WebCL 1.0 bylo dokončeno. Webové aplikace si sáhnou na výkon grafické karty

0

Určitě jste seznámeni s pojmem WebGL. O této technologii, která umožňuje v prohlížeči provozovat např. 3D hry bez zásuvných modulů, jsme už něco napsali. Skupina Khronos právě dokončila další kus technologie, jenž se nazývá velmi podobně. WebCL je zkratka pro Web Computing Language. Když vynecháme všechny ty děsivé technické podrobnosti, jednoduše řečená tato věcička umožní webové aplikaci sáhnout si na grafickou kartu.

Což zní dobře, protože ta má obvykle výkonu na rozdávání a významně ulehčuje procesoru. Rozhraní Windows např. akceleruje grafická karta, akcelerace se používá rovněž hojně ve webových prohlížečích. Schválení zmíněného standardu umožní vývojářům odemknout vyšší výkon. Je přitom docela jedno, k čemu ho využijí. GPU může snížit vytížení procesoru pracováním běžných úloh. Podobně vývojáři využijí vícejádrové procesory.

 

Ještě lépe zní fakt, že z novinky budou těžit jak osobní počítače, tak mobilní zařízení. Projekt ve velkém podporuje Samsung. Ne každý ovšem nadšení sdílí. Vlad Vukicevic, vývojář z Mozilly a člověk, který pomáhal vyvinout WebGL, pro Cnet řekl, že WebGL sklidilo velký ohlas, protože bylo úspěšné také samotné OpenGL. WebCL naproti tomu pracuje s OpenCL. A to není zdaleka tak rozšířené a podporované jako zmíněné sesterské rozhraní. Tato technologie postrádá podporu na zařízeních s iOS, Androidem i Windows Phone.

Ani vývojáři o OpenCL nejeví valný zájem. Dokončení WebCL 1.0 skupina Khronos oznámila na herní akci Game Developers Conference. Jestli se standard ujme, se necháme překvapit.

Zdroj: Khronos Group via CNET News

WebCL 1.0 bylo dokončeno. Webové aplikace si sáhnou na výkon grafické karty

Ohodnoťte tento článek!