Poměrně dlouhou dobu nebývala veřejně dostupná čísla o vývoji tržního podílu v oblasti procesorů – myšleno těch s architekturou x86 pro PC, tedy víceméně mezi AMD a Intelem. Ovšem poté, co prvně zmíněná značka zaznamenala úspěch s procesory Zen, začala zpřístupňovat údaje o svém vlastním tržním podílu podle analytické firmy Mercury Research. A jelikož jde téměř plně o trh dvou značek, máme tím pádem zprostředkovaně i čísla pro Intel. Nyní se od Mercury Research dostaly ven výsledky za druhé čtvrtletí roku, takže můžeme podívat, kam se situace vyvinula předtím, než AMD vydalo první 7nm CPU a Intel svá první 10nm.
Tyto údaje jsou za duben až červen, takže skutečně je třeba mít na paměti, že v nich ještě nebude efekt nově vydaných 7nm Ryzenů. Intel sice již v Q2 měl dodat zákazníkům nějaké procesory Ice Lake (ostatně v OEM segmentu se asi předběžně prodaly i nějaké 7nm čipy AMD), ale pravděpodobně se to také ještě moc neprojevilo. Aktuálně tedy dostáváme čísla „před bitvou“, s kterými budeme moci za tři měsíce srovnávat situaci, až přijdou údaje již zahrnující vliv letošních novinek. Mimochodem, čísla za Q2 2019 tentokrát nezveřejnilo AMD, ale web Tom’s Hardware, jenž by je měl mít přímo od analytiků.

V desktopu se ztráty Intelu (přechodně?) zastavily
V desktopu mělo AMD po druhém kvartálu letoška tržní podíl 17,1 % a Intel tedy 82,9 % (zpráva Mercury Research zmiňuje firmu VIA, ale její podíl bude asi již v PC zanedbatelný). V této oblasti se jako v jediné růst podílu AMD zastavil, stejných 17,1 % mělo i v Q1 2019 – možná tu vidíme vliv toho, že koncoví zákazníci již vyčkávali na 7nm generaci. Před rokem v Q2 2018 mělo ale AMD podíl ještě jen 12,3 %, takže meziročně jde o nárůst o 4,8 procentních bodů. O to se patrně postaraly 12nm Ryzeny 2000 a první generace APU Ryzenů, ale i pomoc ze strany Intelu, který nestíhal vyrábět a jeho procesory kvůli tomu někde výrazně zdražily (viz Q4 2018). Tom’s Hardware otiskl tabulky s kvartálními výsledky za poslední tři roky, takže vývoj je na nich docela pěkně vidět.

AMD získalo v noteboocích, i díky problémům Intelu
V noteboocích si AMD naopak i v Q2 2019 polepšilo. Ostatně zde zatím nové 7nm čipy nebudou a 12nm APU Picasso šla na trh teprve začátkem roku. V prvním kvartále se AMD dostalo na 13,1 % podílu v noteboocích, v Q2 2019 se to zvedlo o další procentní bod na 14,1 % (Intel by tedy měl mít 85,9 %, nebo téměř tolik). Ovšem nárůst je hlavně v meziročním srovnání. Před rokem po Q2 2018 totiž mělo AMD být jen v 8,8 % notebooků, proti čemuž došlo za 12 měsíců k nárůstu o 5,3 procentní body. Je třeba pamatovat, že se zde začíná z nízkého základu, ale relativně je to zvětšení dílu koláče o 60 %.

Podle Mercury Research se nové Ryzeny 3000 „Picasso“ v noteboocích rozběhly poměrně silně, ale značná část prodejů byly údajně také stará APU Stoney Ridge a Carrizo-L, které výrobci notebooků v první polovině roku osazovali do lowendových notebooků a Chromebooků, protože měli nedostatek levných CPU od Intelu. Tento byznys by AMD mohlo zase po čase ztratit, až se Intel vydýchá (což však prý má být až příští rok).

Servery: Epyc zatím pořád pod 4 %
AMD mělo cíl vzít Intelu v serverech v první fázi 4–6 % tržního podílu, což se zatím stále nepodařilo. Zatímco v Q4 2018 se dostalo na dlouholeté maximum 3,2 %, poté v Q1 2019 ztratilo na 2,9 %. Podle aktuálních dat v Q2 2019 tento výkyv přešel a podíl Epyců se dostal na 3,4 %, přičemž lze čekat, že zbytek trhu serverových x86 procesorů už bude čistě Intel, který by tedy držel 96,6 %.

Na tabulce s trendem se můžete podívat, jak se tento podíl vyvíjel – v Q4 2017 byl jen 0,8 %, v Q2 2018 pak 1,4 %. Meziročně se tedy podíl zvedl o dva procentní body (relativně o 143 %, ale jde pořád o nízká čísla). Podle Mercury Research jinak v tomto kvartále prodeje serverů byly poměrně špatné. Meziroční nárůst je prý nejhorší za poslední dekádu, cloudoví provozovatelé měli malý zájem a enterprise a úřady nakupovaly ještě o hodně méně ochotně. Je možné, že nový Epyc 7002 toto trošku zvrátí, minimálně nějaký nárůst podílu a oživení poptávky by si měl AMD přinést.

Tom’s Hardware má nakonec ještě celková čísla za x86 procesory. Podle těch má nyní AMD mít 17,1 % celého trhu (proti 15,6 % před rokem; stejné číslo platilo i pro Q1 2019). Tato čísla jsou ale problematická – hned vás asi napadlo, že průměr nemůže být 17,1 %, když to je zároveň přesně podíl v desktopu, kdežto v ostatních oblastech má AMD o dost méně.
Vysvětlení je takové, že v tomto údaji Mercury Research zahrnuje navíc i trhy jako IoT (kde má silnou pozici Intel), ale také herní konzole. Těch se prodává nezanedbatelné množství a je v nich x86 CPU od AMD. Jejich započítání zřejmě zdvihá globální podíl AMD právě na oněch 17,1 %. Pokud nás zajímají osobní počítače a servery, moc užitečné to bohužel není. Ale na druhou stranu máme důležitější čísla pro jednotlivé segmenty, kde toto rušení odpadá, a ty dávají docela dobrou představu.
Intel ztrácí pozice, ale pořád jen pomalu
Opět se tedy ukazuje, že ač je Intel pod tlakem a nyní reálně ztratil výhodu lepšího výrobního procesu, proces užírání z „koláče“ je stále jen pomalý a AMD mu z podílu ubírá spíš po jednotlivých procentech. 7nm procesory by to možná mohly trochu zrychlit, ale raději by se asi nemělo čekat, že setrvačnost OEM trhu (i v desktopech, ale ještě víc v noteboocích) nějak radikálně ustoupí a dojde k skokovému přelévání tržního podílu.
Az na to, ze vetsina zisku AMD je diky nedostatku Intel CPU, ne diky nejakemu imaginarnimu zlepseni AMD. Cely ten rust koresponduje presne s obdobim, kdy je poptavka v datacentrech tak velka, ze Intel nestiha vyrabet a prioritizuje serverove a high-end produkty. CPU do OEM sestav, ktera se prodavaji ve velkem, ale maji nejnizsi zisk, jsou odsunuta na vedlejsi kolej.
To je taky duvod, proc se v serverech rozdil nepohnul. A fakt, ze serverova CPU Intelu jsou oproti Zen1 generaci mnohem lepsi a cena nehraje az takovou roli – za software casto zaplati firma nasobne vic, nez za hardware a licence napr. na enterprise databaze se plati per-core, takze je vyhodnejsi mensi pocet vykonnejsich jader nez vetsi pocet slabsich.
Vaše úvaha má jednu zásadní chybu. Předpokládá, že podíl v serverech se nepohnul, ale ve skutečnosti se pohnul úplně nejvíc ze všech kategorií.
No to tezko. V desktopu se podil pohnul o 7 procentnich bodu YoY. V serverech je o 2 procentni body. V relativnim posunu pro AMD je to hodne (nekolikanasobek), to je pravda. V absolutnim pohybu na trhu to ale nic neznamena.
Tržni podil s pred Ryzen 3000 neodzrkadluje terajšiu realitu. Možno sa to nesda ale do dvoch tiždňov zmysla 1/4 vyrobenych čipov. O 3900 ani nehovorim.
To se nejspis jen zda. A jestli ne, no chudaci lidi 😀
@Radek Holeček
tady nešlo o nějaký kvalitní příspěvek ale zas jen o štvavý trollink se snahou si kopnout a zároveň vyprovokovat flame…
napis hamackovi, urcite je to predsudecna nenavist vuci amd. vnitro se uz o nej postara, jak za starych dobrych casu. kapitalistickymi intel kulaky si amd rozvracet nedame.
zato tvůj post je plný lásky 😀 😀 … nikdo nepochybuje, že ty ve všem co nechválí AMD vidíš flame a trolling …
@maudit: vse spravne, az na to, ze intel prioritizoval velke oem vendory na ukor retail trhu. tim se mysli dell a spol. ono je oem a oem. proto ty ceny.
fakt jo? Já třeba vím, že Dell měl problémy dodávat počítače, takže ta „absolutní prioritizace“ asi nebyla úplně tak pravda.
Telenovela AMD nemá konca, každý rok stejné plány o zvyšovaní tržného podielu a skutek utek. Premrhali ohromnú šancu, keď Intel predá všetko čo vyrobí a stejne nestačí pokryť objednávky. Uvedenie nových Ryzenov pochybnosti veľkých partnerov znásobili, tak neodladená platforma tu ešte nevyčíňala.
Najnovšie to zabili v grafikách, však teploty 110 st. je predsa to pravé, po čom všetci túžia :
https://www.svethardware.cz/teplota-110-c-v-zatezi-gpu-navi-je-dle-amd-ocekavana-a-v-poradku/49929
To je taky dobrej joke. A jeste ty vymluvy, ze 110C je jeste na hrane specifikace, takze pry je to v pohode (110C je ve skutecnosti limit). Ehm. To mimo jiny znamena, ze v momente, kdy se vam trochu zaprasi vetraky nebo proste casem zacne ucinnost chlazeni klesat, zacnou Radeony throttlovat. A karta v lepsim pripade odejde na konci zaruky, v horsim pripade pojede jeste pred tim polovinu zaruky na zlomek vykonu. What a joke 😀
ona zraje jako víno, každej správnej fanda AMD přece kartu podvoltuje a tím získá hromadu výkonu… Není nad to si to DoDoDělat Doma.
Zjisti si, jak to s těmi 110° je. Vyplatí se ti to.
však AMD (TSMC) taky nestíhá vyrábět 😀
To je začiatok, nový produkt je v prvej fáze žiadaný, časom záujem klesá.
tohle já nijak nerozporuji …
faktoru je vic, v americe se hodne hraje na Back to School, pak samozrejme budou Vanoce … zajem bude, kor kdyz Intel tento rok nic noveho nevyda, 9900KS nepovazuju za smysluplny procesor a 10 jadro ma byt az pristi rok mam pocit, ale jestli bude porad stara zabugovana architektura, tak v tom taky nevidim potencial …
@mauditova tlupa
Samozřejmě se tu úmyslně vynechává že ty teploty jsou jen u referenčních křápů 🙂
https://www.guru3d.com/articles_pages/powercolor_5700_red_devil_review,9.html
https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_rx_5700_xt_evoke_review,8.html
https://www.guru3d.com/articles_pages/asus_radeon_rx_5700_xt_rog_strix_review,9.html
https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-5700-xt-pulse/32.html
Jo PS: tak jsem už vyměnil i tu R5 1600 🙂 Jak krásné, že stačilo zas jen vyměnit procesor za R5 3600 a nic víc 🙂
https://ctrlv.cz/KKIs
ach tak, mauditova zumpa. co na tom, ze amd oficialne sdelilo, ze 110st. na cipu je OK. je uplne jedno jestli ej karta referencni nebo ne, prodava se. nvidia taky prodava svoje reference, kterym provedenim, teplotami a hlucnosti amd nesaha ani po paty.
a blahopreji k vymene procesoru, budes menit i pristi rok? a pak znova? protoze to se vyplati 😀
Hele nemusíš závidět 🙂 Když se to vyplatí tak klidně zas vyměním 🙂 Ta volnost se mi zatím líbí. Vím že Ty ji nemáš a proto prskáš, ale to je Tvůj problém 🙂
A nauč se číst 😀 Já žumpu nezmiňoval, ale to je v tvém repertoáru, tak se nedivím žes to tak přečet 😀
To že ty referenčky od AMD jsou díky chlazení šrot to ví snad všichni. AMD nechápu proč si nechává utéct peníze, protože lidi logicky raději sáhnou po nVidii, která má nereferečky. + Ano nVidie už upustila od těch hrozných chladičů a dělá lepší referenční řešení.
PS: mě ta výměna CPU vyšla na necelé 2000 🙂 Proč bych neměnil 🙂
Jj, s AMD nás čaká skvelá technologická budúcnosť, možno už na budúci rok sa konečne dočkáme 2V na procesorovom jadre a 130 st. C na grafikách, našlápnuté majú skvele.
A v čem konkrétně by to vadilo? Při výrobě čehokoliv, je to o kompromisech. AMD by mohla vyrobit grafiku, která bude větší a taktovat ji níže. Tím by dosáhli nižší teploty, ale i nižšího zisku. A firma podniká pro zisk.
Procesory od AMD mají vyšší napětí, než ty od Intelu. Ano mají a je k tomu opět ekonomický důvod.
Ono je to samozřejmě i obráceně. Intel taky dělá spoustu věcí z ekonomických důvodů, přestože by věci dokázal udělat lépe pro zákazníka. Třeba by nebyl problém, aby vyráběl pro desktop procesory s dvojnásobným počtem jader, nebyl by problém nastavit vyšší frekvence u nejlevnějších Celeronů a Pentií. Ale z finančních důvodů to nedělá.
@Radek Holeček “ A v čem konkrétně by to vadilo? “
Vysoké jadrové U spôsobuje degradáciu procesora, stejne tak teploty, navyše je to veľmi nepríjemné z prevádzkového hľadiska, vysoká hlučnosť chladiaceho systému. Časom bude nutné pri stejnej frekvencii zvýšiť Vcore na stabilitu.
mvladar:
Degradaci procesoru to pravděpodobně způsobuje, ale zatím co si pamatuju, tak jediný procesor, co umíral na degradaci, byl Intelácký Atom, který asi nebudete obviňovat z toho, že by pracoval na nějakých přehnaných napětích a teplotách.
Co se týče vysoké hlučnosti, tak tam to není úplně tak jednoznačné. Čím je totiž rozdíl teplot vyšší (čip versus okolní vzduch), tím je chlazení účinnější. Tedy při stejné spotřebě je tižší chladit teplejší čip, než studenější. Zatím to tedy spíš vypadá, že za tu hlučnost může blbý návrh chladiče, než ta teplota.
@Radek Holeček, ale ja nehovorím o úplnom umretí/nefunkčnosti CPU, jedná sa o zmeny vlastností kremíka používaním v čase, tie sa budú zhoršovať tým rýchlejšie, čím bude vyššie Vcore.
Na margo chladenia – Ryzeny sa pečú pod plackou, užívatelia si sťažujú na vysoké teploty jadra pri relatívne vlažnom chladiči. A to je ďaľší problém, pretože manažment procesora znižuje výkon a moc tomu nezabráni ani výkonný vodník z princípu – špatný teplovodný most.
mvladar: Zatim si na AMD stezuji hlavne Intelaci co tak ctu, zatim jsem tu nevidel si stezovat na novy AMD nikoho, krom Redmarxe co si ani nezajisti podporu biosu a vysoke teploty jadra s relativne vlaznym chladicem jsme tu meli leta co Intel pastoval, bud rad, ze uz vam prodava jen polovicni drek, taky jste mohli mit opastovanej ctyrjadrovej cednik jeste dalsi desetileti 😀
Radek Holeček: ten Intelackej Atom mi bohuzel bezi v NASu … doufam, ze az to chcipne bude mit Synology i AMD nejlepe s grafikou at to svizne dekoduje i H265 … pokud mit nebude, tak uz se na ne vykaslu a NAS si postavim sam …
@mvladar – kolik už těch grafik a procesorů odešlo díky těm „brutálním teplotám a vCore? Nějak jsem žádné takové info nezaznamenal. Pokud vím tak zatím umíraly hlavně grafiky nVidie při uvedení na trh, není to umřímně větší problém než ten potencionální, o kterém neustále vykřikujete? https://www.svethardware.cz/mnozi-se-pripady-mrtvych-geforce-rtx-2080-ti-je-to-problem/47891
mittar:
Ono to s tím umíráním není tak žhavé, jak se prezentovalo. Sice některé čipy při specifické zátěži umíraly brzy, ale většina se jich dožije důchodu.
Radek Holeček: doufam, ja mam uz serii kde pripajeli odpor zezadu u nejakych pinu jako opatreni, jestli funkcni se zatim nevi, asi jeste neumiraj
Harry.24, myslím, že si moje komenty zle vysvetluješ, sku si to prečítať znova, fatálne zlyhanie nespomínam.
tak ještě jednou k těm teplotám
Windows:
https://ctrlv.cz/KKIs
Prime95:
https://ctrlv.cz/8j4K
Rozdíl oproti předešlým Ryzenům tu ale je. Řada 3000 je dost rozkolísaná. Teploty poskakují. Netrefil jsem sice nejlepší kousek, ale na 4,2 AllCore při 1,35 jede. Srandou je, že když nastavím na pevno napájení tak neposkakuje a neukazuje 1,4 a pod.
Kochrene, tyhle kecy už jsou trapné i na tebe … jako malý kluk … pindík sem, pindík tam … a to se tady pochechtáváte Crhovi, když plácá o sockách … hlavně že TY na to máš 🙂
@KOCHREN, čo má dokazovať postnutý snímok obrazovky RM ?
Ak ti to skutočne šlape, nahoď screenshoty posledných 5 benchmarkov z AIDA64 a teploty v burne s AVX.
No co, ma radost, ze dobre upgradoval, taky mohl byt hlupak a koupit Intel 😀
proč hlupák? Protože si to myslíš ty? Každý upgrade má smysl jen když je dobrý a je jedno, od které firmy … ale ty to asi víš lépe, „elito“ …
To bude asi nejaka AMD-related nemoc 😀 Vzdycky kdyz jsou nejaky AMD fans v koute, maj potrebu se obhajovat, casto pres penize – kochren, aznoh, kdo jeste? 😀 Jojo, roky kupujou tu dirt cheap znacku a najednou jim jako mame verit opak. To taaaak 😀 😀 😀 Vubec bych se nedivil, kdyby si na tu sotva mainstream masinu musel pucit a splacet tak 10 let 😀
gogo, on hlavne upgradovat mohl, o tom se Intelakum muze akorat snit po nocich 😀
hele ja nevim, ale zatim se sni o upgradech spis amddeckarum, jak to tu vypada 😉
hnizdo: zatim to vypada, ze amdckari upgraduji a Intelaci jedou na starych pleckach a povzbuzuji se tu navzajem jak ctyri jadra staci 😀
Mittar, upgradovat může opravdu každý, pokud chce a má na to … mě se zdálo, že tomu trochu rozumíš …
gogo: ale rozumim, bavime se o tom, ze upgradoval procesor … to opravdu kazdy Intelak nemuze, musi koupit novou desku
však ji koupí rád, lépe se prodává starý procesor osazený na desce, kde víš, že určitě fungoval …
to neni tak pravda … to i7-3820 facha dobre, ale treba deska uz jede jen na tri kanal, 4 kanal umrel … ona deska vetsinou odchazi driv nez procesor, vetsinou … ojetej procesor si predstavit dokazu, ale desku moc ne, kdo vi v jake bedne to bylo tyrany …
mittar 17.8.2019 at 18:04 …protoze ty intelacke stare plecky jsou v testech porad pred tema novejma amd pleckama, samozrejme krome Cinebenche! XD
Mittar … pravda … já to beru podle sebe, netaktuji, pokud prodávám v záruce, resp. po záruce, všechno „jako nové“, doposud žádná negativní odezva od kupujících …
hnizdo: kdybys alespon nelhal 😀
gogo: jasny, ja kdyz prodaval veci tak taky v pohode, ale osobne radeji sobe kupuju novy kousky a stary posilam slouzit dolu do rodiny, usetrim si tak nervy, ze se to posere i kdyz to nebude moje chyba …
KOCHREN 17.8.2019 at 12:38 „Hele nemusíš závidět“
jako vazne? 😀 a co mam jako zavidet, ze muj dva roky starej 8700K je vsem co je pro mne dulezite o dva hony pred nejvyssim modelem ryzenu 3000? se prober 🙂 Ja jsem vysmatej jak leco. holt kdo mysli, nemusi utracet za upgrady.
nj, pastovany ctyrjadro … to je archetyp Intelackyho prudice v diskuzich 😀
a tak sorry, to uz je sestijadro, to uz se da pouzit i na novy hry, pokud tomu nevypnes HT, to byl vlastne prvni rok, kdy vam Intel povolil oteze a dopral vice jader v mainstreamu
DOSbox a co ještě je pro tebe důlěžité? 😁
Mittare, dej sem nějaké linky, co jsi tady, nebo kdekoliv psal před vydáním prvního Ryzenu … rád si přečtu … ta tvoje arogance je k ničemu …
gogo: taky bych si je rad precetl, kdyby nejake byly 🙂 bud jsem diskuze ignoroval, nebo jeste nebyly tak zapleveleny, ale ja nejsem vyhraneny AMDckar, predtim jsem mel i7-3820, predtim i5-750, predtim nejakej Athlon X2 a jeste predtim XP a jeste predtim AMD 486DX2/66 … ja vybiram co mi prijde lepsi kdyz to potrebuju a opravdu ted doporucit nekomu Intel, tak se propadnu
No je humorné sledovat jak ta tlupa prská a zuří… Na rozdíl od jejich keců já si to HW odzkouším osobně 🙂 A to nejen AMD ale i ten Intel 🙂 Nicméně když je to tak levné proč to nevyměnit 🙂 Až přijde AM5 tak i mi skončí ta radost 🙂 Ale zas klesnou na ceně 3700X, 3800X 3900X a pod 🙂 Tak třeba zas udělám upgrade 🙂 Intel bohužel neklesá taková 7700K stále stojí dnes už nesmyslných cca 10.000,- Takže i když mám ještě desky 1151 tak pro ně nemám využití. Jo když už jsme u těch taktů jak se tu někteří neznalí bijí v prsa, že Intel vždy drží takty… Tak jsem pomáhal řešit několik problémů s 7700K které se přehřívaly a na turbo nedosahovaly ani tím jedním jádrem. Ne všichni chtěli delid a tak se na to musely dávat vodníky aby to i bez OC nemělo nad 90°C. Zdejší kecalové a rádoby odborníci mě fakt baví a přivádějí k smíchu. Nejlepší jsou Maudit a jeho tlupa mažoretek 😀
^^ a je to pravda protoze to rikas. vubec neni sance, ze sis to zas vymyslel, aby sis vykompenzoval depku z prehrivani ryzenu tim, ze se to deje i ostatnim 😀
Kochrene, tlupu máš evidentně doma na dvorku a ten zbytek … klidně můžeš zaskakovat za Božku Němcovou …
Jinak ještě dodatek mažoretko hnízdo:
– v době kdy já si kupoval první RYZENy tu ještě Tvoje 8700K nevyla. Byly tu jen 7700K. Intel se připravoval na odpověď. (samozřejmě už věděl s čím AMD přijde)
– Dále ano mi se upgrade vyplatil. I s upgrade jsem pořád na nižší ceně než kolik jsi dal za 8700K Ty (já osobně jsem jsem teď cca na poloviční ceně než za kolik se prodávala 8700K). To nepočítám, že jsem nemusel dělat DELID a kupovat vodníka. (Tedy pokud jsi ten procesor začal hnát k 5GHz). Já ten procesor i7 8700K mám taky, takže vím, že bez OC jede allcore 4,3GHz. Ne 4,7GHz natož víc. A to s Noctua chladičem a v klimatizované místnosti.
Jenže 8700K je CPU, které dává výkon i v reálu na rozdíl od benchmarkovacích procesorů od AMD.
Až budeš mít reálný výkon jako 8700K, tak teprve poté sčítej náklady.
LOL, realny vykon, nova modla modrych 😀 😀 😀
„Maudit 18.8.2019 at 0:19
^^ a je to pravda protoze to rikas. vubec neni sance, ze sis to zas vymyslel“
Tvrdí někdo, komu se prokázalo, že vůbec nemá 9900K jak si vymyslel. Lol, tomu se říká paradox. 😀
prokazalo = tvrdi to aznoh (jeste navic po tom, co jeho vlastni linky dokazaly opak toho, co tvrdi, protoze si je jako lama neprecet) 😀
vubec z toho nemuzu spat a myslim na to kudy chodim 😀 😀 😀 😀 😀
To ti prokázal H. Olšan, jak sis vymyslel že máš nějakou desku a že ta dělá to a to a pak když se ukázala pravda, že ani vůbec netušíš co je to multicore enhancement atd… tak jsi se šel zahrabat pod hlínu i s tím tvým vymyšleným 9900K s vodníkem. 😀 😀
Tak striktně vzato to, že o tom turbu psal zřejmě bludy, neznamená, že to samý CPU nemůže mít.
Stejně teda, tady se rozjela paranoia, prakticky všichni už jsou něčí multiúčty a všichni lžou o tom, co maj v PC nebo na výplatní pásce …
🙂
Tak sem se chodí člověk pobavit mezi magory ala Sparta vs Slavia, s normální diskusí už to bohužel nemá moc společnýho.
Ale návštěvnost dobrá, tak asi cíl splněn. 😛
Bludy? 😀 Graf Gamers Nexus nekeca. All-core boost na 5GHz na cca 30-40s od zacatku testu.
https://www.gamersnexus.net/images/media/2018/motherboards/intel-tdp/3_intel-tdp-investigation-frequency-msi-asus_all.png
Ze ste se to snazili lecjak okecat realitu nezmeni. Vysvetlujte si to sami pro sebe jak chcete, aby jste se citili lip, treba ze jsou to bludy. To je vase vec. Ale me to nenacpes 😀
„Maudit 18.8.2019 at 19:20“
„jeste navic po tom, co jeho vlastni linky dokazaly opak toho, co tvrdi, protoze si je jako lama neprecet“
„Aznohh 18.8.2019 at 21:15“
„To ti prokázal H. Olšan, jak sis vymyslel že máš nějakou desku a ..“
To me opravdu bavi sledovat, jak se snazis aby se zapomnelo na ten tvuj post o pametech 😀 Jo tak ty si uz nepamatujes o cem je rec a predstiras, ze jde o neco jinyho? Ale no taaaak 😀 To sem cekal vic 😀
Myslíš to, jak jsi zmateně odváděl pozornost na hry ve 4K a usvědčil tě tvůj vlastní graf? No to bylo přímo k popukání. 🙂 Nejen, že jsi ve stejné diskusi prokecl, že jsi si vymyslel imaginární cpu co máš, ale ještě jsi setřel sám sebe s pamětma. Double kill. 😀
„Vysvetlujte si to sami pro sebe jak chcete, aby jste se citili lip, treba ze jsou to bludy. To je vase vec.“
😉
Slova tvého ošetřujícího lékaře při velké vizitě. 😀
Jináč pod tím tvým grafem jsi pozapomněl, že je psáno: „In this example, the MSI board is holding strong to 4735MHz, which is VIOLATING THE SPEC in multiple ways: For one, BCLK is 100.8, which we already discussed. For two, the turbo duration limit is removed under these auto settings – and all settings, actually – and so it holds a higher ratio. Power draw is also higher, pegged to 152W instead of 95W from ASUS.“
Tedy přesně potvrzení toho, co ti vysvětloval H. Olšan o specifikacích Intelu, cituji „Na všech jádrech není 5,0GHz turbo ve STOCK SPECIFIKACÍCH pro i9-9900K dovolené.“ a tys mu tvrdil, že to není pravda. 😀 Teď to máš potvrzeno přímo v tvém zdroji. 😀 😀
#mauditfailsagain
KOCHREN 18.8.2019 at 12:31 covece nemas tech procesoru nejak moc najednou? v podstate co kdo zmini to mas a pokazde s parametry ktere se hodi tobe. pro tvoji informaci, provozuju 8700K na 4,6 allcore vcete AVX (offset 0), a 4.9 Turbo, s napetim 1,3V LLC-2, to je mensi napeti nez default. na prastarem chladici scythe yasya.
a porad meles svoji mantru o nejakem vodniku na 9900K, zatimco se tu vali spousta odkazu na recenze na vzduchu s 5GHz allcore….
@mvladar pak nechápu co stále řešíš, od výrobce máš záruku, na czc 5 let, pokud si výrobce věří, že se mu to nebude vracet, tak to fungovat bude navzdory Tvým subjektivním dojmům. Pokud jsi opravdu četl vyjádření AMD – konkrétně – nevěříš, že dříve bylo jedno čidlo na celý čip a proto se nastavavovala průměrná teplota níž než si dovolili teď? Od 90 let se mi nestalo, aby mi skončilo CPU nebo grafika degradací, vydrželo všechno. Asi máš rád stres a šíříš ho kolem sebe, historie mluví proti Tobě, vyjádření výrobce mluví proti Tobě a zbytek jsou pouze Tvé soukromé dojmy.
@Harry.24, dobré ráno, ano, degradace procesorov skutočne existuje.
vška taky jsi ty CPU pravděpodobně neprovozoval na 105°C
Tady Vladko-Ujko-Mirko-Somarko, ten bude videt neustale neco spatne, protoze to v hlave nema v poradku. To staci na to, aby se ti vyrobky AMD zacali rozpadat pred ocima..
🙂
@mvladar já nerozporuji, že degradace neexistuje, pouze tvrdím, že to během, řekněme cca, 10 let nepoznáš. @gogo však jsem neměl na mysli přímo CPU, v příspěvku zmiňuji jak grafiky, tak CPU z toho důvodu, že nevím přímo ze svého okolí o tom, že by mu zdegradovala grafika nebo CPU tak, aby odešla nebo měla jasně pozorovatelnou degradaci výkonu. A stále věřím, že i 110° C na grafice (lokálně!!!) nebude mít po dobu 10 let problém fungovat. Otázka by byl provoz 24/7, ale stále máš záruku, ve které kdyby to odcházelo všem, tak to výrobci způsobí velký problém, nicméně ten tvrdí, že to problém není. A v tomhle budu věřit výrobci než mVladarovi
Harry. 24 … ajo, omlouvám se
Veris vyrobci, jakoze AMD? Ty firme, ktera s klidnou tvari tvrdila, ze Bulldozer bude uber, ze Polaris bude uber, ze Vega bude uber, ze Navi bude uber? 😀 😀 😀 Nekteri lide jsou nepoucitelni 😀
Pravda, lepší je věřit Intelu lol https://pbs.twimg.com/media/EBpIzoUXUAEdDw0?format=png&name=900×900
Asi jako jsem věřil Obrovi a Intelu jak jdou skvěle taktovat i5 8600k na 5.1 all core s 1.2V a jak na potvoru můj kousek 4.7 all core s 1.346 V a víc ani prd. Leda delid, což počkám až to nebude stačit.
No to sis moc nepomohl.
Ale jooo Vem si že ta 3600@4,2 má lehce vyšší výkon jako R7 1700 na 3,8GHz. To jde a při srandovní investici necelých 2000,- já jsem spokojený 🙂
tak hlavne ze slouzi 🙂 ale osobne bych asi taky 6 jadro nemenil za 6 jadro a vzal proste znova 3700X 😀 to je proste tak neuveritelne vyhodnej procesor, ze to az hezky neni 😀 je to podobny, jako bych menil ted 1700X na 3700X a to se mi jako smysluplny upgrade nezda, ja jadra navic vyuziju, takze je v pristim roce chci zdvojnasobit … ono i Intel jak prejde na 10nm nebo 7nm v desktopu, taky pojede na jadra, to ze ted Intelaci hluci, ze jadra jsou na nic 😀 jasne ze hluci, kdyz je nemaj a ani dat nemuzou, protoze pak by jejich 16 jadro zralo jako ty jejich planovany platinum xeony 400W+, za dva roky tu od stejnych lidi budeme cist jak to bude naopak zase nejvetsi prednosti 😀 leda by se stal zazrak a nasel se zpusob jak jit na 5Ghz+ coz zatim to na to nevypada ani v jednom z teamu …
Mám Intel procesor 16c/32t, kde si prosím zobral spotrebu
+400W ?
ty abys to nezazdil 😀 Sám vrchní Pako …
No hlavně ta skupinka mažoretek nemá žádné osobní zkušenosti… Ale tváří se jako ti nejlepší IT GURU na světě. Prostě brouci Pytlíci a baviči 🙂
ach bože, co ty víš o osobních zkušenostech? Někdo ti to sestavil, někdo zprovoznil, o zbytku nemáš ani páru, ale od rána do večera budeš blábolit o tlupách, mažoretkách a osobní zkušenosti … máš, buď rád, že ti to jede, pokud ne, nech si to spravit a dál se usmívej, jako blázen …
Mě se líbí ten stihoman z Crhy, nic jsem tu nenapsal, ale za VŠECHNO ZAS MŮŽU JÁ ! Kochrene, ber si mě laskavě do huby jen když se mnou diskutuješ a né kdykoliv se ti zlíbí. Krásně jsem tě tady nachytal i s tomobominem jak si tady honí triko že celá diskuze je zaplevelná kvůli Crhovi z Bohnic, přitom to není pravda. Crha je jak ruský prezident Putin. tombomino i kochreen se bojí otevřít ledničku nebo zvednout záchodové prkénko aby tam nebyl náhodou skovanej Crha, stejně jak sluníčkáři se bojí Putina a obviňují rusko že může za všechno i za jejich hloupost a neschopnost.
Crha: to proto, ze i kdyz nic nepises, vime co si myslis 😀 ne, ocenuji, ze tuto diskuzi nezatrolovals, dokonce ja tu troloval vic a to je uz co rict 🙂
Děkuji, stoupáš na váze a jsi už nad tombominem a tynýtem ! Ty už se tak zalkli, že nedokážou napsat smysluplnou větu a jen nadávají.
Tombo, ještě ke tvému poškozenému zraku … tohle není diskuze pod AMD, takže ano, vše při starém, ta společně s nejméně chytrým AMD fan Kochrenem opravdu excelujete …
Mozna by jsi si mel zajit k ocnimu gogole :))
„Jak jsou na tom Intel a AMD na startu 7/10nm éry?“
..v nadpisu neni AMD a Maudit nedostal zachvat hned prvnim prizpevekem..takze to nemuze byt o AMD..vse pri starem, Gogo :))
Jinak, ze ty se zrovna ozves na ty „paka z Bohnic“ mne prekvapilo..cekal bych tradicni pacienty jako je Maudit, Mvladar, Hnizdo.. 😉
tys napsal „diskuze pod AMD“, diskuze to je, o Intelu, AMD … každý si mele to svoje …
jo a ještě jsem zapoměl při zátěži: https://ctrlv.cz/7gcL
45°C vs 62°C 4444MHz oproti 4200 LOOOLLLLLL
ono je to jako s tou sklenicí … pro někoho poloplná, pro někoho poloprázdná … někdo mění, protože musí, někdo nemá důvod, ale presentuje se to jako že nemůže, nebo na to nemá … AMDčkaři konečně po deseti letech ten důvod dostali a teď nemelou o ničem jiném … a samozřejmě i kdyby to byl jakkoliv nevýhodný kauf, kromě Redmarxe to nepřizná nikdo už z principu „kadění do vlastního“
a co kdyz je to tim, ze to proste jsou vyhodny kaufy, hmm?
výhodný kauf je ten kdy to koupíš jednou.
viz RADa č.10 : https://www.koijezirka.cz/informace/clanky-texty/clanek-2008-10-rad.html
„nejlevnější je jezírko postavené jen jednou“
_____________________
DÁVÁM TU ODKAZ a citaci jen tak jako tip, s vědomím toho, že AMD ovečkám to nic neřekne a nepochopí o čem mluvím.
ty jo, nemyslim si, resp je to individualni … proc bych menil X370 za X570 kdyz nemusim, to je dalsi prirazka cca 8k … to je tretina grafiky, co nemusim resit az budu upgradovat ji …
proč máš potřebu měnit X370 za X570 ?
no prave ze nemam 🙂 X370 je jako jezirko a mi prijde lepsi si jezirko nechat a vymenit jen vodu 🙂 ja zjistil, ze hlavni duvody kdy kupuju nove jsou bud zmena platformy (Intel/AMD) nebo zmena vyroby (32nm,14,7) nebo zmena ram (DDR3,DDR4,DDR5) … popr. zmena PCIE, coz ale mi ted prijde zbytecny, kdyz zivotnost PCIE3 jeste par let bude, PCIE5 dojde k vyuziti nejdriv za 5-10 let a jen kvuli PCIE kupovat novou desku … proto si chci nechat jezirko a vymenit jak vyjdou novy AMD pristi rok, to moje stary za 3950X, budu doufat, ze pak ta cena bude rozumnejsi stejne jako sla dolu ted 2k rada, nemam jeste ted uplne potrebu utratit 20k, ale pristi rok jestli bude za 15k jdu do nej a pak grafiku, ktera pujde s rukou v ruce s monitorem, nema smysl zatim menit Vegu64 kdyz mam fullHD i kdyz bych takovych 50% vykonu navic ocenil, mam 120hz … mam predbezny plan na 4k prejit s RDNA3 … coz je cca 35-40k v pristich 3 letech za procesor a grafiku … desku si necham dokud pojede a pokud chcipne, muzu porad vzit novou X570 nebo jestli bude kompatibilni X670 a ten pocitac nechat zit a pripadne pak poslat dal, v me situaci se vyplati vic nakup, upgrade, nakup nez nakup a nakup … vim jak jsem to mel s tou i7-3820 … mel jsem ji snad 5 let a posledni rok uz to byla mizerie, ST stejnej jako ma ted muj Ryzen (mel jsem i7 na 4.5Ghz) ale polovinu jader a to uz je znat, kazdym mesicem natoz rokem je vic zrejme, ze 4 jadro uz je malo na hry a ideal je 8, kor kdyz pristi rok tu jsou nove konzole, pak posunu tech mojich 8 na 16 … ochudim se sice o ten pocit, kdy z plecky prejdes na highend, protoze ten vykyv nebude tak znatelnej, ale zas nemusim resit, ze mi to na neco nestaci … navic me zustane RAMka ktera me stala silenych 16k jelikoz v dobe kdy jsem stavel, byla ta jakoby krize kdy se vyrobci pakovali a my silene preplaceli a do Intela nechci, pouzivam ECC …
pěkně ses tady rozepsal aby jsi důvod vysvětlil. Vlastně defakto kostatuješ, že seš nemajetný, a musíš tak měnit procáky, protože prostě nemáš na pořádnou sestavu. SkyLake pořád funguje a nepotřebuju ho měnit, protože mi ve všem dostačuje, co dostačuje, výkon pořád převyšuje, kromě her ho nepoužívám na víc jak 25%. A jestli ho někdy budu měnit, tak stejně i se základkou, viz PCI-e5.0 DDR apod… takže tvůj elaborát je úplně k ničemu.
to ze muj elaborat nedokazes pochopit me zrovna dvakrat netizi 🙂 naopak si myslim, ze diky tomu i dava smysl
přesně … takhle se dělá diskuze 😀
Ale BAN za ty vulgarismy mám dostat já.
ha, ja jsem te prechvalil, vydrzels to jen den a pul 😀
jsem betonoval.
Je to pravda! Tombo jel s rodiči na dovolenou, proto jsou vypnuté i příspěvky u něho na DeDe webu:
„AUTOR: Jan „DD“ Stach
UPOZORNĚNÍ: Aktuálně nefungují diskuse. O problému víme, řešíme jej ale zatím bez úspěchu :(. “
jahahahah tady máme důkaz toho že tombomino = stach.
Jsi vedle jak ta jedle. Tu diskuzi mu sestřelil ten nával milionů nových čtenářů které jsme tam nasměrovali z diskuzí na jiných webech. Bez nás by se o něm neměli jak dovědět.
Pravda, já se o tom blogísku dozvěděl od tebe.
On tu diskuzi sundal sam, aby mu tam nemohly psat ty jeho ovecky, ktery si kvuli nemu koupily ryzeny a navi a ted maj problemy jak prase.
ovecky co maji problemy jako prasata 😀
prave. jsou az po kotniky ve sr….. 😉
Tak už mu to běží, po měsíci. Tak buď jsem měl pravdu a napověděl jsem hlupoňovi kde má hledat nebo už mají v AMD vyladěno. Ale to nejspíš ne, počítám tak ještě 14 verzí BIOSů.
Ja myslim, ze Crha, Maudit, Hnizdo, Gogol, Mvlad ani nepotrebuji Wccftech. To by jsi po nich chtel moct, to by museli napred umet aspon trochu anglicky 😉 To prevysuje jejich intelektualni uroven o nekolik levelu 🙂
ALe nejvtipnejsi mi prijde, kdyz nevedi kudy kam, tak jsi pro ne Stach..IQ koste je proti nim samoridici auto 🙂
njn, me by zajimala realita, protoze co od nich ctu tak pri zapnuti pocitace bud vyhodim pojistky v Dukovanech, nebo automaticky vyjizdi hasici nebo vlastne ho ani nemusim zapinat, protoze nema realny vykon 🙂
Mittare, shazuješ se na úroveň toho blbečka … měl jsem o tobě vyšší mínění …já vím, jedna parta, jeden názor, ale …
gogo: ale pokud se informujes, tak ti prece musi byt jasny, ze Intel tento rok proste nic zajimaveho, noveho v desktopu nema a jeho HEDT jde uplne do kytek … beru z pozice nadsence, ten kdo to potrebuje na spamovani diskuzi na novinkach a blesku, tomu je jedno co za krabici koupi v prvnim elektru, ale tu diskutuji lidi co si pocitace i stavi, pretaktovavaji … blbecek nebo ne, to vsechno tu od nich padalo a to jsme v jedne diskuzi, v globalu je to jeste horsi 🙂 ja nepsal, ze AMD nema realny vykon, nebo ze presnejsi cidla jsou nesmysl a AMD shori, zdegraduje a ja nevim co vsechno za katastrofy zpusobi …
já nikde o intelu nepsal nic jiné co ty …
a když už jsme u toho reálného výkonu … reálný výkon má každý čip, i jednojádro od kohokoliv 20 let staré … jde o to, jaký ten reálný výkon je …
gogo: me se proste nelibi, jak tu den za dnem pisou nesmysly, to neni o neinformovanosti, to je proste mistama vylozene lez, jez vydavaji za pravdu a vis co se rika, stokrat omilana lez se stane pravdou … staci fake news, natoz kdyz prekrucuji realitu i normalni lidi, pak si chce nekdo udelat radost, koupit neco rozumnyho za prachy co nerostou na stromech a ted si vem, ze by se ridil tema nemyslama co pisou do diskuzi a nikdo by na ty nesmysly nepoukazoval, za me to co delaji, je skodlivy a tento vikend jsem mel chut a silu na to poukazat i ja 🙂
ale no … já osobně a určitě nejen já bych grafickou kartu, která „hřeje“ přes 90° nebral ani zdarma, otázka je, jak často se na takovou teplotu dostává, jestli ne jen při „futuremark“ a jsem zase u těch benchmarků, které s reálným provozem mají společného jen málo … tady se často píše v intencích, že když vyjde nějaká herní „pecka“, 99% hráčů běží pro nový hardware. Realita je ale určitě jiná … většina hráčů stabilně hraje MMO a u těch ve velké většině případů stačí 4 jádro od kterékoliv firmy … pokud vynechám multibox a další vychytávky.
a ano, souhlasím s tím, že odrazovat kohokoliv od koupi nového Ryzenu s tím, že je to nějaký křáp, a přináší jen problémy, je hloupost …
gogo: jestli me vyjde cas, tak se ti mrknu vecer na rozdily mezi teplotou cipu a maximalni namerenou, tyto senzory i kdyz ne tak presny ma uz Vega a nechci kecat, ale jestli si pamatuju dobre, rozdil je 20-30 stupnu … ale overim to a pak kdyztak potvrdim nebo vyvratim … me jede na cca 64-68 stupnu, ale to cidlo ukazuje vic, driv ty mereni proste nebyla, takze oni proste vubec nevi, ze kdyz jim to ukazuje 70 a kdyby ty cidla tam meli, tak budou na stejnych hodnotach, akorat je tam nemaj, takze to jakoby nevi a jakoby to je u nich jiny, ve skutecnosti je to stejny …
gogo: tak tu pro tebe mam vysledky, pustil jsem MSI-Kombustor benchmark 4k … 2368 bodu, 39fps , maximalni teplota chipu 61 stupnu, maximalni teplota cidel 90 stupnu … takze 30 stupnu rozdilu to dela, takze v klidu, se 70 stupni je cip uplne v klidku … navic to cidlo tam je, ze i kdyby mel vic, tak to proste zpomaly, ale dokud to jede v ramci parametru, tak to zere co to jde 🙂
zajimavy, ten kombustor jede v opengl rychleji nez pod vulkanem 😀 41 vs 39 fps
hmm a na hernim profilu stejnej test 59 fps … asi zustanu u nej, ta casove omezena editace je des
A nebo Ti vůbec nenajede přeci. (a pak ze 3 dnů udělají 14 a pod. přitom jeden den jsem to v noci poskládal a zapnul a potom v neděli to v noci nainstaloval a nastavil) Právě proto je velmi snadno zesměšním tím, že tu dávám osobní důkazy toho jak tu plácají nesmysly a jak hloupí ve skutečnosti jsou… Prostě jsou neznalí nerozumí pořádně ničemu ale vědí, že AMD je fuj. K jejich smůle já osobně na problémy nenarazil. Bratránek šel vlastní cestou a vzal si ASUS TUF X570. Ne že by to nejelo, ale BIOS evidentně ještě není odladěný, protože měl vysoké teploty jak na desce tak na CPU R5 3600. Nyní má odzkoušený a ověřený MSI B450 TOMAHAWK a teploty jsou OK. Mi se osvědčily desky X470 ROG F GAMING pravda na R5 3600 je to jak jít s kanonem na vrabčáky. Ten B450 TOMAHAWK bohatě stačí i na OC. Kamarád ho má taky a má stejné výsledky jako já.
ale na 45°C na 4444MHz nemáš… v 24°C místnosti. LOL
jj ja za posledni dva roky stavel ctyri AMD stroje a nesetkal jsem se s jinymy, resp setkal se stejnymy problemy jako u Intelu, i jsem tam mel flashovani biosu, pac jsem potreboval 2400g dostat na B350, ale to bude asi tim, ze si pocitace skladam uz od dob Athlonu … jedinej hotovej bylo pouze prvni PC s 486 🙂 a protoze jsou to moje prachy, tak dbam na to aby to jelo a pokud nevim, necham si poradit nebo hledam, neschovavam svoji neschopnost za produkty nejake firmy
Ja jsem stavel 2 Ryzeny, oba jeste na prvni generaci. Tradicne jsem pockal par mesicu, nez to trochu dozraje, a uplne normalni bezproblemova instalace. Vyjma trochu vice prace s Win7. Za ty penize jsou to suprovni platformy at pro bezne domaci usery, tak pro nadsence, kteri nechteji zbytecne preplacet za Intel.
@Mittar
K tomu upgrade. Mám ještě R7 1700@4GHz tam se na upgrade ještě čeká. Před pár dny jsem tu ukazoval funkční sestavu s 3700X. Prostě až to bude výhodné, tak zas upgrade provedu… Třeba na 3900 to se uvidí.
Pamatuji podobný časy. S tím že první PC mi skládali bylo to Pentium 166MMX a grafika Matrox Mystique. Vše po tom jsem si už skládal sám. Ostatně mi už bylo 40 takže fakt něco pamatuji. Co tu Psal Tynyt, tak ten se v PC hrabe ještě o něco déle. Takže mu může být cca 45-50. Úžasné byly časy, kdy se taktovalo ještě za pomoci Jumperů. To člověk fakt Musel vědět co dělá.
Tombo, zacházíš daleko … i když u tebe, co je to daleko … chvástáš se, jaká jsi špička v angličtině, přitom jsi hlupák první třídy i když možná anglicky mluvící … když jsem u těch cozojazyčních webů, každé zavčasráno, mkdy ty ještě netušíš, co bude za den, projdu postupně diit, wccftech, tomshardware, guru3d, videocardz a pak v 6:00 po upozornění v mailu svethardware, pak jdu teprve sem a koukám, jaký bluff jsi zase napsal … k tomu všemu nepotřebuji tvoje idiotské komenty typu „jen já tady umím anglicky, inteláci jsou analfabeti“ …
on jeste nekdo chodi na diit? 😀
já si rád přečtu, jaké „novinky“ Souček přináší 🙂
jj jsem tam měsíc nic nekomentul, pak jsem napsal jeden komentář a celý to tam zaspamovali antiCrhovští, jsem absolutně nechápal.
četl jsem 😀
to bude tim, ze vetsina asi taky obstastnuje vice webu 🙂 to ze na mesic vynechas diit treba pro me nic nemeni, pac te stejne vidim tu, nebo na svetu nebo na pct nebo zive, co ja vim … je i mozny, ze nekdy narazim na neco z jinyho webu protoze jeste si pamatovat kde to bylo psany, to uz bych asi nedal
Nic proti Jarouši, ale ty ať napíšeš kamkoliv, tak máš hned -20 minusek, to asi nebude náhodička, nemyslíš? 😀
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/breclavsko-studna-boj-zivot-smrt-zachranari-bagr.A190803_225530_brno-zpravy_fort/diskuse?vlakno=97109147
😀
Crha má zřejmě času dost na prolejzání různých serverů a trousení svých „mouder.“
Už se zaobírám myšlenkou, že „Crha, IT Goro, bílý pes, ztracený v IT“ je projektík nějakého uměleckého spolku jako 100hoven.
Hele Gogole, Vetsinou na tvoje, ani Crhovy komentare nereaguji, protoze neni na co. Na hloupost se reagovat neda. Az nebudes neustale rypat a komentovat hovadiny, ktere nemaji s danym clankem a jinymi vecmi nic spolecneho, tak mozna s tebou zacne byt, mozna nekdy, nejaka diskuse.
Jinak mi je Intel, stejne jako AMD ukradene. To je ale neco, co lidi jako ty a dalsi nechapou. Ja si vybitram podle potreby a pomeru vykon cena. To ze komentuje jedince jako Hnizdo, Maudit a jine je proto, ze pisou lzi. Samozrejme v jejich oci pisi to jedine spravne :)) Kdyz mi Intel nabidne lepsi pomer vykon/cena a nebude to zbytecne derave jak emental, nemam problem kupovat Intel. Neco co fanatici ruznych kategorii nechapou..
Denně si tu svědkem, že zde své pošramocené ego nevyléčíš, proč v tom pokračuješ? Promluv si s psychologem, vážně!
Dneska už neletí hlupák, pitomec, dneska je to stach…
ja myslim, ze hlupak je hlavne ten, kdo nechape smysl komentare a povysuje svoji oblibenou znacku nade vse. Jeste vetsi hlupak je ten, kdo si vybere nekoho jako je Stach, taha to do vsech diskusi a jeste podle toho komentuje ostatni, protoze na vic nema.
Jinak pro tvou informaci..byt pro mne recenze DDwordlu nejsou moc zajimave a nesouhlasim s nekterymi vecmi, ktere pise jak hodnoti nektere produkty, zvlaste Intelu a NV, tak je to clovek, ktery aspon dokazal v zivote mit a udrzet funkcni web. Coz je jeho vlastni bussines.
To je vetsinou vic, nez to co dokazou nekteri z jeho super hlasitych kritiku (ne vsichni samozrejme) jen za to, ze maji urazene ego, protoze tam dostali banana. Uprimne, kdyz vidim, kolik pitomcu se roji tady, tak se nedivim, ze nekteri ty banany dostali. Ja bych jim je s klidnym svedomym dal taky 😛
tombostacho odhalen….
tak vitej v mem fanklubu budulinku :))
Budes v dobre spolecnosti, jako treba Crha, Maudit a dalsi :))
a bydli po triceti porad u maminky
umění není cenzurovat, banovat … ale co bych chtěl právě od tebe, že …Zlatý Honza Olšan. ..
nojo gogo, ale moderovany diskuze uz jsou skoro vsude … internet uz davno neni akademicka platforma, jak byly jen pocitace jeste to trosku slo, ale co na internet muze kazdej kdo rozezna telefon od lopaty se vsechno tak zvrhlo, to bys musel byt svatej kdyz vidis, ze nekteri ani nechodi diskutovat, proste jen copypastujou vsude ty svy rozumy bez nahledu jestli to vubec je rozumny 🙂
ale jo, akorát je to už hodně dávno, co tenhle chlapeček diskutoval …
Diskuzi jsem promazal od většiny (doufám) off topicu. Komentujte k věci, neurážejte a nebude třeba nic moderovat.
Crha ode mě dostal BAN za celoživotní dílo.
Tak ne že bych se Crhy zastával, ale dát někomu „BAN za celoživotní dílo“ je dost mimo IMHO. Pokud jste se „Rozhodli jsme se zpřísnit dohled nad diskusemi“.
To je jako kdyby někdo jezdil v Rakousku celý život s 0.5 promile a všichni kolem to věděli, pak by přišel nový zákon s nulovou tolerancí, borca by zastavili, naměřili 0.000nic a řekli, že mu berou papíry, že celý život jezdil pod vlivem.
Samozřejmě je otázka, zda by ho Crha nedostal co nevidět, ale to je kdyby.
S Crhou byl dlouhodobý problém a řešili jsme jeho ban snad několik týdnů. Ne že by byl v diskuzích vyloženě neslušný, ale ten jeho trolling vždycky spustil dlouhé vlákno nesmyslných příspěvků. V poslední době začal e-maily obtěžovat vedení našeho vydavatelství, což byla poslední kapka. A když jsem mu dal ban, tak mi poslal výhrůžný e-mail „že si mě najde“. Ne, takový člověk tady nemá co dělat.
Ok, pokud je to takto.
Výborně pánové, dobrá práce. Takže tomba, azznohu a ostatní, co tu roky nejsprostším způsobem útočili na ostatní, lhali, napadali, pomlouvali a vulgárně nadávali, vytvářeli megatunové thready plné splašků, ty si tu necháte. Tito lidé tu mají co dělat.
A také v tom vesele pokračují.
No, taková je dneska doba.
Crhu vysvětlil Lukáš, jinak viz můj komntář níž, další bany „za hádavost“ nebo jak to říct byly zvažovány, ale jak už bylo řečeno by to bylo hodně náhle a doufáme, že se situace uklidní i bez toho.
V tom dalším flamu, co byl minulý týden, se například o dost víc mazalo, včetně lidí, kteří jak říkáte vám osobně vadí (ale je třeba rozlišovat mezi obecnou agresivitou/neslušností a tím, kdy vadí hlavně fandění opačné straně. Moderace může postihovat to první, ne to druhé).
nevsiml jsem si, ze by se crha podobnych klani zucastnil predtim, nez jste jak rikate, 14 dni resili jeho ban. narozdil od jedincu, kteri se tu pravidelne nachazi slovy klasika 4km za hranici prijatelneho chovani a stale zrychluji.
Ban Crhy jsme neřešili 14 dní, ten přišel zčistajasna…
Mě třeba Crha nějak nevadil, a určitě nedělal takový ty nejhorší hádky, spíš možná trošku případ „Ládík“. On jeho ban přišel v době onoho flamu jenom shodou okolností, to co tam proběhlo se asi mohlo stát v podstatě kdykoliv a byla to separátní věc.
Přímo za takový ty neuctivý a rozvláčný hádky (nebo takový ty ujetí do větších sprosťáren), co tu u nás jsou problémem, nedostal ještě ban nikdo.
tak to jsem zrejme nepochopil vetu „S Crhou byl dlouhodobý problém a řešili jsme jeho ban snad několik týdnů. „
Hmmm, tak to už jsem buď zapomněl, nebo to šlo mimo mě.
Ale ten konkrétní impulz, který k tomu nakonec vedl, tak ten byl fakt okamžitý.
Já ten bezprostřední důvod nechci rozpitvávat, protože to byla soukromá komunikace, čili důvěrná věc a tudíž o tom nechci mluvit veřejně, plus jsem to už sám viděl jenom zprostředkovaně.
Rozhodli jsme se zpřísnit dohled nad diskusemi.
Zatím ještě víc banů nepadlo, aby to nebylo náhle a bez varování, ale zvažují se. V téhle diskusi sice nebylo moc příspěvků, které by byly samy o sobě 100% za hranou a mazali bychom je vždycky, ale rozmnožily se osobní útoky, které tu byly opakované a oboustranné. Protože takové přestřelky nechceme, tak upozorňuju, že to v budoucnu může vést k banům.
Nebudu jmenovat, ale asi víte, komu z vás tu ujely/ujíždí nervy, tak to příště nedělejte. Ono se nad tím dalo zavírat oko, když to bylo ojedinělé, ale když se tím spustí v komentářích série, tak se stane problematickým i relativně nesprosté zaútočení. Takže si prosím odpusťte i hlupáky, blbce, pacienty a tak.
Konečně!!!
Díky bohu, díky redakci,
od půlky tohohle diskuzního toaleťáku jsem si říkal, že to je fakt ostuda. Chodím sem méně často než dříve právě kvůli stavu diskuzí. Tak si mne zase třeba časem získáte, pokud se to skutečně zlepší.
Chlapi ať si každý koupí co chce, já si třeba nedávno pořídil Asus Prime Z390-P+i5-9600K kombo, mohl jsem podpořit AMD, ale děkuji nechci ať jsem klidně pro někoho hlupák, je mi to fuk, je léto a já všechny v 3,14či mám :)))
A kde mám koment ??
Já jsem to preventivně smazal, ať zase nezačíná nanovo to, co se tu už jednou mazalo.
Pánové, bez těch osobních útoků prosím.