ZŠ v České Kamenici nasadí iPady do výuky

25. 10. 2011

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Už vás nebavilo číst, jak západní nebo naopak hodně východní země začínají ve školství používat interaktivní tablety? Základní škola na Děčínsku je zřejmě první u nás, která si iPady ve výuce vyzkouší také.

Zapojení iPadu do výuky jsme měli možnost na měsíc otestovat už před prázdninami. Zjistili jsme, že děti jsou více aktivní a práce je baví,” říká Daniel Preisler, ředitel školy. „Se souhlasem města, zřizovatele školy, jsme 24 tablety vybavili učebnu a podle zájmu upravili výuku pro všechny stupně na naší škole. Největší využití vidím právě v matematice, angličtině a informatice, ale plánujeme na iPadu vytvářet i školní časopis,” dodává Daniel Preisler.

Jde o zpestření hodiny. Aplikace, které používáme, jsou výborné pro shrnutí nebo procvičování učiva. Děti pracují podle svého tempa a úrovně vědomostí, protože lze také nastavit obtížnost programů,” vysvětluje učitelka Iva Preislerová.

Škola v České Kamenici patří se svými zhruba pěti sty žáky mezi největší školy v Ústeckém kraji a je vyhlášená svým aktivním přístupem při využívání informačních technologií ve výuce.

Těší nás, že žáci, kteří tuto školu navštěvují, jsou pak i nadále velmi úspěšní,” říká Martin Hruška, starosta města Česká Kamenice. „Zaměření na technologie proto určitě podporujeme, kvalitní vzdělávání přispívá zvyšování prestiže našeho města,” dodává Martin Hruška.


ZŠ T. G. Masaryka v Českých Kamenicích už je součástí projektu Vzdělání21. V učebnách najdete notebooky a interaktivní tabule, více informací zde

Škola pro zabezpečení výuky počítačovou technikou využívá granty i vlastní prostředky. Podle ředitele školy Daniela Preislera odpovídá vybavení iPady každé standardní počítačové učebně, jen způsob ovládání je jiný a od učitelů vyžaduje intenzivnější přípravu na výuku.

Ovládání tabletu je velmi jednoduché, ale příprava je pro učitele o něco náročnější,” přiznává učitelka Iva Gerhardtová. „Hledáme nová řešení a využitelné aplikace,” říká.

Škola není na zvládnutí techniky a příslušných programů sama. Spolupracuje totiž s dodavatelem zařízení, autorizovaným poskytovatelem řešení pro vzdělávání firmy Apple. „Škola nás zkontaktovala ohledně možností zapojení iPadů do výuky. Probrali jsme možnosti a tablety zapůjčili na vyzkoušení včetně kufru, kde se hromadně nabíjejí,” říká Bedřich Chaloupka, ředitel společnosti 24U.

U českých škol začíná být o tyto služby zájem. V současnosti podobný servis, včetně proškolení, nabízí v České republice již šest firem autorizovaných Apple pro řešení ve vzdělávání, a to společnosti iStyle, AutoCont, Dragon Group, Quentin, 24U a C.B.C. CZ.
iPad se od svého uvedení na trh v roce 2010 používá ve výuce na celém světě. V USA většina škol zavádí učebny vybavené tablety jako doplněk ke standardnímu výukovému programu. Některé školy začaly lehkými interaktivními tablety nahrazovat i učebnice, jako například Woodford County High v Kentucky, která letos v září iPady vybavila všech svých 1250 žáků.

O škole v České Kamenici

Základní škola T. G. Masaryka v České Kamenici, okres Děčín má víc než 100 letou tradici. Je od roku 2000 zaměřena na aktivní využívání informačních technologií ve výuce. Využívá interaktivní tabule, netbooky a nově i iPady. K technologiím má blízko také současný ředitel Daniel Preisler, který pracuje ve škole 13 let, od roku 1998. Školu navštěvuje 500 žáků, což představuje 24 tříd.

Zdroj: Tisková zpráva

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek