E-shopy si stěžují na Českou poštu. Balíky do ruky se prý ani nesnaží doručit

9
Balík do ruky od České pošty
Balík do ruky od České pošty

Asociace pro elektronickou komerci sdružující více než 500 tuzemských e-shopů varuje před chováním České pošty. V posledních měsících prý roste počet stížností na to, že objednané zboží odeslané službou Balík do ruky zákazníkům vůbec nepřišlo domů. Ve schránce našli jen lístek s tím, aby si balíček vyzvedli na místní poště. Lidé pak mohou vinu klást i samotnému obchodu.

Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost. Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat, a to údajně z kapacitních důvodů,“ říká ředitel APEKu Jan Vetyška.

Už se vám stalo, že by vám Balík do ruky nepřišel domů?

APEK zjistil, že 17 % letošních zásilek, které měly být doručeny adresátovi domů, skončily na pobočce pošty. Zákazníci měli starosti navíc, e-shopy zase za doručení zaplatily více, než musely. Česká pošta totiž má i službu nazvanou Balík na poštu, která je levnější a která se volí u přibližně 30 % objednávek. Žádné právní kroky ale APEK zatím podnikat nebude. Pouze žádá vedení pošty, aby problém urychleně vyřešilo.

TIP: Na všech pobočkách České pošty lze platit kartou. Proč to tak trvalo?

Management pošty má na bedrech i jiné starosti. Podnik je již čtvrtým rokem v provozní ztrátě, ta loňská dosáhla miliardy korun. Pošta proto oznámila restrukturalizaci, která by ji do dvou let vrátila do zisku. Vyžádá si ale investice 7,5 miliardy korun a propuštění 7000 zaměstnanců z celkového počtu 30 000. Řadu lidských pracovníků mají nahradit samoobslužné výdejny balíků. Více na Euro.cz.

Zdroj: APEK


E-shopy si stěžují na Českou poštu. Balíky do ruky se prý ani nesnaží doručit
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. poslední dobou se dost zlepšili, ale snad ještě rok dozadu v průběhu jednoho měsíce 2x ve schránce lístek, že nebyl nikdo zastižen atd atd … přitom je někdo doma nonstop a bába sedí u okna do ulice celý den …letos zatím všechno ok

    • Jste si jist necelý měsíc zpět 3x nedoručení zásilky byl jsem doma vždy ve schránce lístek adresát nezastižen dokonce jsem jednou vyděl jak to rovnou vypsaly a hodily do schránky vůbec se neobtěžovaly zásilku doručit. Poštou už nic neposílám jejich služby nestojí za nic.

  2. V rodině máme takovou historku, tak rok či dva dozadu. Čekání na balíček, vyhlížení z okna… baba vyběhne z auta, vhodí lísteček [mezitím zvolený zástupce vybíhá z domu]. Ani se nesnaží zazvonit. Baba zaleze do auta, už už se rozjíždí, šlape na plyn. Museli jsem riskovat vlastní život a skočit jí rovnou pod kola, aby neujela. Stačilo poťukat na lísteček ze schránky a najednou to šlo — vylezla z auta i s balíčkem.
    Když jsou lidi na vožení lístků, když se ty balíky opravdu a skutečně fyzicky rozvážejí, proč už je rovnou nepředají a místo toho je navezou na poštu?

    • pretoze zvonit, cakat kym niekto pride, skontrolovat obciansky a podpisovat to stoji cas
      nehovoriac o tom, ze ak chodia peso alebo na bicykli, tak baliky ani zo sebou nenosia
      chapem, ze nemaju kapacity, ale v tom pripade by mali sluzbu zrusit a vobec neponukat
      btw u nas na SVK je to uplne to iste, Posta je katastrofa (nedavno konecne dovolili platit u nich platobnymi kartami!)

  3. Jednou se mi to stalo, i když jsem byl na 100% doma. Nainstaloval jsem tedy do schránky čidlo, které sepne, když tam někdo něco vhodí a uvnitř mi to zazvoní. A ještě jsem k tomu namontoval kameru.
    Když jsem měl objednaný další balík do ruky a zazvonilo čidlo schránky, ale ne domovní zvonek, tak jsem zpozorněl a vystartoval. Vytáhl jsem vzkaz o nezastižení ze schránky, dohonil listonušku a pořádně jsem jí na celou ulici seřval. Ukázalo se, že listonoška u sebe balík ani nemá, ani nepočítala s tím, že by jí mohl někdo nachytat. Potom jsem poslal i s kamerovým záznamem a jménem konkrétní listonošky oficiální stížnost na poštu.
    Příští balík do ruky mi už skutečně byl doručen do ruky. Jen na něj ta pomstichtivá mrcha plivla a nejspíš ho i nakopla (podle zmuchlaniny na boku).

  4. V posledních měsících? To je takhle už několik let… Naopak bych řekl, že se to v posledních měsícíh o chloupek zlepšilo. V každém případě, když to jen trochu jde, používám raději Uloženku/Zásilkovnu. Je to rychlejší (myslím hlavně bez čekání ve frontě na poště) a levnější.