World of Tanks: průvodce hardwarem a nastavením pro ty, co spěchají

0

Nedávno jsem si na služební cestě v Německu koupil výtisk místního časopisu PC Games Hardware, kde byl článek obsahující podobné testy a rady jako ty naše tady na ExtraHardware. Se dvěma rozdíly. Tím prvním byla evidentně menší dokonalost metodiky a hloubka proklepnutí hry z technické stránky, tím druhým pak zcela jistě přehlednější podání a vizualizace výsledků. Inspirace pro článek nabízející promítnutí výsledků tak, aby si něco odnesli i uživatelé, kteří nemají chuť (či čas) procházet desítky kapitol a grafů, byla na světě.

World of Tanks 8.0 JPEG

Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, zvláště, když jsem vám slíbil stručnost. Pro představu o výkonu současných desktopových grafických karet by vám měl stačit jeden jediný graf, který jsem složil ze dvou Adamem prováděných měřeních na opakovaných záznamech z map Horský průsmyk a Redshire.

Srovnání je samozřejmě průřezové, ale při troše dobré vůle díky němu můžete odhadnout výkon spousty dalších grafických řešení. Určitě byste dokázali umístit Radeon HD 7950 o nějaký díl pod Radeon HD 7970, populární Radeon HD 7850 se pak výkonnostně příliš neodchyluje od zde zastoupeného Radeonu HD 6950. Podobně u grafik GeForce asi dobře vidíte, že pro rozlišení 1920 × 1080 px a jistotu plynulých snímkových frekvencí i v náročných scénách to chce alespoň GeForce GTX 560. Dražší varianta s Ti je pak již zcela dostatečná. Těm trošičku méně kvapícím rozkryju, že horní graf vznikl z následujících dvou:

Nakonec se můžete, že Radeon HD 7970 ve velmi vysokém rozlišení 2560 × 1600 px hodně stáhne náskok na GeForce GTX 680 a nějaká jeho přetaktovaná edice by byla možná i výkonnější. Zajímají-li vás detaily jako přesné frekvence použitých grafických karet, máte je vypsány zde.

Teď se pokusím o první tabulku inspirovanou článkem v tištěném PC Games Hardware. V levém sloupci vidíte „vaši“ grafickou kartu a následně potom na řádku v dalších buňkách výkonnější (a typicky dražší) grafická řešení, resp. procento výkonu, o které si upgradem polepšíte. Tak například vlastníte-li už (letitý) Radeon HD 5850, má pro vás smysl přemýšlet o grafické kartě výkonnosti přinejmenším přetaktované GeForce GTX 660.

avg. fps HD 6850 OC, 1024 MB HD 5850, 1024 MB GTX 560 Ti, 1024 MB HD 6950, 2048 MB GTX 660 OC,
3072 MB
HD 7970, 3072 MB GTX 680, 2048 MB
GTX 550 Ti OC, 1024 MB 36% 61% 70% 90% 131% 180% 212%
HD 6850 OC, 1024 MB     25% 40% 70% 106% 130%
HD 5850, 1024 MB     6% 18% 43% 74% 94%
GTX 560 Ti, 1024 MB       12% 35% 65% 83%
HD 6950, 2048 MB         21% 47% 64%
GTX 660 OC, 3072 MB           22% 35%
HD 7970, 3072 MB             11%

O trochu jiný pohled přinese tabulka založená na minimálních fps z obou zmíněných map (pořád je řeč o rozlišení 1920 × 1080 px a maximálních detailech nastavení bez FXAA). V ní už třeba upgrade Radeonu HD 5850 na Radeon HD 6950 nevypadá tak nesmyslný.

min. fps HD 6850 OC, 1024 MB HD 5850, 1024 MB GTX 560 Ti, 1024 MB HD 6950, 2048 MB GTX 660 OC, 3072 MB HD 7970, 3072 MB GTX 680, 2048 MB
GTX 550 Ti OC, 1024 MB 71% 71% 93% 129% 150% 243% 264%
HD 6850 OC, 1024 MB   0% 13% 33% 46% 100% 113%
HD 5850, 1024 MB     13% 33% 46% 100% 113%
GTX 560 Ti, 1024 MB       19% 30% 78% 89%
HD 6950, 2048 MB         9% 50% 59%
GTX 660 OC, 3072 MB           37% 46%
HD 7970, 3072 MB             6%

Testování World of Tanks je bohužel přílíš náročné a netrvalé na to, aby se udrželo v metodice kolegů z ExtraNotebooku. Zorientovat se ve výkonu notebookových grafik tak můžete dvěma cestami. Buď si najít tak trochu tranzitivně ekvivalenty výkonu mezi řekněme lépe zdokumentovanými desktopovými grafikami, nebo mít štěstí na výsledky na vynikajícím webu NotebookCheck.

  GTX 660 GTX 550 Ti GTX 260 GTX 660M GTX 670M GTX 670MX
SP 960 192 192 384 336 960
Core clock [MHz] 1033 900 576 835 598 600
SP clock [MHz] 1033 1800 1242 835 1196 600
Texture fill-rate [Gtx/s] 78,4 28,8 36,9 30,4 33,5 48
Mem. bandwith [GB/s] 144,2 98,4 111,9 64 72 67,2
3Dmark Vantage 29 500 13 000 12 000 11 500 12 500 14 500

Proč jsem sem dával tu podivnou tabulku (nad odstavcem)? To proto, že je to ukázka toho, co si můžete „vyzobat“ například z webu Nvidie a jak si udělat představu o výkonnosti té které mobilní GeForce. AMD bohužel tak dobře informačně vybavené své stránky nemá, takže pro hledání informací a relativního výkonu mobilních GPU této společnosti bych doporučil opět NotebookCheck. Tento server několik grafických řešení ve World of Tanks 8 dokonce přímo otestoval, bohužel je trochu problém to přehledně srovnat. Prošel jsem jednotlivé recenze notebooků na Notebookchecku a pokusil se výsledky zaznamenat do snad přehledné tabulky.

 WoT 8, avg. fps Low Medium High Ultra
Radeon HD 7970M 111 68 47 40
GeForce GTX 680M 65 44 40 30
GeForce GTX 670M 86 42 36 21
GeForce GT 650M 50 31 27 15
Radeon HD 7650M 79 35 25 15
Radeon HD 7660G 59 29 25 14
Radeon HD 5650M 53 28 23 13
GeForce GT 640M 48 28 24 13
GeForce GT 630M 48 23 18 10
Intel HD 4000 50 22 19 8
GeForce GT 620M 36 18 16  
GeForce GT 520MX 43 15 13  
GeForce G 210M 23      

Legenda k nastavení: Low = 1024 × 768, minimum; Medium = 1366 × 768, medium; High = 1366 × 768, high + LQ FXAA
a nakonec Ultra = 1920 × 1080, ultra + HQ FXAA.

 

U mobilních grafik je trochu problém, že GPU stejného označení podávají často dost různý výkon podle toho, jak je nastaví výrobce, nebo jakým dalším hardwarem (hlavně procesorem) jsou doprovázeny. Například u Radeonu HD 7970M byly otestovány dva notebooky s dost rozdílnými výsledky ve WoT (v grafu i tabulce výše je tak průměr). Jelikož v rozlišení 1024 × 768 px se už skoro nedá hrát, tak můžeme odvodit závěr, že se zaťatými zuby si zahrajete na nejvýkonnější grafice Intelu (HD 4000) a GeForce GT 630M. Cokoli slabšího už je z pohledu hraní WoT sotva použitelné. O středních detailech se dá skoro uvažovat s Radeonem HD 7660G z APU Trinity, asi to bude chtít se ale věnovat jednotlivým položkám v nastavení.

Grafické karty

Procesory

Z pohledu výkonu procesorů se ve World of Tanks bohužel nic nemění snad už od fáze Beta. Engine Big World je jednovláknový a slabší procesory jsou trápeny hlavně mapami s městskou zástavbou jako Ensk či Lakeville. Process Explorer snadno odhalí, že hra skutečně běží na jednom jediném jádře. Dvoujádrový procesor přesto využijete, jelikož na něm bude mít svou režii operační systém, DirectX a ovladače.

World of Tanks 8.0 JPEG

V testu v PC Games Hardware se dokonce na Phenomu II X6 povedlo naměřit zlepšení výkonu se třemi (oproti dvěma) zapnutým jádrům, takže lze odhadovat, že jim toho na pozadí běželo ještě více. To ale není na škodu, protože i hráči WoT mají spuštěn často Mumble/Teamspeak pro komunikaci ve hře, hudební přehrávač pro lepší psychickou odolnost v random bitvách, případně přepínají do Windows/internetového prohlížeče při čekání na další bitvu.

 

Při pravidelných testech procesorů v klientu verze 8.0 přehrávám replay v jedné z nejnáročnějších a současně na procesoru nejvíce závislých map: Ensk. S poměrně svižným stíhačem tanků SU-100 projedu velkou část mapy (problematické křoviny, většinu města). Často je používán sniper mód, především na začátku hry pak oddálení kamery a celkový pohled na spoustu objektů. Použit je Rendering Improved, Graphics Quality je nastaveno na Maximum, vše až na položku Enhanced Shadows je na maximálních možných hodnotách. Všechny procesory jsou testovány dohromady s grafikou GeForce GTX 680 OC.

Z grafů lze vyčíst, že architektura Ivy Bridge má i při případně srovnaném taktu něco navrch oproti předchozí Sandy Bridge a především to, že jako zástupce jednovláknových her WoT vůbec nesedí procesorů AMD. V podstatě až nejvýše taktované Piledrivery (A10-5800K a FX-8350) se popasují s dvoujádry Intelu.

Procesory Bulldozer nebudou mít nikde problémy s plynulostí jen pokud vezmete ty s vůbec nejvyššími takty. To samé platí pro Phenomy II, kde je 3,4GHz X4 965 tak na hranici. Naštěstí lze skoro všechny pozdější Deneby snadno na 3,6–3,8 GHz nastavit, což by mělo stačit i na náročné úseky hry. Opět jsem se pokusil udělat „upgradovací tabulku“, A8-3870K jsem úmyslně nahradil stejně výkonným Athlonem II X4 651K (jelikož při použití diskrétní grafiky nehraje IGP v A8 roli). 

1680 × 1050 [avg. fps]  Pentium G860 FX-8350 Core i3-3220 Core i7-3820 Core i5-3570K  Core i7-3770K 
Athlon II X4 651K (4× 3,0 GHz) 36% 43% 52% 87% 92% 106%
FX-6100 (6× 3,3 Ghz) 32% 38% 47% 81% 87% 100%
FX-8120 (8× 3,1 Ghz) 28% 34% 42% 75% 80% 93%
Phenom II X4 965 (4× 3,4 GHz) 14% 19% 27% 56% 61% 72%
A10-5800K (4× 3,8 GHz) 12% 17% 24% 53% 57% 69%
Pentium G860 (2× 3,0 GHz)   5% 11% 37% 41% 51%
FX-8350 (8× 4,0 GHz)     6% 31% 35% 45%
Core i3-3220 (2× 3,3 GHz)       23% 27% 36%
Core i7-3820 (4× 3,6 GHz)         3% 10%

World Of Tanks 8.2 – galerie snímků ze hry

Nastavení (+ kouzelný tip)

World of Tanks nabízí celkem pět předdefinovaných úrovní (presets) nastavení. Ty jsou dostupné pod položkou Kvalita zobrazení grafiky a jejich vliv na výkon PC s grafickou kartou GeForce GTX 460 v rozlišení 1920 × 1080 px nejlépe ukazuje průběhový graf (z mapy Mines, tedy Doly, která obsahuje všechny možné prvky včetně vody a křoví). Tmavě modrá křivka v něm ukazuje, že maximální možné detaily už znamenají místy pod 25 fps, celková úroveň vysoká už se dá až na jediný kratičký okamžik považovat za plynulou. Obrovský skok je ale především mezi střední a nízkou úrovní detailů.

Upřímně řečeno, pokud se chcete detailněji rýpat v nastavení, měli byste si projít Velký průvodce nastavením World of Tanks. Když jsem ale anoncoval to, že nebudu mučit desítkami kapitol, pokusím se vše shrnout do jediné tabulky. Ta bude obsahovat změny průměrných snímků za sekundu (za celé měření opakovaného záznamu) a zdaleka v ní třeba neuvidíte to, že když tank jede dvacet sekund kolem vody, tak jde výkon o 30 % dolů. Na celém dlouhém záznamu to bude třeba mít vliv jen 5 % a vy si neuděláte přesnou představu o tom, na co se v nastavení podívat. K tomu jsou skutečně nejlepší průběhové grafy z odkazovaného článku.

 

Kromě (samozřejmě) celkových detailů v podobě položky kvalita zobrazení grafiky mají na první pohled velký vliv maximální stíny, post processing, kvalita rostlinstva a především kvalita osvětlení (lighting). Ta totiž zahrnuje od verze 8.0 také SSAO (Screen Space Ambient Occlusion – ukázky například zde).

Kvalita zobrazení grafiky
maximální vysoká střední nízká minimální
43,0 56,8 69,7 124,5 124,5
  32% 62% 190% 190%
Grafika (rendering)
vylepšená standardní      
117,6 122,1      
  4%      
Anti-aliasing
vypnuto FXAA LQ FXAA MQ FXAA HQ  
42,9 38,7 37,8 39,8  
  -10% -12% -7%  
Kvalita textur
maximální vysoká střední nízká  
42,9 43,4 43,9 44,1  
  1% 2% 3%  
Kvalita obtisků
maximální vysoká střední nízká vypnuto
42,9 42,9 43,1 43,0 42,9
  0% 0% 0% 0%
Kvalita stínů
maximální vysoká střední nízká vypnuto
42,9 43,8 44,3 44,9 48,5
  2% 3% 5% 13%
Kvalita krajiny
maximální vysoká střední nízká minimální
42,9 43,1 43,2 44,4 43,9
  0% 1% 3% 2%
Kvalita vodní hladiny
maximální vysoká střední nízká  
42,9 43,0 43,9 44,4  
  0% 2% 3%  
Kvalita osvětlení
maximální vysoká střední nízká vypnuto
42,9 45,8 49,1 51,5 57,9
  7% 14% 20% 35%
Kvalita listí
maxímální vysoká střední nízká  
42,9 43,1 43,3 43,6  
  0% 1% 2%  
Kvalita rostlinstva
maximální vysoká střední nízká vypnuto
42,9 49,9 52,1 53,2 55,0
  16% 22% 24% 28%
Kvalita zvláštních efektů
vysoká střední nízká vypnuto  
42,9 43,0 43,0 43,3  
  0% 0% 1%  
Post Processing
maximální vysoká střední nízká vypnuto
42,9 43,2 43,0 44,5 46,2
  1% 0% 4% 8%
Vzdálenost vykreslování
maximální vysoká střední nízká  
42,9 43,1 43,5 43,3  
  0% 1% 1%  
Vzdálenost načítání objektů
maximální vysoká střední nízká  
42,9 43,2 43,6 43,5  
  1% 2% 1%  
Zvláštní efekty v odstřelovacím režimu
vysoká střední nízká vypnuto  
42,9 43,0 43,1 44,2  
  0% 0% 3%  
Zobrazit trávu v odstřelovacím režimu
zapnuto vypnuto      
42,9 44,9      
  5%      
Povolit zobrazování efektů pásů
zapnuto vypnuto      
42,9 44,3      
  3%      
Povolit zobrazování stop pásů
zapnuto vypnuto      
42,9 43,0      
  0%      

SSAO, přestože podle mého obrazu pomáhá hrozně moc a než bych se ho vzdal, tak raději koupím výkonnější grafiku, má opravdu drastický dopad na výkon. Hlavně u notebooků, kde tu krásnou možnost upgradovat grafickou kartu (většinou) nemáte, můžete jeho vypnutím získat hodně.

World Of Tanks 8.2

Tím se pomalu dostávám k tomu kouzelnému tipu. Není tedy z mé hlavy, ale mám jej od spoluhráče s přezdívkou Say. Ten našel modifikaci autora mooseyaka, která vám umožní vypnout SSAO, aniž byste museli snižovat další detaily. Obsah následujících balíčků rozbalte do složky hry, podsložky res_mods. V ní je pak ještě například 0.8.3/ (dle aktuální verze hry), ale s tím už si určitě poradíte. K dispozici jsou trochu jiné věci dělající balíčky (pro různé verze hry, ale třeba ten pro 0.8.2 můžete s jistotou použít pro 0.8.3 například).

Tipy na sestavy a notebooky pro hraní WoT

World of Tanks 8.0

Přestože si myslím, že sérií článků jsme zodpověděli všechny podstatné otázky týkající se výběru procesoru a grafické karty (nejdůležitějších komponent pro výkon ve WoT), nedělám si iluze o tom, že by ustaly dotazy na radu ohledně konkrétní sestavy či notebooku.

Je pravdou, že tyto články nemluví už o monitoru, výkonu a značce zdroje, nebo dalších součástech PC. Udělal jsem proto dvě modelové sestavy, přičemž hned tou první je minimum, pod které bych u stolního počítače pro World of Tanks nešel. Přece jen grafika je část zážitku ze hry a mučení se například mody s 3% texturami na totálně osekaném nastavení bych nechal milovníkům Minecraftu.

K levné sestavě můžete právě tak jako GeForce GTX 650 zakoupit Radeon HD 7770 (o něco výkonnější a o něco dražší), nepotřebujete-li se vlézt pod 10 000 Kč, uvažujete o některém z tichých Radeonů HD 7850 s 1 GB videopaměti. Za 4000 Kč dostanete daleko vyšší výkon. Šetřit pár set či tisícovku za monitor, když můžete mít za 3100 Kč 22palcový IPS s 1920 × 1080 px, nebo za 4100 Kč 23palcový s dobrými barvami a celkem rychlou odezvou, je samozřejmě nesmysl. Nic jiného, než IPS v současnosti nekupujte, ani levné MVA a už vůbec ne TN. Jestli jste extrémně nároční na odezvu a input lag, pak si připlaťte na Eizo Foris FS2333 (stojí kolem 8000 Kč).

Levná sestava pro hraní World of Tanks
Procesor Intel Pentium G2020 (2× 2,9 GHz, Ivy Bridge) 1 325 Kč
Chladič CPU Intel Box 0 Kč
Základní deska Gigabyte GA-B75M-D3H 1 480 Kč
Paměti 2× 4 GB DDR3-1333 Patriot Signature CL9 1 039 Kč
Grafická karta MSI GeForce GTX 650 OC, 1 GB 2 480 Kč
Pevný disk WD Blue, 1 TB (WD10EZEX) 1 595 Kč
Zvuková karta integrovaná na desce 0 Kč
Skříň Fractal Design Core 1000 790 Kč
Zdroj Seasonic SS-350ET, F3 860 Kč
    9 569 Kč
Monitor LG IPS237L (23″, 1920 × 1080 px, IPS, 12 ms G2G na EHW) 4 090 Kč
    13 659 Kč

Dražší sestavu jsem trochu podřídil monitoru, 27″ Dell s IPS a pořád ještě celkem rychlou odezvou (19 ms je pro rise + fall dohromady) se svým rozlišením 2560 × 1440 px vyžaduje už trochu silnější grafiku, ale vizuální zážitek to bezesporu pak je. GeForce GTX 660 Ti je momentálně za poměrně příznivých 6200 Kč, hrajete-li ale i další hry, zvažte cca 1300 Kč příplatek na Radeon HD 7950. Ten je v tomto vysokém rozlišení o něco více doma a snad už se nebude opakovat situace s WoT verze 8.1 a starší, kdy docházelo s Radeony na některých mapách k velkým propadům výkonu.

Změna v rozpočtu umožňuje osadit 120GB SSD. Na něj umístěte systém a nainstalujte také celou hru. Její spouštění i načítání map bude výrazně rychlejší. A to se hodí hlavně tehdy, spadne-li vám hra a vy spěcháte zpět do bitvy (znovuspuštěním). Procesor i množství paměti jsou pro WoT až zbytečně dobré, ale u PC za 25 000 Kč to snad nebude jeho jediné využití. V případě základní desky máte kolem 3000 Kč na výběr z vícera na Intel Z77, možná by vám ale nakonec stačila také jen nějaká s B75 (rozdíly zde). 

Sestava pro komfortní hraní World of Tanks
Procesor Intel Core i5-3570K (4× 3,4 GHz, Ivy Bridge) 5 260 Kč
Chladič CPU Gelid Solution Tranquillo rev.2 685 Kč
Základní deska ASUS P8Z77-V LK 3 050 Kč
Paměti 2× 4 GB DDR3-1866 Kingston HyperX Predator 1 485 Kč
Grafická karta MSI GeForce GTX 660 Ti, OCV1 6 200 Kč
Pevné disky Kingston SSDNow V300, 120 GB – SSD 2 160 Kč
  WD Blue, 1 TB (WD10EZEX) – HDD 1 595 Kč
Zvuková karta Asus Xonar DG 675 Kč
Skříň Fractal Design Define R4 Black Pearl 2 370 Kč
Zdroj Seasonic G, 550 W 2 400 Kč
    25 880 Kč
Monitor Dell U2713HM (27″, 2560 × 1440 px, IPS, 19 ms G2G na EHW) 13 690 Kč
    39 570 Kč

Kvůli notebookům jsem prošmejdil snad celou nabídku e-shopů Alfa.cz a Alza.cz, moc spokojen jsem ale s tím, co je za ještě rozumné peníze, nebyl. Pořádné herní notebooky značek Alienware nebo Goldmax si v případě dostatku financí vyberete určitě snadno sami, mně z celé nabídky zmíněných e-shopů zaujaly tyto čtyři modely:

Lenovo IdeaPad Y580Lenovo IdeaPad Y580   

IdeaPad Y580 je celkově solidně vybaven a na jeho GTX 660M už WoT běží i s vysokými detaily. Core i7 z rodiny Ivy Bridge s typicky dvěma zatíženými vlákny snad udrží těch více jak 3 GHz a vše bude plynulé. Škoda jen 5400otáčkového disku (snad SSD cache pomůže) a plně lesklého displeje. To druhé je kříž většiny herních notebooků.

Lenovo Ideapad Y580
Procesor Intel Core i7-3610QM (4× 2,3–3,2 GHz, Ivy Bridge)
Paměti 8 GB DDR3
Grafická karta GeForce GTX 660M, 2 GB
Pevný disk 5400ot. HDD 1 TB + SSD cache 16 GB
Displej 15,6″, 1920 × 1080 px, TN, lesklý
  26 000 Kč

MSI GE60
MSI GE60

V cenové relaci pod 20 000 Kč se mi asi nejvíce líbila jedna konfigurace GE60 od MSI. Dvoujádrový Ivy Bridge bude stačit, GT 650M pak na nativní rozlišení notebooku tak v průměru se středními až vysokými detaily také. MSI do herních notebooků většinou dává 7200otáčkové disky.

MSI GE60 0NC-291CZ
Procesor Intel Core i5-3210M (2× 2,5–3,1 GHz, Ivy Bridge)
Paměti 4 GB DDR3
Grafická karta GeForce GT 650M, 2 GB
Pevný disk 7200ot. HDD 500 GB
Displej 15,6″, 1920 × 1080 px, TN, lesklý
  19 500 Kč

Lenovo IdeaPad G580
Lenovo IdeaPad G580

Za 13 500 Kč nabízí sympatickou kombinaci rozlišení 1600 × 900 px, dobrého procesoru a ještě použitelné grafiky IdeaPad G580. Snad to s 5400otáčkovým diskem nějak vydržíte.

Lenovo IdeaPad G580
Procesor Intel Core i5-3210M (2× 2,5–3,1 GHz, Ivy Bridge)
Paměti 4 GB DDR3
Grafická karta GeForce GT 635M, 2 GB
Pevný disk 5400ot. HDD 1 TB
Displej 15,6″, 1600 × 900 px, TN, lesklý
  13 550 Kč

Acer Aspire V3. Zdroj: Alfa.cz
Acer Aspire V3. Zdroj: Alfa.cz

Snažil jsem se najít nějaký aspoň trochu vyhovující notebook do 10 000 Kč, ale nakonec jsem jako u minima skončil na 11 500 Kč za tento Acer Aspire V3. Za poloviční výšku kurzorových kláves bych designéry jako majitel určitě proklínal, ale jinak si při vyladění nastavení na tomto notebooku určitě zahrajete. Nízké rozlišení, hlavně 768 px na výšku ale neumožní například zvětšit minimapu tak, aby nepřekryla spodní část seznamu hráčů, také týmový chat půjde přes soupisku. Za tyto peníze získáte tedy hodně kompromisní řešení a uvažujte o tom, zda musíte mít notebook na hry (a ne raději PC, kde je daleko lepší výkon + obraz za stejné, či nižší peníze).

Acer Aspire V3-531G-B9604G75Makk 
Procesor Intel Pentium B960 (2× 2,2 GHz, Sandy Bridge)
Paměti 4 GB DDR3
Grafická karta GeForce GT630M, 1 GB
Pevný disk 5400ot. HDD 750 GB
Displej 15,6″, 1366 × 768 px, TN, lesklý
  11 500 Kč

A tím jsme s World of Tanks, resp. jeho technickou stránkou, snad definitivně vyřízeni. Tedy až do zapracování fyzikálního enginu Havok a doufejme že s tím také vícevláknovým během celé hry. S velkým štěstím se této události dočkáme v půlce tohoto roku.

World of Tanks: průvodce hardwarem a nastavením pro ty, co spěchají

Ohodnoťte tento článek!