YouTube poprvé v historii mění logo. Přijdou i nové funkce

12

Google připomněl, že je to už 12 let, co vznikl YouTube. Tehdy to byla služby určená pro počítače, odkud bylo možné nahrávat a sledovat videa v rozlišení 320 × 240 px. Dnes tu máme 4K, sférické videa, 3D i živé přenosy, to vše sledované z hromady různých typů zařízení.

Dnes lidé sledují videa primárně na mobilu. Stejným zařízením je také točí. A těmto uživatelům jde Google naproti. Brzy například zavede podporu vertikálního videa. Na mobilech či tabletech už nebudou pruhy po stranách, ale zaberou celou obrazovku tak, jak to autor plánoval.

Na jaře se v aplikacích objevila novinka. Poklepání vpravo či vlevo jste mohli video vrátit zpět o 10 sekund, či přeskočit o 10 sekund dopředu. Chystá se i nová gesto. Táhnutím prstu do stran bude možné vrátit předchozí video nebo přeskočit na další. V mobilních aplikacích navíc bude konečně možné měnit rychlost přehrávání stejně jako na počítači.

I počítače, respektive desktopový web, čeká změna. Nový design, který Google ladil poslední rok, by od včerejška měl být dostupný v celém světě. Material Design sice plýtvá místem, ale zavádí populární funkci pro přepnutí do tmavého režimu

Největší změna? YouTube po 12 letech mění logo. Červená ikonka televize už neskrývá Tube, ale tlačítko Play. Na evoluci webové verze YouTubu a změnu loga se můžete podívat v naší galerii.

l

12 KOMENTÁŘE

    • Všechno je dneska primárně na mobilu. Spousta lidí už žádný počítač nepotřebuje. Lehnou si s telefonem do postele a mají pohodlí. Osobně pro to velké pochopení nemám, 26″ monitor je prostě lepší než 5-6″ telefon, ale on se tomu přizpůsobuje i obsah, všechno je obří, aby to viděl i uživatel telefonu. +

      Mě teď YT docela naštval na desktopu s kino režimem, dříve se tam vešel i playlist. Teď je to v podstatě fullscreen v okně, to ztrácí logiku a smysl. Samotným fullscreenem už moc nezískám a bez kino režimu je to zbytečně malé. Ale to už je standardní plánované zhoršování služeb v rukou google, všechno je pomalejší, náročnější, méně intuitivní a obecně skoro k hovnu, funkce spíš ubývají a jediné co se děje je drastická změna UI, která se časem částečně vrátí jako upgrade ale ne úplně, aby to stále splnilo podmínku, že to bude horší. Vždycky když vidím komentáře typu „vše funguje bezvadně, až na cast“ u google home aplikace, která je přejmenovaná google cast aplikace, tak je mi na blití. Agilní vývoj stylem, tohle je moc funkční, uděláme to znova a vydáme to polofunkční ať máme co dělat, je dost debilní nápad.

  1. Já jsem obvykle ten poslední, kdo si stěžuje na plýtvání místem na obrazovce. V případě dotekových zařízení navíc určité plýtvání smysl dává. Je ale takový problém mít pro klasické počítače neplýtvající vzhled? Může to být jen volitelná funkce. I Gmail dnes nabízí možnost zvolit si hustotu rozložení prvků. Takhle je YouTube na 24″ monitoru jako špatný vtip. (Pokud nechci video sledovat v malém okénku, máme tady samozřejmě celoobrazovkový režim.) Nový vzhled hodnotím velmi záporně, ten starý byl skoro dokonalý.

    • Plýtvání místem…bohužel to by jinak dnes nebylo moderní a cool. Osobně nechápu proč Google není schopno uzpůsobit vzhled ani dotykovým obrazovkách. Hlavně dělá vše pro to aby se to nedalo ovládat na ničem.
      Ovládání YouTube na Windows Tabletu je noční můra.

  2. Já jsem na včera psal: „A je to v … Plácání místem na desktopu (čti Material Design) je už na Youtube :(“
    K novým funkcím – kdyby raději vrátili staré, jako například možnost zařazování odběrů do složek.

    Sice nechápu masochizmus lidí, kteří se rádi dívají na video na pidi 5″ mobilu, místo na velkém monitoru nebo TV, ale OK, jejich věc. Stále nerozumím tomu, proč Google tlačí ten plýtvající design i na desktop.

  3. Zkuste jim poslat zpětnou vazbu. já jim ji poslal včera a vysvětlil jsem jim co se mi na novém designu nelíbí. Čím více lidí jim ji pošle tím lip. Jinak dá se vrátit starý vzhled: když kliknete na účet tak je to buď tam v seznamu nebo v nastavení účtu teď nevím. Já si ho přepl zpátky.

    • Nechci Ti brát iluze, ale Google jede stylem „Sami nejlépe víme, co je pro uživatele nejlepší a prosadíme to, i kdyby se jim to nelíbilo a bylo to proti jejich vůli“.
      Tohle na Youtube je jen velmi slabý odvar toho, co se dělo na Google+, když redesignovali. Měl jsi vidět ten rachot od uživatelů a stejně se nic nestalo.
      Na druhou stranu, je to zdarma a darovanému koni…. Mohou si s tím dělat co chtějí.