Reklama

Oculus Rift bude 28. 3. Cena je brutální, ale dárci z KS ho mají zdarma [CES]

Firma Oculus před koncem roku slíbila, že už brzy otevře předobjednávky VR brýlí Rift, a k naplnění došlo hned tento týden, u příležitosti konání veletrhu CES 2016 v Las Vegas. Tam Oculus kromě toho konečně prozradil, na kolik vás Rift přijde a kdy se nám konečně finální verze zařízení dostane do rukou. S tím je spojena jedna špatná a jedna dobrá zpráva.

Oculus Rift je možné předobjednávat už nyní na webu firmy, ovšem je třeba upozornit, že Česká Republika (ani Slovensko) není mezi zeměmi, do nichž bude Oculus brýle expedovat. Bohužel se víc než hojně naplnila slova šéfa firmy, že Rift bude nákladnou záležitostí, což je ona špatná zpráva. Za sadu brýlí se základním příslušenstvím zaplatíte (pokud se vám je podaří objednat nějak přes zahraničí) 599 USD bez DPH a poštovného. V přepočtu na naše peníze a s daní se tedy jedná o sumu přes 18 000 CZK.

  Oculus Rift s příslušenstvím
Oculus Rift s příslušenstvím

V ceně je finální komerční verze brýlí Rift („CV1“), dále Microsoftí gamepad pocházející z konzole Xbox One (jehož smyslem je zajistit, aby každý uživatel měl vhodné vstupní zařízení; speciální ovladače Oculus Touch při uvedení ještě nebudou dostupné). Dále pak stacionární senzor pohybu a polohy, který umístíte do místnosti, a nově odhalené ovládání Oculus Remote. To má být užitečné zejména pro neherní aplikace, procházení obchodu s různým obsahem a další pomocné funkce. Přímo součástí brýlí jsou také sluchátka s mikrofonem. K sadě by měla být ještě přiložena hra Lucky's Tale a pro předobjednávající zákazníky i EVE: Valkyrie (Founder's Pack).

Oculus Remote
Oculus Remote

Termín, kdy začnou po období předobjednávek reálné prodeje – a tedy jej lze považovat za skutečné uvedení – je 28. březen letošního roku. Rift bude tedy uveden na samém konci třetího čtvrtletí a jeho další konkurent, HTC Vive na bázi Steam VR od Valve, proti němu nebude mít velký skluz (má totiž přijít v dubnu). Mimochodem, v předobjednávkách budou dostupné i „bundly“ sad Rift s herním PC vybaveným tak, aby splňovalo hardwarové požadavky. Ty budou nicméně stát rovnou 1500 USD.

Oculus Rift s příslušenstvím

 

Původní podporovatelé projektu dostanou Rift zadarmo

Po špatné zprávě ještě jedna dobrá: Oculus totiž oznámil, že se odvděčí původním podporovatelům projektu, kteří vývoj zasponzorovali na Kickstarteru předtím, než firmu pohltil Facebook. Ti, kdo si tehdy v kampani „objednali“ adekvátním příspěvkem první vývojářský kit Riftu, totiž nyní finální zařízení mají dostat zdarma. Tato odměna se nicméně už nebude týkat těch, kdo pořídili druhou generaci vývojářské verze DK2. Pokud máte nárok, měli byste přes Kickstarter obdržet do 1. února zprávu s dotazníkem, který je pro uplatnění nároku třeba vyplnit.

 

Určitým problémem zde ovšem z našeho pohledu je, že Oculus bude tento dárek také zasílat jen na adresy z omezeného seznamu zemí, kam expeduje objednávky (viz odkaz výše). Údajně se pracuje na nějaké alternativní odměně pro podporovatele z ostatních koutů země, alternativou by asi mohlo být si nějak „půjčit“ adresu v jedné z relevantních zemí pomocí příbuzných či známých.

Zdroje: Oculus (1, 2), PC Perspective

Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

tak cenou to malinko po*

Proč mimo? 600 babek není uplně moc. Nebo ty bys to chtěl za takovej bakšiš vyrábět (navíc když pominu vývoj atd.)?
Jsem zvědavej, co na to HTC. Jsem ochotnej dát 1500 babek ;)

600$ pro ameriku. Oficialni cena pro evropu je 700€ + postovne a dan (asi 50€ a 147€ tedy dohromady asi 900€), ve vysledku to vyjde na bratru 25000kc.

Je to někde přímo uvrdeno? (Na blogu to nemají, proto jsem napsal v textu tu americkou cenu.)

Vidím, že těch 699 EUR (~ 18 900 CZK) vám to naúčtuje v eshopu, pokud zvolíte evropskou adresu, ale to podle mě už bude s DPH (cena v USD + 21% daň vychází na nějakých 665 EUR). Jinak by to byla už fakt hrůza.

Ano videl jsem to nekde napsano oficialni ceny na webu jsou vsechny uvedeny bez DPH a bez postovneho. Melo to byt 599$/699€/a nejakych 620 nebo tak nejak v librach. Bohuzel ted si nepamatuji kde to bylo.

uz tech 6000 za DK se mi zdalo docela dost na to ze to je DK... za finalni produkt bych cekal tak 8000...
myslim si ze to facebook nemel kupovat, uplne zabil mozna dobry produkt... ani za polovinu bych si to nekoupil :) za tech 6000 sem o tom hodne uvazoval, ale takto bych si to mozna koupil jen kvuli tomu, abych to mohl narvat vlastniku te firmy primo do zadnice ;)

treba udelaji levnejsi verzi s reklamou :)

DK2 stál 350$. Vzhľadom na rozdiely CV1 oproti DK2 je jeho cena celkovo opodstatnená. S kľudom verím Palmerovi Luckeymu, že ho predávajú za výrobné náklady. DK2 bol lacný kvôli tomu, že používal lacné šúčiastky. Oproti tomu CV1 má minimálne navyše 2 kvalitné displeje s hustším rozmietnením pixelov, kvalitnejšie čočky, senzory aj na zadnej strane, zabudované audio, bezdrôtovoý XBoX ovládač, lepší kamerový systém či Oculus Remote. Fakt si myslíte, že toto sa dá predávať za 400$? Ja som sa čudoval už cene DK2, ktorá sa mi na to čo ponúka zadala nízka. Tu je rozdieľ v komplexnosti konštrukcie DK2 a CV1:

http://imgur.com/xIYjPt0

Ďalej do konca roka má byť k dispozícii stovka hier podporujúcich VR. Viacero z nich bude dostupných už pri vydaní prvej várky riftov. A nielen tie čo spomína Oculus, ale aj také ako napríklad Technolust či Vanishing of Ethan Carter. Viacero vydavateľov čaká s aktualizáciou už vydaných hier na nové VR okuliare. Pre tých čo by to chceli porovnávať s minulosťou a sľubmi okolo VR zariadení z 90tych rokov, tak sa prosím zamyslite nad vtedajšími možnosťmi a tými aké máme dnes. Podpora pre VR je zabudovaná vo viacerých herných engine-och, ktoré sa dnes používajú (Unreal Engine, Cryengine, Unity, Source Engine,...). Aj počítačová grafika je dnes úplne niekde inde ako vtedy. Prostredia, ktoré dokážeme dnes vo VR zobraziť sú ďaleko komplexnejšie a kvalitnejšie. Ako netvrdím, že sa dnes VR na 100% presadí, ale má k tomu o dosť väčšiu šancu ako vtedy. Veď VFX stálo 1500$ s tým, že malo neporovnateľne horší HW a aj možnosti SW boli oproti dnešným skôr úsmevné. Fakt sa vám zdá tých 600$ tak veľa? Ja to vidím tak, že ľudia sa na to nepozerajú s chladnou hlavou, ale len z toho pohľadu či si to oni sami môžu dovoliť alebo nie.

No, já o tom trošku pochybuju. To,že prodávají "za náklady" bude skoro určitě kec, leda že by nebyla řeč jen o výrobních nákladech, ale ještě by se tam započítaly všechny fixní náklady za chod společnosti, dosavadní vývoj, propagaci a tak dále, což je ale dost jiné kafe.

Ještě nedávno na twitteru říkal, že "cena by byla nepřijatelná i kdybychom prodávali za výrobní cenu" v tom kontextu, že dotovat/prodávat bez zisku je blbost, a najednou o týden později to dělají? Skoro určitě jenom PR pohádka.

Je to vcelku obvyklá strategie - přesvědčit zákazníka, že drahé zboží má velkou hodnotu, ne-li větší než je cena, aby lidi při tom rozmýšlení se trochu zpracovávala hamižnost (ty jo, sice to stojí pětadvacítku, ale hodnota je možná i vyšší, to je příležitost!). Hodně to dělá třeba Apple, všimněte si, jak se u Iphonů/maců často řeší, že budou mít "hodnotu", až je po pár letech střelíte, tak se asi Oculus/FB inspiroval.

Pěknej obrázek. Takový rozdíly jsem nečekal.

No, je to trochu zavádějící protože (aby to bylo efektnější?) u CV1 je "rozebraná" každá blbost včetně popruhu kolem hlavy, kdežto u DK1 jsou komponenty stále složené. Z takovéhohle nákresu bych fakt rozdíl ve výrobní ceně neextrapoloval, už jenom proto, že velmi velký vliv má výrobní proces, objem masové výroby a tak, což takovéhle v uvozovkách srovnání úplně ignoruje.

Je pravda, že to zrovananie nie je najlepšie, ale CV1 má neporovnateľne kvalitnejšie komponenty vyrábané na mieru (mimo toho že je zložitejšie komponentami aj na výrobu).

Tu je interview, kde sa Palmer vyjadruje k cene:

https://www.youtube.com/watch?v=yzaqWRPT0EM

A tu nájdete jeho odpovede na veľa otázok, ktoré Palmerovi dali ľudia behom jeho AMA (stačí trochu poskrolovať nižšie a tiež odkryť ďalšie strany s otázkami a odpoveďami):

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3zrr4w/oculus_vr_founder_...

cena do dvacky je myslim celkem ok

je to jako s monitorem, muzete si koupit neco za 3k, ale taky za 30k, tohle je proste neco noveho, neco co proste nema zezacatku kazdej :)

psali ze na oculus je pripraveno 1% PC, ale reklbych ze tak 1% lidi si to koupi.
Ono dat jen za headset 749€ vcetne posty je docela ranec na dnesni dobu.
Nevim konzole se udajne take prodavaji dotovane ....
Ceny jsou na FB primo od oculusu.

Predchádzajúca generácia konzolí bola dotovaná. Terajšia už nie je. A preto na rozdiel od predchádzajúcej už nebola na špici výkonu v dobe vydania.
Inak súhlasím, že Oculus za terajšiu cenu nie je žiaden mainstream. A v oculuse to dobre vedia a počítajú s tým. Chce to proste čas. Ten ukáže, či sa postupne VR v terajšej podobe stane mainstreamom alebo nie.

tak tak, kdys tak nejak zacinali LCD tak 17" TNko od Aceru stalo taky 12-15 tisic (tehdejsi tvrde meny kdy prumerny plat byl 12-14 tisic), a dnes by za takovej monas nikdo nedal ani tisicovku :)

Když začínaly LCD, tak 15" (nebo to byla 14" ?) stála sto klacků :) 17" TNko byla za tuším za 15-18 až tak v roce 2003, ale to už bylo dost let po tom, co se LCDčka na trhu objevila, i když kvůli tomu rozdílu v ceně samozřejmě pořád kralovala CRTčka. Ale je fakt, že nějak tehdy to najednou slezlo rychle na OK úrovně, v roce 2006 už si pamatuju, že bya nová 22" TN za 10 000 a byl to o něco lepší model.

mel jsem spis namysli ty zacatky kdy se cesti zakaznici tak nejak zacali odhodlavat ze to zkusej jinak nez jen ve vyjimkach, ja si tenkrat coby "Mafian" porizoval LCD jako prvni v kanclu "Mafianu" nekdy v roce 2002, a bylo to prave 17" Acer za tusim s cenou okolo 15 tisic, jeste doba kdy i takovehle zakladni "levnejsi" modely meli tezkou litinovou nohu se stribrnym nastrikem :D jinak celej kancl jel na 17-19" CRT od Nokie a Philipsu, krom par vyvolenych melo v IS prave tyhle CRTcka, ti vyvolenejsi meli 21"

dodneska mam na stole k renderstationum AL1751 coby kontrolni monitor, a kdys na nich rendruju tak vidim na nem progres, nesmrtelnej stroj :D

Reklama
Reklama