AMD prý před vydáním zlevní Radeony Navi. Cena RX 5700 i RX 5700 XT klesne o 30/50 $

178
AMD Radeon Navi RX 5700 XT 1600

V neděli (respektive potom v pondělí) se mají začít prodávat Radeon RX 5700 a RX 5700 XT, tedy první grafiky AMD generace Navi s novou architekturou RDNA. Firma je představila v docela velkém předstihu už 10. června. S to nezvykle včetně cen, které se jinak často pilují až na poslední chvíli. Ovšem právě to se prý přesto stalo. Pravděpodobně v reakci na vydání GeForce RTX 2070 Super a RTX 2060 Super od Nvidie totiž prý budou ceny nakonec sníženy proti tomu, co firma prezentovala.

Web VideoCardz, který je dlouhodobě nejlepším zdrojem neoficiálních informací k chystaným GPU, dnes vydal zprávu, podle níž AMD chystá snížení původně oznámených cen. Z počátku ještě neměl potvrzeno, jaké částky to bude znamenat, ale v průběhu dne pak byl článek aktualizován i o konkrétní ceny. Podle VideoCardz se je podařilo ověřit nezávisle ze dvou zdrojů. Mohlo by to tedy už být relativně „zaručené“, ale pořád jde jen o neoficiální zvěst, takže pořád asi počítejte s nějakou rezervou.

 

RX 5700 XT jako RTX 2060 Super

Podle těchto informací má být Radeon RX 5700 XT zlevněn, respektive se začne prodávat za 399 dolarů, o padesátku níž, než měl stát původně. U nás s DPH by tedy měl stát asi 10 900 Kč. Oficiální cena tím pádem bude stejná jako za GeForce RTX 2060 Super, takže poměr cena/výkon tím bude mezi Navi a refreshem Turingu snadno porovnatelný.

O stejných 50 dolarů bude snížená i cena speciální verze Anniversary Edition (která má o něco vyšší takty GPU, takže ji lze chápat jako separátní vyšší model, nebo jako kartu s továrním přetaktováním). Ta má stát 449 dolarů (12 300 Kč) místo původních 499, takže bude cca o 10 % levnější než GeForce RTX 2070 Super Nvidie.

Galerie: AMD Radeon RX 5700 XT 50Th Anniversary Edition


Levnější Navi bude stát jako RTX 2060

Levnější Radeon RX 5700 bude z původně oznámených 379 $ zlevněn o něco míň, na 349 $, neboli s DPH něco málo přes 9500 Kč. Tím pádem by ale měl stát stejně jako GeForce RTX 2060 (ne-Super/Normal), takže zde opět bude přímá konfrontace na stejné ceně. Tedy alespoň teoreticky, reálné částky můžou trochu divergovat a různé nereferenční karty také mohou mít trošku jiné ceny.

AMD Radeon Navi RX 5700 prezentace 22
Specifikace grafik AMD Radeon Navi RX 5700 XT a RX 5700

Podle VideoCardz jsou tyto nové ceny zatím pod NDA, které by ale mohlo skončit už zítra (6. července). Takže potvrzení slev by mohlo přijít ještě před publikováním recenzí v neděli. Pokud se snížení cen vyplní, měly by tím pádem každopádně Radeony být o něco atraktivnější než předtím. Momentálně to vypadá, že by mohly mít při stejné ceně o kapku vyšší výkon (v průměru), ovšem zase ne podporu ray tracingu. S verdiktem bude ale třeba počkat na recenze. Určité minus dále je, že zřejmě ještě nějakou dobu potrvá, než budou k mání nereferenční verze.

Aktualizováno (6. 7. 2019):

Výše uvedené snížené ceny jsou už i oficiálně potvrzené přímo od AMD (tiskovou zprávou i na sociálních účtech), tato novinka je tedy už hotová věc.

Galerie: Referenční karta AMD Radeon RX 5700 XT


AMD prý před vydáním zlevní Radeony Navi. Cena RX 5700 i RX 5700 XT klesne o 30/50 $
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

178 KOMENTÁŘE

        • RVII jsem moc nesledoval, ale pokud si matně vzpomínám tak ta karta žere jak tank + s tím spojená hlučnost.
          Provozní vlastnosti byl doposud zásadní nedostatek Radeonů. Pokud se jim tohle podaří napravit, tak je to první krok. Druhým nedostatkem je referenční provedení a pozdní uvedení nereferencí.
          Samozřejmě řeč je pouze o mainstreamu, v highendu nemá AMD čím konkurovat.

          • tak ja ti to reknu, v nemecku dle mindfactory se nejprodavanejsi model RVII prodava cca 7x hur jak nejprodavanejsi model 2080, prestoze je o 100E levnejsi, a zaroven je levnejsi nez vsechny dostupne 2080ky. dokonce se prodava 3x hur jak 2080Ti, ktera je 2x drazsi a nikdo ji nemuze narknout z toho, ze Ti nezerou nebo ze jsou nejak ultratiche.

            • A to tě jako překvapilo nebo jak? 😀 Vždyť ti to tu píšu, že ta karta nestojí za nic, tak proč by ji někdo kupoval?

            • Aznohh 6.7.2019 at 18:18 no a co, mas dojem ze spotreba je v tomto segmentu neco co je zasadnim rozhodovacim faktorem pro vetsinu zakazniku? srsly?

              tombomino 6.7.2019 at 18:48 pls ty uz dneska radsi nic nepis. vyspi se z toho zklamani, a pak si precti jeste jednou vsechno co jsem napsal, ono ti to snad potom docvakne.

            • Hnizdile, mel by jsi se snazit trosku vic..kdyz uz potrbeujes michat v te pomatene mysli neco jako Veka 7 a 5700 a poukazovat, ze Veka 7 ma aspon vetsi pameti,i kdyz jsou to uplne jine kategorioe karet..tak zkus zacit u sebe a zkus zacit nejlepe psychologem..

            • Lol, tak 10 let tu NV fans argumentují (zcela oprávněně), jak AMD žere a topí, že je to super přímotop na zimní večery a najednou otočka o stoosmdesát a zničehonic je spotřeba nepodstatná. 😀 😀 Tady se aspoň pěkně ukáže kdo je zarytý fan bez jakéhokoliv nadhledu.

            • muj nahled se nijak nezmenil, pouze jsem narozdil od jinych nikdy nepopiral, ze majoritnimu zakaznikovi je to u zadni casti tela 😉

              opakuji se: mas dojem ze spotreba je v tomto segmentu neco co je zasadnim rozhodovacim faktorem pro vetsinu zakazniku?

              takze znova, mas ten dojem? 😉

            • Nemám žádný dojem, jsem o tom naprosto přesvědčen a vidím to ve svém okolí. I já sám jedu na NV už 10+ let, protože topítko do PC nechci.

            • definuj “sve okoli”. take bych mohl definovat “svoje okoli”, a BFU se v nem nevyskytuji. a pokud ano, nehraji hry na PC.

            • V tom případě je tvoje okolí naprosto nevhodný vzorek pro tuhle analýzu, protože sám píšeš “rozhodovacím faktorem pro většinu zákazníků” a většinový zákazník je práve BFU.
              V mém okolí je mix enthusiastů/BFU a prakticky všichni řeší hlavně spotřebu/teplotu/hluk. Pokud mám dvě karty stejného výkonu a jedna žere o 100W víc, tak logicky upřednostním tu druhou. Co jiného si myslíš že při nákupu grafiky rozhoduje, pokud pominu marketingovou masírku. Snad si nemyslíš že RTX? 😀 😀

            • ty mas dojem, ze enthusiasti jsou jako vhodny reprezentativni vzorek pro prumerneho zakaznika? to snad ne 🙂 zakaznika zajima vykon a cena. az ethusiasti resi dalsi parametry, od toho jsou to enthusiasti.
              samozrejme, ze na prumerneho zakaznika pusobi marketing, na tom stoji dnesni obchod 🙂

            • Vždyť píšu, že v mém okolí je mix. Když jsou dvě karty stejné ceny a výkonu, rozhodují provozní vlastnosti.

  1. Za cenu pod 400€ to bude aj cenovo zaujimavejšie ta 5700XT, konkurencia šupla RTX 2080 za 500€ tak AMD velmi na vyber nemalo, ale my zakaznici sme spokojny určite, my mame radi viac vykonu za menej penazi 😀

  2. Každá zľava dobrá, tu niet čo dodať.

    Uvidíme ale nakoniec reálne ceny v obchodoch a hlavne nereferencie, ceny RTX Super a výkony a môžeme porovnávať.
    Už to ale vyzerá že po zľavách budú RX5700 každopádne výhodnejšie ale je veľká otázka ako veľmi to na nVidiu bude stačiť a ako tie +/- 10% zľavy budú stačiť…

    • Nvidia v tom nieje nevinne, to je jasne 🙂 2070S ma jadro 2080 a vykon 2080. Cena 499 dolarov za 2070S je tiež narez, ked dnes običajne 2070 stoja kolo 650€. Nvidia keby chcela ešte viac zatlačiť na AMD musela by dať jadro RTX2080Ti ako 2070S alebo ešte o 100€ isť s cenou dole. Tak že Nvidia v tom nieje ani nahodou nevinne 😀

  3. “Momentálně to vypadá, že by mohly mít při stejné ceně o kapku vyšší výkon (v průměru), ovšem zase ne podporu ray tracingu.” Jakého raytracingu? Toho co pomocí patchů podporuje po skoro roce od uvedení RTX asi 5 her? 🙂

    Jsem přesvědčen o tom, že RT cores není budoucnost hraní minimálně pro následujících 5 let. V tomto případě budou studia následovat budoucí řešení AMD, které bude spočívat ve využití stávajících výpočetních jednotek + software. A proč? Protože Xbox, PS, Stadia…

    • Take male zamyslenie, čo je vlasne GTX1660Ti? Prišlo až po RTX vie to DX12, je to nova vylepšena architektura GTX čo vie DX12 a kopec ineho, ma to rozmer len 280mm2 s 1500 jadrami so spotrebou cca 75-100W a je len o cca 10% pomalšie ako RTX2060 s rozmerom 450mm2 180W 1900 jadrami.
      Ak si to spočitaš tak prideš na to, že je to buduca architektura Nvidii, ktora cca za 6 mesiacov pride na trh ale na 7nm procese od samsungu a s 3000-5000 vypočetnimi jadrami. Teraz sa to nenapadne odladi ako GTX1660Ti vychytaju softwarove muchy. Tak že je jasne že aj Nvidia serie na tu ptakovinu samostatne RTX.

    • AMD nebude vymýšľať koleso. Bude mať svoju vlastnú implementáciu RT, ale zakrytu štandardnými API. Takže tá istá situácia ako doteraz. Teda vývojári budú používať standardy. RTX je akurát implementácia DXR od NV. Nevidím v tom problém. Hier s RT pribúda a ide aj o veľmi zaujímavé kúsky. Po novom aj nový Dom alebo Cyberpunk. To sú hodné veľké lákadlá pre RT. Zaujímavé ako to niektorí ľudia podceňujú. Najlepši sú takí, čo by si kartu od AMD kúpili kvôli hocijakej hovadine, ale podporou RT pohŕdajú.

      • Však ten standard je DXR který NV karty podporují, například BFV nepoužívá RTX ale DXR. RTX je nadstavba DXR

        A ano her bude přibývat a příští rok nás čeká asi nejpodstatnější titul – Cyberpunk 2077

  4. Ano máte naprostou pravdu, hned jak řada AMD 5700 byla oznámena, hodil jsem mou 2080Ti do kýble a objednávám trhač asfaltu s nejlepšími technologiemi, RTXE, CCQE, FAREE, a CDXE, na toto už podle mě Nvidia odpověď nenajde.

      • zlepseni ryzenu2 oproti predchozi genraci je zrejme. Kdo neprohloupil a pockal, tak vyhral. Teda vyhral 8700K.
        Mimochodem, highend R2 se o misto pere predevsim s 8600K a 9600K, jak se zda, to ted budou bestsellery, zvlast jestli intel po tomhle opravdu zlevni.

        • Hnizdile mas tam namerene pouze 4 hry. U tech 4 her je fps prumer 3900x o 8% nizsi nez 9900k v komickem 720p. 3700x nemlich to stejne. Takze v 1080p to bude temer nula a bude zalezet na skladbe her, ktere budou merene.
          jinymi slovy plichta.

          • lol, najednou jsme u starych dobrych prumeru, a 8% jprumeru je plichta XD a to bylo vriskotu, jak jsou prumery k nicemu. oba vime, ze v cpu bound pasazich to bude vypadat presne takto. vzdy to tak bylo a bude, bez ohledu na rozliseni.

            no nevadi stara korouhvicko, faktem zustava, ze nove nejsilnejsi ryzeny jsou ve hrach prumerne na urovni 9600K a 8700K – a bude velmi zajimave sledovat proti nim 3600x. porad je to znacny skok oproti 1xxx a 2xxx, ale zazrak se nekona.

            • “ze v cpu bound pasazich to bude vypadat presne takto. vzdy to tak bylo a bude, bez ohledu na rozliseni.”
              .. tak pokud jsi chtel pobavit, tak dopbry. Koukam, ze Hnizdo bude mit nove rozliseni 720p 🙂

              Co kdybychom hnizdile pockali na test vice jak 4 her, a minimalne v 1080p roziliseni, co, to by neslo?

            • Víš jak.. Intel fans tvrdí, že Cinebench není real life test, ale hry hrajou zásadně v 720p. 😀

            • nikoliv. v 720p se testuje, aby bylo lepe a spolehlive videt, jak se to bude v tom vasem reallife chovat, kdyz dojde na cpu narocnou scenu nebo hru. chlapci chlapci, proc to asi vsichni testuji ze. bylo by snazsi vsechno testovat se zajistenym gpu limitem. ktery ovsem bude platit treba jen pul roku.
              ale to vy vsechno vite, protoze tyhle argumenty znate apouzivate take, ovsem jenom tam kdyz se vam to hodi.

            • Tak mně testy 720p nevadí, beru je jako měřítko toho jak moc je to cpu future-proof, když ho chce mít někdo na dýl, tak jestli mu to nebude limitovat grafiku ob několik generací, která bude výkonově někde jinde a bude mít vyšší požadavky na cpu. Ale zároveň jsou dobré i testy v rozlišení ve kterým skutečně hraju, tedy pro mě třeba 1440p. Jedno bez druhýho tak nějak postrádá smysl.

            • “chlapci chlapci, proc to asi vsichni testuji ze”
              .. opet si pobavil. Spousta magazinu 720p vubec netestuje a s tvym “real life”, to bude asi podobne jako s tvou anglictinou..ta je taky ‘real’ jen nikdo nevi ceho..

            • 2trombo: chlapce, pochipitelne ne vsichni vyhradne 720p. ale 1080p je pritomne vzdy, obvykle s kartami tridy Ti nebo Titan. tam uz takovy rozdil mezi 720 a 1080 neni, ze 😀 ale chapu ze chytat se podobnych pitomosti je ted to jedine, co ti po splasknuti R2 bubliny zbyva. uc se od azznohy, dneska tady mluvi povetsinou tak rozumne, az si rikam, jestli mu crha nehacknul ucet.

            • Nevím Hnízdo, ale mluvit o splasknutí bubliny, ve chvíli kdy je zřejmé, že 3700X navýšil výkon oproti 2700X o 20-30% zavání těžkým fanboystvím. 🙂

            • Opravu Hnizdile..o jake bublince mluvis? Kdyz bych chtel byt takovy pitomec jako ty, tak napisu pripsevek typu… Ryzen porazi 9900k v 720p 9900k o 8%..protoze to je vysledek v AOC, kde je ryzen rychlejsi. Takze ten tvuj hloupoucky komentar o tom, ze si vypomaham “prumerem”, kde je to naopak o 8% ve prospech 9900k..to je vyplod choreho mozku jako jsi ty.
              Zbytek je uz v ramci tradice..ztrata casu s nemocnym pitomcem jako jsi ty..

            • Tady odkaz na dsogaming
              V polovine testu byl 3900x rychlejsi nez 9900k a v polovine byl pomalejsi, takze remiza a to je nerealsticke 720p

              “In Rise of the Tomb Raider, the AMD Ryzen 9 3900X was slower by 8%, in Wolfenstein 2 by 4% and in Far Cry 5 by 16%. Do note that Far Cry 5 is mainly single-threaded, something that could explain this performance difference.
              On the other hand, AMD’s upcoming gaming CPU was faster in Assassin’s Creed Origins by 3%, in Cities: Skylines by 4% and in Kingdom Come: Deliverance by 9%. It’s also worth noting that while the average framerate is higher on the Intel Core i9 9900K, the minimum framerate for Wolfenstein 2 is higher on the AMD Ryzen 9 3900X.”
              What this ultimately means is that, according to these first leaked benchmarks, AMD’s Ryzen 9 3900X shines in games that are heavily multi-threaded, and offers a better/faster gaming experience than Intel’s high-end gaming CPU.

              Hnizdile jeste jednou, o jake bubline to mluvis pomatence? Nepotis ty se uz nahodou..

            • To jsi si zase hezky nabehl Hnizdile..:))
              Treba ze je tam rozdil pro AVG 4.1% mezi entry level cpu 3600 za 5k a hernich TOP modelem 8700k Intelu za 11k v tom testu to jsi tam nevidel?
              “I w gruncie rzeczy tak właśnie się stało, aczkolwiek w ogólnym rozrachunku w produkcjach branży rozrywkowej niewielką przewagę zachował Core i7-8700K, wyprzedzając na ustawieniach fabrycznych Ryzena 5 3600 o około 4,1%.”…

              Tomu rikam katastrofa :))
              Proste Hnizdil.. ty musis byt opravdu uz zoufaly ..

            • Trombozo klidek, jedinej kdo tu mluvi o nejake katastrofe jsi ty 🙂 Ja psal, ze zazrak se nekona.
              A ten tvuj highend intel 8700K je dva roky starej, tak se trochu prober 🙂

            • V poradku ptaku, Ja sice nikde o katastrofe nemluvim, ale to nevadi. Aspon lzes porad stejne a konstantne.Zbytek diskuse jsi tady rozdmychaval ty ve snaze vyvolat dojem, ze ta CPU budou tradicne stat za … ostatne jako vse od AMD ve tve fanaticke hlave.
              Kazdy kdo nema fanatismem zastreny rozum jako ty a tobe podobni, tak se musi zakonite tesit z toho, ze 2 roky stary high-end dostane za cenu pekneho mainstreamu, kde v tuto dobu existuji jen “2-3” CPU, ktera jsou v gamingu jeste rychlejsi. Tohle samozrejme nelze ocekavat od Tebe..

            • “tombomino 7.7.2019 at 13:32 Tomu rikam katastrofa :))”
              ..Tak hnizdile, kdo ti muze za to ze jsi tak blbej, ze nechapes co to v tom kontextu ani znamena…se mi nechce verit, ze mas inteligenci chapani textu, tak na urovni zvlastni skoly..

              Ale jinak muzes vydechnout, 9900k obhajil post nejrychlejsiho herniho CPU :))

            • Tak o zázracích a bublinách tu píše jedině Hnízdo. Že ve hrách zůstane Intel absolutním králem (i když s výrazně menším náskokem) jsem tu psal mnohokrát a chladil hlavy fanboys.

              Aznohh 11.6.2019 at 0:05
              Vysoce nepravděpodobné…
              Ale Ryzen asi solidně stáhne náskok a jeho výhodnost se tak opět zvedne.
              https://www.cnews.cz/intel-marketingova-reakce-na-amd-ryzen-3000-e3-2019#comment-212173

              Spíš mi přijde, že je Hnízdo vysoce trignutý tím, jak nový Ryzen masivně stáhl v singlu náskok Intelu.

            • @Aznoch
              Suprovni CPU. 3600 vypada na noveho mainstreamoveho kinga, 3700x vypada na nejlepsi pomer vykon/cena v 8 jadrech a obecne herni CPU, ktere zaostava nekde okolo 5-8% v prumeru za 9900k, podle review co jsem videl. 3900x je pracovni beast, ktery momentalne nema sobe rovneho. 3800x bude podle mne dost neprodejny za tu cenu.
              Intelu zbyl uz jen de-facto uplny hracsky TOP end ve forme 9700k a 9900k a pak moznost OC u fandu, kteri se tomu venuji.

            • Azznoho, mam byt jako trignuty tim, ze se amd dohrabalo s druhou generaci nove architektury na novem a jeste ne vlastnim 7nm procesu na uroven skykale z roku 2015 a uarch z roku 2008 na 14nm procesu? Mne osobne, pokud mam vyjadrit nejaky vlastni bias, mi to prijde hodne smutny.

            • Naopak já zase vidím, že s každou další generací Ryzenu se ty rozevřené nůžky stahují více a více. Kdy by si to před pár lety pomyslel, že Intel takhle usne a začne roky přešlapovat na místě. No tím líp pro zákazníka, že se nám srovná konkurence. Sám mám 8700K na 4.7GHz allcore a asi mi ještě nějakej rok vydrží, ale kdybych kupoval teď, tak jdu jednoznačně do Ryzenu.

            • v dobe Athlonu by si take nikdo nepomyslel, ze amd nebude dest let schopna prijit s konkurenceschpnym produktem. shit happens. jednou ses dole, jindy…

            • V AC to neni jadrama, ale velkou cache. Tyhle hry tak reaguji od i7-6700K se 128MB eDram.

    • A zase ta spotřeba … AMD 3700X má průměrnou spotřebu o 5% vyšší než sestava s Intel 9700K, procesorem s TDP 95W. A přitom by mělo mít AMD TDP 65W. Znát to ale není.
      9700K mělo průměrnou spotřebu sestavy 260W
      3700X mělo průměrnou spotřebu sestavy 249W

        • Tomuto 1 testu se můžu leda tak zasmát. Jak typické asi je, že si někdo koupí nejnovější cpu, aby hrál v 1280×720? Chápu, že fanoušci intelu už hekají vzrušením, jací jsou to v AMD patlalové.

            • Tak pokud to zajímá je, ať si to měří třeba na Win 3.1 v SVGA režimu, ale neotravují tím uživatele, pro který podobný test nemá téměř žádnou hodnotu.

            • Proč by nemělo? Vždyť se tu psalo že X570 žere jako tank a musí mít aktivní chlazení.
              TDP údaj je dnes dost o ničem, ten se počítá snad na základní frekvenci nebo jak. Pokud už chceš debatovat o spotřebě, tak bys měl spíš poukázat na to, že 3700X, žere víc než 2700X.

            • Vis prdlajs, protoze to je nejake jedno mereni. Hodis tam jinou zatez, jinou hru, jinou desku..a budes mit uplne jine vysledky. Krome toho 3700x je v MT podstatne rychlejsi CPU nez 9700k, takze pro nekoho, kdo bude treba streamovat, enkodovat, delat narocnejsi veci ma podstatnou vyhodu i pres ‘mozna’ malinko vyssi hypotetickou spotrebu z jednoho testu.

            • s tim streamem opatrne, nedavno tu byl test, kdy vychazely testy s OBS s 9900k podstatne lip, nez s 2700k.

            • Je to průměr za několik her. Rovné podmínky pro všechny a novinka od AMD dopadla hůře. To je výsledek testu.

              Můžeš napsat tisíc slov, ale čísla nezměníš.

            • Oldass proč tu lžeš? Není to průměr za několik her jak tvrdíš. Naopak ve hrách má o cca 15W nižší spotřebu ten 3700X.

              To co jsi tu uvedl je průměr spotřeby mixu her a výpočetních úloh, což samozřejmě nemá žádnou vypovídací hodnotu. Protože když ti cpu žere při výpočtu o 10% víc, ale úlohu spočítá o 30% rychleji, ve finále jsi ušetřil.

            • oldas: 15W? No to není žádná tragédie, když tu jdou o Intelu báchorky o tom jak žerou, natož když se taktují a nové ryzeny budou fungovat na vzduch

        • Hele, aby si z tech 12W rozdilu nezpotil..
          To ze spotreba sestavy je treba zavisla na pouzite desce, to ti evidentne vubec nedochazi. Resit nekde plus minus 10-20-30…W rozdil ve spotrebach cele sestavy, pokud to neni v Idle, kde ten pocitac jede 24h je pitomost.
          Resis hovadiny a unikaji ti daleko dulezitejsi pointy.

            • Nevim, jake zazraky cekas?
              Zopakuji ti to jeste jednou..resis blbosti a nerozumis tomu, viz tvoje udavana “spotreba”, kde spotreba pri hrani byla mensi, v MT aplikacich pak samozrejme vetsi, protoze 9700k nema HT a ma pak postatne mensi vykon, ktery se promita i do nizsi spotreby v zatezi.

            • tombo, v podstatě máš pravdu, ale tvrdit, že “menší výkon se promítá do nižší spotřeby” 😀 no, nevím, nechceš si to opravit?

            • Samozrejme, ze v tomto pripade se nizsi vykon promita do nizsi spotreby. SMT (HT) ti umoznuje vyuzit rezervy jadra, pridanim drujeho threadu. Kdyz to jadro se zapnutym HT a 2 thready je vice vyuzito, musi zakonite cucat i vic energie oproti kdyz to stejne jadro nejede naplno jen jednim threadem.

            • tak AMD fans čekají 65W spotřeby max tam kde je TDP 65W a 105W u 8-12 core CPUček… ale tak nízkou spotřebu mít určitě nebudou

            • Minimálně od Ryzenu 2000 už TDP není maximální spotřeba. Je to cca podobné jako u Intelu, tj. TDP je spotřeba při základních taktech nebo respektive minimální požadavek na chladič. Když chladič nezvládne víc, tak turbo nepustí CPU na vyšší frekvence, ale pořád by to mělo fungovat a uchladit se.
              Ale když to chlazení dovoluje, tak procák může jít se spotřebou výš. Ovšem zdá se, že maximum je na pevno definované (u Intelu mi přijde, že není?). Pro nepřetaktované procesory se 105W TDP je u generace 2000 maximální strop spotřeby (za předpokladu, že chladič stíhá) podle Hallocka z AMD hodnota 142 W.
              Tak uvidíme, jestli to bude i u generace 3000. Asi by to chtělo počkat na výsledky, kde bude měřené čistě CPU nebo 12V větev, protože to číslo v PCGamesHardware je celá sestava a vychází to hodně divně, třeba R7 2700X tam má podezřele nízkou spotřebu i když při pořádném zatížení všech jader by taky měl v nejvýhřevnějších benchmarcích brát až těch 142 W.

      • tak spotřebě kolem TDP snad nikdo rozumný nevěřil, možná v base taktech, když se to přetaktuje tak to bude brutální, ono vlasntě ty X CPUčka defaultně přetaktovávají… takže…

  5. Viděl bych to tak, že v AMD věděli, že se jim Nvidia jako obvykle pokusí vypálit rybník – proto ohlásili výjimečně ceny předem a to ceny úmyslně vyšší. Takže teď, pokud tedy je to pravda s tou “slevou”, budou karty od Nvidie předražené – nebo bude muset Nvidia zlevnit taky. V každém případě z toho radost mít nebude.

      • Jasně, AMD je v pozici, kdy může nahazovat konkurenci udičky a pak jim vypalovat rybníky. Navíc když nemají žádný marketing, jak tady pořád slyšíme.
        Prostě to zkusili a čekali, zda to Nvidia nechá být a nebo jak zareaguje. Zareagovala a tak zareagovali zase oni. Nic víc, nic méně. Žádné senzace bych v tom neviděl.

        • O žádné senzaci taky nebyla řeč, pouhé konstatování faktů. Měl bys přestat chodit na DDebilní web, protože ti z něho už trochu hrabe..
          AMD udělalo to co muselo, nahodilo přepálenou cenu a předpokládalo, že NV podle toho nastaví ceny Super. Teď AMD snížilo na plánovanou cenu a budou doufat, že NV ceny taky nesníží, protože to by bylo AMD v kopru.

            • Ne, neříká to samý.
              GM Radeonu to na twitteru říká jasně “Jebaited”

            • Co rika GM Radeonu je vice k placi nez k smichu, Prece to neberes vazne, ze ne.

            • No můžu ti říct, že GM Radeonu beru rozhodně vážněji než tebe. 🙂

            • @Aznoh..pokud to byl cileny tah, tak se jim to povedlo docela dobre. Cena 5700XT vypada hodne slusne. U te 5700 bych tipnul tak jeste o 20ku dolu, ale to stejne asi prijde. Skoda, ze nemaji aspon jeden model, ktery by sel nekde pod 300.
              JInak pro nekoho, kdo nepropadl RT manii, tak to vyapda na dobry karty a cveny zacinaji byt taky pomalu rozumne.

            • Spiš bych řekl, že tu řešíte hovadiny, protože důležité je, jaké ty karty ve finále budou, nějaká cenotvorba je celkem nepodstatná věc.
              Ale jak tu každý nadával na ty oznámené ceny (včetně amd fans), jak se Honza Olšan diví, že ceny byly známé dlouho předem a teď přiznání GM, že to byla bouda na NV.. najednou to vše dává smysl..

            • akorát že taková “bouda” by byla boudou jen kdyby Nvidia neměla možnost reagovat stejně …takhle se baví usoplená děcka na písku …

      • “Viděl bych to tak, že v AMD věděli, že se jim Nvidia jako obvykle pokusí vypálit rybník – proto ohlásili výjimečně ceny předem a to ceny úmyslně vyšší. ”

        Jako není to úplně nemožné, tvrdí/myslí si to třeba i tenhle týpek: https://twitter.com/killyourfm/status/1147327599728893952

        Teoreticky by to smysl mít mohlo. Je pravda například to, že se tím udělá určitej dobrej mindshare (“slevy!”), i když je to zároveň dost riskantní (nepřející ucho si zase může říct, že “zlevňujou protože je to špatný”). A taky je to o jeden nebo dva (1) únik 2) ofic. potvrzení) články víc v médiích, což se počítá.
        Asi je možné, aby to byla strategie, ale jistě to fakt nemůžeme vědět a asi se to nikdy nedozvíme.

        Vidím tam jinak zmínku, že například při benchmarcích na E3 toho 10. uváděli výsledky proti Founders Edition RTX 2070, ale neřekli to, aby si lidi mysleli, že je to proti referenční a tedy že je výkon nižší. Až snad teď – ale nezaregistroval jsem to, takže nevím jistě*. To by mohlo nasvědčovat, že tam taková “mystifikační” strategie mohla opravdu být.

        * Edit: zdroj je https://www.youtube.com/watch?time_continue=675&v=OY8qvK5XRgA

    • Nejsou předražené. Blowery “nikdo” nechce, chce lepší chlazení a lidi za to připlácí. NV to má v ceně, NV má v ceně RTX… NV má lepší jméno a rozdíl pár desítek USD nehraje roli aby si člověk koupil AMD.

      • To jsou zase výblitky
        – Cenový rozdíl Axial/Radial je minimální – ale Nvidia “to má v ceně” 😀
        – NV má RTX v ceně 😀 sice je to lidem na hov.o a 99% lidí to nepoužívá, ale má to zase v ceně 😀
        – Lepší jméno bohužel NV má, ale taky za to tahá z lidí peníze, až to hezký není. Se Super je teď krásně vidět, že karty RTX mohli prodávat tak o 40% levněji a přitom by pořád vydělávali dost. Jsem rád, že jsem nepodlehl a nepřidal se k ovcím.
        – a teď ta sleva 5700X vypadá naopak velmi dobře a pokud bude mít výkon, jaký se zatím ukazuje, tak si to rád koupím.

      • Kecy. Neznám nikoho s referenční RTX, když nepočítám lidi co na to dali vodníka a ti ten chladič stejně vyhodili. Tady ani není kde referenčku koupit, v obchodě se koupit nedají a na webu NV taky ne, jen 2080Ti. Referenčky jsou u NV naprosto marginální trh.

  6. Čekám na vydání Ryzen 3000 i Radeon 5700 XT, budu stavět nový PC. Rád podpořím AMD, ale zase člověk musí koukat i na konkurenci a v případě jasné výhody nebýt slepý. Minimálně děkuji AMD za opětovné rozhýbání trhu. Pokud pro mé potřeby nabídnou v poměru výkon/cena zajímavou nabídku, jdu do AMD velice rád. Pokud ne, Intel/nVidia to budou řešit. Nicméně konkurence je potřeba.

  7. Opravdu se bavím nad těmi konstrukcemi, jak to všechno AMD plánovalo dopředu. 😀 😀 😀
    Čeho by tím jako asi tak dosáhlo? Pokud bude Nvidia chtít, tak může zase zareagovat Ať chtělo AMD co chtělo.

  8. není divu, vždyť vylepšená GCN5 alias RDNA nenabízí nic “bonusového” – kdyby byly tyhle Radeony mířeny proti Pascal NV tak je to paráda, jenže už je tu Turing a nyní vylepšený. S pokusem o konstrukci vlastního chladiče to skončilo fiaskem tak opět návrat ke krajně neoblíbeným fénům – vždyť si mohli objednat konstrukci třeba u Aseteku se kterým spolupracovali, na procesorech mají chladiče solidní, ale u grafické divize to pořád drhne.
    Prostě v grafikách bohužel pořád šedivá dvojka která si cenou nemůže vyskakovat.
    RT her je sice pořád pomálu ale táhnou a zákazníci na to slyší. Navíc nový Doom bude taky s RT (prý nejpokročilejší implementací) a i tahle hra podpoří mnoho zájemců o grafiku aby šli do RTX.
    Celé to budí dojem že NV kouskem s RT konkurenci pořádně vypekla a marně hledají odpověď. Já jim přeju ať najdou nějaký způsob jak využít svoji výpočetní architekturu i na toto, ale otázka je kdy to bude hotové a taky zda to bude kompatibilní s implementací NV – DXR je MS specifikace takže by to neměl být problém, otázka je jak moc se NV drží specifikace a i tak by se musely vydávat patche pro AMD grafárny….

  9. Mám doma Ryzen 2700 s Nvidií RTX 2060 a neměnil bych. Radeony 5700 vypadají fajn a jsou určitě alternativou. I jako fanda Nvidie a Ray Tracingu musím tohle uznat a konkurence je dobrá věc pro všechny 🙂

  10. Ja jsem tentokrat prisel podekovat.
    Dekuji samozrejme firme AMD.
    A dekuji jeste vic fanouskum AMD, protoze takhle dobrej vtip, jak AMD nastavila ceny zamerne vysoko, aby vypalila snizenim cen rybnik NVidii, to jsem hodne dlouho nic tak srandovniho neslysel.

    • Kdyz jsem jeste delal sveho casu v Ostrave, tak lidem jako jsi ty, jsme rikali “lopaty”.
      Napsat u entry CPU za 5+k ,ktere dorovna TOP hracsky model Intelu za 11k..to muze fakt jen Lopata :))

      • Zapomeň na ceny, které jsou závislé na poměru nabídka/poptávka a porovnávej technologii.
        Oboje je 6ti jádro. 8700K se narodil Q4’17 a Ryzen 3600 Q2’19.
        Mě ten test ukazuje, že AMD tratí dva a více let. Protože s technologií 7nm se po dvou letech dorovnali na dva roky starý Intel 14nm.

        Pro mě to úspěch není. Každý kdo si 8700K koupil (stávalo 8k, to si cíleně zapomněl) udělal moc dobře.

      • A co se týká tvých osobních výpadů. Již mnohokrát jsem ti radil navštívit psychologa, protože máš problém, který v diskusích nevyřešíš.
        To, že si v životě neúspěšný tady nevyřešíš. Nebo si myslíš, že když nazveš všechny lidi kolem sebe za “lopaty, trumbelíny, bukvice, pitomce … ” , že budeš chytřejší a úspěšnější?!

        • Nikoliv “stara prdeli”.. ty jsi lopata, ne proto, ze by ti clovek nadaval, ale protoze vetsina tvych prispevku jednoduse nedava smysl. Neni to poprve, opakujes ty svoje vyplody porad dokola. Jen za dnesni den..
          – tvoje narky nad “neefektivitou”, ktera je jen ve tvoji hlave
          – tvoje narky o tom, jak to CPU zere vic nez Intel, aby se ukazalo, ze je to naopak a ani nechapes, ze nemuzes na zaklade sestav osuzovat CPU
          – a tady ta posledni libustka o tom, ze entry CPU stoji za prd, protoze “jen” dorovna predchozi TOP model konkurence a cena nehraje roli :)).. ty placas jednu perlu za druhou

          S tou tvou radoby “psycho-analyzou” uspesnosti, to si nech pro sve kamarady..mozna ze tam s tema hloupostma uspejes 🙂

            • Jeste jednou a zkus neco chapat taky..klidne mi muzes u stejne hloupeho prispevku, jakych jsi tady napsal ty nekolik, titulovat lopata. Mne to neurazi. Pro mne to je konstattovani stavu, ne urazka. Urazku to beru pouze ve fanatickych komentarich ala hnizdo a spol.
              Jinak ja mam uz roky na to, aby mne nebavilo si hrat na ‘politicky korektniho’. A pokud jsi si nevsiml, lidi, kteri nepisou kraviny a fanaticke prispevky, tak je nikdy netituluji a to i presto, ze maji jiny nazor. Mozna si zkus takoveho detailu vsimnout a pochopis proc to delam.
              Pokud se citis dotceny, je mi to lito..zkus na sobe trochu zapracovat a psat neco, co dava obcas hlavu a patu a nejen vykriky do tmy..

            • A o tom co je kravina či fanatické rozhoduješ ty? Cítíš se jako garant obsahu?

            • Hele sorry, ale nech si to fakt po kamarady. ja jsem na takove blbosti fakt starej.
              Az budes neco trochu znat a budes ve svych komentarich psat neco smysluplneho, tak muzeme takovou debatu rozjed, do te doby, si to nech pro sve kamose, mozna ze tam svyma “zkoumavyma” otazkama u nekoho zaberes. Pro men si jednoduse lopata, ktera diskutuje o vecech, kterym nerozumi.
              Takze ti napisu podobne jako Hnizdovy…ztrata casu..ale klidne se zeptej znova, pokud te to bavi :))

            • Ty už vše znáš, máš pocit, že v diskusích všechny převyšuješ?

            • Ano, vse znam, stejne jako oldass, ktery bez mrknuti oka prohlasi, ze entry level CPU, ktery se vykonove dorovnava s byvalym Intelovskym TOP modelem s 2x cenou..ze to CPU stoji za prd :))

              Mimochodem, ten polsky test je dost zajimavy. Mel by jsi si jej precist, at si trosku zkorigujes svoje nazory a neco se priucis 🙂

            • Nepíší tam nic nového.
              Téměř dorovnali o dva roky starší 14nm procesor Intelu.
              8700K byla vloni výborná koupě, za 8,5k.

              A kdyby si netrávil veškerý svůj čas v diskusích, nemusel si teď smrdět na starém Ryzenu a mohl si ten procesor (8700K) užívat též. Stačí jen lépe zužitkovat čas a místo honění si trika v diskusích dělat něco smysluplného.

            • Lopata..:))
              Jinak sorry clovece, ale kdyz je neko tak technicky povrchni jako ty, tak dalsi diskuse a odpovedi na tve “dotazy” nedava smysl.
              Preji ti hezky den 🙂

            • Již jsem se smířil s tím, že si technický guru a nemohu na tvé úrovni diskutovat. Chybí mi hlavně podobná slovní zásoba :)))

            • @Speedil..hele ta tvoje se zase omezuje na kopirovani textu z jednoho nejmenovaneho webu. U tebe bych si ani nebyl jisty, ze vubec nejakou mas, vyjma schopnosti CTRL+C -> CTRL+V :))

  11. LOL tady sledovat ty oslavy jak je AMD super, že jejich zásluhou klesly ceny GPU na trhu. Dokonce že na to mělo od začátku geniální plán alias boudu. Přitom ceny tady určuje jen a jen Nvidia. BOHUŽEL. Kdyby oni to tak nechali bez reakce, tak tady máme novinky ve stejném gardu jako vždy. Lehounce lepší poměr cena/výkon od AMD.

    • A neni to jedno? Mne je treba uplne fuk, jestli to udelalo AMD zamerne a NV ji na to skocila a nebo jestli si jen snazi zachranit kuzi jeste pred vydanim karet, ktere by jinak byli asi nedostatecne prodejne.
      Dulezite je, ze ty ceny jsou nizsi..zbytek je preci jedno

  12. Prvni polsky test 3600, ktery postnul oldass
    – Aplikacni vykon na urovni 8700k, existuji testy, kde jej dokonce i porazi
    – Herni vykon 4% pod 8700k !!
    – Narust IPC oproti predchozi generaci min 10%, nezridka 20% a u AVX2 35%

    Tohle je teda sakra povedene CPU! :))

    • Úplně si nás technickým rozborem dodělal. :))))

      Já mám na ten CPU stále stejný pohled. Skoro dotáhli 2 roky staré CPU Intelu.
      Ještě jim k tomu, jako tradičně, chybí možnost taktování, protože v tom testu se dostali jen o 100MHz nad turbo frekvenci. Velká bída. :(( U Intelu je to běžně trojnásobek.

      • Vsak si svuj Intel uzij, vzdyt ti ho nikdo nebere :))
        Pro ty ostatni, Jsem si jisty, ze tohle CPU si najde spoustu spokojenych majitelu, kteri budou velmi radi, ze maji CPU, ktere zere mene a ma vykon stejny jako 2x drazsi Intel.

        ps: to nebyl tehnicky rozbor, ale kratke resume..to se tak nekdy v diskusich dela…ale toje neco, k cemu jsi jeste nedospel :))

          • Fakt?
            A ty jsi napsal neco k veci, neco technickeho, co te zaujalo? Ty jsi tam krome vykriku do tmy “CPU je naprd, pouze dorovnava 2 roky stary Intel”, nenapsal vubec nic navic. O cem to tady zvatlas prosim te? Vzdyt celou dobu v te diskusi nedelas nic jineho, nez hledas co se ti na tom nelibi. Kde si napsal neco pozitivniho..vubec nikde, porad jen meles jake to je “zklamani”. Tak jasne, kdo nechce nic videt a nebo to videt neumi, tak samozrejme nemuze ani nic ocenit. CLovek musi byt opravdu techicky plochy, aby nedokazal na takovem CPU nebo grafikach najit nic pozitivniho a nebo se nedokazal prenest presto, ze doma mu v Case lita CPU konkuencni znacky, za ktere vysolil 2x a ted si potrebuje hledat ospravedlneni toho, ze ma stale lepsi koupi doma..
            Sorry..

            • cituji “kdyz je neko tak technicky povrchni jako ty, tak dalsi diskuse a odpovedi na tve “dotazy” nedava smysl.”

            • Ale pro majitele 8700K to byla přeci pozitivní zpráva?
              Stačí sundat rudé brýle a uvidíš to také.

            • Psat nekomu neco o brylich a celou dobu se snazit hledat jen negativa..
              Sorry, ale mne fakt to tvoje blaboleni uz nezajima. Najdi si jineho vola, ktery bude s tebou travit ten cas..

            • aa, uz jsme zase u toho “nebudu s tebou ztracet cas ” po stovce postu naplnenych splasky 🙂

          • Hnizdile, ty ‘PR zvasty’ jsou vzate z review, ktere tady postnul oldass. Kdyby jsi si racil namahat tu svoji fanatickou hlavicku a racil si to precist, tak by jsi to mozna zjistil.
            Jiak lhani ti jde porad stejne..

            • lhani? jake lhani? uz to zase neprehanej s tim lhanim pod kazdou blbosti, prestane to ucinkovat 🙂

            • Nelzes?
              Tvrdis tady neco o “PR” kecech. Napsal jsem ti jasne, ze je to lez, kterou jsi si vymyslel, protoze jsou to zavery z recenze. Muzes si to v te recenzi sam ohledat. Zadne PR.
              Jsi takovy idiot, ze nerozumis pojmum jako “zaver”, “recenze”? Jsi..

            • trombozo, ty to tady pises v ruznych formach uz mesice, to si myslis, ze si to nikdo nepamatuje nebo co? no mozna ty lidi co ti to zerou fakt ne… 🙁

  13. aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 01:34:45
    avatar

    ehm … výroby grafik měly ceny samozřejmě s předstihem stejně jako distributoři, ty ceny jsme znaly a aktuálně se měnily směrem dolů … není to nijak neobvvyklá situace a není na tom nic bulvárního, prostě když ta cena být tak vysoko z konkurenčního hlediska být nemůže, tak se před vydání, někdy i krátce po vydání sníží …

  14. K testům RX 5700:

    Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] – Má to blbě? 2019-07-09 08:24:43

    PCT:90
    TPU: 92
    Nexus: 90
    Linus: 95!!! A karta se odpojila.
    HW unboxed: 88

    Nemyslím si, že by to měli všichni špatně.

    ——————————————————————————————

    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-09 10:33:31
    avatar

    maj to blbě, moje má 84° neřve a nevypíná se …. a to máme tři. Všechny podobný …. nechápu …