Alza zažila rekordní rok. Chce dobýt i Německo a Rakousko

14
Alza Superman

Rok 2018 byl pro Alzu opět úspěšný. Největší český e-shop dosáhl obratu 25 miliard korun, o 19,3 % více než v roce 2017. Alza přitom zpracovala 10,3 milionu objednávek (30% meziroční nárůst). Alespoň jednou u ní nakoupilo 3,7 milionu unikátních zákazníků. Nejrušnější den byl 17. prosinec. Lidé v obchodě utratili 240 milionů a udělali 109 000 objednávek (6,5 za sekundu).

Nadpoloviční většinu objednávek (51 %) zákazníci zaplatili kartou, z toho 30 % na terminálu a 21 % online. Silná zůstává hotovost (28 %), zájem o dobírku (11 %) klesá. Zajímavé je, že polovina objednávek v e-shopu už vzniká na mobilu.

Napříč zeměmi rostlo Česko o 21 % a Slovensko o 15 %. V Maďarsku dosáhl obrat téměř 1 miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 %. Mezi miliardové segmenty patřily vloni notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky, sušičky) a malé domácí elektro (např. kávovary),“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy.

TIP: Alza zrychlí výdej. Zboží dostanete za hodinu od objednání v e-shopu

Alza má v Česku 38 kamenných poboček, 3 prodejny budoucnosti, 73 AlzaBoxů a tři logistická centra. Na Slovensku provozu jedno centrum, 13 poboček a 15 AlzaBoxů. Před třemi lety mimozemšťan vstoupil i do Maďarska. V Budapešti má jeden velký showroom a šest AlzaBoxů. V opatrné expanzi dál ve středu Evropy by chtěla pokračovat i letos. Alza plánuje otevřít pobočky v Německu a Rakousku. V celé Evropě už sice skoro pět let provozuje e-shop, místní zkušenosti ale ukazují, že lidé mají kamenné pobočky stále v oblibě.

Alza zažila rekordní rok. Chce dobýt i Německo a Rakousko
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 6 hlas/ů

14 KOMENTÁŘE

  1. Uz jste na Alze kupovali pytliky do vysavace?

    Je to uz nejaky rok zpatky co jsem sel do Datartu, kde jsem kupoval vysavac, si koupit i nejake pytliky. Rovnou to prozradim, neuspel jsem. Prodavac byl snazivy, koukal do katalogu, jestli by to neslo objednat, ne neslo, proste se ty pytliky uz nevyrabi, bohuzel. Tak jsem odesel s neporizenou. Vysavac jsem kvuli tomu vyhazovat nechtel, ze si nejaky pytlik vyrobim. Pak me napadlo se mrknout preci jen na netu, koukam na Alzu a neverim, pytliky jsou a skladem vice nez 5 kusu, tak jsem je hned objednal. Od te doby jsem pytliky objednaval na Alze uz nekolikrat.

    Takze asi tak uspech Alzy, ne zy by uspeli kvuli pytlikum, ale ono to nejak takhle bylo se vsim. Datart se mezitim stihl renovovat a dnes ty pytliky ma na eshopu take, ale lidi si na Alzu proste zvykli.

    A to snad ani nekomentuji situaci v CZC, udajnem nejvetsim konkurentovi, ktery se svym soucasnym pristupem, bude za chvili jen paberkovat. Jednoduse je lehke byt nejlepsi, kdyz mate konkurenci tak otresnou. :-/

    • CZC je špatný konkurent? Já snad vidím dvojmo, nebo já nevím.
      Přístup Alzy a CZC je velice rozdílný. CZC se nejvíce zaměřuje na PC a ty služby/kvalitu dostanete.
      U alzy je přístup ke všemu, průměrný, ná a tahni. Počkejte až něco půjdete reklamovat na Alzu, to si teprv užijete.

        • Naprostý souhlas ohledně úrovně CZC, teď jsem tam reklamoval NAS a nejen, že to ani nestihli ve 30 denní lhůtě (což pokud by člověk věděl, v jakém to je stavu, jestli to servis řeší atd. ani tak nevadilo a navíc mi jejich call centrum poslalo na můj dotaz mail, že pokud nedostanu o reklamaci info do 18:00, mám se ozvat a že vyřeší – tak jsem vyrazil na pobočku), ale ještě ten přístup na pobočce (ne centrála) mě utvrdil, že už u nich prostě nakupovat nebudu. 30. v 19:00 (těžko to stihnou ten den vyřešit), jsem se šel zeptat jaký je stav. Vedoucí prodejny neuvěřitelně arogantní, uvítal mě slovy – no jo, vy určitě jdete řešit reklamaci ve 26 nebo 27 dnu. Říkám, že 30. den, načež se podíval na protokol a tvrdil, že to není 30. ale 29. (evidentně ani netušil, že prosinec má 31 dní…). Pak na mě začal zvyšovat hlas a vysvětlovat mi firemní procesy a absolutní neochota cokoli řešit a že klidně můžu přijít zítra, ale ať si předem zavolám na call centrum – WTF? Proč, ten následující den nemusím já nic ověřovat a musí vrátit prachy…Pak mi call centrum na mail poslalo dobropis s žádostí o potvrzení a čísla účtu – fajn, vyplněno, odesláno a za další hodinu znovu. stejný požadavek, tak jsem znovu poslal (nechápu jak si řídí “tickety”). Následně jsem dostal 2 zprávy že mi pošlou prachy zpět do 2 dnů. Zatím nic nemám, ale tímhle u mě CZC končí. Alza sice dle různých komentářů různě na webu není neomylná, ale 1) mají skladem téměř vše 2) reklamace mi řeší okamžitou výměnou nebo dobropisem (žádná 30 denní lhůta) – možná štěstí a vše si můžu vyzvednout na x místech a kdykoli. Jen toho zelenýho kripla by už mohli odstřelit…

          • Tím chci říct – kde jsou ty služby když reklamace je v mezích zákona, ale nic navíc? To že reklamaci nějak zakončí je standard (to i musí), ale pokud tvrdí, že jsou tak super, tak proč rovnou nevymění, nevydobropisují nebo aktivně nekomunikují? Proč na prodejně (kam prostě sniper a blbec nepatří) nejsou profíci, ochotní a slušní?

          • @ Hestaren: Bohuzel musim rict ze s CZC velmi podobna zkusenost. Reklamacni technik se v tom asi vrtal a strhnul takovou tu nalepku jak se tam pise “pri poruseni reklamace neplatna” a pak mi to na obchodnim zamitli prave s oduvodnenim ze nalepka… Navic jejich pracovnik neskutecne arogantni a drzy. Jako cloveka kterej tam kupuje uz asi 10 let me to pekne vytocilo. Ale to je asi jejich nova firemni politika, protoze co tak ctu tak ty jejich nove “akce” vzdy tak 5 lidi uspokoji a dalsich 10000 nas**ou. Viz elektro kolobezka a spol.

      • Ještě doporučuju mrknout na dTest stížnosti, neříkám, že je to dogma, ale to, že Alza má výrazně větší objem prodejů a transakcí než CZC, ale přitom počet stížností je 488 (CZC) a 555 (Alza) asi o něčem vypovídá. Ono logicky s ohledem na počet nákupů bude vždy vést Alza, ale pokud u Alzy to dělá x% ze všěch prodejů, tak u CZC to může být xx% (nevěřené – v rámci pravděpodobnosti…)

        https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-66/czc-cz-s-r-o
        https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-123/alza-cz-a-s.

      • A co si užiju? Dojdu na reklamace a zboží vyreklamují. Nebo vezmou zpět a vrátí peníze. Déle trvá vyčkat na reklamačního technika, než samotný akt reklamace. I silikonové pouzdro na mobil mi vzali zpět bez řečí, když po 14 dnech prasklo.

        • Asi tak, běžný smrtelník má dost interakce s lidmi i bez toho aby se s personálem bavil o tom, jaký byl víkend, nabídli si přátelství na FCB apod. Ale asi ani tak nejde o to vzít reklamaci – pokud si to člověk nerozbije sám a nejde fakt o nčco, co může být sporné tak riziko toho, že by jedna z firem něco nepřijala je asi minimální. Ale v čem je CZC lepší službama, když (a to je potvrzeno jejich zaměstnancem) vrací na místě peníze jen v případě, že je to do 1.000 CZK? Alza je Alza, ale to že CZC všude cpe jak je dvojka mě docela vytáčí – obratově možná, ale jinak žádná sláva.