Epic opět rozdává. Stáhněte si výbornou hru World of Goo

27
World of Goo
World of Goo

Až do 16. května můžete v Epic Games Storu získat bezplatně hru World of Goo. Nejslavnější titul nezávislého studia 2D Boy vyšel již před 11 lety, za tu dobu se dostal z počítačů i na mobily nebo konzoli Nintendo Switch, takže je pravděpodobné, že jste na nic již někde narazili.

Logická hra má jednoduchou premisu. Musíte dopravit slizké kuličky nazvané Goo z jednoho místa na druhé. Kuličky postupně spojujete do složitých konstrukcí jako mosty nebo věže tak, abyste se spojili s oním druhým místem. Vtip je v tom, že stavby podléhají fyzikálním zákonům, takže se vlivem větru nebo gravitace mohou hroutit.

TIP: Na Cnews sledujeme, které hry a aplikace jsou dočasně zdarma

World of Goo ve své době sbírala absolutní hodnocení. Na Metacritic má hra průměrnou známku 90 % a inspirovala celou řadu jiných hříček jako Bridge Constructor. Zub času se navíc na ni ani po tak dlouhé době od vydání prakticky nepodepsal, jednoduchá „vektorová“ grafika jí pořád sluší. Proto neváhejte a stahujte.

Epic opět rozdává. Stáhněte si výbornou hru World of Goo
Ohodnoťte tento článek!
4.8 (96%) 5 hlas/ů

27 KOMENTÁŘE

          • co ti příjde na praktikách steamu mafiánského? fakt že ti umožňuje využívat věci jako workshop, komunitní centra, komunitní trhy, přátele, screenshoty, videa, family sharing, big picture, streamování her jak na jiné zařízení tak jako video pro ostatní, cloud savy, komunitní kurátoři, fóra, gifty, podpora linuxu, možnost hrát hry v offline módu, statistiky o počtu hráčů, trading karty, univerzální podpora gamepadů/ovladačů, komunitní návody, uživatelské profily aplno dalších věcí, např. zajištění MULTIPLAYERU bez prakticky jakékoliv nutnosti zajišťovat servery/kapacitu z strany vývojáře(max nějakej krám na databázi), jelikož toto všechno co jsem tu vyjmenoval ti umožňuje steam za pouhých 30%(dá se “podpultově” vyjednat i míň) z zisku, ale chápu že člověk co nikdy nezkoušel steamworks/nebyl na steamu jako dev nemá absolutně ponětí o tom, co vývojář za svých 30% všechno dostane

            ale tak hlavně že epic bere jenom 12%, ale je tam pro deva/komunitu úplné hovno

            • Ještě bych zmínil, že vývojáři si můžou na Steamu vygenerovat netriviální množství klíčů a prodávat je klidně na svých stránkách bez 30% provize.

              Takže pro Valve je to reálně méně než 30 %.

            • přesně tak, namátkou třeba bohemka to tak dělá na svém obchodě

            • Nic z toho nepoužívám. 😀 Ano, 30% provize prakticky monopolního Steamu je téměř krádež. Naštěstí už mu odzvonilo. 😀 Už začal (díky Epicu) provize snižovat alespoň velkým publisherům, jasný důkaz, že prostoru tam má dost a miliard dolarů si nahrabal dostatečně. 🙂
              Epic před nedávnem férově nabídl, že pokud Steam sníží provize na stejnou úroveň jako má Epic a nebude dál vývojáře okrádat, tak exkluzivity zruší. Fér nabídka na které Epic nic nevydělá, spíš naopak. Rukavice hozena…

            • A hned od druhého dne co tak Steam učiní bude Epic Store poskytovat stejnou úroveň funkcionality a šíři titulů. Myslím si, že jim dochází dech a snaží se z toho se zachováním tváře vybruslit. Pár titulů si díky exkluzivitě na omezený zájem nabije čumák a ostatní se poučí.

            • Prý dochází dech. 😀 😀 😀 Teď zrovna Epic koupil vývojáře Rocket League. Tohle je teprv začátek. Lidi nemají ponětí, že Epic má větší hodnotu než celý Valve. 🙂

              “Pár titulů si díky exkluzivitě na omezený zájem nabije čumák” – evidentně jsi nepochopil, jak systém exkluzivit funguje. Finanční gramotnost některých lidí tady je alarmující..

            • nic z toho nepoužíváš(steamworks a další nástroje pro devy), ale víš že je to krádež, takže absolutně nemáš ponětí o čem mluvíš…. je vidět že si vůbec neuvědomuješ náklady na provoz a služby tak obrovského kolosu jako je Steam, proč asi už Valve “nevydává” hry, protože skoro celé Valve dělá na Steamu, kdyby Epic finančně netáhl fortnite/Tencent(ano, bez finanční podpory Tencentu by se
              ti o nějakých 12% na nefunkční platformě mohlo jenom zdát), proč si asi tak myslíš že Sweeney tu “rukavici” nadhodil, protože se jim ty exkluzivity finančně nevyplatí, je vidět, že si většina hráčů už na hlavu srát nenechá(poděkuj společnostem EA/Acitivision/Ubisoft) , když i za “pitomou” indie střílečku z xcom univerza zaplatili 2.25M$(cca), které se jim na prodaných kusech rozhodně nevrátí, bůhví kolik je stály ty ostatní hry jako borderlands atd.

            • Tvoje argumentace Steamworks je naprosto lichá. Tvůj názor ti neberu, ale tobě někdo brání používat Steam? Však ti ho nikdo nebere, tak vyvíjej dál pod Steam, nechápu jak s tím souvisí Epic. 😀
              “proč asi už Valve “nevydává” hry, protože skoro celé Valve dělá na Steamu” – lol, jasně, miliardová společnost by si určitě nemohla zaplatit další zaměstnance, to bude jistě ten důvod, proč už nedělá hry, všichni ti chudáčci makají na Steamu. 🙂

            • proč by měla být argumentance steamworks lichá? co nechápeš na tom, že dev platí 30% protože mu steam umožňuje pro svou hru využívat workshop,komunitní centra, multiplayer a další věci bez toho, aniž by muset vynakládat další náklady na infrastrukturu, jelikož to všechno dělá steam z těch 30% co si od deva bere(+fakt že existuje steamAPI které můžou využívat další platformy)? a jak už tu bylo řečeno, dev si může vygenerovat klíče a prodávat je na svých stránkách, takže jde celých 100% k němu(tak jak to třeba dělá bohemka), pokud se na to díváš z pohledu hráče tak ti share pro steam/epic může být úplně jedno, protože ty hry stojí na obou platformách stejně, jediné co steam/epic pro hráče odlišuje je funkčnost/obsah pro komunitu, které sice epic slibuje přidat už nějakou tu dobu, ale kde nic tu nic, u epicu je to podobné jako u valve, akorát trochu naopak, zatím co u valve dělá 90% lidí na steamu a 10% na hrách(obrazně), tak u epicu dělá 90% lidí na fortnitu a 10% na storu.
              a samozřejmě nemůžu opomenout středověké(nebo dnešní v čr,ale to je na jinou diskuzi) praktiky chování epicu k svým zaměstnancům,100h pracovní týdny, fyzické/mentální vyčerpání/deptace atd. – https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crunch-epic-games

            • Finanční výsledky zastánců kryptoměn, Bernieho Madoffa a Epicu mne nechávají chladným. Ale chápu, že u jedinců pro než jsou peníze smyslem života tomu může být jinak.

            • Szepy: Doporučuju přečíst pořádně můj předchozí příspěvek.. “tobě někdo brání používat Steam? Však ti ho nikdo nebere, tak vyvíjej dál pod Steam, nechápu jak s tím souvisí Epic.”

              PetebLazar: drogy jsou špatné 😀

  1. Smejdi z Epicu zase radi, nastesti se do toho oprel aspon princ Harry, kdyz prohlasil, ze Fortnite je navykova hra horsi nez drogy, ktera nema jiny cil nez vyvolat zavislost. Takze ted zase budou v mainstreamu propirat hry, ale snad to Epicu trochu uskodi, idealne kdyby je to polozilo a EU jim naparila pokutu za Fortnite, hned by meli jiny starosti. 🙂

        • Co se jim prosím tě začíná vracet? Princ Harry jen nechtěně udělal této hře bezplatnou reklamu.
          Jinak naprosto nechápu proč se všichni zlobí na Epic kvůli pár her s dočasnou exkluzivitou. Chcete někoho nenávidět – obraťte hněv na vydavatele těchto her. To oni si zvolili jít touto cestou – byla to jejich volba nabídnout svůj produkt jen v jednom obchodě.

  2. Po ukončení vážně slušného nového Unreal Tournament jsem jejich launcher odinstaloval a tak to zůstane. Epic je jen banda rychle zbohatlejch s*áčů, co si myslej, že si všechny koupěj prachama. Ale jejich debilní hry “zdarma” si můžou nechat, takovým prolhaným hajzíkům nedám ani kačku a můžou si za to zcela sami. Phoenix Point jsem refundoval a o Epic a tom přizdis*áčovi podrazáckým Gollopovi nechci už nikdy ani slyšet.

    • To nám holt el. distribuce hudby/her vzala. Nelze protestovat demonstrativním pálením LP desek či krabic her. 😉

      Možná, že exluzivitou získají okamžitě značnou finanční částku, ale šrámy na pověsti za tento trik (slíbený klíč pro Steam opravdu dostanete, ale využitelný bude až později) se s nimi potáhnou léta. Zvlášť u očekávaného titulu, kde je předpokládám cílová skupina s fanoušky hry ve značné korelaci.

    • “Epic je jen banda rychle zbohatlejch s*áčů”

      Zase neblázni chlape. Epic je firma s dlouholetou tradicí, firma která svůj osud svěřila do vývoje grafického enginu Unreal. Vždy se snažili jít proti proudu. Zatímco ostatní prodávali své enginy za nehorázné peníze Epic ho dává zdarma a vybírá si až případný podíl z úspěšných titulů. Má rozsáhlou síť vzdělávacích programů pro začínající vývojáře. Na jejich enginu bylo odchováno hromada špičkových herních vývojářů.
      Jde o společnost která tvořila a stále tvoří dějiny herního průmyslu.
      Přestaňte tady papouškovat dogma o tom, že Epic je Fortnite a nic víc.

  3. Mne to celé príde celkom vtipne 😀
    Keď nastupoval Steam, tak ho každý neznášal s tým, že je to nejaká otravná služba, ktorú si musí inštalovať kvôli HL 2. Takisto nikoho ešte dlho po tom, čo otravná služba (napr. Mafia 2) bežala nezaujímali nejaké blbe komunitné prvky a všetci chceli svoje klasické setup.exe bez dalších veci okolo.

    Dnes zase nikto nechce používať nič iné, ako otravný Steam a nikoho nezaujíma služba bez blbých komunitných prvkov…

    • Ano, přesně to jsem sem chtěl napsat, já si ty začátky Steamu pamatuju… kolik toho hejtu na něj bylo. 🙂
      To je ta degenerovaná povaha konzervativní post-komo země. Přijde nová služba, která přináší konečně solidní konkurenci stávajícímu monopolu a hle, ono to funguje, najednou ve stejném měsíci co přišel Epic si Steam konečně sáhl na provize a snížil je velkým studiím. Ale extrémní konzervativci jsou strašně nasraný, že budou mít rozdělenou knihovnu. 😀

      Taková novinka pro vás, přátelé. Vydavatel si tu jeho hru může vydat kde chce, je to pouze a jen jeho volba, protože je to jeho produkt. Máme tu tržní prostředí a pokud se vám to nelíbí, tak si jeho hru nekupujte a kupte si jinou na Steamu. Trh si s tím poradí. 😀