Western Digital uvažuje o hybridních discích

0

Western Digital už se několik let drží na špici, co se týče objemu prodaných pevných disků. Za rok 2010 porazil těsně druhý Seagate nejen celkově, ale i v každém kvartálu zvlášť. Pro manažery WD z toho plyne jasný závěr: zákazníci chtějí pevné disky s magnetickými plotnami, SSD jsou kvůli vysoké ceně za gigabajt ekonomický nesmysl. Mají pravdu, nebo svou firmu vedou do propasti a nevědí o tom? Zatímco například OCZ opouští svůj původní core business operačních pamětí a hodlá vyrábět převážně SSD, John Coyne, generální ředitel WD, nové technologii nevěří:

„Do segmentu SSD jsme nahlédli a dokonce dodali produkty koncovým zákazníkům. Nenašli jsme zde ale přidanou hodnotu pro výrobce ani zákazníka, protože to ekonomicky nefunguje. Cena za úložný prostor a výkon je příliš vysoká.“

A co hůř, Western Digital nemá ani příliš jasný plán do budoucnosti. Zatímco Seagate, nemaje výrobní kapacity ani know-how stát se výrobcem SSD, se rozhodlo skloubit výhody magnetických ploten a flash paměti v podobě hybridních pevných disků, které mají do pěti let tvořit 80 % jeho výroby, WD opatrně prohlašuje, že tuto možnost „prozkoumává“.

„Hledíme do budoucnosti, kdy taková zařízení budou podporována operačními systémy, což dnes ještě úplně nejsou. Na příštích několik let vidíme příležitost pro modelovou řadu takových zařízení, která nabídnou kapacitu i vysoký výkon.“

Klasické pevné disky z našich počítačů jen tak nevymizí, trend rozšiřování SSD je ale nepopiratelný. Snad proto prohlášení generálního ředitele WD znějí tak unáhleně a krátkozrace? Čtenář serveru X-bit labs vystupující pod přezdívkou Astral Abyss zhodnotil situaci následovně (a musím se přiznat, že mě osobně jeho komentář zaujal více, než celý článek nad ním):

„Společnosti jako OCZ mění svůj celý business model na prodej SSD a WD stále žije v zapření a říká, že SSD nikdo nechce.

WD, probuďte se. Polovičatě jste skočili na trh SSD a nemůžete přijít na to, proč dostáváte výprask od OCZ, Intelu, Samsungu, Crucialu a dalších, kteří už tam působí několik let a nabízejí lepší produkty. To jste si mysleli, že na problém prostě naházíte nějaké peníze a on zmizí?

Tohle vám nevěští dobrou budoucnost. Ve spoustě věcí mi to připomíná Kodak. Je snadné si dát klapky na uši, když jste na špici, a ignorovat nové soupeře. V opačném koutu ringu už máte těžké váhy jako Intel a Samsung, připravené se po vás ohnat, a váš šampion vypadá poněkud křehce a udýchaně.“

Zdroj: X-bit labs

Ohodnoťte tento článek!