Zákazník se stane prodavačkou. Globus má aplikaci, která zrychlí nákup

22
Globus Scan&Go
Globus Scan&Go

Budou to čtyři roky, co obchodní řetězec Globus nasadil v první ze svých prodejen systém Scan&Go. Zákazníci si při vstupu do obchodu vezmou ze stojanu skener, kterým pak označují věci, jež chtějí koupit. Na displeji přitom vidí seznam položek i koncovou cenu. U samoobslužné pokladny pak rychle zaplatí. Od loňska je Scan&Go ve všech 15 hypermarketech, celkově je k dispozici 1600 skenerů a 80 pokladen.

V pražské prodejně v Čakovicích navíc Globus testuje mobilní aplikaci (zatím pro Android, ale bude i pro iOS), která skener zastoupí. Nákup probíhá stejně, foťákem naskenujete nejdříve inicializační QR kód, pak snímáte čárové kódy produktů a před pokladnou naskenujete ukončovací kód. V obou případech je služba dostupná jen pro držitele karet Globus Bonus.

Jde prakticky o rozšíření oblíbené služby. Celkem máme v hypermarketech k dispozici 1 600 skenerů, nicméně se v nákupních špičkách například před státními svátky stává, že jsou i přes tento velký počet rozebrány. Nejen proto, ale i kvůli dalšímu rozvoji moderních služeb, přicházíme s možností využít mobilní aplikaci,“ říká Pavla Hobíková, mluvčí hypermarketu Globus. V prodejně je rovněž bezplatná Wi-Fi síť, aby vás nakupování nestálo žádná data.

K dokonalosti už chybí pouze to, aby přímo v aplikaci bylo možné také zaplatit. K tomu nadále slouží zvláštní pokladna.

Zákazník se stane prodavačkou. Globus má aplikaci, která zrychlí nákup

Ohodnoťte tento článek!

22 KOMENTÁŘE

  1. Nějaké reálné zkušenosti co se stane, když člověk na něco zapomene a při namátkové kontrole se na to přijde? Učil jsem s tím rodiče a občas prostě ze zvyku dají zboží rovnou do košíku a nenaskenují ho. Zatím tak nakupovali pouze se mnou, takže jsem jim řekl co zapomněli a doskenovali to, ale samy by si to neuvědomili. Jde mi o to, jestli by to byl velký problém, tak ať raději nakupují postaru. Nemají potřebu krást, nicméně ta možnost je s tímto dost jednoduchá, tak jestli nemají nějaká tvrdá pravidla jak tohle řešit, aby odradili ty, kteří si něco malého a drahého nenaskenují naschvál, aby si zlevnili nákup, protože v plném košíku se to ztratí.

    • Ono je to uděláno celkem chytře, až otravně. Ten košík se Ti průběžně váží a kontroluje se, kolik jsi z něj odebral a kolik vložil do tašky (ta se váží také). Tím se omyl hodně eliminuje, i když ne úplně. Proto také nejde většinou zadat množství, ale musíš pípat po jednom kusu, i když jich bereš 10.

    • Nebo naopak může zákazník okrást sám sebe tím, že si omylem naskenuje třeba o kus víc. Takhle se to stalo jednou mě a prošlo to, protože zrovna namátková kontrola nebyla. Takže určitě to jde i opačně, kdyby chtěl někdo krást.

      • Globus vazeni neresi. Pokud pri kontrole najdou nenaskenovanou polozku, kontroluji cely nakup. Me tak jednou nasli nenaskenovane kojici prsni vlozky (100Kc) a pak pri kompletni kontrole jeste jedny bramburky (10 Kc) v nakupu za cca 2500,- Ja se omluvil, ze to nebyl umysl, pani to neresila… ale kontroly jsem mel pote asi mesic vzdy (normalne kontrola je cca kazdy 6. Az 10. Nakup).

  2. To snad není pravda – a ještě u toho slogan „šetříme váš čas“ který je přímo lživý. Když by se nasčítaly ty úplně zbytečné skenovací pohyby tak by ve výsledku vyšlo rychleji odbavení u obsluhy. A proč vůbec by se zákazník měl obsluhovat sám? To už může rovnou nakoupit v internetovém portálů a nikam do kamenné prodejny chodit nemusí. Nové nápady jsou čím dál ujetější.

    • Ono to má svojí logiku, ale není to udělané pro zákazníky, ale pro ty obchody samozřejmě. A okecávají to tím, že prej nám ušetří čas. To je sice možné, ale jestli pak dostaneme slevu za to, že uděláme práci za jiné?
      Osobně jsem třebas dříve využil samoobslužnou kasu v Tescu, ale po jesté debatě dan pivem jsem se na to už vykašlal. Obchody ušetří na obsluze ale ceny jsou stejný? Tak to nee. Pěkně do košíku a šup na kasu.
      Jooo, kdyby to udělali tak, že za použití takovýchto vymožeností a dělání práce za jiné bude z každého oskenovaného zboží sleva, tak to je jiná.

      • To je snaha o trolling? Smysl samoobslužných pokladen je zejména v tom, že na prostoru pro tři poklady se vejde 8 samoobslužných a jsou u toho zpravidla dvě až tři pracovnice, takže vlastně lidi neubyli, jen přibylo pokladen u kterejch to odsejpá a zpravidla je jedna fronta na celej ten blok, takže taky mizí problém špatného výběru fronty. Ale jinak samozřejmě zůstaňte u normálních pokladen, alespoň to tady půjde o to rychleji, a než vyložíte na pás, já budu v autě. Samozřejmě u nákupu za 3k s vrchovatým košíkem není samoobslužná pokladna to pravý.

        • Jestli to chceš brát jako trolling, klidně to tak ber. Je to tvůj názor, stejně jako to ostatní. Já napsal svůj. Jestli chceš dělat práci za jiné a bez odměny…ušetřený čas fakt není odměna, protože takhle to má normálně ocejpat i na klasické kase…tak klidně takové způsoby podporuj. Nikdo ti to nebude mít za zlé.
          V extrémní případě to dopadne tak, že zaplatíš firmě za barák, ale postavíš si ho sám 😀

          • Coby dlouholety uzivatel Scan’n’go tento system zboznuju. Zasadni vyhoda je ta, ze zbozi skladam primo do tasek ve voziku (regal->taska->lednicka) – odpada vykladani na pas u pokladen a nasledne hekticke rovnani do tasek za pokladnou. Malokdo to umi tak rychle, jak prodavacka skenuje kody. A pak se ceka…

            To je vyhoda pro me.