Hlavní navigace

Zákazník se stane prodavačkou. Globus má aplikaci, která zrychlí nákup

12. 4. 2017

Sdílet

Zdroj: Redakce

Budou to čtyři roky, co obchodní řetězec Globus nasadil v první ze svých prodejen systém Scan&Go. Zákazníci si při vstupu do obchodu vezmou ze stojanu skener, kterým pak označují věci, jež chtějí koupit. Na displeji přitom vidí seznam položek i koncovou cenu. U samoobslužné pokladny pak rychle zaplatí. Od loňska je Scan&Go ve všech 15 hypermarketech, celkově je k dispozici 1600 skenerů a 80 pokladen. V pražské prodejně v Čakovicích navíc Globus testuje mobilní aplikaci (zatím pro Android, ale bude i pro iOS), která skener zastoupí. Nákup probíhá stejně, foťákem naskenujete nejdříve inicializační QR kód, pak snímáte čárové kódy produktů a před pokladnou naskenujete ukončovací kód. V obou případech je služba dostupná jen pro držitele karet Globus Bonus.

Jde prakticky o rozšíření oblíbené služby. Celkem máme v hypermarketech k dispozici 1 600 skenerů, nicméně se v nákupních špičkách například před státními svátky stává, že jsou i přes tento velký počet rozebrány. Nejen proto, ale i kvůli dalšímu rozvoji moderních služeb, přicházíme s možností využít mobilní aplikaci,“ říká Pavla Hobíková, mluvčí hypermarketu Globus. V prodejně je rovněž bezplatná Wi-Fi síť, aby vás nakupování nestálo žádná data.

K dokonalosti už chybí pouze to, aby přímo v aplikaci bylo možné také zaplatit. K tomu nadále slouží zvláštní pokladna.

Byl pro vás článek přínosný?