Hlavní navigace

Yahoo Mail se na 16. narozeniny převlékl do elegantnějšího kabátku

9. 10. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Ačkoli v českých končinách e‑mailová služba od firmy Yahoo velké popularity nedosáhla, je dobré si udržet přehled nad tím, co děje ve světě. Pokud ji aktivně používáte, může vám připadat, že se prostředí pro posílání elektronických dopisů mění často. Máte pravdu, Yahoo jej prozatím obměňuje s většími či menšími zásahy jednou do roka. Letošní aktualizace přichází akorát na 16. narozeniny služby.

Vypiplané prostředí

Novinky potěší každého uživatele, nelze je však označit za revoluční. Na elektronickou poštu má velký vliv zobrazení v konverzacích. Seskupování zpráv někomu vyhovuje, jinému nikoli a vy teď máte možnost si mezi dvěma styly zobrazení vybrat. Když najedete ukazatelem myši na zprávu, objeví se pár tlačítek pro rychlé akce. Snadno si domyslíte, že k nimž patří mazání nebo označování hvězdou. Navíc můžete rychle dohledat další e‑maily od stejného odesílatele.

Kdyby vám připadalo, že postranní panel se složkami a aplikacemi zabírá moc místa, můžete ho sbalit, takže budou vidět jen ikony. Takové zobrazení je úsporné a méně rušivé. Yahoo jako projev dobré vůle Yahoo uvolňuje některé dříve placené funkce všem. Filtrování zvyšuje povolený limit ze 100 na 200 filtrů. Dočasné adresy nebo automatické přeposílání nejsou žádné terno, uživatelé jiných služeb tyto funkce povětšinou znají.

Ukázka jednoho z motivů vzhledu
Ukázka jednoho z motivů vzhledu 

1 TB prostoru pro zprávy

A offline přístup ke zprávám skrze POP? To raději nebudu komentovat. Pamatujete se, jak Yahoo připravilo schránku s neomezenou kapacitou? Že jde v podstatě o marketingový žvást, ví každý. Teď si už na nic nehrajeme, každý uživatel má k dispozici 1 TB prostoru. To je na až moc, že? Služba vám navíc volný prostor pěkně přepočítá na e‑maily. (Já se dozvěděl, že mám místo pro dalších 54 milionů zpráv.)

 

Bohužel není jasné, jestli e‑maily sdílí prostor s fotografiemi na Flickeru, kde máte od května také 1 TB prostoru. Google prostor mezi službami sdílí. Kam se ale s 15 GB hrabe na Yahoo. Lepší pocit z návštěvy schránky si odnesete díky tématům, které např. Gmail nabízí v podobném balení celé roky. Moderní technologie ale z přepínání udělaly kvalitní zážitek.

Motivy vzhledu vyměňujete ikonou v levém spodním rohu. Stačí na ni najet myší a bez jakéhokoli klepnutí se přes celou obrazovku rozbalí nabídka s tapetami. Škoda jen, že se bez klepnutí neukazují náhledy tapet. I přepínání mezi nimi doprovází animace a je velmi efektní. Motivy navíc vypadají vkusně a změna se projeví jak na počítači, tak v mobilní verzi Yahoo Mailu.

Když vybíráte motiv, tapeta se rozloží přes celou obrazovku
Když vybíráte motiv, tapeta se rozloží přes celou obrazovku

Rušivých reklam se zbavíte za 50 dolarů

Problémem zůstávají reklamní pruhy vedle přehledu e-mailů. Když okno prohlížeče dostatečně zvětšíte, z pruhu běžné velikosti se stane obrovský rušivý poutač, jenž na sebe strhne všechnu pozornost. Za tyto reklamy byl roky kritizován Microsoft v souvislosti s Hotmailem. Gmail naproti tomu vsadil na textové reklamy, které nasadil rovněž Microsoft ve službě Outlook.com.

S tím se pojí další kámen úrazu. Reklam se sice jako obvykle zbavíte za poplatek, ale cena se Yahoo Mail Plus zvedá ze 19,99 dolaru na 49,99 dolaru na rok. Pokud jste předplatitelé, zůstane vám nižší cena, ale noví abonenti zaplatí víc. Kromě webu si můžete stáhnout i nového klienta pro Windows 8, Android nebo iOS. Přesvědčil vás nový Yahoo Mail?

Zdroj: Yahoo Mail

Byl pro vás článek přínosný?