na třetím místě je příběh či základní premisa (59 %). Pro polovinu lidí je pak důležité hraní online (50 %).

Konzole dnes mají spoustu konkurence (Ilustrační foto)
Konzole dnes mají spoustu konkurence (Ilustrační foto)

Za hry se každý rok utratí víc peněz. V roce 2010 to bylo 17,5 miliardy dolarů, loni pak již 24,5 miliardy. Díky hrám se ovšem prodává také hardware, na tento význam nesmíme zapomenout. Herní průmysl v USA zaměstnává 65 678 lidí.

Závěrem se podívejme pár demografických údajů. Průměrný věk člověka, který hry hraje, je 35 let. Průměrný věk člověka, který nakupuje hry, je 36 let. Přísné binární rozdělení tvrdí, že hry ze 63 % nakupují muži a ve 37 % případů ženy. Skoro polovina amerických domácností vlastní herní konzoli, počítač ale naleznete skoro ve všech. Jeden ze tří jedinců, kteří hrají hry nejvíce, uvedl, že si do roka pravděpodobně koupí zařízení pro virtuální realitu.

Pokud vás téma zajímá, projděte si kompletní report na webu ESA.

2 KOMENTÁŘE

  1. Už se těším, až jednou zničehonic Steam a další virtuální služby najednou zaříznou podporu a ukončí poskytování. To bude najednou ubrečených dětí a noliferů, že si nemůžou zahrát. Když se jedná o nějaký vyloženě dobrý titul, nedám na klasická DVDčka, nevázaná na nějakou vzdálenou službu, dopustit.