Windows 10 v1607 je na 83 % počítačů s Desítkami. Na mobilech je ještě úspěšnější

0

Již v říjnu jsme konstatovali, že kdo na počítacích používá
Desítky, má ve většině případů poslední vydání, a sice Windows 10 verze 1607. V listopadu se podle dat od reklamní
firmy AdDuplex podíl poslední verze dále navýšil
zhruba o šest procentních bodů globálně
. Vzestup v používanosti zaznamenala
především na úkor předchozího vydání, které je již zastoupeno jen na zhruba
13 % strojích s Desítkami.

Podíly jednotlivých verzí Windows 10 v listopadu 2016
Podíly jednotlivých verzí Windows 10 v listopadu 2016

Úplně první vydání Windows 10 se rovněž stabilně
propadá, nyní jej již najdete na méně něž 3 % počítačů. Zdá se, že v době,
kdy vyjde verze 1703, budou všichni dávno na tzv. Anniversary Updatu. Vlastně už
tam skoro jsou. A co mobily?

Vývoj podílů jednotlivých verzí Windows 10

Mobily

Na mobilech se o dva procentní body na 4 % propadl
starý Windows Phone 8.0. Paradoxně právě o ony zhruba dva procentní body vzrostl podíl používanosti
Windows Phone 8.1 na 80 %.
Rybník s Desítkami je v porovnání
s ním maličký. I mobilní Windows 10 nicméně rostl, a sice z říjnových
13,7 % na 15 % v listopadu. Na pouhé procento se ztenčil podíl
Windows Phone 7.x. Tato data se vztahují k USA.

Když se zaměříme jen na Windows 10 Mobile, zjistíme, že
globálně je na tom distribuce nových verzí Desítek ještě lépe než na počítačích.
Může to být dané tím, že optimalizovat a distribuovat mobilní verzi Windows
není tak problematické jako na počítačích, kde řada strojů může na upgrade
čekat. Může to být způsobené přítomností staršího ovladače například. Podíl
používanosti verze 1607 tak činí 83,8 %
.

Vyšší je oproti počítačům logicky podíl testovacích verzí. Díky
nim se někteří dostanou k poslednímu vydání Desítek, přestože standardně
by jej jejich zařízení neobdrželo. Navíc lze přepokládat, že mobil s dlaždicemi
používají spíše nadšenci a nadšenkyně, kteří mají zájem o testování novinek. Do
programu Windows Insider je zapojeno 8,1 % mobilů s Desítkami.

Zdroj: AdDuplex
blog

Ohodnoťte tento článek!