
Microsoft v neděli večer odhalil Project Scorpio. Konečně jsme viděli design, dozvěděli jsme se dostupnost, cenu i finální název Xbox One X. Detaily i hardwaru jsme už ale znali z dřívějška. Redmondští na akci nezapomněli zmínit, že jde o nejvýkonnější konzoli současnosti (byť se tedy ještě neprodává). Má být o 40 % výkonnější (myšlen hrubý výkon grafiky) než konkurenční PS4 Pro.
Jak už jsme psali v dubnu, Xbox One X se oproti One S nebo původnímu One výrazně liší, ale ne zase tak moc, aby to znamenalo problémy pro vývojáře her. Ladilo se, leštilo a brousilo, ale zůstala zachována plná kompatibilita s původními hrami.
Xbox One X má blízko i k PS4 Pro. Oba rivalové vsadili na hardware od AMD. Oba mají osmijádrový procesor (dvě spojená čtyřjádra) s taktem přes 2 GHz. Zatímco PS4 Pro ještě využívá původní architekturu Jaguar, Xbox One X má vylepšeného jaguára, na kterém AMD pracovalo s Microsoftem.
Grafika je pochopitelně rovněž od AMD. Přesné detaily se veřejně neví, v obou případech jde také o upravené obvody. U PS4 Pro pravděpodobně zůstala architektura Pitcairn doplněná o prvky Polarisu. Nový Xbox je založen na Polarisu a možná si vzal něco z novější Vegy. Tak či onak, využívá více výpočetních jednotek, s vyšším efektivitou i taktem, což ve výsledku přineslo onen 40% náskok pro Microsoft. Hrubý výkon Xboxu One X je 6 TFLOPS, zatímco PS4 Pro má 4,2 TFLOPS.
Xbox One X si pomáhá i o polovinu rychlejší RAM, díky větší šířce sběrnice (384 oproti 256 bitům), má také vyšší kapacitu. Právě RAM byla nejužším hrdlem původních Xboxů. Zatímco PS4 od začátku používalo rychlé paměti GDDR5, Xbox One (S) vsadil na skoro třikrát pomalejší DDR3 a Microsoft si musel pomáhat speciálním bufferem ESRAM s kapacitou 32 MB.
Srovnání hardwaru konzolí
Xbox One X | Xbox One S | Xbox One | PS4 Pro | PS4 | |
CPU | 8× 2,3 GHz | 8× 1,75 GHz | 8× 1,75 GHz | 8× 2,1 GHz | 8× 1,6 GHz |
GPU | 40 CU, 1172 MHz | 12 CU, 914 MHz | 12 CU, 853 MHz | 36 CU, 911 MHz | 18 CU, 800 MHz |
výkon GPU | 6 TFLOPS | 1,4 TFLOPS | 1,3 TFLOPS | 4,2 TFLOPS | 1,8 TFLOPS |
RAM | 12 GB GDDR5 | 8 GB DDR3 + 32 MB ESRAM | 8 GB DDR3 + 32 MB ESRAM | 8 GB GDDR5 + 1 GB DDR3 | 8 GB GDDR5 |
propustnost RAM | 326 GB/s | 68 GB/s + 219 GB/s | 68 GB/s + 204 GB/s | 218 GB/s | 176 GB/s |
HDD | 1 TB | 0,5/1/2 TB | 0,5/1 TB | 1 TB | 0,5/1 TB |
optická mech. | UHD Blu-ray | UHD Blu-ray | Blu-ray | Blu-ray | Blu-ray |
HDMI | 2.1 | 2.0 | 1.4 | 2.0a | 1.4 |
USB | 3× USB 3.0 | 3× USB 3.0 | 3× USB 3.0 | 2× USB 3.1 (G1) | 2× USB 3.0 |
Wi-Fi | 802.11ac | 802.11n | 802.11n | 802.11ac | 802.11n |
„We essentially moved Direct3D 12. We built that into the command processor of the GPU and what that means is that, for all the high frequency API invocations that the games do, they’ll all natively implemented in the logic of the command processor-and what this means is that our communication from the game to the GPU is super-efficient,“
„Most interesting unexpected thing for me was that they „moved the DX12 API into hardware“, supposedly having dedicated hardware for draw calls, reducing DX12 load on the CPU by half “
„Roll call instructions on the CPU that would typically require thousands of instructions are now reduced to just 11.“
„State changes that are also heavy on CPU are now cut down to just 9. Microsoft tells me that this custom hardware automation should cut CPU workload by half on titles built on DirectX 12 renderers.“
Vďaka za info. Dosť zaujímavé informácie.
Tak ještě aby na tom xboxu měli co hrát. Na rozdíl od PS4 na xbox nic zajímavého nevychází.
90% her vychází jako multiplatformní. O zbývajících 10% se teda dělí exkluzivity obou „hlavních“ konzolí. Nintendisti prominou, mají exkluzivit nejvíc, ale chybí tam ty multiplatformní pecky. PS4 jich má o polovinu víc než XBOX, takže 6%, XBOX 4%. Takže na PS4 je o 2% víc her, než na XBOX.
Páni, ten XBOX je fakt mrtvá platforma.
Lol oni tam daly toho starého Jaguára. To je jako spárovat 2x Intel Atom x5-Z8550 s RX580. Tedy výkon okolo Intel Core 2 Duo E8600 na 4GHz.
to není, protože to tam funguje úplně jinak než obyčejném PC.
I trolit se musí umět a ty neumíš ani to …. 🙂