Apple představil vlastní kreditku, televizi bez reklam, herní platformu i trafiku

8
Apple TV+
Apple TV+

Služby jsou pro Apple hned po iPhonech nejdůležitějším byznysem. Rostou také nejrychleji ze všech. App Store, Apple Pay, Apple Music nebo iTunes Music je za poslední čtvrtletí utržily skoro 11 miliard dolarů. V Cupertinu by toto číslo chtěli znásobit. Na včerejší akci řekli jak. A pozvali si k tomu hvězdy jako Stevena Spielberga, J.J. Abramse, Jennifer Aniston či Resse Witherspoon.

Apple TV+

Dlouho spekulovaná televizní služba se bude jmenovat prostě Apple TV+. Firma přesvědčila šikovné filmové a televizní tvůrce, aby pro něj produkovali nové filmy, seriály a dokumenty. Dle slov Applu přinesou autentické příběhy s emociální hloubkou a silnými postavami. A přinesou je na podzim, kde služba oficiálně odstartuje a kdy se dozvíme i její cenu. Dostupná bude ve 100 zemích světa včetně Česka.

Apple TV+ bude možné sledovat přes novou aplikaci Apple TV, která kromě stejnojmenných stolních přehrávačů bude od května ke stažení i na iPhonech a iPadech, na podzim pak i na Macích. V aplikaci bude přístupný také celý katalog iTunes s filmy k zakoupení nebo zapůjčení. V zahraničí ale dostanou ještě více možností.

Skrz Apple TV bude možné předplácet různé televizní stanice nebo VOD služby. Na jednom místě pak půjdou sledovat HBO Go a Amazon Prime, ale zároveň i živé vysílání stanic známých z kabelovek, satelitů a IPTV. V Česku s tím nemůžeme počítat a mimo USA se Applu nepodařilo zlákat velké televize a jejich hlavní kanály.

Aplikace Apple TV mimochodem na jaře přijde na Smart TV od Samsungu. Později se objeví i na LG, Sony nebo přehrávačích Amazon Fire TV. Samsung, Sony a LG v průběhu roku nabídnou též podporu pro streamování videa přes AirPlay 2.

Apple News+

Předplatné zamíří i do oblasti digitálních „tiskovin“. Služba News+ stojí 10 dolarů měsíčně, za což uživatelé dostanou přístup k více než 300 různých časopisů a novin. Číst mohou celá čísla i jednotlivé články, chybět nemá ani archiv. Apple se domluvil s velkými magazíny jako National Geographic, Wired, Vanity Fair, Sports Illustrated, People, Rolling Stone nebo Vogue či listy The Wall Street Journal a Los Angeles Times. Za směšně malý peníz hodně čtení. Háček? Služba bude dostupná jen v USA a Kanadě, později se rozšíří do Británie a Austrálie.

Apple Arcade

Další oblastí, do které Apple přinese předplatné, budou hry. Nová služba Arcade nabídne přes 100 nových a exkluzivních her, které půjde hrát na iPhonech, iPadech, Apple TV a Macích. Apple považuje App Store za největší herní platformu na světě, protože na iZařízeních má přes miliardu hráčů a 300 000 titulů. Apple přiznává, že ani nejlepší placené hry se v popularitě nemohou rovnat těm bezplatným. Pomocí Arcade chce oslovit co největší skupiny.

Mezi vývojáře rozdělí vybrané peníze a firma se chce investičně podílet i přímo na vývoji her. Spolupracuje s vydavateli jako Sega, Konami, Lego nebo Annapurna Interactive. Vyvíjet pro něj budou nezávislá studia i zavedení autoři jako Will Wright (The Sims, SimCity), Ken Wong (Monument Valley) nebo Hironobu Sakaguči (Final Fantasy). Vzhledem k mobilním platformám půjde spíš o jednodušší hříčky pro dotykové displeje než komplexní tituly jako pro velké konzole. Apple ale zmínil, že podporuje i gamepady.

Apple Arcade odstartuje na podzim ve 150 zemích včetně Česka. Cenu zatím neznáme. Víme pouze to, že ve hrách nebudou žádné skryté poplatky, reklama a že budou dlouhodobě aktualizované o nový obsah. Stejně jako TV+ a News+ bude možné předplatné Arcade sdílet v rámci rodiny s až šesti členy.

Apple Card

Apple Pay je v Česku teprve měsíc, ale v USA služba poskočí na další úroveň. Už nebude jen prostředníkem mezi vaší bankou a obchodem, ale firma sama poskytne finanční služby. Pod názvem Apple Card bude nabízet virtuální i fyzickou kreditní kartu, na které spolupracuje s MasterCardem a bankovním domem Goldman Sachs.

Apple slibuje nejjednodušší a nejbezpečnější službu. Veškeré platby anonymizuje, takže nebude vědět, kdo konkrétně za co platil. Nemá ani žádné údaje, které by mohl předávat třetím stranám. Samotní uživatelé tato data budou mít šifrovaná na mobilu. Tam uvidí zůstatek, historii plateb, transakce roztříděné do kategorií, týdenní a měsíční výpisy. Apple také představil cashback nazvaný Daily Cash. Každý den vrátí na účet 2 % z odeslaných plateb v obchodech třetích stran a 3 % z nákupů v App či Apple Storu.

Kde nepůjde použít virtuální kartu v mobilu, tam Apple nabídne fyzickou kartu, u níž ale cashback bude jen 1 %. Karta mimochodem obsahuje jen jméno. Číslo, datum expirace, CVV ani podpis na ní nenajdete. Apple Card nebude mít žádné poplatky ani skryté limity a úroky mají patřit k nejnižším. Služba odstartuje v létě, o dostupnosti mimo USA Apple mlčí.


Apple představil vlastní kreditku, televizi bez reklam, herní platformu i trafiku
Ohodnoťte tento článek!
4.8 (96.67%) 6 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE