Nová generace grafik Radeon, s kterými AMD přináší podporu ray tracingu a vrací se do highendu, je tady. Máme parametry karet, ceny i data vydání.
Očekávaný moment je tady. Po letmém navnazení 8. 10. AMD včera odhalilo a oznámilo novou generaci grafických karet, Radeony RX 6000. Máme jejich specifikace a něco málo k architektuře a také nějaké oficiální benchmarky naznačující snad výkon.
Vypadá to například, že AMD chystá mimo jiného „cheat“, díky kterému dostanou Radeony výkonnostní bonus při spřažení s procesorem Ryzen. Ale zejména konečně víme, kdy tyto grafiky, které zdá se budou stíhat GeForce RTX 3080 a trošku snad i RTX 3090 od Nvidie, přijdou na trh a kolik za ně AMD bude chtít.
Big Navi: skoro 27 miliard tranzistorů
AMD včera odhalilo a fyzicky ve formě vzorku ukázalo první GPU z generace RDNA 2/Radeon RX 6000. Mělo by jít o Navi 21, tak řečené Big Navi. Nebyla zatím potvrzená plocha čipu, podle videa jde ale o velký highendový křemík, takže přezdívka je na místě.
Podle šéfky firmy Lisy Su obsahuje Big Navi 26,8 miliardy tranzistorů. To je o něco málo méně než v GPU GA102 architektury Ampere od Nvidie (28,3 miliardy). Jak ale uvidíte, tranzistory jsou asi u obou využité dost různě.

Firma včera ve video prezentaci potvrdila, že nová architektura RDNA 2 byla proti první generaci RDNA poměrně silně přepracována. A to jednak pro vyšší výkon: výpočetní jednotky byly redesignovány se speciálními knihovnami pro vysoký výkon – podle AMD mají zvládat až o 30 % vyšší takt. Mají za tím stát mimo jiné techniky přejaté z úspěšných CPU architektur AMD.
Současně ale firma také měla za cíl zlepšení energetické efektivity. Tam už by dříve avizován cíl zlepšit ji s architekturou RDNA 2 o 50 %. Podle AMD se nakonec povedlo dosáhnout zlepšení až o 54 % u nejvýkonnějšího modelu dokonce až o 65 %.
Nicméně toto může hodně záviset na tom, jak se srovnává (zde jde zdá se o porovnání s RX 5700 XT a počítá se jen spotřeba GPU, ne pamětí), takže reálně možná nakonec vyjde něco horšího. Jedním komponent ve zlepšení efektivity má být clock gating částí čipu pracující s vysokou granularitou, což je něco obvyklého v procesorech.
Infinity Cache: lepší než 512bitová sběrnice?
Významným faktorem v tomto vylepšení efektivity, ale i výkonu proti předchozím GPU Navi – která přitom používají stejný výrobní proces, takže zlepšení nebylo až na drobnou evoluci možné těžit z něj – má být novinka nazvaná Infinity Cache. AMD potvrdilo, že používá speciální mezipaměť s kapacitou 128 MB (drby měly tedy pravdu, všechna čest), jejíž implementace údajně využívá technologie L3 cache z procesorových architektur Zen. Takto velká kapacita by měla spotřebovávat nezanedbatelnou plochu v čipu a pravděpodobně také tvoří docela velký díl z oněch 26,8 miliard tranzistorů.
Tato mezipaměť a snad i některé další změny v architektuře se snaží o to, aby se minimalizovaly energeticky a výkonově náročné pohyby dat mezi pamětí a GPU. Infinity Cache má zajistit to, aby výpočetní jednotky měly co nejvíce pracovních dat pořád po ruce a nemusely do grafické RAM tak často chodit. Podle AMD je možné se 128MB Infinity Cache a 256bitovými pamětmi GDDR6 dosáhnout až 2,17× lepší efektivní propustnosti (nebo možná lépe řečeno výkonu odpovídajícímu takové propustnosti), než jakou by dala sama o sobě 384bitová sběrnice.
Celková spotřeba energie je prý přitom jen na 90 % toho, co by spotřebovala 384bitová GDDR6. Mějte ovšem na paměti, že tato čísla mohou být pro nějaký speciální případ, který Infinity Cache hodně sedí. Teprve uvidíme, zda tento přístup dobře funguje ve všech hrách a aplikacích.
Podle poznámek k vydání tento graf a hodnoty vyplývají z měření na GPU Navi 21 při hraní ve 4K, kdy prý 128MB cache dosáhla 58% hit rate (tj. běžící kód najde data v cache a nemusí jít do RAM v 58 % požadavků). Infinity Cache je údajně s výpočetními jednotkami propojená pomocí Infinity Fabric, má mít údajně 16kanálové rozhraní s šířkou jednoho kanálu 64 bajtů a takt asi daný taktem GPU je pro tento modelový případ 1,94 GHz, takže datová propustnost samotné cache je těsně pod 2 TB/s. Tedy pokud jsme to správně pochopili – raději si počkejme na bližší informace o architektuře.
Plná podpora DirectX 12 Ultimate
AMD potvrdilo, že architektura RDNA 2 podporuje DirectX ray tracing, variable rate shading, mesh shadery a také technologii sampler feedback. Tyto karty tedy budou umět vše požadované v rámci DirectX 12 Ultimate (více o těchto technologiích naleznete v tomto článku).
Při prezentaci Variable Rate Schadingu byla zmíněna možnost použít variabilní kvalitu podle míry pohybu ve scéně, což už známe, ale také podle toho, jak světlá je část scény, o kterou jde. Smysl je asi v tom, zredukovat rozlišení ve tmě, kde si ztráty kvality nevšimnete. Toto se dříve mezi způsoby využití Variable Rate Schadingu neobjevilo, ale velmi pravděpodobně půjde stejná věc použít i na kartách Nvidia a Intel, nebude to nic exkluzivního pro Radeony.
Jeden Ray Accelerator na CU
Co zatím nikde není zmíněno, je přítomnost speciálních akcelerátorů pro neuronové sítě/AI, takže zde možná AMD nebude Nvidii následovat a takové úlohy by běžely standardně na shaderech. AMD také nic neřeklo o povaze akcelerátorů pro ray tracing, ale ty v nějaké podobě přítomné jsou – prezentace RDNA 2 pro Xbox One X odhalila jednotky nazvané „Ray Accelerator“ a AMD je teď uvádí i ve specifikacích grafik. Ray Accelerator je přítomen jeden na každou CU, což je podobné jako u RT jádra Nvidie.
Další funkce: automatický OC, podpora AV1 a „cheat“ s procesorem Ryzen 5000
Specifikace na webu AMD už potvrdily, že GPU Navi 21 podporuje dekódování videa v AV1, zatím ale nemáme bližší parametry. Je možné, že například bude podporováno jen 4K a ne 8K. AMD dál letmo zmínilo, že s novými Radeony přinese v ovladačích funkci „Rage Mode“ (Rage je odkaz na historické grafiky od ATi z doby před 20 lety, mimochodem). Toto má být automatické přetaktování, kdy jedním kliknutím software zřejmě má sám nalézt a automaticky otestovat bezpečné hodnoty přetaktování pro GPU. Aktualizováno: vypadá to, že může jít spíše o přetatkování ve smyslu zvýšení maximální spotřeby, kdy grafika může běžet na vyšších frekvencích, ale je to přád v rámci jeho standardního boostování, nejde o skutečný OC. Šlo by tedy o analogii přetočení procesoru Ryzen pomocí funkce Precision Boost Overdrive, která také jen zvýší přípustnou spotřebu a nemění strop frekvence boostu.
Zajímavější je funkce AMD Smart Access Memory. Ta využívá toho, že AMD vyrábí jak výkonné procesory, tak grafiky. Pokud budete mít v PC jak procesor Ryzen 5000, tak grafiku Radeon RX 6000, bude procesor umět přímo přistupovat do paměti GPU, což má zvýšit výkon snad i ve hrách. Tato volba se bude dát zapnout v BIOSu a pak už by měla fungovat automaticky, ovšem vyžaduje čipset X570, B550 nebo A520. Na starších nebo s předchozí generací CPU nebude dostupná.
Ve hrách by Smart Access Memory mohl zlepšit výkon o pár procent, i když zlepšení asi bude záviset na situaci a ne všude se projeví. AMD udává, že pomocí tohoto triku a Rage Mode bude možné dosáhnout ve hrách zlepšení o velikosti od 2 % do 13 %, ale bohužel není řečeno, jaký díl dává přetaktování grafiky a co je přínos Smart Access Memory.
Nějaká další zlepšení by se prý mohla přidat, pokud vývojáři u určité hry aktivně budou pro tuto technologii kód optimalizovat.
Článek pokračuje na dalších stránkách specifikacemi oznámených karet Radeon RX 6000.
takze zase AMD propadak. podle slajdu AMD ma 6800XT v prumeru stejne fps jako RTX 3080, takze v realu to bude tak o 5% min. a to jeste meri nektery (mozna vsechny) karty v oc rezimu 😀
zadny info o vykonu raytracingu = raytracing na radeonech je podle vseho, vcetne aktualnich uniku, zatracene pomalej a to zaroven pri nizsi kvalite, nez u Nvidie. dobre je to videt treba tady primo v ty jejich prezentaci (pozor, nutny pustit a nabufferovat ve 4k kvalite)
– totalne rozbity a rozsumeny stiny na pisku od ty rostliny:
https://www.youtube.com/watch?v=oHpgu-cTjyM&feature=youtu.be&t=983
– raytraced stiny nejsou pocitane z high-res modelu, ale z low-res modelu (hranate)
https://www.youtube.com/watch?v=oHpgu-cTjyM&feature=youtu.be&t=1110
zadna AMD alternativa pro akceleraci AI vypoctu k TensorCores od Nvidie
zadna alternativa k DLSS – jejich VP rika primo v prezentaci „pracujeme na tom“ – to znamena ze jeste dlouho nic mit nebudou a az budou mit, bude to nizsi kvalita a bude zrat vykon shaderu, protoze zadny tensor cores 🙂
kdo si ted koupi RTX 3000 grafiku, bude za par let schopnej porad bez problemu hrat nejnovejsi hry na max detaily. s grafikou jako RTX 3070 nebo RTX 3080, kde aktualni hry hrajes ve 4k nativne, si budouci treba 2x narocnejsi hru porad na max zahrajes, staci zapnout DLSS. u radeonu 6000 mas smulu 🙂
Nvidia ma v GPU rady RTX 3000 daleko vic hardwaru (krome klasickejch shaderu i dedikovany RT jednotky, dedikovany AI jednotky) a jejich GPU je postavene na vyrazne horsim 8nm procesu (pouze vylepseny 10nm, i podle slov zdejsiho autora). stoji proti plnotucnemu 7nm procesu u AMD. a presto preze vsechno je Nvidia porad lehce rychlejsi v rasterizaci, brutalne rychlejsi v raytracingu a jeste nabizi obrovsky vykonostni boost diky DLSS (i na roky dopredu). radeony jsou proste technologicky pozadu. tohle se AMD nepovedlo 😀
koment až 3 minuty po vydání? slow ;P
dyt tam jsou hlavne obrazky. a taky chyby: “ Infinity Cache je údajně s výpočetními jednotkami propojená pomocí Infinity Fabrid“
Díky, opraveno.
😀
Zase by som to tak neprehanal Maudite, vykon ta karta ma a väcsine uzivatelov su nejaka RT jadra ukradnute, aspon teda mne osobne + buduci rok vidu lacnejsie varianty…stejnak by som to nekupil a po skusenosti s 5700XT uz nechcem byt dalsi pokusny kralik, to nech si uziju ini skalni AMD true fanboys. A s tou 3070 a 8GB vrm za par rokov v 4K na max? To silne pochybujem.
o tom se dost rozpovidal steve z gamers nexus. meli a stale maji dost problemu s amd drivery a tak se dokonce ptal primo amd a nedostal na to primou odpoved. jen neco o all hands a ze se na to amd chce zamerit. ale kdy nejaky zlepseni bude, to z toho nevzeslo. jestli to nestihnou do vypusteni recenzi RX 6000, tak maj v amd problem
https://youtu.be/haAPtu06eYI?t=1339
Start u Nvidie taky nebyl zrovna hladký, že? Taky byl nový ovladač řešící chování boostu, že?
ano, opravny ovladac vysel 4 dni po vydani.
ja mam 3090 TUF 1815MHz @ 0,85V tyden po vydani, od te doby hraju, ani jediny glitch, natoz pad (RDR2, Warzone, Arma3, Dayz, Mafia DE, Wolf. YB, Division2, DoomEt, Crysys RE). O tomhle si amd muze nechat leda zdat.
Kde na to bereš čas ?
Neplacam cas na zbytecnosti, nekoukam na tv, neztracim cas v nakupnich centrech, pracuju online.
Hnízdo to jenom spustil, pár minut….., dobrý jede to a vypnutí. Nevěřím, že všechno hrál delší dobu, možná jeden dva tituly, takže kecá jako obvykle.
Takhle mě to funguje i na AMD, takže si o tom klidně nechávám zdát v realitě.
A o tom, že AMD nefunguje, syším vlastně jenom tady od lidí, co AMD ani nemají, což je zajímavý 😀
měl jsem AMD RX580 a byly s tím problémy, sorry jako.
Polárku jsem přeskočil, měl jsem Fury a teď 5700XT, takže tady sloužit nemůžu, ale polárka byla nejkupovanější AMD karta, kvůli ceně, ale nekupovala by se, kdy byly takové problémy.
Tohle přece nerozporuji, že opravný ovladač vyšel rychle. Ale že vyšel jaksi indikuje, že problémy byly, a byly i mediálně známé. Tohle se prostě stává a může s to stát i AMD, ale se soudy bych počkal, až nové karty vydají.
Wendak 29.10.2020 at 14:45 A Wendacek kdyz jde do tuheho se zase jako obvykle uchyluje ke lzi…. Psycholog by rekl ze popirani reality je znamkou strachu. Ceho se bojis, Wendacku? Tak RDR2, Division2, Warzone, Dayz jen na te 3090 uz kazda minimalne deset az dvacet hodin, rdr2 spis vic (posledni kapitola a apilog). Mafia, Wolfenstein a ten zbytek nekolik hodin kazda.
Wendak 29.10.2020 at 14:45
A o tom, že AMD nefunguje, syším vlastně jenom tady od lidí, co AMD ani nemají, což je zajímavý
Aa tak jsem to nasel:
https://www.cnews.cz/trzni-podily-vyrobcu-gpu-q2-2020-nvidia-80-procent-samostatnych-karet/#comments
hezky to mibfox popsal…
tvl wendaku pust si to video z gamernexus, mas ho rovnou i posunuty na to misto, kde o driverech steve mluvi. a tomu prosly rukama fakt spousty karet a stravil jejich testovani spousty hodin. reality distortion field AMD fans opet na maximalni vykon. to nema chybu 😀
kdo si ted koupi RTX 3000 grafiku, bude za par let schopnej porad bez problemu hrat nejnovejsi hry na max detaily.
To prave nebude, protoze dojde pamet. :))
tobě už došla
jojo tyhle pohadky o nedostaku pameti zkousej na nekoho jinyho. realita je naprosto jina:
„The GeForce RTX 3070 comes with 8 GB of memory, which will be the basis for a lot of discussion, just like on the RTX 3080 10 GB. I feel like 8 GB is plenty of memory for the moment, especially considering this card is targeted at 1440p gaming, which isn’t as memory-intensive as 4K. Even with 4K, I feel you’ll run out of shading power long before memory becomes an issue. Next-gen consoles do have more memory, but their 16 GB is for the OS, game, and graphics combined, which means effective graphics memory is close enough to the 8 GB offered by the RTX 3070. Nobody can predict the future; should you ever feel VRAM is running out, just sell the RTX 3070 and buy whatever card is right at that time. Personally, I rather pay less today than spend extra to solve an unknown problem—8 GB of GDDR6 memory costs around $40, so it will be interesting to see at which price point AMD’s reportedly 16 GB RDNA2 Radeon RX 6000 comes in, and whether the extra memory will be able to make a difference.“
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/41.html
+1
Serious Sam 4 si už teraz pýta viac ako 8 GB pamäte pre Ultra nastavenie textúr.
Pak to není karta pro vás. Kupte si kartu s větší pamětí, možnost máte nebo budete mít. Já bych prostě malinko ubral. Navíc mám zkušenost, že rozdíl mezi high a ultra (apod. jak je to označováno) je v mnoha případech prakticky neznatelný, ale nedělám z toho generální mantru.
😀 boze ty jsi chudak. kup si nvidii s 8GB GDDR, ktera ti jiste vydrzi do budoucna na hrani s 4K 😀 😀 😀
ja se fakt nemuzu prestat smat
no jistě už dnes začnou všechny hry předělávat pro 16GB paměti … aby 95% hráčů nemohlo hrát jak by chtělo … smát se můžeš, otázka je komu …
Mne vydrží jakákoliv nová Nvidia/Radeonka (pokud taková bude…) s 8GB… nastavím grafická šoupátka trochu víc doleva… a troufám si tvrdit, že takových bude většina.
A ovecky uz naskakujou na amd vram PR bandwagon…. Koho by zajimal RT, ktery prece bude ted ve vsech hrach, gondole prece, ale takova vram, vzdyt gondole maji 16GB pro vram, engine i system, takze 16Gb dedikovane vram na PC je musthave….
Nebreč.
Nebrecim, hraju WD: Legion s RT a se vsim na doraz, a vypada to zatracene dobre! A hele, vis kolik to ve 4k se vim vsudy zere? 8,5GB.
Takže vram 3070ky by už nestačila v současnosti? Hmmm tak to je horší než jsem si myslel. 😉
žere 8,5 protože má 10 … kdyby měl 8, žere 6,5
Hnízdo už tady vyjmenoval asi 15 her, který „hraje“ na 3080, ale už neřekl, že hraje 36hodin/denně, protože na Nvidii to stíhá…. Nevěřím mu ani pozdrav
Hnízdo má prej 3090.
Hnízdo tu argumentuje gondolema… ale ta argumentace mu dost plave na vodě.. teď má PS4 Pro 8GB RAM , z toho na vram her využitelných kolem 5GB. A kolik vram teď žerou na PC hry na vysoké detaily současné generace? Běžně 6-8GB, u AAA her spíš v tom horním spektru.
Nová generace konzolí bude mít dvojnásobek RAM a předpoklad je cca 10GB použitelné pro vram. Je velice naivní si myslet, že nároky nextgen her na vram nevzrostou.. to je prakticky jistota.
Tím nechci říct, že 8GB je mrtvých atd.. není problém lehce stáhnou kvalitu textur a v pohodě hrát téměř se stejným vizuálem, ale je na každém, zda mu to u karty za 14+ litrů nebude dělat problém.
Chlapci, vite zatimco vy donekonecna cekate na svoje AMDddecka, ja hraju. Jen v Arme3 mam dle steamu 1700+ hodin, ale pokud zapocitam i A2, kterou jsem hral roky jeste predtim nez prisla na steam, tak je to takovych 4000 hodin.
Aznohh 29.10.2020 at 13:18
Takže vram 3070ky by už nestačila v současnosti?
Predevsim by hlupacku nestacila cela 3070ka, zeano
Tak je otázka zda je 4000 hodin v nějaké hře ke chlubení. 😉
Podle Maudita je 3070 karta pro 4K, tak se chlapci domluvte. 🙂
Jasně Hnízdo prakticky nespí. protože hraje: všechny tyto hry:
RDR2, Warzone, Arma3, Dayz, Mafia DE, Wolf. YB, Division2, DoomEt, Crysys RE
a samozřejmě WD: Legion s RT
a pořádně, s novou RTX 3000 má odehráno 2000 hodin, sice to není možný, protože řada 3000 je tu defacto pár dní.
Takže jako vždy kecy, kecy a zase kecy
@Wendak
nechme ho. Vzdyt on je ve skutecnosti chudak, ktery se tim kompenzuje..nic vic,nic min.
hnizdo ty hrajes armu 3? ja taky, taky podobny hodiny + mnohem vic v a1 a origo flashpointech (ty samozrejme mimo steam). btw pro nvidia hatery, aby se jim trochu pritizilo – arma vyuziva nvidia gameworks 🙂
No když by vyšlo najevo, že jste ta samá rozdvojená osoba, tak by to asi ani moc lidí nepřekvapilo. 😀
no tak vis co, vrana k vrane. holt my nvidia fans hrajem poradny hry (protoze muzeme), amd fans zas farmville (protoze to je asi tak to jediny, co nepada na blackscreeny) 😀
Wendak 29.10.2020 at 21:02
Wendacku, ja vim ze ryzne kognitivni poruchy jsou u amd fans nejen obvykle, ale dokonce povinne, kdo by ten srot taky kupoval, ze, ale doporucuji ti precist si co pisu, kdyz uz ti odpovidam, nebo jako v tomto pripade, kdyz mluvim s nekym jinym. pak mozna poznas, kde mluvim specificky o 3090 (hnizdo 29.10.2020 at 17:16 ) a kde obecne (hnizdo 29.10.2020 at 17:20) . takze jsi jako vzdy za hlupaka.
Maudit 30.10.2020 at 0:10
Doufam ze te moc nezklamu, ale 99 procent na tech armach dela dayz mod. Kdyztak na steamu mam shodne ID, tak se ozvi.
To je divné, mě Legion ukazuje, že potřebuje na 4k Ultra detaily přesně 10GB VRAM. Bez RTX.
RTX 3070 ma ve 4k prumerne 74 fps napric TPU test suite, takze ano, hrani ve 4k uplne v pohode:
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/30.html
Dobrý pokus, ale on nepsal o současných hrách..
„ktera ti jiste vydrzi do budoucna na hrani s 4K“
Kdežto ty argumentuješ test suite, kde jsou i 5 let stré hry. Fail..
samozrejme ze psal – primo tam rika, ze vubec neni pravda, ze by 8gb pameti melo bejt problem. pise ze to nevime a ze je lepsi si koupit si 8gb kartu ted a vklidu hrat a resit to az/jestli nejaky problemy nekdy prijdou
„Personally, I rather pay less today than spend extra to solve an unknown problem—8 GB of GDDR6 memory costs around $40, so it will be interesting to see at which price point AMD’s reportedly 16 GB RDNA2 Radeon RX 6000 comes in, and whether the extra memory will be able to make a difference.“
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/41.html
Co to zase blábolíš pomatenče. Já píšu co psal hackoff na kterýho reaguješ a ne nějakej techpowerup LOL.. dokonce ti to i cituju „ktera ti jiste vydrzi do budoucna na hrani s 4K“ Jsi dnes extra zabržděnej. 😀
Priemerné FPS nepopisuje celú situáciu. Omnoho dôležitejšie je 1% a 0.1%. Priemerných 74 FPS ti je na nič, keď hra padá k 20 FPS.
„zase propadák“ – zoufalý Maudit. LOL.
Dostal i mě, mohl to napsat trošku míň hystericky.
Myslím že je jen dobře, že to napsal tak triggnutě jako vždy, aspoň nenachytá ovečky manipulacemi a každý si o jeho fanatismu udělá jednoduchý úsudek..
A 3 min po vydani clanku! To musi byt velka nenavist a frustrace. Vlastne je mi ho lito.
Tak na druhou stranu brečí dobře…. jen mu to tady žere už jen Hnízdil a C.K. mongol
tynyt, alich, wendak, azznoh. check…
hnizdo 29.10.2020 at 17:28
Zapomnel jste tam pripsat Crhu, ktery se zde take vyjadroval 😉 Nebo mozna jen selektivni vyber?
Hnízdo má prostě zase blbej den, GPU od AMD vypadají až moc dobře, CPU od AMD jsou taky až moc dobrý, tak prostě brečí (spolu s Mauditem)
Navíc jejich zeleno/modrý tým opouští čím dál víc lidí… je to smutný pohled 😀
no kdyz vidim ten vlacek postu od presne tech, kterejm sem chtel pocuchat ty jejich naivni predstavy, mam z toho radost 😀 hlavne si tu frustraci panove nevybijejte na lidech, co za tyhle plundry AMD nemuzou, jakoze vasi kolegove v praci, manzelky a pritelkyne, atd.
idealne jdete na strelnici, vytisknete si moje posty spolu s logem nvidie a intelu na papir a vysolte do toho par zasobniku. uvidite, ze se vam ulevi 😀 😀 😀
https://www.youtube.com/watch?v=lizDEo04dGA
3070 na 4k? To jsem se po ránu dobře zasmál :D.
prumerne 74 fps ve 4k:
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/30.html
Hej, ale naprieč všetkými hrami, čo je nespoľahlivý a nepresný údaj.
Stačí mi projet reálné testy RTX 3080/3090 a je mi jasné, že ta karta je tak max na 1440p a i zde může mít někdy problém, kvůli malé VRAM. 4K možná tak s hodně sníženými detaily. I v těch grafech má co dělat, aby udržela 60fps + tam ani nikde není, na jaké detaily to bylo testováno + třeba píšou, že je to bez RTX.
ewwwwww, tvoje maminka musela bejt high kazdej den, kdyz te nosila, ze to zanechalo takovy nasledky 😀 to je teda solidni RDF ..
Navazet se nekomu do maminky je velka ubohost. To uz udela jen skutecny odpad.
Alich: Jako sorry, ale když někdo píše jak malé dítě, že mu najednou na 4K nestačí 8GB VRAM, tak jako co chceš. Taky se mi zdá, že je backpa padlej na hlavu.
Moderní hry s fotorealistickými texturami se sekaj i na RTX3090 s 24GB VRAM, ale chápej on je chce hrát na RTX3060 a když to nejde tak je to FAIL nVidie a proto je nVidiefuj fuj špatná.
Pan Jaroslav Crha 30.10.2020 at 11:55
Dobre, ja se nezastavam backpa za tech 8GB na 4k. Ono je to stejne o kvalite textur, takze 4k na 8GB karte pojede i za par let. Osobne si myslim, ze 10GB je lepsi standard uz jen kvuli konzolim, ktere maji mit pro GPU +- to same. Take RTX 30×0 maji mit vylepsenou kompresi, i to by mohlo snizovat naroky na velikost VRAM. Otazkou je, jestli ale chce resit pripadne snizovani kvality textur na grafice kolem 20k.
Moje reakce byla ale spise na Maudita, ktery se tu projevuje jako totalni spina dlouhodobe.
vsichni nejak zapominate na directstorage. nebude potreba drzet tolik textur v pameti, protoze jejich nacitani bude radove rychlejsi. naroky na pamet se v kratkodobym horizontu spis snizi, jak se takhle technologie rozjede na nvidia a amd grafikach (a neni duvod aby ne, kdyz ji prijaly od microsoftu obe spolecnosti)
Takový odpad společnosti, jako jste vy, by se měl vymýtit. Snad vás dostihne karma.
Každopádně, jak si někdo chce za 20k koupit grafiku s 8GB VRAM a věřit, že je to na 4K v pohodě, ať si to koupí. Já už teď reálně vím, že to nestačí. Stačí lepší textury a 8GB se může jít zahrabat. Takže pak nebrečte, že si to někdo, na stejně výkonné grafice, jenom s více VRAM, zahraje na plné detaily, zatímco vy si budete stahovat detaily. A co teprve za pár let. Kdysi se taky říkalo, jak stačí 2GB VRAM, potom jak stačí 4GB VRAM… 8GB už tu je sakra dlouho a životnost je jí končí.
„Maudit 29.10.2020 at 0:03
budouci treba 2x narocnejsi hru porad na max zahrajes, staci zapnout DLSS. u radeonu 6000 mas smulu“
Za předpokladu, že chce hrát to 0,1 promile her co DLSS podporují. Ta technologie je ve verzi 2.0 (na rozdíl od té první rozmazávací) celkem povedená, ale NV se nějak nedaří ji dost rychle rozšiřovat. O RT jsi při vydání Turingu taky tvrdil jak rychle se rozšíří, že v nejbližší době vyjde Enlisted, na kterém pojede RT jen na Nvidii, lol dva roky jsou pryč a Enlisted nikde a až vyjde tak pofičí i na Radeonu. 🙂
btw: ten předpřipravený žlučovitý příspěvek a zuřivé mačkání F5 lol! 😀 V Bohnicích to žije!
lidi jako ty mozna mackaj F5 😀 lidi jako ja pouzivaj notifikace o zmene obsahu na strance 😉
a vzhledem k tomu, ze DLSS dneska podporuji vsechny velky herni frameworky a ty nejvetsi hry soucasnosti – treba fortnite, minecraft, za par tydnu vychazejici cyberpunk atd. atd. tak se fakt snazis marne 😀
Já se narozdíl od tebe o nic nesnažím. Já se bavím tím jak jsi měl předem napsaný hejt na AMD a na poslední chvíli jsi ho musel přepisovat, páč AMD všem hejterům vyrazilo dech. 😀
jojo urcite predepsanej. ty asi pises na klavesnici jednim prstem vid, ze nejsi schopnej dat dva ostavce za 3 minuty 😀
a urcite bych to na posledni chvili menil – protoze zdejsi clanek vuuuubec ale vuuuubec nevysel az nekolik hodin po vsech ostanich velkejch webech. vuuuuuuuuuuubec sem nevedel vsechno co se o tom launchi da vedet uz hodiny pred olsanovo clankem
/sarcasm off 😀 😀 😀
ROFL takže chceš říct jsi ten úvodní post napsal celej za necelý 3 minuty včetně dohledání a olinkování na sekundy přesně těch youtube videí atd.. jo? 😀 😀 😀 Díky, díky, aspoň tu všichni vidí jakej jsi patetickej lhář. 😀
Takže si to shrneme, Maudit tu vyhrožoval Cnews žalobou, pak napsal že tu končí a už ho tu neuvidíme a nakonec vyjde najevo, že to tu ten frustrát celý dny hltá a čeká s pečlivě předpřipraveným hejtovacím postem (kterej bohužel musel hrubě upravit, protože mu AMD vypálilo rybník). 😀 😀
Kámo ty jsi perla Bohnic..
ty videa jsem mel v zalozce otevreny s ulozenym timestampem uz od ty prezentace LOL ja teda nevim jak to delas ty, asi nepremejslis a neukladas si zajimavy zdroje postupne a pak to musis narocne prochazet znovu, stylem „kde sem to sakra jen videl“ 😀 😀 😀 ale me by se to nechtelo prochazet znovu. ja si teda bookuju zdroje okamzite, kdyz je vidim 😀 pak ten copy paste zabere asi tak pul vteriny 😀
Nech si ty pohádky pro ostatní kámoše z pavilonu. 🙂
ja nejsem ten, kdo nam tady zcela neumyslne nastinil jak legracne funguje v online svete 😀 😀 😀
Takže ty si při prezentaci nenáviděné firmy hned ukládáš časové linky a děláš si template hejtovacího příspěvku, abys ho mohl ihned v prvních minutách dát na nenáviděnej server, kterej jsi chtěl žalovat a kde jsi tvrdil, že už na něj nebudeš chodit a to celé ještě vydáváš to za přednost? 😀 Těch 4000 hodin co máte s Hnízdem v Armě už jen dotváří obraz těch vašich groteskních postaviček… 🙂
Aznohh: zbytečně se s ním hádáš, tohle není o argumentech, ale o víře.
ja sem ale rikal, ze tady na uvedeni radeonu budu 😀 co si tak prekvapenej? 😀
Nvidia je šrot, vidiet to aj na tom ake chybne suciastky tam davaju ktore nezvladaju 2ghz do kariet za stovky eur,potom rychlo drivre na nizsi vykon ako opravu vydat, nehovoriac o dostupnosti a to ako do krajnosti museli vybičovat tie karty…cele zle, AMD ma aspon rezervu, o spotrebe nehovoriac, s nvidiou si mozme vykurovat v zime, ani router by som si o nu neoprel 🙂
A ano mal som nvidiu,od Inno3D a ked uz fakt vypekala dost rozhodol som sa dat dole chladic…ale napokon som zistil ze tam dali SEKUNDOVE LEPIDLO miesto teplovodivej pasty, takze o kvalite nvidie mili nvidiot fans neviete absolutne nic..od vtedy na amd uz 4ta karta bez problemov(1600pro,3850,7770 a teraz vega 56)…kolegovia iny model nvidie reklamovali aj 4x (tusim 9800) a az piata karta bola dobra,druhemu pre istotu low end model zdochol (7300) a presiel tiez k amd a doteraz je spokojny
vysadils tabletky?
Hele, já doteď myslel, že čipy vyrábí a dodává Nvidia, a vono Inno3D, jo 😉 Pokud sis koupil kartu od tohohle výrobce, tak sis ten sekunďák zasloužil.
Nejspíš jsi zaměnil okno jeDDnoho webového prohlížeče za druhý. Tady ti body aDDmin za to nepřidělí.
Dobre karty. Vykon se mi moc libi.
Uvidime dostupnost a ceny.
Jejda, co to tady placas Maudite. Vetsina lidi ocekavala high end karty se srovnatelnym vykonem jako konkurencni RTX 3000. To taky ocividne dokazali a dokonce i se srovnatelnou spotrebou.
Podle me udelalo AMD velky krok, kterym se nVidii velmi priblizila. A za me super. S tim DLSS a RT to nevidim tak horce, ale jen muj uhel pohledu. Uvidime co to udela s cenama, hlavne jake bude dostupnost ve srovnani s RTX 3000.
to je jednoduchy – cyberpunk 2077 a minecraft – oboji s podporou raytracingu. minecraft je jedna z nejpopularnejsich her na planete a to dlouhodobe. cyberpunk je tu uz za nekolik tydnu a bude to nejspis nejvetsi a nejvyznamnejsi story-based hra na pristich nekolik let, jeste mnohem vic nez witcher. to se neda ignorovat
kolik ti je roku proboha ty lamo? 😀 😀
tady uz nekdo dospel u uplnymu low argumentaci. DLSS na minecraftu 😀 😀 😀 ale mas pravdu, pokud mi dodelaji DLSS na Diablo I, tak tu kartu koupim taky hned 😀 😀
nic ve zlým, ale těch smalíků bys měl do postu [SMAZÁNO REDAKCÍ] neumíš reagovat normálně?
to musis hned po ranu lidem nadavat do ko…..? neumis reagovat/poucovat normalne ?
komu nadávám? To musíš hned po ránu projevovat nespokojenost? Neumíš nereagovat?
Gogo když sleduju, jak se tady vyjadřuješ, tak jediný pánský přirození jsi ty, je vidět, že se na Tobě komunismus pěkně podepsal, ty obdivovateli Stalina
[SMAZáno REDAKCÍ]
v USA žádný komunismus nebyl, synku … co že se to na mě podepsalo? 😀 Zkus to jinak, chytřeji, Valeriji …
Gogo začínáš být docela dost toxický…
já mám na ty [SMAZÁNO REDAKCÍ] alergii, pak bych to i vzal zpátky, ale nejde … klidně si požádám o ban, vy si tady můžete chrochtat, já si ušetřím nervy … Redakce, bez legrace … sám odejít nedokážu, zkusil jsem to 😀
Nervy neušetříš… budeš to číst a vztekat se i zabanovanej. 😀
nebudu, kde mám ban, tam nepáchnu 😀 vid „dd“ …
Odesláním příspěvku zaměstnáš všechny servery a routery o velikosti zhruba 2000W.
Jestli ti to pomůže, nadechni se předtím než začneš psát a popřemýšlej jestli to vůbec má cenu za těch 2000W, jestli není lepší pomyslet si něco o prdeli a zaskrolovat dál. A zachránit tím lední medvědy v antarktidě a Greta bude o to míň vřískat.
jo DLSS v minecraftu, jako soucast raytracingu. muzes hrat paradne s plnyma RT detailama i na RTX 2060:
https://www.youtube.com/watch?v=DD0nHDb5_bE
hra pro malý děti, tam je to fakt potřeba. Hraje to i moje dcera (7 let) a celá její třída, fakt super vzorek 😀
RT u Minecraftu je mi u zadku, ale neřekl bych, že to je hra pro malý děti…
sorry jako, ale je
tak to v nem mas spolu se stachem asi dost hodin co, wendaku? 😀
gogo1963 29.10.2020 at 6:15
A co na tom, ze tam ma 7 smajliku a mozna tim vyjadruje „velky smich“? Vam to pomaha, kdyz nekomu sproste vynadate? 🙁
ano, nesprostě vynadat neumím a přetvařovat detto
„minecraft – oboji s podporou raytracingu. minecraft je jedna z nejpopularnejsich her na planete“
.. koukam, ze musis byt zoufaly mauditku, kdyz se snazis vyrobit argumenty na bazi „minecraft+RT“. RTje totiz ‚urcite- ten duvod, proc to lidi hraji :))
RT není nic, proto se i amd snaží neimplementovat ho, Lisa říkala, že RT ani bohovi …
Nehovorila Lisa kedysi, ze RT zapracuju az bude relevantny aj na low ende? 🙂
jj, na to si taky vzpominam, zrejme uz to neplati. 🙂
Ty karty jsou prijemne prekvapeni, ale je fakt treba pockat na nezavisle testy – tech promennych je tam stale dost.
Ano je to tak Marku A nejsem si jistý zda to říkala zrovna Lisa. Ale někdo z AMD říkal, že to má smysl, až to bude umět i low end.
Ale je jasné, že to je potřebné pro marketing. AMD potřebuje prodávat a tak by se na něj ukazovalo, že sice má výkonné grafiky, ale neumí RT… Ostatně pokud chce Intel nasednout do tohoto vláčku, tak taky bude muset umět RT.
Jinak koukám, že Gogo se zas předvádí a neumí se chovat slušně. Z jeho chování jde lehce poznat, že i jemu vadí, že se AMD daří. Napadá tady nevybíravě právě ty co nesouhlasí s Mauditem. Zopakuji tohle je chování nevyzrálého člověka ať mi nikdo neříká, že tohle je dospělý chlap…
Jekot a brekot AMD hatterů jsem očekával a Maudit přikmital doslova jako první 🙂 Inu očekávám i další. Nebudu to vypisovat tady jich chodí požehnané množství.
Za mě zopakuji: Čumím opravdu čumím a smekám před AMD. Dokázalo něco co už nikdo nečekal. Když pominu že jistý šašek („redaktor“) AMD pohřbíval každičký rok… Tak od příchodu prvních procesoru ZEN udělalo AMD neskutečný pokrok. Dohnalo a předehnalo Intel a teď se dotáhli i na nVidii. A to AMD jako jediná firma umí udělat jak x86 CPU, tak grafiky a bojuje na jedné straně právě s Intelem a na druhé s nVidii. A to s nesrovnatelně chudším rozpočtem.
AMD to prohlasila, ale myslim to nebyla Lisa Su. Asi to s tim mainstreamem tak uplne nebude zhave…
Za mne je vykon RT zklamanim a je jedno, jestli to je stavajici Turing, nastavajici Amper a nebo ocekavana RDNA2. Ze AMD bude pozadu, se tak asi nejak cekalo, ale cekal jsem u Amper narust vykonu oproti rasterizaci, ktery se nekona. Tim padem to bude porad jen doplnkova technologie a ‚nice to have‘ featura.
A čekal někdo něco jiného, kromě Maudita? 😉 Nárůst oproti generačním předchůdcům tam je… že to bude dlouhou dobu jen doplněk, to nikdo normální nerozporuje. Nějaký výkonový nášup v RT můžeme očekávat předpokládám až s multigpu (rdna3, hopper).
hmm, amd uderka ma to chucpe tady nekoho pouzcovat o slusnosti… hosi zas to neprehanejte, karma je zdarma….
Jen si pozbleptej Hnizdile, jsou to blby doby, co. Amd v soucasnosti prekonalo kompletne Intel, AMD dotahlo NV..co ty budes delat? :))
Dneska uz ti nepomuze ani ten Warp stabilizacni filter 😀
jo, o tobe jsem presne mluvil.
Tesi mne, ze se tesim stale tvemu zajmu..a neda mi, nez si nevzpomenout na nektere tve pamatne fanaticke vyroky..
Jak zvladas situaci, kdy tve 2 modly najednou nejsou v zari reflektoru? Stale se s nimi identifikujes, protoze ti v zivote chybi nejaky smysl? Neni to narocne Hnizdilku?
říkala, já si jen dělám legraci … měla to být ironie …
Vis Trombozko, ja nemam na nejake sebepsychozpytne analyzy cas, protoze hraju na svoji 3090 a PG27UQ a chrochatm si 🙂 O tom ty si muzes nechat leda tak zdat, tak brzo do postylky a pekne sny!
No jo Hnizdilku, ja ani necekam, ze jsi nejake svoji analyzy schopen.Na to jsi prilis jednoduchy jedinec a tvuj posledni komentar to jen dokresluje 😀
Jinak k te grafice ..ty jsi takovy jednoduchy troubelinek, ktery si mysli, ze je pupkem sveta, kdyz si koupi grafiku a mas u toho jeste pocit, ze ti co si ji nekoupi, si ji nekoupi, protoze na ni nemaji:D A pindika mas jak velkeho, co? 😀
Uz jen chybelo „sockovani“ a bylo to temer dokonale jednoduche = hodno hnizdila 🙂
linus s tebou nesouhlasi stachu:
https://www.youtube.com/watch?v=DD0nHDb5_bE
To je v poradku Mauditku. Vem si diazepamek, uklidnis se, zdrimnes si ty kluku fanaticka a mozna te prejdou i nejake ty scestne bludy, ktere sdilis s CK Posukem a projektujes do jinych lidi 😀 Nebudes muset asni F5kovat pod clanky..
Jak ze jsi to rikaval.. ze AMD nikdo nechce? 😀 to uz ty bez tak ani nevis co..
Lidi jako ty, Hnizdo a par dalsich, jste tak krasne hloupy 🙂
dalsi co si mysli, ze F5 je jedinej zpusob jak sledovat novej content 😀 to se pak nedivim, ze ten tvuj blogysek vypada jak z 90tek 😀
To jsi mi to nandal 😀
Ja chapu,ze jsi jednodussi jedinec, ktery v principu nic jineho, nez se zkouset do nekoho navazet a fanaticky obhajovat svuj „fotbalovy klub“ neumi, ale opravdu delas ze sebe idiota prvni tridy.. Stach se musi chytat smichy za hlavu, kdyz vidi tvuj prispevek a myslet si neco o tom, ze ti nepomuze uz ani ustavni lecba..
Maudit ty seš dobrej pitchus 😀
Zrovna Cyberpunk vypadá že bude velmi nenáročný a to kvůli tomu aby jel na jakemkoliv železe.
Pro hráče Minecraftu by bylo lepší koupit lego stavebnici ,výjde to levněji než RTX grafika a při večerním osvětlení v pokoji budeš mít opravdu reálné stíny.
A to mám Nvidii 😀 .. Celé RT stojí uplně za hovno tím že to tak brutálně snižuje výkon. Každý kdo se s tím setká ,tak koukne jak s tím hra vypadá a hned to vypne ,protože za ten propad výkonu to opravdu nestojí ,kort pro lidi co hrají multiplayer games a hledí na FPS. vřetně mě protože mám monitor 144Hz
Ceny jsou vysoké, tady je třeba si zvykat. Nicméně to vypadá dost dobře. Amd narozdíl od Nvidie tolik nepřehání (viz jak Huang prezentoval skoro 2x lepší výkon na watt u ampere.) takže v celku věřím že co prezentujou tak bude.
Nicméně chápu že zamindrakovaný Maudit má radost a hledá hovna kde nejsou RT dopadne stejně jako PsyhX 😀 ..
Pro brečalky že Nvidia má málo paměti je tu bezva alternativa :))
vidíš prde, něco kritizuješ a děláš úplně to samý … posmíváš se, znevažuješ produkt konkurence … jsi naprosto stejný pitchus …
Ale má pravdu, já ty úžasný efekty zkusil a už to nezapínám, pokles fps za to nestojí a když hraješ střílečky tak ty efekty ani nevnímáš. Co se docela líbí je DLSS 2.0
Mě se RT fakt líbí, celé je to bohužel osekané kvůli výkonu současných grafik. Dokud prostě nebudou grafiky schopné rendrovat alespoň větší část sceny tak ta technologie je třetinová. Původně jsem chtěl koupit 3080, ale cena je pro mě přepal, takže pokud AMD nabídne 6800xt s cenou pod 20k jdu k ním.
já neříkám, že nemá pravdu, seru na RT, ale jak to podává …
Harry, my ti verime kazde slovo…. XD
DLSS 2 má přínos jen pokud máš 4K monitor, na fullHD prakticky nula, 2k dává kolem 5% navíc, ale taky se mi dřív líbílo (verze 1 ne, to byla katastrofa, i když NV fans řvali, že je to super).
@Hnízdo: my ti taky „věříme“, že hraješ 10 her současně… leda tak ve snu a tam Nvidia ovladače nepadají 😀
Inu, nepadaji. Ja chapu kdo je zvykly na tAMDgochi, ktere tu bylo nedavno zevrubne popsano, tomu to prijde neuveritelne. To nic. Jednou dospejes, koupis si nvidii a prijdes na to sam. 😉
Hnízdile, chápu, že se chytáš každýho stébla, protože se ti rozplývá sen, o nadvládě modro/zelené.
A ovladače? Ty mi napadají taky. Ale to ty nemůžeš ani vědět, protože znáš akorát teorii. Praxe vázne, takže jedna paní povídala…
A Nvidii jsem si koupit naopak chtěl (i kvůli DLSS), ale jsem rozumný a počkal jsem si na výsledky obou firem a zatím to vypadá, že opět zůstanu u AMD, protože jsem u nich spokojený.
Takže to není o dospělosti, ale o rozumu, a tam to u tebe není bůh ví co.
A dospělost? Ta se jako u tebe vyznačuje těma předělávkama AMD na různé „tAMDgochi“, AMDD a podobně? Jo, tak to zní opravdu dospěle, si úplný moudrý stařec 😀 Prostě no comment..
hnizdo 29.10.2020 at 17:26
„To nic. Jednou dospejes, koupis si nvidii a prijdes na to sam. “
Tedy dle vas kdo nema grafiku od Nvidie neni dospely? Zajimava teorie. A potrebuje k tomu dospeni jeste odehrat i 4000 hodin?
Alichu, něco podobné tady onehdá tvrdil mr.Hřib … kdo nečeká/nekoupí AMD, nezná situaci na trhu, kdo je spokojený se svojí značkou, je idiot a podobné …
“az dospejes, koupis nvidii” je od “kdyz nekoupis X, nemuzes to znat” uplne jine tvrzeni jak obsahove, tak cilem. Ja navic k cekani nikoho nenabadam, naopak rikam, ze kazdy ma jina kriteria pro nakup a pokud je s tim spokojen, jsou spravna (pro nej / ni).
Tak se jen ptam, koho Hnizdo povazuje za dospeleho, jestli je tu osoba s Nvidii v pocitaci, nebo k tomu musi nahrat jeste 4000h, aby byl pro Hnizda dospely.
raytracing bude brutalne snizovat vykon na AMD grafikach. maji slabej RT hardware a nemaji DLSS 🙂 u Nvidie s DLSS se u nejnovejsich titulu o performance hitu prakticky neda mluvit:
Control 1440p RTX off: 70.7 fps RTX on, DLSS on: 70.9 fps
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/38.html
A co dalšího říká tvoje křišťálová koule? Neříká, kdy se konečně vyléčíš? To je v mlze, co?
Který produkt ?
Jediné co zhazuju je RT. Protože i ve druhé generaci toto stojí uplně za hovno.
jak to ty víš, že stojí za hovno? Máma říkala?
No u RTX 3080 a RTX 3070 bude pokles vykonu pri zapnutom RT nizsi ako u AMD. A u slabsich kariet to zasa budes moct kompenzovat s DLSS. U AMD tuto moznost nemas a ich najsilnejsie GPU budu v tomto na urovni RTX 2080 Ti. RX 6800 este nizsie. Aspon to tak zatial vyzera.
Přesně tak. DLSS 2.0 a RT jsou spojené nádoby. Asi nelze očekávat od RT víc, než že bude pomalu a postupně nahrazovat rasterizační efekty tam, kde se to vyplatí. Já měl možnost si zahrát Control na 2070S a tam ty RT efekty vypadají docela pěkně a se slušnými fps. A při vyšším rozlišení mi může pomoci DLSS. Přece záleží i na typu hry – u nějakého fps mulťáku, tam na nějaké efekty kadí pes, ale v nějaké atmoškové singlovce, why not? když bude možnost.
domnívám se, že až budou lítat FPS i s RT nad 144FPS tak budeš mít i tyto efekty zapnuté na max. abys viděl postavičku nepřítele i za rohem a mohl jsi se na ni připravit.
Třeba si vem někdo hraje CS:GO s vypnutými stíny, přitom v dust2 v doubledorů když do vrat vchází terorista tak vidíš jeho stín a můžeš vrata prostřelovat jakoby do prefiru. Přitom je to taková kravina, že ty vlastní stín nevidíš. Ale ten kdo ty stíny má vypnuté, nevidí je, pak na tebe řve, že jsi cheater.
Já nikde nepíšu o vypínání efektů. Většina jich jde nastavit v několika stupních, i ty stíny se nemusí vypnout úplně, ale nastavit na nějakou úroveň. A vždy záleží na konkrétní hře a jejím enginu.
Pan Jaroslav Crha 29.10.2020 at 11:53
Tak zrovna ty stiny davaji asi v teto hre smysl (vyhodu).
Drive se vetsinou vypinalo co nejvice „pentlicek“, aby mel hrac vice FPS (plynulejsi obraz a tim moznost rychlejsi reakce), a aby rychleji rozeznal druheho hrace od ostatnich predmetu ve hre.
No právě kluci, dřív stíny žraly výkon a každej si je vypínal, dneska prakticky zapnutím stínů FPSka neklesají a je výhodné je mít zapnuté. Takže ano, dnes je RT scéna náročná, ale časem to bude normální efekt.
Zapomínáte totiž na jednu věc, že u klasicke rastirizace, nejsou světelné efekty simulovány, ale falšovány spoustou dalších efektů, které vytváří efekt skutečného nasvícení, které žere nemalou část prostředků grafické karty-příkonu. Tyto falzifikáty osvětlení RT scéna nepoužívá. Podle mě je RT technologie jediná možná cesta k dosažení úsporné scény 4K a 8K (popřipadně 2x4K pro VR), pokud nechcete mít v počítači grafické karty co budou žrát 600W+.
Jj. Mna nechavaju hry ako Minecraft a spol chladnym. Hravam iba simgle player hry s dobrym pribehom a atmosferou a preto vzdy uprednostnim grafiku pred 60 a viac FPS. Staci mi 30 az 60. Vykompenzuje mi to GSync monitor.
Za mě dobrý. Stejně půjdu do 3080, ale tohle je fajn. AMD citelně tlačí na Nvidii a to by mohlo mj. časem hnout i s cenami… a navíc lidi mají nyní na výběr i v highendu. Win win.
jj souhlas, tyhle karty jsou pro fandy AMDD požehnáním. Takže očekávám, že budou také vykoupeny a pak začnou takový ty války, typu:
„já mám ve hře x, *** FPS, héč!“
vs
„no to je sice hezký ale já ve hře y mám ***+FPS, protože mám lepší grafiku 😛 „
Naloženky !
parádnych 16GB pamäte, super výkon vs RTX 3000 (byť zatiaľ len AMDčko vybrané čísla), slušne a pochopiteľné ceny (599-699€ v highende je proste mrvte) a asi jediná vada na kráse – spotreba Aj tých 7nm očividne potrebuje na taký výkon dosť šťavy i keď za mňa 300, možno do 330-340W v nereferenciách nie je až tak strašne veľa pri najvýkonnejšej karte na trhu ktorá si len zmlstne na 4k.
btw. pekne sa to poskladalo AMD vs nVidia od 500 do 1400€, za mňa to dáva nádej že po novom roku sa aj v 200-400€ segmente dočkáme parádnych nárastov výkonu !
Jj. Suhlas. AMD sa pekne vytiahlo. V rasterizacii konkuruje vykonovo kazdej GPU od NV a ma aj adekvatne mnozstvo pamate. NV isla zbytocne nizko s 8 a 10GB.
Mam z nich radost 🙂 Takze ted se jen rozhodnout jestli budu nekdy chtit vyuzivat Cuda, zatim me napada jen Topaz a jakmile se provali vykon v RT tak se rozhodnu, ted bude jen zalezet jak nVidia naceni svoji 3080 Ti a pokud se to vleze do 1k$ tak to bude velmi tezke rozhodovani a velmi pravdepodobne se priklonim k ni, pokud to bude nad 1k$ tak se na to vyprdnu a vezmu ekonomickou ? 😀 ? variantu 6800XT a dilema odlozim na prespristi rok, ted hlavne potrebuju neco co me utahne 4k a 10GB to rozhodne nebude.
btw ten freesync na nVidia funguje uz i na neschvalenych monitorech? Nekde jsem cetl, ze v ovladacich bylo nejaky prepinatko kde se to dalo „vnutit“, ze i kdyz to nebyl freesync co maji otestovanej, da se zapnout, nerad bych pak mel nejaky prekvapko, protoze s freesync mi jede az 65Hz .. bez freesync jen 60Hz
Mám doma tři „neschválený“ freesync monitory u tří pecek s různými Nvidiami (1060, 1660Ti, 2070S) a všude to jede.
jak je to s 10bit asi nevis co? predpokladam jen pod DirectX a s HDR nez problemu?
To nevím, 10bit barvy ani HDR nemám/nepoužívám.
mittar 29.10.2020 at 12:09
Monitory ted shledavam jako nejvetsi problem. Dival jsem se na nabidku 4k, IPS, HDR, 10bit, freesync, 120+Hz a nic me uplne nezaujalo. Chtel jsem to vicemene na hry, ne na praci, takze 50k do toho vrazet nechci.
Počkejme prosím s oslavami do té doby než to bude v obchodech a také až budou srovnávací recenze s konkurencí.
Ten marketingovy tah so smart access memory je excellenty. Vedia ze vacsina upgradov pojde na Ryzen 5000 a ludia budu podla mna dost zvazovat toto AMD kombo aj ked nvidia mozno ponuka viac pouzitelnejsich technologii. Dalsia vec je ze historia to ukazala niekolko krat ze AMD karty zreju casom ako vino. A mozno uvodne recenzie budu -5% pod nvidiou ale po roku to bude opacne ak sa hry budu optimalizovat na smart access memory a infinity cache.
Naja, jenže kdo chce upgradovat na nový řízek a/nebo radeonku do staršího bordu, tomu je ten SAM zřejmě k haunu, pokud to umí jen 5xx čipsety. To je druhá stránka věci. Počkal bych s excelencí až na reálné testy a přínosy jednotlivých fíčurek k celkovému výkonu radeonek a pak se lze bavit o zvažování.
o tom, že zrají jako víno, bys psát neměl, někdo by si mohl myslet, že to je softwérem … ma kartě se totiž nemění nic, kromě jejich chování vynuceného softem … 😀
jasne ze je to driverom a optimalizaciou hier na danu architekturu 🙂
to neni marketingovy tah, ale technologicky. Pokud smartcache nebude mit svoje ALE, je to velice zajimava technologie, pokud dokaze nahnat vykon o polovinu pomalejsi sbernice. Co je marketingovy tah je doplneni RT jen tak pro jmeno, abychom mohli rict ze tam je. To dela celou serii nepouzitelnou zejmena v segmentu 15k+. Nikdo si v tomhle segmentu dneska nekoupi grafarnu s nizkym RT vykonem, kdyz vi, ze to bude mit kazda eyecandy hra na gondoli.
Co to je taká smartcache vojín Kefalín? Tu splácávás dohromady SAM a Infinity cache ne? O tom RT píšeš taky blafy, možná by ses měl jít napřed uklidnit někam do kouta. 😀
Samozřejmě že SAM je primárně o marketingu jak píše ZAVO, proč asi AMD neukázalo nárůst výkonu pouze se SAM, ale spojilo to v grafu s Rage OC? Protože zřejmě nárůst se SAM bude ve hrách dost zanedbatelný… a je to jen chytrý marketing jak zákazníky víc přesvědčit ke koupi AMD cpu.
ale to vis ze jo…
Skvele nacasovane a v podstate asi jedina prilezitost v momentalnej dobe ako vyuzit predaj CPU/CHIPSETOV na podporu predaja grafik z vlastnej dielne. Vedia ze tie grafiky nedevastuju NVIDIU vykonom a zda sa ze ani prevadzkovymi vlastnostami ale vyuziju zavahanie Intelu na poli CPU a namotivuju hracov prizmurit oko a ist predsa len do AMD komba.
RX6000 řada vypadá dobře, za mne palec nahoru. AMD se po čase zase vrátilo do hry v lepšo- a highendu a to se počítá. Teď už to chce jen počkat na skutečný testy.
K cenám – tak jak leckde někteří básnili, že „bude výkon 3080 za 15“, tak teď asi mají poněkud protažené ksichty. AMD není charita a už nepotřebuje bojovat cenou, aby přežilo, ostatně ceny řízků 5000 jsou názornou ukázkou. I nový Radeony si AMD pěkně nacenila, takže výkonovou konkurenci k Nvidii tu máme, jen ty ceny se nikam níž nepohnou, jak někteří doufali.
Co se týče Infinity Cache, jsem zvědavý, jaký to bude mít vliv na výkon a hlavně jeho vyrovnanost. V této souvislosti mne už předtím napadalo, zda AMD nepoužije nějakou hw formu spolupráce s cpu, takže Smart Access Memory (SAM…) mne až tak nepřekvapila. Mírně zvedám obočí, jak JO píše „pokud vývojáři u určité hry aktivně budou pro tuto technologii kód optimalizovat“ – s podporou nějakých svých specialit směrem k herním vývojářům si AMD v minulosti moc hlavu nelámalo (ve srovnání s Nvidií), tak doufejme, že díky dobrým finančním výsledkům půjde na sw podporu/ovladače víc peněz/lidí/úsilí.
Ohledně té SAM… pokud to nějakým způsobem více či méně zvyšuje výkon gpu karty, což se zatím přesně neví – rozptyl 2-13%, včetně rage modu; opět, reálné testy napoví… – vyvolává to ve mně poněkud rozpačitý dojem. Jako fajn, že kdo si koupí řízka 5000, získá nějaký výkonnostní bonus pro novou radeonku, ale tohle by mělo být v testech rozlišeno s/bez a rozdíly. Protože to je vlastně výkon navíc, který při obměně starší grafárny na bordu se starším čipsetem získám jen, pokud zakoupím novou desku s 5xx čipsetem a novým řízkem.
Spotřeby… tak to vypadá, že přímotopy na zimu dodají jak Nvidia, tak AMD. Otázkou je, jak si pápnou případné radeoní nereference. Žádný velký zázrak od AMD jsem tu nečekal, to ostatně nikdo soudný. Chceme-li se současnými gpu architekturami výkon, bude to žrát.
Paměti… 16GB v základu u těch tří radeonek je hezkých. Osobně u mne to ale není kritický parametr, i těch 8GB mi zcela postačí. Pak je na každém, aby zvážil, co mu která karta/výrobce nabídne pro jeho user case a za kolik.
Dostupnost AMD/Nvidia neřeším, koupím, až se usadí prach, testy a ovladače 😉
ceny nových rýzků jsou, rýzky ještě ne, takže těžko soudit, co to udělá s prodeji … ceny nových karet jsou ok, není důvod, aby šly výrazně pod konkurenci … pokud testy neukážou nějakou haluz …
Zatím to dělá to, že cena některých 3xxx řízků jde nahoru. Takový 3600 podražil oproti konci srpna cca o litr…
to je slabou korunou
To těžko, koncem srpna byl dolar za cca 22,- Kč, do dnešního dne to s drobnými výkyvy vyšplhalo na cca 23,- Kč.
Ahoj Miky (snad Ti tak můžu říkat 🙂 Pokud ne dej vědět.
Hele já si myslím, že si obchodníci/distributoři všimli, že je o tento procesor velký zájem, a tak si chtějí na tý popularitě něco trhnout. AMD s cenami nahoru co vím nehýbalo.
dolar byl i 25 a kdyč ceny vyskočí, dolů jdou pomalu … jako benzin, nafta …
Kochren – to je mi celkem jasný, že AMD s cenami nahoru nehýbalo. Konkrétně těch 3600 je zatím dostatek, páč se prodávají jak housky a ve velkým množství. Prodej asi narostl v souvislosti tím, že někteří už nechtěli čekat na nové Ryzeny, případně se jim nelíbí ohlášená cena nástupce. A obchodníci se rádi přiživí 😉
Gogo – pohyb v rozpětí několika korun při aktuální výši kurzu ti těžko udělá pětinu v rozdílu ceny. Prostě zájem a vysoko naceněný nástupce.
miky … tak jo, nebudu se hádat
Propadak, uplne o nicem, rikam vam nekupujte to, proste nepodarek.
P.S. Potrebuju grafiku, tak cekam na 18.11 a udelal do te doby vsechno, aby ji nikdo jiny nekupoval. Berte na me teda ohledy a kdyz tak si poridte skvelou RTX 3080. Pripadne mohu kazdemu doporucit RTX 3070. Kdo ma vic penez, tak berte i RTX 3090 nebo pockejte do prosince na RX 6900XT. K zahozeni neni ani RX 6800, hlavne prosim vas nechtejte RX 6800XT!!! Dekuji.
Checht. Všichni víme, že i příští rok budeš kupovat grafiku 😉
Ty jsi fakt regulerne nemocny. 😀
Ne v pohode, ale musis sam uznat, ze po tech x mesicich/letech, kdy uz neco budes kupovat, to zni dost neverohodne. 🙂
Nectete to tu pravidelne, mam GTX1080, uz ji dochazi dech, tak jsem ji vzal do PC na chalupu, kde jeste na fullHD bude nejakou dobu stacit a ted potrebuju grafiku, protoze docasne jedu na staricke GTX570.
Takze ono to nakupovani po x letech zas tak pravda neni, jen se to tu tak traduje. 🙂
Redmarxi, být tebou tak bych počkal na intel Xe, ta bude tou dobou za pakatel.
Dik, ale Intel Xe DG2 sice ma nabidnout vykon RTX 3070, ovsem kamenem urazu budou temer jiste ovladace. Ty nez Intel vyladi, tak bude minimalne Xe DG4 a uplyne rada let.
Kazdy rozumny priznivec techniky musi AMD ocenit za to co v te prezentaci odprezentovala. Je celkem jedno, jestli bude mit NV nebo AMD o 5% vyssi vykon tam nebo onde. Je celkem jedno, jestli jedna z nich bude mit o 10% vyssi spotrebu nebo ne. Samotny fakt, ze AMD, ktere hralo dlouhe roky druhe housle, hraje najednou stejnou ligu jako NV.To si zaslouzi oceneni, at uz kazdy preferuje jednu nebo druhou firmu.
jj koukal jsem, bylo to pěkné, držím palce …
Skôr bude k oceneniu až tie karty po uvedení na trh bude možné aj reálne a bez problémov kúpiť a to skôr než v Q1 2021 – pozdravujem nVidiu 😀
btw. nechcel by som teraz mať chuť na nové PC a budget 2-3k€ – chudáci ľudia !
…ale i keď varím z vody s dostupnosťou to dobre nevidím, konzoly, CPU do PC/Noťasov a teraz toto… a hlad po GPU a vlastne všetkom z IT obrovský. (bežné notebooky v 300-700€ sú už v pr*eli vypredané až na posledné kúsky…)
No narovinu Lisa se zas oblíkla strašně, to je prostě katastrofa. Týpek v pohodě, ale ta bloncka, ta by stála za hřích, ta se AMDD povedla.
Musim s tebou souhlasit. Sice chapu, ze chtela strhnout pozornost na ty grafiky a prave ty grafiky se prezentovaly, ale nekdo by Lise mel rict, ze kdyz vystupuje pred kamerama, tak prezentuje firmu i ona a oskliva rozhodne neni, v nejakem pekne strizenem kostymku by vypadala smrcovne, lodicky, cerny kalhoty a cerny tricko fakt nejsou oblecenim pro slavnostni ukazku novych grafik.
jj halvně s tím páskem přes ten pupek.
chce to koženou bundu 😀
😀
A nebyla by to prdel, kdyby tam nabehla v kozene bunde? 😀
To jo to by byl masakr, z toho by se i Huang posadil na zadek.
Nebo v tom gotickým koženým kabátu až na zem, gotickej korzet, na nohách traktorky, šlápla by na desku plošných spojů na které by svítili elektronky a rozdrtila je aby popraskali a aby to zajiskřilo a pak by řekla: „Killer ampérů je tady!“ a z pod kabátu vytáhla radeonku 😆 rovnou, tu radeonku by zasunula do předpřipravené základky, na stole, zapla jej a spustila by nějakej bench aby bylo vidět kolik to má FPS. Víš jak, jako že to není fejk z plastu. Jo z toho by měli fanoušci AMDD orgáč. To by bylo nejsledovanější video desetiletí 😆
gogo1963 29.10.2020 at 14:50
Ja jsem si to predstavil a to by mozna bylo jeste horsi nez v tom zakasanem tricku. Takova „IT domina“ by asi take neprinasela kyzeny efekt 😀
já myslel spíše kožený hubertus, po zem … 😀 prodloužený trenčkot, pokud ti to něco říká
Taková Lisa Su Neo, jo?
Nebýt toho agumentačního faulu, tak by se s Vámi dalo i souhlasit.
„Kazdy rozumny priznivec techniky musi AMD ocenit za to co v te prezentaci odprezentovala.“
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#Kvalifikuj%C3%ADc%C3%AD_jazyk
AMD překvapilo, teď už dává smysl proč NV hnala trojkovou řadu tak na doraz, daleko mimo optimální hranici energetické efektivity. Nabídka bude zdá se pěkně vyrovnaná, NV o něco výkonnější RT (o cca 30% dle prvních testů?) )a možnost DLSS, AMD víc VRAM. Každý si může vybrat co preferuje. Pro zákazníka ideální stav..
taky to dokazuje, že nvidia má svoje lidi všude 😀 věděli, co se chystá, proto ten spěch
Jsem naprosto přesvědčenej, že oba výrobci jsou velmi dobře informovaní o progresu toho druhého.
Souhlas. I ceny nových karet Nvidie, v kontextu včerejší prezentace, tak nebyly „normalizace“ cen GPU, ale reakce na AMD. Pokud by AMD mělo vydat fail, veřím, že bychom se zase pohybovali v cenách minulé generace aka 2080Ti. Díky bohu za konkurenci… snad si CEOs časem nedomluví nějaké kartelové dohody. Stačí, že tu nějaký čas bude pouze duopol. Teď už jen dostupnost a můžeme všichni vyrazit na nákupy. Červení, modří, zelení i ti normální 🙂
Jestli doufáš v úspěch Intelu, tak jsi beznadějný optimista.
Aznohh 29.10.2020 at 10:37
Souhlas, vzal jste mi slova. Jen bych pridal, ze i spotreba je +- stejna. Mne osobne tech +-300W vadi, ale zase pri danem vykonu jsem necekal nic moc jineho.
tady s tebou vyjimecne souhlasim. ale z business hlediska to dava pro nvidii smysl daleko vic, nez pro amd. jestli je pravda, ze maji ten 8nm proces od samsungu za zlomek ceny, co chce TSMC za 7nm a ze si samsung uctuje prachy jen za dobry cipy, tak na tyhle situaci Nvidia brutalne vydela. je daleko vetsi sance ze spokojenej uzivatel, co bez problemu bezel roky na pascalu, si radi poridi nvidii nez amd. proc by neco menil, zejo? kvuli par dolarum uspory bude kupovat grafiku od amd, ktera v tyhle oblasti ma zatracene mizernou povest? to fakt ne. a vzhledem k brutalnimu mnozstvi pascalu proti vsem grafikam od amd dohromady se nvidia diva na silene velky zisky
amd podle me s radou 6000 jede na minimalni marzi, ze se spis zenou za vetsim market sharem a prenesenyma prodejema ryzenu (tady si myslim, ze situace je opacne, nez rikate vy – ze amd doufa ve vyssi nakupy ryzenu diky grafikam a ne opacne, ale pravdu se nikdy nedozvime, tyhle interni strategie se vetsinou nepublikujou).
Jinak díky za tu anketu na konci článku. Jde vidět, že ti fanatičtí hejteři v diskusi, co tu jsou tak často vidět jsou naprostá minorita a většina čtenářů je ráda za vyrovnaný konkurenční boj.
Všimni si, ale že si mě nikdo nevzal za celou dobu do huby. To je zas můj úspěch.
Něco se děje, alza odsunula dodání jedné z MSI Gaming RTX3070 na 30.listopadu….
To jako měli na skladě 10 kusů?
Tak to je fail…. Prej zpožděné vydání aby to stihli naskladnit….
https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=RTX_3070_-_5ks.jpg
Nvidia RTX 3070 Graphics Cards to Sell out in Minutes: Newegg … Newegg je dokonce už druhý den nedostupný pro EU … prohlížet můžeš až když se připojíš přes vpn na us server …
Karty klasicky nikde.. vnemecku meli v jednom z nejvetsich retail shopu par kusu 2 nebo 3 custom verzi..vydrzeli par minut.
Jinak cenove to zatim vypada, ze tech karet za MSRP asi moc nebude..
Taková výživná diskuze ohledně grafiky, ale nikoliv její technologií. Já si myslím, že je tady pár konzumentů, co si můžou v klidu podat ruce s lidmi, co strašně obhajují nějakou značku telefonů. Je to jen blbý telefon, ale oni se za něj klidně budou prát. 🙂
Mozes sa kludne zapojit, ale hned ta napadnu ti, ktori technologiam, vyrobe chipov, firmam a samozrejme driverom rozumeju najviac. Trebars mne osobne by na nejakej znacke ani tak nezalezalo, skor aby to nebola premrstena cena za nedokonceny produkt alebo „do it yourself…“
On ma halvne kazdy jine kriterium pro vyber. Problem je, ze kriteria se tu nediskutuji, tady se diskutuje, co je „obecne lepsi“. A „obecne lepsi“ je samozrejme blbost.
To az uvidia pravi fans AMD toto, zabudnu aj na nejake kriteria a pojdu za znackou bez ohladu na cenu (6900 XT bude podla mna len 6800 XT na steroidoch):
https://videocardz.com/press-release/asus-reveals-custom-radeon-rx-6800-rog-strix-lc-rog-strix-oc-and-tuf-series?fbclid=IwAR0XoxEtFc65051_Y777XmUvGxebGLvtpRdW_n10wHgWB13oSZayTYSoDzw
Pekne kladivo na nvidiu, este maju rezervu ked nvidia vyda Ti alebo Super 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=1EsTegjMQ-M&feature=push-sd&attr_tag=mG1kVRVf5jhxjCmZ%3A6
Ahoj tak mě AMD milé překvapilo že se snaží konkurovat s nVidii v top grafikach.